Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΈνωση Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων: Προτάσεις με επίκεντρο Σαντορίνη και Μύκονο

Ένωση Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων: Προτάσεις με επίκεντρο Σαντορίνη και Μύκονο

|

Τη σύγκληση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας από το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αρρυθμίες της αγοράς και ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς, ζητεί με επιστολή της η Ένωση Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων Ναυτιλίας (ΕΕΚΝ).

«Η αναπτυσσόμενη δραστηριότητα του κλάδου στον εθνικό μας χώρο έχει ανάγκη τη λειτουργία ενός μηχανισμού που αφορά την κίνηση των κρουαζιερόπλοιων και των μεταφερόμενων με αυτά εκατομμυρίων επιβατών, με τα οικονομικά οφέλη όχι μόνο για τοπικές κοινωνίες των νησιών, αλλά και για την εθνική οικονομία γενικότερα», αναφέρεται στην επιστολή υπογραμμίζοντας παράλληλα την αδράνεια του σχετικού οργάνου εδώ και 3,5 χρόνια.

Η Ένωση που εκπροσωπεί τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, επισημαίνει επίσης ότι ορισμένα από τα θέματα που θέτει είναι να υπάρχει η δυνατότητα σε δημοφιλή νησιά, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, να μπορεί να γίνεται home porting επιβατών.

Έως σήμερα δεν επιτρέπεται στα δύο αυτά νησιά να γίνονται αφίξεις-αναχωρήσεις επιβατών που μπορεί να έρχονται αεροπορικώς και να θελήσουν να επιβιβαστούν σε κάποιο κρουαζιερόπλοιο.

Επίσης δεν επιτρέπεται σε άλλους επιβάτες που μένουν σε κάποια από αυτά τα νησιά σε ξενοδοχεία να μπορούν να επιβιβάζονται στο πλοίο για την πραγματοποίηση κρουαζιέρας.

Σχετικά επίσης με την εφαρμογή του isps που αφορά την ασφάλεια της λιμενικής εγκατάστασης, (International Ship and Port Facility) η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας έχει ζητήσει κάποιες διευκρινίσεις σχετικά με τα τέλη, καθώς πέραν από αυτών που αποδίδονται ανά επιβάτη έχουν επιβαρυνθεί με τέλη isps και οι λάντζες που μεταφέρουν τους επιβάτες στα λιμάνια της Σαντορίνης ή της Μήλου.

Επίσης ζητεί την απαλλαγή από την υποχρεωτική πλοήγηση κάποιων κρουαζιερόπλοιων που υπάρχουν Έλληνες πλοίαρχοι και προσεγγίζουν συνεχώς το ίδιο λιμάνι, καθώς σε κάποιους τύπους άλλων πλοίων, όπως αυτά που μεταφέρουν αυτοκίνητα ή ζώα, έχει δοθεί ήδη από το υπουργείο Ναυτιλίας εξαίρεση.

Ο λόγος που αναφέρει η ΕΕΚΦΝ έχει να κάνει όχι τόσο με το θέμα των χρημάτων, αλλά με τις καθυστερήσεις στους κατάπλους των πλοίων στα μεγάλα λιμάνια.

Αναφορικά με την όποια απόφαση ληφθεί για αύξηση τους τέλους επιβίβασης ανά επιβάτη που εξετάζεται από τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού, η ΕΕΚΦΝ αναφέρει ότι αν κάτι τέτοιο γίνει θα πρέπει να ισχύσει για όλα τα δημοτικά λιμενικά ταμεία, ενώ για τη Σαντορίνη και τη Μύκονο θα συμπεριλαμβάνεται ένα ειδικό τέλος.

«Υπάρχει ανάγκη τη λειτουργία ενός μηχανισμού που αφορά την κίνηση των κρουαζιερόπλοιων και των μεταφερόμενων με αυτά εκατομμυρίων επιβατών, με τα οικονομικά οφέλη όχι μόνο για τοπικές κοινωνίες των νησιών, αλλά και για την εθνική οικονομία γενικότερα», επισημαίνει η ΕΕΚΝ.

Τι εξετάζεται για τα δημοφιλή νησιά

Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας, Τουρισμού και Περιβάλλοντος, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το θέμα της υπερπληθυσμού τουριστών αλλά και των υποδομών στα νησιά, που παραμένουν απαρχαιωμένες εδώ και πολλά χρόνια, ιδιαίτερα στα δημοφιλή όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, θέλουν να προχωρήσουν στη δημιουργία ενός ειδικού τέλους αποβίβασης ανά επιβάτη, ρυθμίζοντας συνολικά την αγορά και απορροφώντας τις αρνητικές εμπειρίες των επισκεπτών και την επιβάρυνση των τοπικών κοινωνιών.

Στο πλαίσιο αυτό το επόμενο διάστημα δεν αποκλείεται να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα που αφορούν την τιμολόγηση με αύξηση των χρεώσεων που πληρώνουν τα κρουαζιερόπλοια ανά επιβάτη και λιμάνι, αλλά και την ορθολογικότερη διαχείριση των προσεγγίσεων των κρουαζιερόπλοιων (berth allocation) προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα υπερπληθυσμού.

Πάντως η διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στην Ελλάδα, Μαρία Δεληγιάννη, σχετικά με το ενδεχόμενο αύξησης κάποιου ειδικού τέλους αποβίβασης ανά επιβάτη σε δημοφιλείς προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη ανέφερε ότι οποιοσδήποτε φόρος θα πρέπει να εφαρμοστεί οριζόντια σε όλους τους τομείς του τουρισμού, χωρίς διακρίσεις, ώστε να αποφεύγονται στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό με την ευνοϊκή μεταχείριση ή την επιβάρυνση οποιουδήποτε τομέα.

Τι επισημαίνει η CLIA

Είπε ότι για το θέμα η CLIA έχει ήδη ενημερώσει την ελληνική κυβέρνηση για τις προνοητικές πρωτοβουλίες της σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές, που στόχο έχουν τη βελτίωση των πρακτικών τουρισμού κρουαζιέρας και την ανάπτυξη βιώσιμων στρατηγικών, ιδιαίτερα για τα δημοφιλή νησιά.

Αυτό ανέφερε ότι περιλαμβάνει τη δέσμευση των μελών της CLIA να διατηρήσουν το ημερήσιο όριο των 8.000 επιβατών κρουαζιέρας στη Σαντορίνη.

Όπως εξηγεί η κ. Δεληγιάννη το σύστημα διαχείρισης των θέσεων ελλιμενισμού που διέπει αυτό το ημερήσιο ανώτατο όριο κρουαζιέρας θα πρέπει να συνεκτιμά και τη φέρουσα ικανότητα του τελεφερίκ, ώστε να συμβάλει στην καλύτερη οργάνωση και διάχυση των ροών επιβατών κατά τη διάρκεια της ημέρας και να αποφεύγονται καθυστερήσεις.

Για τη Μύκονο η CLIA υποστηρίζει τη δημιουργία ενός συστήματος κατανομής θέσεων ελλιμενισμού, που αποτελεί προτεραιότητα για τα λιμάνια που παρουσιάζουν υψηλή κίνηση στην κρουαζιέρα.

Όπως τονίζεται στο σχέδιο δράσης της CLIA για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, που παρουσιάστηκε πέρυσι στην ελληνική κυβέρνηση, απαιτείται μια ολιστική προσέγγιση για την καλύτερη διαχείριση της Σαντορίνης και παρόμοιων δημοφιλών λιμένων και προορισμών. Η ανάλυση όλων των τουριστικών ροών είναι υψίστης σημασίας.

Συγκεκριμένα, η Σαντορίνη δέχεται καθημερινά 20 ακτοπλοϊκά και ημερόπλοια (κυρίως από την Κρήτη), τα οποία επί του παρόντος λειτουργούν χωρίς κανέναν έλεγχο από τις αρχές του νησιού. Η διεθνής κρουαζιέρα παραμένει ο μόνος τομέας που ρυθμίζεται από τις αρχές της Σαντορίνης.

Όσον αφορά τις τουριστικές ροές κρουαζιέρας στο νησί, οι εταιρείες κρουαζιέρας προσφέρουν ήδη ένα ευρύ φάσμα χερσαίων εκδρομών. Ωστόσο, πρέπει να καταβληθούν περαιτέρω προσπάθειες από τις τοπικές αρχές για την αύξηση της δημοτικότητας πρόσθετων περιοχών, εκτός από την Οία και τα Φηρά, και για την αποτελεσματική ρύθμιση της κυκλοφορίας των λεωφορείων και των minivan.

Οι αρχές της Σαντορίνης θα πρέπει επίσης να αναζητήσουν τρόπους για τη βελτίωση της κυκλοφορίας από το λιμάνι του Αθηνιού, ώστε να διευκολυνθεί η κυκλοφορία των ροών.

Οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν πολλούς περισσότερους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα και είναι πρόθυμες να εμπλουτίσουν τα δρομολόγια κρουαζιέρας τους σε συνεννόηση με την κυβέρνηση και τις τοπικές αρχές.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Η Ενδοκρινολόγος – Διαβητολόγος Παρασκευή Μπουγιούκα για τη Νόσο Hashimoto

Η κα. Μπουγιούκα Παρασκευή- Μαρία είναι Ενδοκρινολόγος- Διαβητολόγος- Ιατρός Μεταβολισμού. Αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή Αθηνών.

Πάρος: Άδειες για γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία

Άδειες για γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία στην Πάρο

Οι χορηγίες στις φανέλες των ποδοσφαιρικών ομάδων

Η χορηγία στις ποδοσφαιρικές φανέλες έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο μέρος του σύγχρονου ποδοσφαίρου. Αυτό που ξεκίνησε ως μια απλή ευκαιρία branding έχει πλέον μετατραπεί...

Ισπανία – Βαλένθια: Κόβει νερό και ρεύμα στα παράνομα καταλύματα airbnb

Η Βαλένθια κόβει νερό και ρεύμα στις παράνομες βραχυχρόνιες μισθώσεις – Μέτρα και για την κρουαζιέρα

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Σε ρυθμό εκλογών και ταμειακή ενημερότητα

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Ανακοίνωση για την προθεσμία απόκτησης ταμειακής ενημερότητας για τις εκλογές

Blue Star Paros: Αλλαγή (19/09) στην ώρα αναχώρησης από τον Πειραιά

Νέα αλλαγή ώρας στην αναχώρηση του Blue Star Paros από τον Πειραιά προς Παροναξία - Μικρές Κυκλάδες - Αμοργό

Μύκονος: Πρόστιμο 995 χιλιάδων ευρώ γιατί “έκρυβε” 199 παράνομα καταλύματα (!!!)

995.000 ευρώ πρόστιμο γιατί έκρυβε από την εφορία 199 βίλες στη Μύκονο

Πανναξιακός ΑΟΚ: Με τα “μπλε” ο Δούκας Γρούδος που έχει κάνει την .. άνοδο ρουτίνα

Πέντε σερί ανόδους μετράει ο Δούκας Γρούδος που θα φορέσει φέτος τη φανέλα του Πανναξιακού ΑΟκ

Λιμενικό Σώμα: Τραυματισμός επιβάτη στο ναυάγιο της Πάρου

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τη διάσωση έξι (6) ατόμων σε σκάφος στα "Ψαλίδια" και η παρουσία του "Blue Star Paros"

Κουφονήσι – Σ.Τ.Ε.Κ.: Εντονη διαμαρτυρία για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, οι προτάσεις

Διαμαρτυρία του Συλλόγου Τουριστικών Επιχειρηματιών Κουφονησίου για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια και οι προτάσεις που κατέθεσαν

Ευρυτανία: Ο Ναξιώτης που μέσω .. Γερμανίας εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στα Φουρνά

Ένα δικό μας παιδί (από Νάξο) με την οικογένειά του είναι οι πρώτοι που μετακόμισαν στη Φουρνά Ευρυτανίας όπου τους παρείχαν στέγη και εργασία προκειμένου να εμπλουτισθεί το ανθρώπινο δυναμικό του χωριού....

Νάξος – Απόλλωνας: Επεσε αυτοκίνητο στη θάλασσα (!!!)

Πτώση αυτοκινήτου στη θάλασσα στον Απόλλωνα της Νάξου

Hellenic Highspeed: Για δύο μέρες θα πάει Σύρο – Μύκονο – Ικαρία

Hellenic HighSpeed.. Δρομολογείται για δύο μέρες στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Ικαρία - Σάμος

Express Skopelitis – Γ. Φωστιέρης: “Σας ευχαριστώ…” και οι σκέψεις περί τιμής από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ανάρτηση από το cpt Γιάννη Φωστιέρη ως δείγμα "ευχαριστώ" για τις ευχές που έχει λάβει αυτές τις ημέρες - Οι προθέσεις του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ben Slot: Ο Ολλανδός που έγινε Ναξιώτης (video)

ο κ. Κώστας Κατσουρός ιστορικός και  διευθυντής του περιοδικού ΦΛΕΑ και η κα Γενοβέφα Μανωλά, σύζυγος του αείμνηστου Μανώλη Μανωλά, δυο άνθρωποι που το γνώρισαν, δυο φίλοι του, μας μιλούν για τον άνθρωπο Ben Slot.

Πολυτάρχου: Με το δεξί στις υποχρεώσεις του στο κύπελλο και στο βάθος .. ΑΟ Μυκόνου

Δυνατό ξεκίνημα του Μιχάλη Πολυτάρχου με την Δάφνη Δαφνίου - Οι επιδόσεις του και ο .. ΑΟ Μυκόνου που έρχεται

Νάξος – Στ. Σέργης: “Ξέρεις τι είναι να βλέπεις την μπουλντόζα να καταστρέφει το καϊκι;”.

Περίπου 13.500 ξύλινα παραδοσιακά αλιευτικά σκάφη έχουν δοθεί για κόψιμο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος που πριμοδότησε την καταστροφή τους

Νάξος: Μοναδικό παράδειγμα βιώσιμου και βιωματικού τουρισμού

Μικρά παραδείγματα και εικόνες που δείχνουν μία άλλη Νάξο...

Αμοργός: Το Ψηφιακό Οπτικοακουστικό Αρχείο της Παραδοσιακής Μουσικής είναι γεγονός (video)

Η παράδοση ταξιδεύει στο μέλλον μέσα από το cycladesfolkmusic.com - Τι λένε οι πρωταγωνιστές (video)

Κυκλαδίτικη γαστρονομία: Θα έπρεπε ήδη να έχει κτίσει ένα γερό brand name

Σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι της ιστορίας των Κυκλάδων, όπου ο τουρισμός απειλεί να γίνει «μονοκαλλιέργεια» και διάφορες συγκυρίες έχουν περιορίσει την ενασχόληση με τη γη και την παραγωγή