Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα – Ν. Μαρτάκης: Οι προσαρμογές του Τουριστικού μάρκετινγκ στις επιταγές της...

Ελλάδα – Ν. Μαρτάκης: Οι προσαρμογές του Τουριστικού μάρκετινγκ στις επιταγές της πανδημίας

|

Ο Νότης Μαρτάκης με άρθρο του αναλύει τα νέα δεδομένα που έχει φέρει στη ζωή μας (σε τουριστικό επίπεδο) η πανδημία.. 

Η πανδημία, πέρα από την αλλαγή του τρόπου ζωής, προκάλεσε σημαντικές αλλαγές και στα εργαλεία του τουριστικού μάρκετινγκ. Παλιές μέθοδοι αντικαταστάθηκαν εκ των πραγμάτων με άλλες λόγω της αδυναμίας της φυσικής προσέγγισης μέσω της συμμετοχής σε εκθέσεις ή της οργάνωσης ταξιδιών εξοικείωσης και προωθητικών ενεργειών.

Του Νότη Μαρτάκη (*)

Όσοι ασχολούμαστε με τη διαχείριση τουριστικών προορισμών κληθήκαμε να προσαρμοστούμε σε αυτά τα νέα δεδομένα με μοναδικό «σύμμαχο» τη σύγχρονη τεχνολογία. Ακόμα και η κλασσική διαφήμιση πέρασε σε δεύτερο πλάνο αφού πλέον δεν αρκούσε μια ωραία εικόνα ή ένα ευφάνταστο σύνθημα για να παρακινήσει έναν άνθρωπο να πραγματοποιήσει το πολυπόθητο ταξίδι των διακοπών. Για αυτό το λόγο ακόμα και οι συνήθεις επισκέψεις δημοσιογράφων σε κάποιο προορισμό είχαν ως κύριο λόγο την παρουσίαση της ασφάλειας που παρέχει και, παράλληλα, την καταγραφή των δυνατοτήτων που διαθέτει. Όσοι δεν αντιλήφθηκαν αυτή τη σημαντική στροφή της επικοινωνιακής πολιτικής, μπορεί μεν να πέτυχαν κάποιες δημοσιεύσεις, δεν έδωσαν όμως το αναμενόμενο μήνυμα που θα λειτουργούσε ως κινητήριος μοχλός για όσους, δίκαια, δίσταζαν. Γιαυτό το λόγο είχα έγκαιρα προειδοποιήσει να μην αφήσουμε τη λαχτάρα για το ταξίδι να σφηνώσει στη νοσταλγία επειδή σκόνταψε στο φόβο.

Τα παραδείγματα της Ελαφονήσου με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων να παρουσιάζει την εμβολιαστική διαδικασία των κατοίκων παράλληλα με τις ομορφιές του νησιού που κέρδισε παγκόσμια δημοσιότητα, το αντίστοιχο της Πάρου με την ιταλική RAI και της Μήλου με το BBC είναι χαρακτηριστικά αυτής της αλλαγής στη μέθοδο προσέγγισης των αγορών.

Μιλώντας όμως για νέα «εργαλεία» δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε όσα η  ίδια η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει φέρνοντας  τους προορισμούς ακόμη πιο κοντά στους παραγωγούς περιεχομένου. Η καθιέρωση μιας νέας διαδικτυακής σελίδας που απευθύνεται μόνο σε travel bloggers, influencers και Travel agents και είναι πλήρως διαχειρίσιμη από τον εκπρόσωπο κάθε  Δήμου δίνει απάντηση στην αναζήτηση των νέων μεθόδων του τουριστικού μάρκετινγκ αφού παρέχει :

# Άμεση επαφή των μελών με τον εκπρόσωπο του Δήμου σε πραγματικό χρόνο

# Δυνατότητα μεταφοράς οπτικοακουστικού υλικού και αρχείων

# Κοινή χρήση του ανεβασμένου υλικού

# Λειτουργία και σε κινητά τηλέφωνα

 Με αυτή την υπηρεσία ο Δήμος θα έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να επικοινωνεί άμεσα με τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες, αλλά παράλληλα να απαντά σε τυχόν ερωτήσεις που θα είναι διαθέσιμες σε όλη τη κοινότητα των μελών . Ο διαχειριστής του Δήμου θα έχει τη δυνατότητα να:

# Αλλάζει φωτογραφίες κείμενα και video

# Δημιουργεί αποκλειστικό προφίλ του Δήμου

# Προσκαλεί  bloggers και επαγγελματίες

# Ανεβάζει φωτογραφίες, βίντεο και πληροφορίες σε οποιαδήποτε μορφή (txt. Pdf. Κλπ)

# Ανεβάζει εκδηλώσεις και νέα του Δήμου που αφορούν travel bloggers, travel agencies κλπ.

# Απαντά σε ερωτήσεις και διευκρινήσεις που τυχόν προκύπτουν.

Πρόσφατα, έπειτα από τη συνεργασία μας  με την FUTURE NEED που είναι εξειδικευμένη σε virtual εφαρμογές φέραμε μια ακόμα τεχνολογική καινοτομία που έχει να κάνει με το virtual fam trip που καλύπτει ένα σημαντικό πρόβλημα  είτε λόγω της πανδημίας είτε και της κάλυψης των εξόδων φιλοξενίας ταξιδιωτικών και άλλων επαγγελματιών. Η συγκεκριμένη εφαρμογή ξενάγησης , σε επίπεδο 360 μοιρών ,δίνει τη δυνατότητα στον προσκεκλημένο επαγγελματία να περιηγηθεί στην περιοχή και να ανακαλύψει μέσω του υπολογιστή ή και του κινητού του όσα πιθανόν τον ενδιαφέρουν. Η εφαρμογή αυτή αφενός επιτυγχάνει μέγιστο αριθμό προσκεκλημένων χωρίς να χρειαστεί να πραγματοποιήσουν το ταξίδι για να γνωρίσουν ένα τόπο και συνδυαζόμενη με την πιο πάνω «εργαλειοθήκη» δίνει την πλήρη ενημέρωση και εικόνα ενός προορισμού ώστε, πλέον, ακόμα και αν κάποιοι από τους συμμετέχοντας επισκεφτούν τον τόπο να γνωρίζουν εκ των προτέρων τι θα δούν και ποια από αυτά, ανάλογα με την ειδικότητά τους, τους ενδιαφέρουν περισσότερο. Έτσι, επιτυγχάνεται καλύτερη στόχευση και εξοικονόμηση χρόνου τόσο για τον κάθε Δήμο όσο και για τον επισκέπτη επαγγελματία.

Είχα από καιρό επισημάνει ότι οφείλουμε όσοι ασχολούμαστε με τον τομέα να εγκαταλείψουμε την πεπατημένη. Όχι μόνο επειδή τα πράγματα σε όλους τους κλάδους εξελίσσονται αλλά και γιατί η ίδια η πανδημία μας το επέβαλε.

(*) Ο Νότης Μαρτάκης είναι πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων τουριστικού μαρκετινγκ MTC GROUP


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Διαδικτυακά εργαστήρια για γονείς με θέμα την εφηβεία από τον “Θησέα Κυκλάδων”

Οι ενδιαφερόμενοι γονείς μπορούν να συμμετέχουν σε ένα ή/και περισσότερα από τα αυτοτελή πρωινά ή/και απογευματινά εργαστήρια.

Πανεπιστήμια: Περίπου 300.000 οι αιώνιοι φοιτητές που αναμένεται να διαγραφούν

Πιερρακάκης: Περίπου 300.000 οι επικείμενες διαγραφές αιώνιων φοιτητών

Σέριφος: Εγκρίθηκε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “CERV L Democracy”

Επιτυχής συνεργασία του Δήμου Σερίφου με τη σύμβουλο ευρωπαϊκών προγραμμάτων Έφη Αναστασοπούλου

Seajets: Έφτασε στην Ελλάδα το νέο ταχύπλοο MAX

Έφτασε στην Ελλάδα το νέο ταχύπλοο MAX της Seajets - Βρίσκεται στη Σαλαμίνα, ποιοι το έφεραν

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Διαγωνισμός συντήρησης κρηπιδώματος του Παλιού Λιμένα

Διαγωνισμός συντήρησης κρηπιδώματος του Παλιού Λιμένα Μυκόνου από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο

Γ. Χατζημάρκος: “Η πριμοδότηση της εντοπιότητας στις προσλήψεις του δημόσιου τομέα, ήταν αίτημα μας για πολλά χρόνια”

Ο Περιφερειάρχης αναλύει τους λόγους για τους οποίους αυτή η απόφαση είναι εξαιρετικά σημαντική

Αμερική: Εφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών ο μουσικός Quincy Jones

Ο Jones έγινε ευρύτερα γνωστός για τα άλμπουμ Off the Wall, Thriller και Bad του Μάικλ Τζάκσον

Νέα Υόρκη: Ο Σύλλογος Αμοργού τίμησε τον π. Θωμά Συνοδινό

Ο π. Θωμάς Συνοδινός κατέχει θέση συμβούλου στο Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ενώ έχει τιμηθεί από την Εκκλησία της Ελλάδος, και την Πολιτεία σε μια αναγνώριση της προσφοράς, των ικανοτήτων αλλά και της ακούραστης διακονίας του.

Νάξος – Σύλλογος Προστασία Άγριας Ζωής: Ανέλαβε την περίθαλψη τραυματισμένης Λασποσκαλίδρας

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Προστασίας Αγριας Ζωής για την τραυματισμένη Λασποσκαλίδρα αλλά και για τα παρυδάτια πτηνά (english)

Τι κάνει ο Άκης Πετρετζίκης στη Νάξο;

Το "Akis’ Food Tour" ξεκινά το πιο γευστικό ταξίδι του από τη Νάξο

Εκτακτο: Νεκρός σε τροχαίο ο μουσικός Φίλιππος Ρούσσος

Νεκρός σε τροχαίο στο Κορωπί ο μουσικός Φίλιππος Ρούσσος

Ιος: “Πράσινο” φως για νέο ξενοδοχείο

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην Ίο

Ακτοπλοϊα – Σεπτέμβριος: Σαντορίνη και Μύκονος έκλεψαν την παράσταση (στατιστικά)

Ο Σεπτέμβριος αποδείχτηκε ιδιαίτερα .. καυτός για τα νησιά των Κυκλάδων

ZanteFerries: Το μεσημέρι της Τετάρτης αναχωρεί από Πειραιά το “Σολωμός”

Διαμόρφωση δρομολογίου για το "Σολωμός" (πίνακας)

Νάξος – Δ. Λιανός: “Εργα που θα συμβάλουν καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων”

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Ένα βήμα μπροστά στον αθλητισμό - Τι δηλώνει ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός

Μ. Χατζόπουλος (Naxos Vibe): «Θέλουμε ο ιδιοκτήτης να αισθάνεται ότι το ακίνητό του είναι στα καλύτερα χέρια»

Συνέντευξη με τον Μιχάλη Χατζόπουλο, ιδιοκτήτη του Naxos Vibe, που ασχολείται με τη διαχείριση πολυτελών ακινήτων και βιλών στη Νάξο

Κρήτη: Δύο πλοία που έγραψαν ιστορία, το Kriti I και το Kriti II ετοιμάζονται για διάλυση (video)

Γράφεται αυτές τις ημέρες ο επίλογος για δύο πλοία που έγραψαν ιστορία στο Αιγαίο (video)

Blue Star Chios: “Ανοιχτά” τα χειμερινά δρομολόγια για Ανάφη, γνωστά και τα καλοκαιρινά δρομολόγια του …Delos

Διαθέσιμα τα χειμερινά δρομολόγια του Blue Star Chios και του Blue Star Delos για το καλοκαίρι με προορισμό την Ανάφη

Νάξος – Καιρικές Συνθήκες: Δεύτερη σερί χρονιά χωρίς ίχνος βροχόπτωσης ο Οκτώβριος

Το ...χειρότερο ξεκίνημα υδρολογικού έτους από το 2018 για τη Νάξο - Αλλάζει ο Νοέμβριος; Η εικόνα των στοιχείων μέσα από τους .. αριθμούς