Η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη δημοφιλέστερη θέση μεταξύ των δέκα κορυφαίων προορισμών που εξετάζουν οι Ευρωπαίοι – Το ποσοστό των Ευρωπαίων που επιθυμούν να ταξιδέψουν την άνοιξη αυξήθηκε κατά 20% σε σύγκριση με την έρευνα του Νοεμβρίου 2020
Παρά τα αλλεπάλληλα lockdowns, οι Ευρωπαίοι ενδιαφέρονται ολοένα και περισσότερο για ταξίδια κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, καθώς τα εμβόλια έχουν αρχίσει να βελτιώνουν την ψυχολογία των εν δυνάμει τουριστών. Μάλιστα η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη δημοφιλέστερη θέση μεταξύ των δέκα κορυφαίων προορισμών που εξετάζουν οι Ευρωπαίοι. Παράλληλα η εμπιστοσύνη στα αεροπορικά ταξίδια ανακάμπτει σταθερά. Αυτά προκύπτουν από την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC) «Παρακολούθηση συναισθημάτων για εσωτερικά και ενδοευρωπαϊκά ταξίδια» με δεδομένα που συλλέχθηκαν τον Δεκέμβριο του 2020.
Με βάση την τρέχουσα έρευνα της ETC, η Ισπανία βρίσκεται σταθερά πρώτη μεταξύ των χωρών στις οποίες θέλουν να κάνουν διακοπές φέτος οι Ευρωπαίοι και ακολουθούν η Ιταλία και η Γαλλία. Αμέσως μετά είναι, με τη σειρά, η Ελλάδα, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Πορτογαλία, η Ολλανδία, η Τουρκία και η Κροατία. Αξίζει να επισημανθεί πάντως η είσοδος της Τουρκίας στο Top 10 και μάλιστα στην ένατη θέση, από την οποία εκτόπισε την Αυστρία, καθώς σύμφωνα με τους συντάκτες και ερευνητές τής εν λόγω μελέτης παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική ως δημοφιλής προορισμός μεταξύ των Ευρωπαίων και δεν αποκλείεται, καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, να ανέβει περαιτέρω.
«Βλέπουμε να εδραιώνονται δύο βασικές τάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο που δείχνουν μια επιστροφή στη νέα κανονικότητα: πρώτον, η πολύ αργή αλλά σταθερή αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στο αεροπορικό ταξίδι και δεύτερον, η περαιτέρω ενίσχυση της διάθεσης για διεθνή ταξίδια», σημειώνει μιλώντας στην «Κ» ο Θεόφιλος Κυρατσούλης, γενικός διευθυντής της Mindhaus, η οποία διενεργεί τις έρευνες αυτές για λογαριασμό της European Travel Commission. «Και οι δύο παράγοντες είναι πολύ ευνοϊκοί για τη χώρα μας», εξηγεί, καθώς «η έναρξη των εμβολιασμών σταμάτησε την επιδείνωση της διάθεσης για ταξίδια την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου». Με βάση τα δεδομένα αυτά, η Mindhaus εξακολουθεί πάντως να εκτιμά ως πιο πιθανό σενάριο αυτό της αργής και σταδιακής ανάκαμψης.
Το ποσοστό των Ευρωπαίων που επιθυμούν να ταξιδέψουν την άνοιξη αυξήθηκε κατά 20% σε σύγκριση με την έρευνα του Νοεμβρίου 2020, με έναν στους τρεις ερωτηθέντες να δηλώνει σχετική πρόθεση. Ταυτόχρονα, ο αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν τους επόμενους έξι μήνες αυξήθηκε από 49% σε 52%.
Η έρευνα δείχνει ότι τα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια είναι τώρα η κορυφαία επιλογή, καθώς οι περισσότεροι ερωτηθέντες είναι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα (40%) από ό,τι ταξιδεύουν στο εσωτερικό (36% – μείωση 7% σε σύγκριση με την έρευνα του Νοεμβρίου).
Η εμπιστοσύνη στα αεροπορικά ταξίδια φαίνεται επίσης να αυξάνεται σταθερά. Το 52% των Ευρωπαίων δηλώνει τώρα ότι είναι πρόθυμο να ταξιδέψει αεροπορικώς, σε σύγκριση με το 49% τον Σεπτέμβριο. Ταυτόχρονα, ένα χαμηλότερο ποσοστό (17%) θεωρεί ότι η πτήση ενέχει τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την υγεία του, από 20% τον Σεπτέμβριο του 2020.
Αυστηρά πρωτόκολλα
Το 67% των ερωτηθέντων αισθάνεται ασφαλές και αρκετά χαλαρό να απολαύσει το ταξίδι του όταν ισχύουν αυστηρά πρωτόκολλα. Μόνο το 22% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι τέτοια μέτρα μπορούν σε κάποιο βαθμό να καταστρέψουν την ταξιδιωτική εμπειρία, ενώ ένα άλλο 11% δηλώνει ότι δεν του κάνει καμία διαφορά.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Αξίζει να σημειωθεί πως όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες μεγαλύτερης ηλικίας ασχολούνται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφορικά με τον σχεδιασμό των διακοπών τους. Ενώ οι αναφορές που σχετίζονται με τον τουρισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις ηλικιακές ομάδες 18-25 και 25-35 ετών μειώθηκαν τον Νοέμβριο του 2020 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019, σημειώθηκε σημαντική αύξηση σε αυτές τις αναφορές μεταξύ των 55-65 ετών (86%) και άνω των 65 (136%).
«Μία από τις δύο πιο βασικές πηγές από τις οποίες οι Ευρωπαίοι αντλούν πληροφορίες για το ταξίδι τους εν μέσω πανδημίας είναι οι ιστοσελίδες και τα ψηφιακά μέσα των προορισμών. Ομως είναι ελάχιστοι οι ελληνικοί προορισμοί που έχουν αναγνωρίσει τα επιμέρους κοινά τους και καταλαβαίνουν με σαφήνεια τις προτιμήσεις τους και έχουν έτσι ενεργά τέτοια ψηφιακά μέσα που να αναπτύσσουν επίκαιρο περιεχόμενο και εξειδικευμένες καμπάνιες επικοινωνίας με δημιουργικότητα», τονίζει ο γενικός διευθυντής της Mindhaus, Θεόφιλος Κυρατσούλης.
Με πληροφορίες από την Kathimerini.gr