Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα – Ν. Μαρτάκης: Οι προσαρμογές του Τουριστικού μάρκετινγκ στις επιταγές της...

Ελλάδα – Ν. Μαρτάκης: Οι προσαρμογές του Τουριστικού μάρκετινγκ στις επιταγές της πανδημίας

|

Ο Νότης Μαρτάκης με άρθρο του αναλύει τα νέα δεδομένα που έχει φέρει στη ζωή μας (σε τουριστικό επίπεδο) η πανδημία.. 

Η πανδημία, πέρα από την αλλαγή του τρόπου ζωής, προκάλεσε σημαντικές αλλαγές και στα εργαλεία του τουριστικού μάρκετινγκ. Παλιές μέθοδοι αντικαταστάθηκαν εκ των πραγμάτων με άλλες λόγω της αδυναμίας της φυσικής προσέγγισης μέσω της συμμετοχής σε εκθέσεις ή της οργάνωσης ταξιδιών εξοικείωσης και προωθητικών ενεργειών.

Του Νότη Μαρτάκη (*)

Όσοι ασχολούμαστε με τη διαχείριση τουριστικών προορισμών κληθήκαμε να προσαρμοστούμε σε αυτά τα νέα δεδομένα με μοναδικό «σύμμαχο» τη σύγχρονη τεχνολογία. Ακόμα και η κλασσική διαφήμιση πέρασε σε δεύτερο πλάνο αφού πλέον δεν αρκούσε μια ωραία εικόνα ή ένα ευφάνταστο σύνθημα για να παρακινήσει έναν άνθρωπο να πραγματοποιήσει το πολυπόθητο ταξίδι των διακοπών. Για αυτό το λόγο ακόμα και οι συνήθεις επισκέψεις δημοσιογράφων σε κάποιο προορισμό είχαν ως κύριο λόγο την παρουσίαση της ασφάλειας που παρέχει και, παράλληλα, την καταγραφή των δυνατοτήτων που διαθέτει. Όσοι δεν αντιλήφθηκαν αυτή τη σημαντική στροφή της επικοινωνιακής πολιτικής, μπορεί μεν να πέτυχαν κάποιες δημοσιεύσεις, δεν έδωσαν όμως το αναμενόμενο μήνυμα που θα λειτουργούσε ως κινητήριος μοχλός για όσους, δίκαια, δίσταζαν. Γιαυτό το λόγο είχα έγκαιρα προειδοποιήσει να μην αφήσουμε τη λαχτάρα για το ταξίδι να σφηνώσει στη νοσταλγία επειδή σκόνταψε στο φόβο.

Τα παραδείγματα της Ελαφονήσου με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων να παρουσιάζει την εμβολιαστική διαδικασία των κατοίκων παράλληλα με τις ομορφιές του νησιού που κέρδισε παγκόσμια δημοσιότητα, το αντίστοιχο της Πάρου με την ιταλική RAI και της Μήλου με το BBC είναι χαρακτηριστικά αυτής της αλλαγής στη μέθοδο προσέγγισης των αγορών.

Μιλώντας όμως για νέα «εργαλεία» δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε όσα η  ίδια η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει φέρνοντας  τους προορισμούς ακόμη πιο κοντά στους παραγωγούς περιεχομένου. Η καθιέρωση μιας νέας διαδικτυακής σελίδας που απευθύνεται μόνο σε travel bloggers, influencers και Travel agents και είναι πλήρως διαχειρίσιμη από τον εκπρόσωπο κάθε  Δήμου δίνει απάντηση στην αναζήτηση των νέων μεθόδων του τουριστικού μάρκετινγκ αφού παρέχει :

# Άμεση επαφή των μελών με τον εκπρόσωπο του Δήμου σε πραγματικό χρόνο

# Δυνατότητα μεταφοράς οπτικοακουστικού υλικού και αρχείων

# Κοινή χρήση του ανεβασμένου υλικού

# Λειτουργία και σε κινητά τηλέφωνα

 Με αυτή την υπηρεσία ο Δήμος θα έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να επικοινωνεί άμεσα με τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες, αλλά παράλληλα να απαντά σε τυχόν ερωτήσεις που θα είναι διαθέσιμες σε όλη τη κοινότητα των μελών . Ο διαχειριστής του Δήμου θα έχει τη δυνατότητα να:

# Αλλάζει φωτογραφίες κείμενα και video

# Δημιουργεί αποκλειστικό προφίλ του Δήμου

# Προσκαλεί  bloggers και επαγγελματίες

# Ανεβάζει φωτογραφίες, βίντεο και πληροφορίες σε οποιαδήποτε μορφή (txt. Pdf. Κλπ)

# Ανεβάζει εκδηλώσεις και νέα του Δήμου που αφορούν travel bloggers, travel agencies κλπ.

# Απαντά σε ερωτήσεις και διευκρινήσεις που τυχόν προκύπτουν.

Πρόσφατα, έπειτα από τη συνεργασία μας  με την FUTURE NEED που είναι εξειδικευμένη σε virtual εφαρμογές φέραμε μια ακόμα τεχνολογική καινοτομία που έχει να κάνει με το virtual fam trip που καλύπτει ένα σημαντικό πρόβλημα  είτε λόγω της πανδημίας είτε και της κάλυψης των εξόδων φιλοξενίας ταξιδιωτικών και άλλων επαγγελματιών. Η συγκεκριμένη εφαρμογή ξενάγησης , σε επίπεδο 360 μοιρών ,δίνει τη δυνατότητα στον προσκεκλημένο επαγγελματία να περιηγηθεί στην περιοχή και να ανακαλύψει μέσω του υπολογιστή ή και του κινητού του όσα πιθανόν τον ενδιαφέρουν. Η εφαρμογή αυτή αφενός επιτυγχάνει μέγιστο αριθμό προσκεκλημένων χωρίς να χρειαστεί να πραγματοποιήσουν το ταξίδι για να γνωρίσουν ένα τόπο και συνδυαζόμενη με την πιο πάνω «εργαλειοθήκη» δίνει την πλήρη ενημέρωση και εικόνα ενός προορισμού ώστε, πλέον, ακόμα και αν κάποιοι από τους συμμετέχοντας επισκεφτούν τον τόπο να γνωρίζουν εκ των προτέρων τι θα δούν και ποια από αυτά, ανάλογα με την ειδικότητά τους, τους ενδιαφέρουν περισσότερο. Έτσι, επιτυγχάνεται καλύτερη στόχευση και εξοικονόμηση χρόνου τόσο για τον κάθε Δήμο όσο και για τον επισκέπτη επαγγελματία.

Είχα από καιρό επισημάνει ότι οφείλουμε όσοι ασχολούμαστε με τον τομέα να εγκαταλείψουμε την πεπατημένη. Όχι μόνο επειδή τα πράγματα σε όλους τους κλάδους εξελίσσονται αλλά και γιατί η ίδια η πανδημία μας το επέβαλε.

(*) Ο Νότης Μαρτάκης είναι πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων τουριστικού μαρκετινγκ MTC GROUP


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μαρίνα Σπανού στη Νάξο: «Θέλω να φέρνω την αίσθηση της παρέας στα live» (video)

Η τραγουδοποιός που ξεκίνησε από τους δρόμους και γέμισε το Πρώτο Γυμνάσιο με φως, μουσική και αναμνήσεις

Πορτάρα Νάξου: Ανάγκη προστασίας ή αλλοίωση της ταυτότητας;

Έντονες αντιδράσεις από πολίτες και επισκέπτες για την τοποθέτηση συρματοπλέγματος – Η απάντηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και τα επόμενα βήματα

Κατερίνα Γιαννακά: “Το κοτετσόσυρμα στην Πορτάρα της Νάξου”

Η εικόνα της Πορτάρας πίσω από κοτετσόσυρμα εκθέτει την πολιτεία – Δεν χρειάζονται φράχτες, αλλά στρατηγική, επιτήρηση και παιδεία

Γιάννης Λιγνός: «Η δραματοποίηση της μοριοδότησης ήταν ένας πολιτικός εμπαιγμός»

Παρέμβαση του Γ. Λιγνού για τον τρόπο που χειρίστηκαν οι κυβερνητικοί βουλευτές το θέμα της μοριοδότησης – Έμφαση στην ουσία και όχι στην επικοινωνία ζητά το ΠΑΣΟΚ.

ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε.: Ανάσα για τη Θηρασιά. Ξεκίνησε η λειτουργία του ανακαινισμένου πρατηρίου καυσίμων

Μετά από χρόνια ταλαιπωρίας, οι κάτοικοι και επισκέπτες της Θηρασίας αποκτούν ξανά πρόσβαση σε βασική υποδομή, χάρη στην πρωτοβουλία της ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε. και τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα

Μάρκος Καφούρος: “Δικαιωμένοι οι μαθητές της Αμοργού, της Ανάφης της Ίου, της Θηρασιάς και της Σαντορίνης”

Έμπρακτη στήριξη στους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών – Ειδική ποσόστωση για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ως αναγνώριση των δυσκολιών που βίωσαν

Παρέμβαση Φίλιππου Φόρτωμα για την προστασία της Πορτάρας Νάξου – Συνάντηση με Δ. Αθανασούλη

Ο Βουλευτής Κυκλάδων Φίλιππος Φόρτωμας συναντήθηκε με τον Δημήτρη Αθανασούλη και κατέθεσε προτάσεις για την ενίσχυση της φύλαξης και της ενημέρωσης των επισκεπτών

Κατερίνα Μονογυιού: Θεσμοθετήθηκε η ποσόστωση για τους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών

Μετά από παρέμβαση της Κατερίνας Μονογυιού και σε συνεργασία με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, θεσπίζεται ειδικό ποσοστό 2% για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Γιώργος Λεονταρίτης: Στήριξη στην παράδοση και τις υποδομές της Σαντορίνης

Από τη γιορτή του τρύγου στο SantoWines, στις επαφές για τη βελτίωση του οδικού δικτύου

Σαντορίνη: Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους από πληγείσες περιοχές

Ειδικό ποσοστό 2% στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.

Όταν το καλοκαίρι τραγουδάει στις Μελάνες…

Ο Γιάννης Βαρδής και ο Χάρης Βαρθακούρης συναντιούνται μουσικά σε μια αξέχαστη βραδιά στη Νάξο. Πότε; Που;