Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα: Πλούσιοι επισκέπτες που επιμένουν στο μοντέλο "Ηλιος και θάλασσα"

Ελλάδα: Πλούσιοι επισκέπτες που επιμένουν στο μοντέλο “Ηλιος και θάλασσα”

|

Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα για διακοπές και για τα δύο έτη, στην πλειοψηφία τους επέλεξαν την Ελλάδα για τον Ήλιο και τη Θάλασσα  (70,4% το 2016 και 68,4% το 2017) και ακολούθως για Περιηγητικό Τουρισμό (11,3% το 2016 και 12,8% το 2017),  City  Break  (7,2% το 2016 και 8% τo  2017) και Κρουαζιέρα (4,2% το 2016 και 4% το 2017). 

Aυξήθηκε κατά 9,8% σε σχέση με το 2016 ο αριθμός των τουριστών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία διανυκτέρευση στην Ελλάδα το 2017, φθάνοντας σχεδόν τα 23 εκατ. όπως τονίζεται σε μελέτη που συνέταξε το  Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), για την καταγραφή του προφίλ των τουριστών που πραγματοποίησαν τις διακοπές τους στην Ελλάδα τα έτη 2016 και 2017.

Τη μερίδα του λέοντος κατέλαβαν πέρυσι οι Ευρωπαίοι τουρίστες με 20,5 εκατ. αφίξεις, έναντι των μη Ευρωπαίων που έφθασαν τις 2,6 εκατ. αφίξεις. Όλες οι αγορές κατέγραψαν το 2017 αύξηση της τουριστικής ροής, με εξαίρεση την αγορά της Ρωσίας η οποία εμφάνισε οριακή μείωση (-0,5%). Τις υψηλότερες ποσοστιαίες αυξήσεις είχαν οι αγορές της Ολλανδίας (+24,1%), της Γερμανίας (+17,8%) και των ΗΠΑ (+12%). Σε σχέση με τα μερίδια ταξιδίων ανά αγορά, η Γερμανία ανέβηκε στην πρώτη θέση, εκτοπίζοντας το Ηνωμένο Βασίλειο στη δεύτερη θέση. Ακολουθούν στην τρίτη και στην τέταρτη θέση η Γαλλία και η Ιταλία αντίστοιχα. Οι 6 κύριες αγορές (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ, Ολλανδία) αντιπροσώπευαν για το 2017 το 46,9% του συνόλου των επισκεπτών στη χώρα.

Σκοπός ταξιδιού και τύπος διακοπών

Ο κυριότερος λόγος επιλογής της Ελλάδας ως προορισμού, από την πλειοψηφία των τουριστών, ήταν η πραγματοποίηση των διακοπών τους (88,8% και για τα δύο έτη), με την επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς (3,8% το 2016 και 4,4% το 2017), τον συνεδριακό τουρισμό (3,1% το 2016 και 3% το 2017) και τα παραδοσιακά επαγγελματικά ταξίδια (2,4% το 2016 και 2,5% το 2017) να ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση. 

Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα για διακοπές και για τα δύο έτη, στην πλειοψηφία τους επέλεξαν την Ελλάδα για τον Ήλιο και τη Θάλασσα  (70,4% το 2016 και 68,4% το 2017) και ακολούθως για Περιηγητικό Τουρισμό (11,3% το 2016 και 12,8% το 2017),  City  Break  (7,2% το 2016 και 8% τo  2017) και Κρουαζιέρα (4,2% το 2016 και 4% το 2017). Τα υπόλοιπα τουριστικά προϊόντα εμφάνισαν χαμηλά μερίδια που δεν ξεπερνούν στο σύνολο τους και για τα δύο έτη το 2%.

Φύλο επισκεπτών και ηλικιακή διάρθρωση

Με βάση το φύλο, το 2016 οι γυναίκες κατέλαβαν ποσοστό 51,6% στο μερίδιο των τουριστών, ενώ για το 2017 οι άνδρες ήταν οριακά περισσότεροι με ποσοστό 50,5%. Η πλειοψηφία των τουριστών προέρχεται κυρίως από τις ηλικίες 25 έως 54 ετών (64,8% το 2016 και 64,6% το 2017).  Όλες οι ηλικιακές ομάδες σημείωσαν αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών μεταξύ 2016 και 2017.  Οι υψηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στις ηλικίες 25 έως 34 ετών (+775 χιλ.) και ακολούθως στις ηλικίες 65 έως 74 ετών (+275 χιλ.), 15 έως 24 ετών (+239 χιλ.) και 35 έως 44 ετών (207 χιλ.).

Οικογενειακό εισόδημα και επίπεδο εκπαίδευσης

Oι περισσότεροι τουρίστες που επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους, προέρχονταν από την ανώτερη εισοδηματική τάξη (57,8% το 2016 και 58,9% το 2017) και ακολούθως από την μέση – ανώτερη (24,7% το 2016 και 23,7% το 2017).

Οι τουρίστες με οικογενειακό εισόδημα μέσο-κατώτερο και κατώτερο οικογενειακό εισόδημα, αντιπροσώπευαν το 13,2% και 4,2% το 2016 και το 13,9% και 3,5% το 2017 αντίστοιχα.

 Σε απόλυτους αριθμούς, οι τουρίστες που προέρχονταν από την ανώτερη εισοδηματική τάξη αυξήθηκαν κατά 1,19 εκατ.,  από την μέση-ανώτερη κατά 210.000 και από την μέση – κατώτερη κατά 344.000.Παρόμοια εικόνα προκύπτει και με το επίπεδο εκπαίδευσης των τουριστών, καθώς η πλειοψηφία είχε ανώτερο μορφωτικό επίπεδο. Ειδικότερα, το 2017 οι τουρίστες με ανώτερο μορφωτικό επίπεδο εκπαίδευσης αυξήθηκαν κατά 1,14 εκατ. σε σχέση με το 2016, με μέσο κατά 487.000 και με κατώτερο κατά 186.000.

Μέσο ενημέρωσης και χαρακτηριστικά κράτησης

Αναφορικά με το μέσο ενημέρωσης, η πλειοψηφία των τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα είχε ενημερωθεί από το  Internet  (84,6% το 2016 και 85,3% το 2017) και ακολούθως από ταξιδιωτικό πρακτορείο (43,9% το 2016 και 44% το 2017), φίλους και συγγενείς (17,9% το 2016 και 19,6% το 2017) και κατάλογο  tour  operator  (10,8% τo  2016 και 9,3% το 2017). Σε σχέση με το  Internet, η πλειοψηφία των τουριστών ενημερώθηκε από ιστοσελίδες καταλύματος (47,8% το 2016 και 49,7% το 2017), προορισμού (42,1% το 2016 και 44,1% το 2017),  tour  operator  (39,3% το 2016 και 38,7% το 2017), μεταφορικών μέσων (30,7% το 2016 και 31,5% το 2017), αξιολόγησης (29,6% το 2016 και 30,4% το 2017) και κρατήσεων (26,7% το 2016 και 28,9% το 2017).

Οι περισσότεροι τουρίστες είχαν προχωρήσει σε προκράτηση των διακοπών τους (93% το 2016 και 93,2% το 2017).  Οι κυριότεροι τρόποι κράτησης ήταν μέσω Ιnternet  (73,8% τo  2016 και 79,6% το 2017)  και ακολούθως, σε ταξιδιωτικό πρακτορείο (38,3% το 2016 και 40,4% το 2017) σε ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα (10,7% το 2016 και 12,3% το 2017) και σε γραφείο μεταφορικού μέσου (8,9% το 2016 και 10,4% το 2017). Η πλειοψηφία των τουριστών είχε κάνει κράτηση μέσω προσωπικού υπολογιστή (96,3% το 2016 και 95,3% το 2017).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΙΝΣΕΤΕ


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δονούσα: Στη βουλή μέσω ερώτησης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μέσω ερώτησης από τον Μ. Καφούρο

Μ. Καφούρος: "Άνιση μεταχείριση επί σειρά ετών υφίσταται η Δονούσα στις ακτοπλοϊκές της συνδέσεις"

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Τι κάνουν Αμερικανοί Φοιτητές στη Σύρο;

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου συνεργάζεται με την τοπική κοινωνία της Σύρου και υποδέχεται φοιτητές του Πανεπιστημίου WPI

Νάξος – Β. Κατσαράς: “Διευρύνεται η σεζόν μέσα από σταθερά βήματα προβολής” (video)

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Βαγγέλης Κατσαράς μιλάει για την διεθνή έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο και τη προσπάθεια που γίνεται για την διεύρυνση της σεζόν μέσα από σταθερά βήματα και με κατεύθυνση στον εναλλακτικό τουρισμό (video)

Κυκλάδες – Πολεοδομικό: Τι χτίζεις και που σε Μύκονο και Σαντορίνη

Τα δύο σχέδια της πολεοδομικής μεταρρύθμισης θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση και θα εγκριθούν με Π.Δ. - Οι νέες κατοικίες δεν θα μπορούν να ενταχθούν στο σύστημα Αirbnb, ενώ απαγορεύονται οι πισίνες σε όλες τις νέες άδειες λόγω λειψυδρίας

Νάξος – Φιλώτι: Γιατί πρέπει να σωθεί η “Πηγή της Καμίνου”;

Ο δάσκαλος Αντώνης Τζιώτης αναλύει τους λόγους για την άμεση αναστήλωση της "Πηγής της Καμίνου" στο Φιλώτι

CEARS PLUS: Σύγχρονο Διαδικτυακό Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης

CEARS PLUS: Το Σύγχρονο Διαδικτυακό Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης – Προσφορές για τα Χριστούγεννα (Christmas Offer -15%)

Golden Star Ferries: Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο (20/11) του “Andros Queen”

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου και το Andros Queen θα μείνει δεμένο στο λιμάνι της Μυκόνου

Πρόταση Ημέρας: Κεφτεδάκια κοτόπουλου με «παιδική» σάλτσα

Απίθανα αρωματικά κοτοκεφτεδάκια, που σερβίρονται με βελούδινη σάλτσα με την ήπια νοστιμιά της να κάνει κάθε μπουκιά σκέτη απόλαυση.

Πως να κερδίσω στο στοίχημα;

Το στοίχημα δεν είναι σπριντ ούτε των 100 ούτε των 200 μέτρων αλλά σκληρός μαραθώνιος

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Νάξος: Ξημέρωμα μετά την βροχή στην Κωμιακή ή μήπως όχι;

Μία εικόνα χίλιες λέξεις.. Ξημέρωμα μετά τη βροχή στη Κωμιακή της Νάξου

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Συνεχίζει τη στρατηγική των μικρών καταστημάτων τύπου «σούπερ μάρκετ» - Τι είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της JYSK στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος.

Κώστας Τέο: Ενιωσε αδιαθεσία, δεν πρόλαβε, η καρδιά του τον πρόδωσε στα 44 του χρόνια

Πέθανε ο αθλητικογράφος Κώστας Τέο - Κάλυπτε το ρεπορτάζ της ΑΕΚ

Επιτέλους βροχή…. “Πρωτοβρόχια” στις Κυκλάδες αλλά με διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος

Μετά από σχεδόν επτά μήνες είχαμε την πρώτη βροχή στις Κυκλάδες - Σε Φολέγανδρο και Ιο το μεγαλύτερο ποσοστό βροχόπτωσης

Ινδία: Ποιο νησί των Κυκλάδων δίνει το όνομά του σε αυτοκίνητο; (video)

Το ελληνικό κυκλαδίτικο νησί που θα δώσει το όνομά του στο νέο SUV (εικόνες & βίντεο)

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη