Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα - Κρουαζιέρα: "Κάτι" ξεκινάει τον Αύγουστο, κανονικότητα σε 5 χρόνια

Ελλάδα – Κρουαζιέρα: “Κάτι” ξεκινάει τον Αύγουστο, κανονικότητα σε 5 χρόνια

|

“Σε βάθος πενταετίας η επαναφορά της κρουαζιέρας στα επίπεδα του 2019” λέει ο κος Κόντες – Οι δέκα χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας και τα πρωτόκολλα για την κρουαζιέρα

Κρουαζιέρα… Αλήθεια πόσο εύκολο είναι να επιστρέψουμε στην κανονικότητα; Προφανώς όχι… Σίγουρα όμως θα χρειαστούμε χρόνο. Και ο Πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες δηλώνει “σε βάθος πενταετίας θα επανέλθει η κίνηση στα τουριστικά λιμάνια της χώρας όσο αφορά το κομμάτι της κρουαζιέρας”.

Με τα έως τώρα δεδομένα η ύφεση στο κομμάτι της κρουαζιέρας εκτιμάται ότι αγγίζει το 80-90% γεγονός που κάνει πολλές εταιρείας να προχωρήσουν ακόμα και σήμερα σε επανασχεδιασμό των προγραμμάτων τους. Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στο χώρο της κρουαζιέρας είναι ότι μεγάλες εταιρείες έχουν προχωρήσει το τελευταίο δίμηνο στην πώληση κρουαζιερόπλοιων για… παλιοσίδερα (scrap) ενώ δεν είναι και λίγες οι παραγγελίες των εταιριών προς να ναυπηγία που ακυρώθηκαν.

Την ίδια στιγμή στην χώρα μας άγνωστο παραμένει το πότε θα «ανοίξουν» τα λιμάνια για να υποδεχτούν επισκέπτες από το εξωτερικό γεγονός που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερο «πονοκέφαλο» σε όλους όσους δραστηριοποιούνται γύρο από τον τουρισμό της κρουαζιέρας!

Κατακόρυφη πτώση

«Η κατάσταση παραμένει η ίδια και δεν έχει αλλάξει κάτι. Αυτό το οποίο έχει αλλάξει είναι ότι τώρα επιτρέπεται να μπουν ορισμένα πλοία μέσα στα λιμάνια αλλά χωρίς επιβάτες, απλά για να δέσουν. Έχουν ορισμένες εταιρείες που έχουν κάνει προγραμματισμούς αλλά όλα είναι στον «αέρα». Το πότε θα ανοίξουν τα λιμάνια για επιβάτες, δεν το ξέρουμε. Λένε ότι θα ανοίξουν τέλος Ιουλίου- αρχές Αυγούστου. Ακόμα και αυτό να γίνει (σ.σ. να ανοίξουν τα λιμάνια για την υποδοχή τουριστών) για να ετοιμαστούν τα πλοία και να ξεκινήσουν θέλουν πάνω από μήνα. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, στην καλύτερη περίπτωση, να έχουμε αφίξεις κρουαζιεροπλοίων προς το τέλος Αυγούστου και πάλι θα έχουμε ελάχιστη κίνηση, σποραδικές αφίξεις και από μικρά πλοία» τόνισε τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες μιλώντας στην «Πρώτη».

Όσο για την επιστροφή στην «καθημερινότητα»… αυτή αναμένεται να ξεκινήσει σταδιακά από το 2021 χωρίς ωστόσο ο αριθμός των αφίξεων και των επισκεπτών να επιστρέψει στα προ-κορωνοϊού δεδομένα. «Το 2021 θα έχουν βρεθεί, πιστεύουμε τα εμβόλια, θα έχουν βελτιωθεί οι καταστάσεις και πιστεύουμε ότι θα έχει επουλωθεί το πράγμα, αν και υπάρχουν ορισμένες αμφιβολίες και για το 2021. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι θα ξεκινήσουμε το 2021 και όσοι έχουν ανακοινώσει για το Μάρτιο – Απρίλιο του 2021 επανέναρξη της κρουαζιέρας ξεκινήσουν κανονικά. Θα επιμείνω όμως στο ότι για το 2020 η κίνηση θα είναι ελάχιστη σχεδόν μηδενική για το κομμάτι αυτό».

Έβαλαν πωλητήρια

Ένα από τα θύματα του κορωνοϊού είναι και η κρουαζιέρα κάτι το οποίο αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ήδη εταιρείες κρουαζιέρας έχουν βγάλει προς πώληση πλοία του στόλου τους ενώ λόγω έλλειψης αγοραστών κάποιες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με διαλυτήρια για να τα πουλήσουν ως παλιοσίδερα!

Οι πρώτες αρνητικές επιδράσεις από την πανδημία της COVID – 19 δεν είχαν αποθαρρύνει τους παράγοντες και τις εταιρείες κρουαζιεροπλοίων σε διεθνές επίπεδο. Ήταν κοινή πεποίθηση τον περασμένο Μάρτιο όταν ξεκίνησε ο παροπλισμός των κρουαζιεροπλοίων ότι ήταν κάτι παροδικό και πως όταν πλησίαζε η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος θα είχε υποχωρήσει η πανδημία και ότι θα ξεκινούσαν δειλά – δειλά τα προγράμματα των κρουαζιερών με την δραστηριότητα της μικρής χωρητικότητας πλοίων σε πρώτη φάση και στην συνέχεια με την επανεκκίνηση και των μεγαλύτερης χωρητικότητας κρουαζιεροπλοίων.

Σήμερα στην μέση της θερινής περιόδου τα μηνύματα και από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου αλλά και από όλους τους πεπειραμένους φορείς σε παγκόσμιο επίπεδο είναι αρνητικά και άκρως απαισιόδοξα. «Μεγάλες εταιρείες πουλάνε κρουαζιερόπλοια λόγω της κρίσης του κορωνοϊού. Παραγγελίες για νέα πλοία στα ναυπηγία ακυρώθηκαν, όσες ήταν σε πολύ αρχικό στάδιο. Αυτό το οποίο βλέπουμε να προδιαγράφεται είναι ότι θα μειωθεί πολύ το τονάζ και πωλούνται πάρα πολλά πλοία. Αυτή τη στιγμή το τελευταίο 2μηνο έχουν πουληθεί 15-17 πλοία από τα οποία τα 12-13 είναι για scrap και ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα άλλα 20-25 θα πωληθούν» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Θ. Κόντες.

Σε βάθος χρόνου

Όσο αφορά την επιστροφή στην «κανονικότητα» αυτή αναμένεται να αργήσει… Σύμφωνα με τις προβλέψει θα χρειαστεί περίπου μία 5ετία προκειμένου η κρουαζιέρα να επανέλθει στα επίπεδα του 2019 (!). «Θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα αλλά σε μεγάλο χρονικό διάστημα. Για να φτάσουμε τα νούμερα του 2019 που ήταν μία σχετικά καλή χρονιά και υπολογίζαμε ότι το 2020 θα είχαμε συν 10% επιπλέον (ωστόσο έχουμε 90% μείωση) θα χρειαστεί να περάσουν τουλάχιστον άλλα τέσσερα με πέντε χρόνια» σημείωσε μιλώντας στην «Πρώτη» ο Θ. Κόντες.

Πάνω από 10.000 χαμένες θέσεις εργασίας

Σε έναν κλάδο που μετρά, ήδη απώλειες σύμφωνα με εκτιμήσεις των ιθυνόντων άνω του μισού δισ. ευρώ από το χαμένο πεντάμηνο την περίοδο Μαρτίου-Ιουλίου 2020 και πάνω από 10.000 χαμένες θέσεις εργασίας, οι εταιρίες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας φαίνονται πως είναι «μοιρασμένες» σε ό,τι αφορά την απόφασή τους να αρχίσουν εκ νέου τα ταξίδια τον Αύγουστο.

Η απόφαση είναι δύσκολη πρώτον λόγω των πρωτοκόλλων, δεύτερον λόγω ζήτησης και τρίτον λόγω πολυπλοκότητας, αφού θα πρέπει να συνδυαστεί η λειτουργία σε δύο ή και περισσότερες διαφορετικές χώρες, αφού τα κρουαζιερόπολοια πιάνουν λιμάνια σε περισσότερες από μία χώρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του THECEO.GR, υπάρχουν εταιρίες όπως η MCS, η Costa και η ΤUI που αναμένουν το επίσημο «ΟΚ» από την πολιτεία για να ξεκινήσουν τα προγράμματά τους, τροποποιημένα βέβαια ανάλογα με το τι θα αποφασιστεί τις επόμενες ημέρες σε γειτονικές χώρες όπως π.χ. η Τουρκία ή η Ιταλία. Άλλες σχεδιάζουν, ήδη, προγράμματα για το 2021 και το 2022, με οριστική την απόφαση να κρατήσουν τα κρουαζιερόπλοιά τους στην ξηρά για το υπόλοιπο 2020.

Η κρουαζιέρα αποτελεί σημαντικό κομμάτι των εσόδων της χώρας από τον τουρισμό, καθώς εκπροσωπεί πάνω από το 15% των συνολικά 33 εκατ. επισκεπτών στη χώρα κάθε χρόνο.

Ανακοινώθηκαν τα ελληνικά πρωτόκολλα για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας

Στο μεταξύ, το πρώτο βήμα για την έστω και δειλή έναρξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα έκανε η κυβέρνηση. Πιο συγκεκριμένα, εξέδωσε τις πολυαναμενόμενες οδηγίες ετοιμότητας και διαχείρισης κρουσμάτων COVID-19 σε κρουαζιερόπλοια.

Πρόκειται για τα ελληνικά πρωτόκολλα για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας προς τους ελληνικούς λιμένες τα οποία βασίζονται στις ευρωπαϊκές οδηγίες που προτείνονται για τις ευρωπαϊκές χώρες.

Βάσει των οδηγιών αυτών η κάθε χώρα πρέπει να ετοιμάσει τα εν λόγω πρωτόκολλα, να τα εγκρίνει και να τα εφαρμόσει στη συγκεκριμένη χώρα για το restart.

Τα πρωτόκολλα αφορούν στην εφαρμογή επί του πλοίου κανονισμών που από-επιβιβάζουν επιβάτες σε λιμένα Κράτους εφαρμογής, αλλά και κανονισμούς που απαιτούνται για τους λιμένες, terminals, χώρους επίσκεψης επιβαινόντων κλπ.

Επιπροσθέτως θα υπάρξουν πρωτόκολλα με διαφορετική εφαρμογή προς τους ενδιάμεσους λιμένες -προορισμούς για την από – επιβίβαση επιβαινόντων και επισκέψεις στον συγκεκριμένο προορισμό, εκδρομές, προμήθειες κλπ. Υπάρχουν βέβαια διαφοροποιήσεις σε ορισμένους προορισμούς που αφορούν λιμενικές εγκαταστάσεις, terminals, tenders, αλλά και οργάνωση εκδρομών και security.

Οι περισσότερες απαιτήσεις λειτουργίας του πλοίου αναφέρονται σε υγειονομικά standards και υψηλές προδιαγραφές υγιεινής συμπεριλαμβανομένων καθαριότητας, προετοιμασία και αποθήκευση φαγητών, έλεγχος υδάτων, αλλά και κολυμβητικών δεξαμενών, Jacuzzi, χρήσεις μασκών, γάντια, απολυμαντικά είναι απαραίτητα για τις υπηρεσίες πληρωμάτων και αυτοβούλως των επιβατών όπου απαιτείται κλπ.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα koinignomi.gr

 

Διαβάστε εδώ όλες τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από τις σελίδες του naxospress.gr

Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις μέσα από την πλατφόρμα του google news…


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σίφνος: Πρώτη στην Ελλάδα για την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής, σύμφωνα με τη The Sun

Διεθνής διάκριση για το νησί του Τσελεμεντέ, που αναδείχθηκε κορυφαία επιλογή για αυθεντικές εμπειρίες και ποιοτικές υπηρεσίες σε προσιτές τιμές.

Hermoupolis Heritage: Πολίτες έβαψαν και καθάρισαν το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης

Μια εθελοντική πρωτοβουλία που δείχνει πως η αγάπη για την πόλη ξεκινά από τις μικρές, καθημερινές πράξεις φροντίδας.

Ισραηλινή επίθεση στη Ντόχα: Επικίνδυνη κλιμάκωση με στόχο στελέχη της Χαμάς

Σφοδρές διεθνείς αντιδράσεις για την επιχείρηση στην πρωτεύουσα του Κατάρ – Βαριές κατηγορίες περί «μαφιόζικης τακτικής» από αναλυτές.

Ευχαριστήριο των γονέων – κηδεμόνων Αγγιδιών προς το ΚΤΕΛ Νάξου

Με λόγια συγκίνησης οι οικογένειες εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους για την ασφαλή και συνεπή μεταφορά των παιδιών στα σχολεία.

Ενοικιάζεται δυάρι νεόδμητο στο Καστράκι Νάξου

Πλήρως εξοπλισμένο διαμέρισμα με θέα θάλασσα και βουνό, διαθέσιμο από 1 Σεπτεμβρίου 2025 έως 30 Ιουνίου 2026

Μια βραδιά αφιερωμένη στην Κέρο στο πλαίσιο του Koufonisia Festival (photos)

Με ξεχωριστές παρουσιάσεις, ντοκιμαντέρ και την παρουσία της τ.ΠτΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου, το Κουφονήσι τίμησε την ιστορία και το μυστήριο της Κέρου.

Αμοργός: Επανέναρξη δρομολογίων δημοτικής συγκοινωνίας (πίνακας)

Ο Δήμος Αμοργού ανακοίνωσε την επιστροφή των δρομολογίων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού.

Σαντορίνη – Δήμος: Επαναλειτουργεί η λεωφορειακή γραμμή Επισκοπής Γωνιάς – Καμαρίου

Από τις 10 Σεπτεμβρίου 2025 ξεκινούν ξανά τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Θήρας, προσφέροντας δημόσια συγκοινωνία από την περιοχή του ΑΒΙΣ έως την Καμάρα.

Πανναξιακός ΑΟΚ: Ο Αλέξανδρος Καλαμπόγιας η τρίτη φετινή μεταγραφή

Ο 22χρονος γκαρντ με εμπειρία από Ίκαρο Καλλιθέας και Ηλιούπολη ενισχύει την ομάδα της Νάξου για τη νέα σεζόν.

Αύγουστος 2025: Ο τρίτος πιο θερμός στην ιστορία σύμφωνα με το Copernicus

Καύσωνες στην Ευρώπη και την Ασία, εκατοντάδες θάνατοι στην Ισπανία και ιστορικά ρεκόρ θερμοκρασιών στη Γαλλία – «Επείγουσα η μείωση εκπομπών», προειδοποιούν οι επιστήμονες.

Η Παπαβασιλείου αλλάζει όψη: Έρχεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στη Νάξο

Μετά την «παύση» λόγω σεισμών, ξεκινούν τα έργα υπογείωσης καλωδίων και ανακατασκευής πεζοδρομίων – Προϋπολογισμός 2,15 εκατ. ευρώ.

Εκτακτο – Νάξος: Φωτιά στο ύψος του Τιμίου Σταυρού, στο δρόμος προς Γαλήνη

Φωτιά σε εξέλιξη στον επαρχιακό δρόμο Νάξου - Εγγαρών στο ύψος του Τιμίου Σταυρού

ΑΜΠΕΛΙΦΕΣΤ 2025: Η Νάξος γιορτάζει με κρασί, μουσική και χορό στον αμπελώνα Τρανάμπελο

Δύο βραδιές (5 & 6 Σεπτεμβρίου) γεμάτες ρυθμούς, γεύσεις και φεγγαρόλουστες εμπειρίες στο πιο μεθυστικό φεστιβάλ του Αιγαίου.

Μείωση ΦΠΑ κατά 30% σε νησιά με λιγότερους από 20.000 κατοίκους – Εκτός σχεδιασμού οι Κυκλάδες

Η εξαγγελία από τη ΔΕΘ και ο πίνακας με τα νησιά που εντάσσονται - Δείτε ποια νησιά εντάσσονται και συνολικά κερδισμένοι είναι 67.000 κάτοικοι

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος της κοινότητας, Εμμανουήλ Φακίνος

Μεγάλη θλίψη στην τοπική κοινωνία για την ξαφνική απώλεια του Προέδρου της Κεραμωτής, που υπήρξε σύμβολο ανθρωπιάς και προσφοράς. - Σήμερα η εξόδιος ακολουθία

Νάξος: Έντονες αντιδράσεις για την ακύρωση μίσθωσης ακινήτου και το μέλλον σχολικών μονάδων (video)

Συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με αιχμές για «σπατάλη» 120.000 ευρώ, προτάσεις για τρεις νέες σχολικές μονάδες και διαφωνίες για το Δικαστικό Μέγαρο.

«Βιώσιμες Κυκλάδες»: Το Φιλώτι της Νάξου στο πρώτο ντοκιμαντέρ της Πρωτοβουλίας για τη Δημοσιογραφία (video)

Η καρδιά της κτηνοτροφίας, η κρίση νερού και η μάχη για διατήρηση της ταυτότητας

Kεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο για το περιστατικό στη Νάξο «Σκηνές πογκρόμ του 19ου αιώνα»

Σκληρή ανακοίνωση του ΚΙΣ για τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα – Κάνει λόγο για υπονόμευση της δημοκρατίας και καλεί σε μηδενική ανοχή στη ρητορική μίσους.

Ι. Μητρόπολη Παροναξίας: «Η Μονή Τιμίου Σταυρού Σαγκρίου δεν είναι χώρος εκδηλώσεων αλλά ιερός τόπος λατρείας»

Με σκληρή ανακοίνωση, η Μητρόπολη Παροναξίας απαντά σε δημοσιεύματα για το Φεστιβάλ Νάξου, θέτοντας ζήτημα σεβασμού της ιστορικότητας και ιερότητας της Μονής.