Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΈνωση Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων: Προτάσεις με επίκεντρο Σαντορίνη και Μύκονο

Ένωση Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων: Προτάσεις με επίκεντρο Σαντορίνη και Μύκονο

|

Τη σύγκληση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας από το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αρρυθμίες της αγοράς και ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς, ζητεί με επιστολή της η Ένωση Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων Ναυτιλίας (ΕΕΚΝ).

«Η αναπτυσσόμενη δραστηριότητα του κλάδου στον εθνικό μας χώρο έχει ανάγκη τη λειτουργία ενός μηχανισμού που αφορά την κίνηση των κρουαζιερόπλοιων και των μεταφερόμενων με αυτά εκατομμυρίων επιβατών, με τα οικονομικά οφέλη όχι μόνο για τοπικές κοινωνίες των νησιών, αλλά και για την εθνική οικονομία γενικότερα», αναφέρεται στην επιστολή υπογραμμίζοντας παράλληλα την αδράνεια του σχετικού οργάνου εδώ και 3,5 χρόνια.

Η Ένωση που εκπροσωπεί τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, επισημαίνει επίσης ότι ορισμένα από τα θέματα που θέτει είναι να υπάρχει η δυνατότητα σε δημοφιλή νησιά, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, να μπορεί να γίνεται home porting επιβατών.

Έως σήμερα δεν επιτρέπεται στα δύο αυτά νησιά να γίνονται αφίξεις-αναχωρήσεις επιβατών που μπορεί να έρχονται αεροπορικώς και να θελήσουν να επιβιβαστούν σε κάποιο κρουαζιερόπλοιο.

Επίσης δεν επιτρέπεται σε άλλους επιβάτες που μένουν σε κάποια από αυτά τα νησιά σε ξενοδοχεία να μπορούν να επιβιβάζονται στο πλοίο για την πραγματοποίηση κρουαζιέρας.

Σχετικά επίσης με την εφαρμογή του isps που αφορά την ασφάλεια της λιμενικής εγκατάστασης, (International Ship and Port Facility) η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας έχει ζητήσει κάποιες διευκρινίσεις σχετικά με τα τέλη, καθώς πέραν από αυτών που αποδίδονται ανά επιβάτη έχουν επιβαρυνθεί με τέλη isps και οι λάντζες που μεταφέρουν τους επιβάτες στα λιμάνια της Σαντορίνης ή της Μήλου.

Επίσης ζητεί την απαλλαγή από την υποχρεωτική πλοήγηση κάποιων κρουαζιερόπλοιων που υπάρχουν Έλληνες πλοίαρχοι και προσεγγίζουν συνεχώς το ίδιο λιμάνι, καθώς σε κάποιους τύπους άλλων πλοίων, όπως αυτά που μεταφέρουν αυτοκίνητα ή ζώα, έχει δοθεί ήδη από το υπουργείο Ναυτιλίας εξαίρεση.

Ο λόγος που αναφέρει η ΕΕΚΦΝ έχει να κάνει όχι τόσο με το θέμα των χρημάτων, αλλά με τις καθυστερήσεις στους κατάπλους των πλοίων στα μεγάλα λιμάνια.

Αναφορικά με την όποια απόφαση ληφθεί για αύξηση τους τέλους επιβίβασης ανά επιβάτη που εξετάζεται από τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού, η ΕΕΚΦΝ αναφέρει ότι αν κάτι τέτοιο γίνει θα πρέπει να ισχύσει για όλα τα δημοτικά λιμενικά ταμεία, ενώ για τη Σαντορίνη και τη Μύκονο θα συμπεριλαμβάνεται ένα ειδικό τέλος.

«Υπάρχει ανάγκη τη λειτουργία ενός μηχανισμού που αφορά την κίνηση των κρουαζιερόπλοιων και των μεταφερόμενων με αυτά εκατομμυρίων επιβατών, με τα οικονομικά οφέλη όχι μόνο για τοπικές κοινωνίες των νησιών, αλλά και για την εθνική οικονομία γενικότερα», επισημαίνει η ΕΕΚΝ.

Τι εξετάζεται για τα δημοφιλή νησιά

Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας, Τουρισμού και Περιβάλλοντος, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το θέμα της υπερπληθυσμού τουριστών αλλά και των υποδομών στα νησιά, που παραμένουν απαρχαιωμένες εδώ και πολλά χρόνια, ιδιαίτερα στα δημοφιλή όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, θέλουν να προχωρήσουν στη δημιουργία ενός ειδικού τέλους αποβίβασης ανά επιβάτη, ρυθμίζοντας συνολικά την αγορά και απορροφώντας τις αρνητικές εμπειρίες των επισκεπτών και την επιβάρυνση των τοπικών κοινωνιών.

Στο πλαίσιο αυτό το επόμενο διάστημα δεν αποκλείεται να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα που αφορούν την τιμολόγηση με αύξηση των χρεώσεων που πληρώνουν τα κρουαζιερόπλοια ανά επιβάτη και λιμάνι, αλλά και την ορθολογικότερη διαχείριση των προσεγγίσεων των κρουαζιερόπλοιων (berth allocation) προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα υπερπληθυσμού.

Πάντως η διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στην Ελλάδα, Μαρία Δεληγιάννη, σχετικά με το ενδεχόμενο αύξησης κάποιου ειδικού τέλους αποβίβασης ανά επιβάτη σε δημοφιλείς προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη ανέφερε ότι οποιοσδήποτε φόρος θα πρέπει να εφαρμοστεί οριζόντια σε όλους τους τομείς του τουρισμού, χωρίς διακρίσεις, ώστε να αποφεύγονται στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό με την ευνοϊκή μεταχείριση ή την επιβάρυνση οποιουδήποτε τομέα.

Τι επισημαίνει η CLIA

Είπε ότι για το θέμα η CLIA έχει ήδη ενημερώσει την ελληνική κυβέρνηση για τις προνοητικές πρωτοβουλίες της σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές, που στόχο έχουν τη βελτίωση των πρακτικών τουρισμού κρουαζιέρας και την ανάπτυξη βιώσιμων στρατηγικών, ιδιαίτερα για τα δημοφιλή νησιά.

Αυτό ανέφερε ότι περιλαμβάνει τη δέσμευση των μελών της CLIA να διατηρήσουν το ημερήσιο όριο των 8.000 επιβατών κρουαζιέρας στη Σαντορίνη.

Όπως εξηγεί η κ. Δεληγιάννη το σύστημα διαχείρισης των θέσεων ελλιμενισμού που διέπει αυτό το ημερήσιο ανώτατο όριο κρουαζιέρας θα πρέπει να συνεκτιμά και τη φέρουσα ικανότητα του τελεφερίκ, ώστε να συμβάλει στην καλύτερη οργάνωση και διάχυση των ροών επιβατών κατά τη διάρκεια της ημέρας και να αποφεύγονται καθυστερήσεις.

Για τη Μύκονο η CLIA υποστηρίζει τη δημιουργία ενός συστήματος κατανομής θέσεων ελλιμενισμού, που αποτελεί προτεραιότητα για τα λιμάνια που παρουσιάζουν υψηλή κίνηση στην κρουαζιέρα.

Όπως τονίζεται στο σχέδιο δράσης της CLIA για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, που παρουσιάστηκε πέρυσι στην ελληνική κυβέρνηση, απαιτείται μια ολιστική προσέγγιση για την καλύτερη διαχείριση της Σαντορίνης και παρόμοιων δημοφιλών λιμένων και προορισμών. Η ανάλυση όλων των τουριστικών ροών είναι υψίστης σημασίας.

Συγκεκριμένα, η Σαντορίνη δέχεται καθημερινά 20 ακτοπλοϊκά και ημερόπλοια (κυρίως από την Κρήτη), τα οποία επί του παρόντος λειτουργούν χωρίς κανέναν έλεγχο από τις αρχές του νησιού. Η διεθνής κρουαζιέρα παραμένει ο μόνος τομέας που ρυθμίζεται από τις αρχές της Σαντορίνης.

Όσον αφορά τις τουριστικές ροές κρουαζιέρας στο νησί, οι εταιρείες κρουαζιέρας προσφέρουν ήδη ένα ευρύ φάσμα χερσαίων εκδρομών. Ωστόσο, πρέπει να καταβληθούν περαιτέρω προσπάθειες από τις τοπικές αρχές για την αύξηση της δημοτικότητας πρόσθετων περιοχών, εκτός από την Οία και τα Φηρά, και για την αποτελεσματική ρύθμιση της κυκλοφορίας των λεωφορείων και των minivan.

Οι αρχές της Σαντορίνης θα πρέπει επίσης να αναζητήσουν τρόπους για τη βελτίωση της κυκλοφορίας από το λιμάνι του Αθηνιού, ώστε να διευκολυνθεί η κυκλοφορία των ροών.

Οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν πολλούς περισσότερους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα και είναι πρόθυμες να εμπλουτίσουν τα δρομολόγια κρουαζιέρας τους σε συνεννόηση με την κυβέρνηση και τις τοπικές αρχές.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΓΕΛ Νάξου “Μανώλης Γλέζος”: Υποδέχθηκε μαθητές από την Ιταλία στο πλαίσιο του Erasmus+

Ένα εναλλακτικό ταξίδι στη Μεσόγειο με όχημα την Τεχνητή Νοημοσύνη, τη φιλοξενία και τη βιωσιμότητα

Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος: Ο «Άνθρωπος ορχήστρα» μιλά για τη μουσική άνοιξη των Κυκλάδων (video)

Μια ιστορική εμφάνιση της Φιλαρμονικής του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων στο 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικών Συνόλων και το όραμα για ένα μουσικό Αιγαίο

Η Κέα “ταξιδεύει” στον προαστιακό: Δεύτερη συνεχής προβολή του νησιού στην καρδιά της Αθήνας

Ο Δήμος Κέας συνεχίζει τη στρατηγική του τουριστική καμπάνια μέσα από 11 σταθμούς του προαστιακού, προσεγγίζοντας χιλιάδες επιβάτες καθημερινά. (video)

Κραυγή αγωνίας από τη Φολέγανδρο: Ανεπαρκής η ενδοκυκλαδική ακτοπλοϊκή σύνδεση ενόψει τουριστικής σεζόν

Ο Σύλλογος Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων του νησιού καλεί το Υπουργείο Ναυτιλίας να δώσει άμεση λύση – Αποκλεισμός σε περίοδο αιχμής

Πανναξιακός ΑΟΚ: Έντονη διαμαρτυρία για επεισόδια στον αγώνα με τον Ιωνικό Νίκαιας

Προπηλακισμοί, ύβρεις και επικίνδυνα περιστατικά καταγγέλλει ο Πανναξιακός – Καλεί τις αρχές να αναλάβουν δράση

Εφ. Καλογεροπούλου: «Αν περάσεις μια νύχτα στις Μάντρες της Ανάφης, θα τη θυμάσαι για πάντα» (video)

Η Έφη Καλογεροπούλου μοιράζεται αναμνήσεις και αλήθειες από τις «Μάντρες» και τη «Μαργαρίτα» – δύο σταθερές σε ένα νησί που συνεχώς μεταμορφώνεται. (video)

Καταγγελίες πολιτών στη Σίφνο: «Νόμοι υπάρχουν, αλλά δεν εφαρμόζονται»

Πολίτες καταγγέλλουν πολεοδομικές και περιβαλλοντικές αυθαιρεσίες στο νησί – Ζητούν αναστολή αδειών και απόδοση ευθυνών σε αρμόδιες υπηρεσίες.

«Habemus Papam»: Από την τιάρα στο πάλλιο – Οι τελετές στέψης και ενθρόνισης του Πάπα από τον 9ο αιώνα μέχρι σήμερα

Την Κυριακή 18 Μαΐου ο νέος Πάπας Λέων ΙΔ΄ αναλαμβάνει επισήμως τη διακονία του Επισκόπου Ρώμης – Από τη χλιδή του παρελθόντος στη λιτότητα της σύγχρονης τελετής.

Αμοργός: Το Αμοργιανό Φεστιβάλ επιστρέφει 7–9 Ιουνίου με χορωδίες, συναυλίες και τιμητικές εκδηλώσεις

Ένα τριήμερο αφιερωμένο στη μουσική, την παράδοση και τη μνήμη με ελεύθερη είσοδο σε όλο το νησί – Συμμετέχουν σύλλογοι από Τρίπολη και Αμοργό.

Πρόταση ημέρας: Ζυμαρικά με μπάμιες και κεφαλοτύρι Πιτταρά

Πρόταση ημέρας από τον Γαστρονόμο. Για τους φίλους των ζυμαρικών και των τυροκομικών ... Αα και της μπάμιας

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Θλίψη στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την απώλεια του Κώστα Αρτσάνου, το “αντίο” από τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό

Συγκλονισμένος ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός αποχαιρετά τον ακούραστο υπάλληλο του Δήμου και αγαπητό συμπολίτη

Μια δεύτερη ζωή για το “Πρέβελης”; Μετατρέπεται σε πλωτό ξενοδοχείο;

Το ιστορικό πλοίο της ΑΝΕΚ ίσως μετατραπεί σε πλωτό ξενοδοχείο στη Σάμο, χαρίζοντας του έναν νέο ρόλο γεμάτο μνήμες και φιλοξενία.

Εκτακτο: Τέλος στα σουβλάκια της θείας Τασίας, ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι

Ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι Με catering και τιμολόγιο, το κοψίδι πλέον θα έχει και ΦΠΑ...

Μ. Κατσούλης: “Οταν πάρω σύνταξη θα μετρήσω τα Κύπελλα που έχουμε πάρει”

Ο γυμναστής του ΓΕΛ Νάξου Μανώλης Κατσούλης μιλάει για την πορεία του, τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τις αθλητικές επιτυχίες του σχολείου και την «αθλητομάνα» Νάξο

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Νάξος – Lennart Neubauer: Ο παγκόσμιος πρωταθλητής που έγινε το πρόσωπο του νέου windsurfing

Μια ζωή πάνω στα κύματα, ένα μέλλον γεμάτο διακρίσεις – Ο Lennart από τη Νάξο εμπνέει με ταλέντο, ήθος και διεθνή αναγνώριση