Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα - Υδατοδρόμια: Πάει και το 2019... Χρονιά ήταν και πάει

Ελλάδα – Υδατοδρόμια: Πάει και το 2019… Χρονιά ήταν και πάει

|

Οι επενδυτές που φιλοδοξούν να δραστηριοποιηθούν στο συγκεκριμένο τομέα εδώ και 15 χρόνια, διαπιστώνουν ότι υπάρχει ακόμα αρκετός δρόμος μέχρι τη δημιουργία ενός σημαντικού κόμβου υδατοδρομίων που θα φέρει ξανά τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.

 

“Αλλη μια «χαμένη» χρονιά για τα υδροπλάνα αναμένεται να είναι το 2019. Οι επενδυτές που φιλοδοξούν να δραστηριοποιηθούν στο συγκεκριμένο τομέα εδώ και 15 χρόνια, διαπιστώνουν ότι υπάρχει ακόμα αρκετός δρόμος μέχρι τη δημιουργία ενός  σημαντικού κόμβου υδατοδρομίων που θα φέρει ξανά τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.

Οι εξελίξεις στο «μέτωπο» των υδροπλάνων συζητήθηκαν στο 1ο Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Υδατοδρόμια –Κρουαζιέρα – Αεροδρόμια –Ανάπτυξη -Ασφάλεια», που οργανώθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Λουτράκι.

Φορείς από τους τομείς του τουρισμού, των μεταφορών, των υποδομών και της ασφάλειας των αερομεταφορών, συζήτησαν για το μέλλον της συνδεσιμότητας των απομακρυσμένων προορισμών της χώρας, ενώ επιχειρηματίες παρουσίασαν σχέδια και λύσεις για ταχύτερη επιστροφή των υδροπλάνων στην χώρα μας.

Βασικό ζητούμενο, όπως τόνισαν οι ομιλητές, παραμένει η δημιουργία ενός σημαντικού κόμβου υδατοδρομίων, ο οποίος θα αποτελέσει το μοχλό για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, σε συνδυασμό με τη προσέλκυση κρουαζιέρας.

Ο νέος νόμος για τα υδατοδρόμια που ψηφίστηκε με περίπου 2,5 χρόνια καθυστέρηση, δημιουργεί ένα θεσμικό πλαίσιο που υπόσχεται να ενθαρρύνει τις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων. Ωστόσο, όπως ανέφεραν οι ομιλητές, υπάρχουν ακόμη αρκετά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν για να αδειοδοτηθούν σύντομα περισσότερα υδατοδρόμια, ώστε οι πρώτες εταιρείες υδροπλάνων, να δουν στην Ελλάδα ένα ενδιαφέρον δίκτυο και να φέρουν τα υδροπλάνα τους για να ξεκινήσουν πτήσεις.

Σήμερα έχουν αδειοδοτηθεί μόλις τρία υδατοδρόμια (Κέρκυρα, Παξοί, Πάτρα), αριθμός πολύ μικρός για να ξεκινήσουν πτήσεις. Οι ελπίδες όλων επαφίενται πλέον στις υποσχέσεις των αρμοδίων ότι θα προχωρήσουν γρήγορα οι αδειοδοτήσεις ώστε να αρχίσουν και οι πτήσεις.

Ωστόσο, όλοι συμφωνούν πως το 2019 θα είναι άλλη μια σεζόν χωρίς υδροπλάνα, αφού η καθυστέρηση ψήφισης του σχετικού νόμου, πάει πίσω (για το 2020) και τους σχεδιασμούς των ενδιαφερόμενων εταιρειών.

Το στοίχημα να δούμε τα  υδροπλάνα να πετάνε, ανέφεραν οι ομιλητές του συνεδρίου, μοιάζει πιο κοντά από ποτέ, με βάση  την αποφασιστικότητα που δείχνουν όλοι οι φορείς να ξεπεράσουν τα εμπόδια. Όμως, όπως τόνισαν, οι καλές προθέσεις και η απαρίθμηση των πλεονεκτημάτων των υδροπλάνων δεν αρκούν για την υλοποίηση των επενδύσεων. Απεναντίας, τα τελευταία έξι χρόνια τα εμπόδια, οι καθυστερήσεις και τα πισωγυρίσματα κυριάρχησαν, με αποτέλεσμα τα υδροπλάνα να είναι ακόμα μακριά από τις ελληνικές θάλασσες.

«Παρά την αισιοδοξία ότι κάτι κινείται, στους επιχειρηματίες που αγωνίζονται για να κάνουν τα υδροπλάνα να πετάξουν, κυριαρχεί η αγωνία για τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που απαιτούνται για να υλοποιηθεί ο νόμος», λέει ο κ. Τάσος Γκόβας, από την εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» και προσθέτει: «Ωστόσο, όλα εξαρτώνται από το αν και πότε θα αδειοδοτηθούν τα υδατοδρόμια, αφού για να φέρουν οι operators τα υδροπλάνα τους να πετάξουν, θα πρέπει να υπάρχει ένα δίκτυο υδατοδρομίων. Στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας υπολογίζονται ότι θα γίνουν πάνω από 100 υδατοδρόμια σε λιμάνια και επιπλέον 19 σε λίμνες. Όμως, ο χρόνος που θα χρειαστεί για να φτάσουμε σε ένα τόσο ανεπτυγμένο δίκτυο είναι αδιευκρίνιστος».

Σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, «αν άκουγε κάποιος στο  συνέδριο πόσο θερμά μιλούσαν οι εκπρόσωποι της Πολιτείας και όλοι οι φορείς για τον κλάδο, χωρίς να ξέρει την ελληνική πραγματικότητα, θα πίστευε ότι αύριο τα υδροπλάνα θα πετάξουν. Όμως, εμείς επειδή έχουμε δει πολλά, ακόμη κι αν είναι εφικτό να έχουμε τις πρώτες πτήσεις την άνοιξη του 2020, έχουμε επιφυλάξεις».

Με το νέο νόμο η άδεια ίδρυσης θα ανήκει στο Δημόσιο – στα λιμενικά ταμεία. Αφού το λιμενικό ταμείο αποφασίσει να φτιάξει το υδατοδρόμιο, θα ζητήσει άδεια ίδρυσης. Μετά θα πρέπει να γίνουν οι διαγωνισμοί για να επιλεγεί ο ανάδοχος που θα λειτουργήσει το υδατοδρόμιο.

Ο νέος νόμος, σύμφωνα με τους ομιλητές, είναι στη σωστή κατεύθυνση όμως υπάρχουν πολλές σημαντικές εκκρεμότητες που θα πρέπει να ρυθμιστούν με Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. Για παράδειγμα με ΚΥΑ θα πρέπει να ρυθμιστεί πώς θα γίνεται η τροφοδοσία των υδροπλάνων με καύσιμα, που είναι  καθοριστική για να πετάξουν τα υδροπλάνα.

Με πληροφορίες απο την ιστοσελίδα TaNea.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

MSN.com: Στους προορισμούς της «μυστικής» Ευρώπης η Νάξος!

Στη λίστα του MSN.com και του Starsinsider η Νάξος κατέχει την 4η θέση ανάμεσα σε 30 συνολικά, περιοχές

Σαντορίνη: Με παιχνίδια γκραν γκινιόλ ξεκίνησε η «Santorini Basketball League»

Η πρώτη αγωνιστική περιλάμβανε τρία συγκλονιστικά παιχνίδια που κρίθηκαν στις λεπτομέρειες και μία ευρεία νίκη.

Νάξος: Αύριο “ξεκλειδώνει” το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών των 2 δισ.

«Ξεκλειδώνει» το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών των 2 δισ. – Υβριδικά συστήματα ΑΠΕ για «αντίδοτο» στη λειψυδρία

Νάξος: Ποια η σχέση των λουκουμάδων με την εορτή της Παναγίας Χρυσοπολίτισσας;

Ο Γιάννης Παπαδόπουλος μας εξηγεί την ιδιαίτερη σχέση που έχουν οι λουκουμάδες με την εορτή της Νάξου, της Παναγίας Χρυσοπολίτισσας

Αντίπαρος: Ερχεται νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων

Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Αντίπαρο

Υπόθεση Νερό: διαδημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης με κρατική «προίκα» 250 εκατ. ευρώ (!!!)

Έρχονται διαδημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης με κρατική «προίκα» 250 εκατ. ευρώ για την εξόφληση λογαριασμών ρεύματος

ΕΝΠΕ: Γιατί επιλέγει ο Χατζημάρκος για τη θέση του προέδρου;

Στον “πάγο” οι σχέσεις Μητσοτάκη – Χαρδαλιά – Οι λόγοι επιλογής του Γ. Χατζημάρκου για την προεδρία της Ενωσης Περιφερειών

Φαγητό: Ποια είναι η Πισπιλίτα που μας έρχεται από το Μέτσοβο

Πισπιλίτα, μια χορτόπιτα χωρίς φύλλο από το Μέτσοβο

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Συνεχίζει τη στρατηγική των μικρών καταστημάτων τύπου «σούπερ μάρκετ» - Τι είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της JYSK στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος.

Ινδία: Ποιο νησί των Κυκλάδων δίνει το όνομά του σε αυτοκίνητο; (video)

Το ελληνικό κυκλαδίτικο νησί που θα δώσει το όνομά του στο νέο SUV (εικόνες & βίντεο)

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη

Νάξος: Σύλληψη για εξόρυξη πετρωμάτων (!!!)

Σύλληψη ημεδαπού για εξόρυξη πετρωμάτων στη Νάξο

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα