Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα - Κρουαζιέρα: "Κάτι" ξεκινάει τον Αύγουστο, κανονικότητα σε 5 χρόνια

Ελλάδα – Κρουαζιέρα: “Κάτι” ξεκινάει τον Αύγουστο, κανονικότητα σε 5 χρόνια

|

“Σε βάθος πενταετίας η επαναφορά της κρουαζιέρας στα επίπεδα του 2019” λέει ο κος Κόντες – Οι δέκα χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας και τα πρωτόκολλα για την κρουαζιέρα

Κρουαζιέρα… Αλήθεια πόσο εύκολο είναι να επιστρέψουμε στην κανονικότητα; Προφανώς όχι… Σίγουρα όμως θα χρειαστούμε χρόνο. Και ο Πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες δηλώνει “σε βάθος πενταετίας θα επανέλθει η κίνηση στα τουριστικά λιμάνια της χώρας όσο αφορά το κομμάτι της κρουαζιέρας”.

Με τα έως τώρα δεδομένα η ύφεση στο κομμάτι της κρουαζιέρας εκτιμάται ότι αγγίζει το 80-90% γεγονός που κάνει πολλές εταιρείας να προχωρήσουν ακόμα και σήμερα σε επανασχεδιασμό των προγραμμάτων τους. Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στο χώρο της κρουαζιέρας είναι ότι μεγάλες εταιρείες έχουν προχωρήσει το τελευταίο δίμηνο στην πώληση κρουαζιερόπλοιων για… παλιοσίδερα (scrap) ενώ δεν είναι και λίγες οι παραγγελίες των εταιριών προς να ναυπηγία που ακυρώθηκαν.

Την ίδια στιγμή στην χώρα μας άγνωστο παραμένει το πότε θα «ανοίξουν» τα λιμάνια για να υποδεχτούν επισκέπτες από το εξωτερικό γεγονός που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερο «πονοκέφαλο» σε όλους όσους δραστηριοποιούνται γύρο από τον τουρισμό της κρουαζιέρας!

Κατακόρυφη πτώση

«Η κατάσταση παραμένει η ίδια και δεν έχει αλλάξει κάτι. Αυτό το οποίο έχει αλλάξει είναι ότι τώρα επιτρέπεται να μπουν ορισμένα πλοία μέσα στα λιμάνια αλλά χωρίς επιβάτες, απλά για να δέσουν. Έχουν ορισμένες εταιρείες που έχουν κάνει προγραμματισμούς αλλά όλα είναι στον «αέρα». Το πότε θα ανοίξουν τα λιμάνια για επιβάτες, δεν το ξέρουμε. Λένε ότι θα ανοίξουν τέλος Ιουλίου- αρχές Αυγούστου. Ακόμα και αυτό να γίνει (σ.σ. να ανοίξουν τα λιμάνια για την υποδοχή τουριστών) για να ετοιμαστούν τα πλοία και να ξεκινήσουν θέλουν πάνω από μήνα. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, στην καλύτερη περίπτωση, να έχουμε αφίξεις κρουαζιεροπλοίων προς το τέλος Αυγούστου και πάλι θα έχουμε ελάχιστη κίνηση, σποραδικές αφίξεις και από μικρά πλοία» τόνισε τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες μιλώντας στην «Πρώτη».

Όσο για την επιστροφή στην «καθημερινότητα»… αυτή αναμένεται να ξεκινήσει σταδιακά από το 2021 χωρίς ωστόσο ο αριθμός των αφίξεων και των επισκεπτών να επιστρέψει στα προ-κορωνοϊού δεδομένα. «Το 2021 θα έχουν βρεθεί, πιστεύουμε τα εμβόλια, θα έχουν βελτιωθεί οι καταστάσεις και πιστεύουμε ότι θα έχει επουλωθεί το πράγμα, αν και υπάρχουν ορισμένες αμφιβολίες και για το 2021. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι θα ξεκινήσουμε το 2021 και όσοι έχουν ανακοινώσει για το Μάρτιο – Απρίλιο του 2021 επανέναρξη της κρουαζιέρας ξεκινήσουν κανονικά. Θα επιμείνω όμως στο ότι για το 2020 η κίνηση θα είναι ελάχιστη σχεδόν μηδενική για το κομμάτι αυτό».

Έβαλαν πωλητήρια

Ένα από τα θύματα του κορωνοϊού είναι και η κρουαζιέρα κάτι το οποίο αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ήδη εταιρείες κρουαζιέρας έχουν βγάλει προς πώληση πλοία του στόλου τους ενώ λόγω έλλειψης αγοραστών κάποιες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με διαλυτήρια για να τα πουλήσουν ως παλιοσίδερα!

Οι πρώτες αρνητικές επιδράσεις από την πανδημία της COVID – 19 δεν είχαν αποθαρρύνει τους παράγοντες και τις εταιρείες κρουαζιεροπλοίων σε διεθνές επίπεδο. Ήταν κοινή πεποίθηση τον περασμένο Μάρτιο όταν ξεκίνησε ο παροπλισμός των κρουαζιεροπλοίων ότι ήταν κάτι παροδικό και πως όταν πλησίαζε η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος θα είχε υποχωρήσει η πανδημία και ότι θα ξεκινούσαν δειλά – δειλά τα προγράμματα των κρουαζιερών με την δραστηριότητα της μικρής χωρητικότητας πλοίων σε πρώτη φάση και στην συνέχεια με την επανεκκίνηση και των μεγαλύτερης χωρητικότητας κρουαζιεροπλοίων.

Σήμερα στην μέση της θερινής περιόδου τα μηνύματα και από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου αλλά και από όλους τους πεπειραμένους φορείς σε παγκόσμιο επίπεδο είναι αρνητικά και άκρως απαισιόδοξα. «Μεγάλες εταιρείες πουλάνε κρουαζιερόπλοια λόγω της κρίσης του κορωνοϊού. Παραγγελίες για νέα πλοία στα ναυπηγία ακυρώθηκαν, όσες ήταν σε πολύ αρχικό στάδιο. Αυτό το οποίο βλέπουμε να προδιαγράφεται είναι ότι θα μειωθεί πολύ το τονάζ και πωλούνται πάρα πολλά πλοία. Αυτή τη στιγμή το τελευταίο 2μηνο έχουν πουληθεί 15-17 πλοία από τα οποία τα 12-13 είναι για scrap και ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα άλλα 20-25 θα πωληθούν» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Θ. Κόντες.

Σε βάθος χρόνου

Όσο αφορά την επιστροφή στην «κανονικότητα» αυτή αναμένεται να αργήσει… Σύμφωνα με τις προβλέψει θα χρειαστεί περίπου μία 5ετία προκειμένου η κρουαζιέρα να επανέλθει στα επίπεδα του 2019 (!). «Θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα αλλά σε μεγάλο χρονικό διάστημα. Για να φτάσουμε τα νούμερα του 2019 που ήταν μία σχετικά καλή χρονιά και υπολογίζαμε ότι το 2020 θα είχαμε συν 10% επιπλέον (ωστόσο έχουμε 90% μείωση) θα χρειαστεί να περάσουν τουλάχιστον άλλα τέσσερα με πέντε χρόνια» σημείωσε μιλώντας στην «Πρώτη» ο Θ. Κόντες.

Πάνω από 10.000 χαμένες θέσεις εργασίας

Σε έναν κλάδο που μετρά, ήδη απώλειες σύμφωνα με εκτιμήσεις των ιθυνόντων άνω του μισού δισ. ευρώ από το χαμένο πεντάμηνο την περίοδο Μαρτίου-Ιουλίου 2020 και πάνω από 10.000 χαμένες θέσεις εργασίας, οι εταιρίες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας φαίνονται πως είναι «μοιρασμένες» σε ό,τι αφορά την απόφασή τους να αρχίσουν εκ νέου τα ταξίδια τον Αύγουστο.

Η απόφαση είναι δύσκολη πρώτον λόγω των πρωτοκόλλων, δεύτερον λόγω ζήτησης και τρίτον λόγω πολυπλοκότητας, αφού θα πρέπει να συνδυαστεί η λειτουργία σε δύο ή και περισσότερες διαφορετικές χώρες, αφού τα κρουαζιερόπολοια πιάνουν λιμάνια σε περισσότερες από μία χώρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του THECEO.GR, υπάρχουν εταιρίες όπως η MCS, η Costa και η ΤUI που αναμένουν το επίσημο «ΟΚ» από την πολιτεία για να ξεκινήσουν τα προγράμματά τους, τροποποιημένα βέβαια ανάλογα με το τι θα αποφασιστεί τις επόμενες ημέρες σε γειτονικές χώρες όπως π.χ. η Τουρκία ή η Ιταλία. Άλλες σχεδιάζουν, ήδη, προγράμματα για το 2021 και το 2022, με οριστική την απόφαση να κρατήσουν τα κρουαζιερόπλοιά τους στην ξηρά για το υπόλοιπο 2020.

Η κρουαζιέρα αποτελεί σημαντικό κομμάτι των εσόδων της χώρας από τον τουρισμό, καθώς εκπροσωπεί πάνω από το 15% των συνολικά 33 εκατ. επισκεπτών στη χώρα κάθε χρόνο.

Ανακοινώθηκαν τα ελληνικά πρωτόκολλα για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας

Στο μεταξύ, το πρώτο βήμα για την έστω και δειλή έναρξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα έκανε η κυβέρνηση. Πιο συγκεκριμένα, εξέδωσε τις πολυαναμενόμενες οδηγίες ετοιμότητας και διαχείρισης κρουσμάτων COVID-19 σε κρουαζιερόπλοια.

Πρόκειται για τα ελληνικά πρωτόκολλα για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας προς τους ελληνικούς λιμένες τα οποία βασίζονται στις ευρωπαϊκές οδηγίες που προτείνονται για τις ευρωπαϊκές χώρες.

Βάσει των οδηγιών αυτών η κάθε χώρα πρέπει να ετοιμάσει τα εν λόγω πρωτόκολλα, να τα εγκρίνει και να τα εφαρμόσει στη συγκεκριμένη χώρα για το restart.

Τα πρωτόκολλα αφορούν στην εφαρμογή επί του πλοίου κανονισμών που από-επιβιβάζουν επιβάτες σε λιμένα Κράτους εφαρμογής, αλλά και κανονισμούς που απαιτούνται για τους λιμένες, terminals, χώρους επίσκεψης επιβαινόντων κλπ.

Επιπροσθέτως θα υπάρξουν πρωτόκολλα με διαφορετική εφαρμογή προς τους ενδιάμεσους λιμένες -προορισμούς για την από – επιβίβαση επιβαινόντων και επισκέψεις στον συγκεκριμένο προορισμό, εκδρομές, προμήθειες κλπ. Υπάρχουν βέβαια διαφοροποιήσεις σε ορισμένους προορισμούς που αφορούν λιμενικές εγκαταστάσεις, terminals, tenders, αλλά και οργάνωση εκδρομών και security.

Οι περισσότερες απαιτήσεις λειτουργίας του πλοίου αναφέρονται σε υγειονομικά standards και υψηλές προδιαγραφές υγιεινής συμπεριλαμβανομένων καθαριότητας, προετοιμασία και αποθήκευση φαγητών, έλεγχος υδάτων, αλλά και κολυμβητικών δεξαμενών, Jacuzzi, χρήσεις μασκών, γάντια, απολυμαντικά είναι απαραίτητα για τις υπηρεσίες πληρωμάτων και αυτοβούλως των επιβατών όπου απαιτείται κλπ.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα koinignomi.gr

 

Διαβάστε εδώ όλες τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από τις σελίδες του naxospress.gr

Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις μέσα από την πλατφόρμα του google news…


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Και με τη …βούλα ο Αλέκος Δάγλας στο πάγκο της ομάδας

Ο Αλέκος Δάγλας και επίσημα ο νέος προπονητής του ΑΠΑΣ Νάξου

Κατ. Μονογυιού: Ερώτηση σχετικά με ίδρυση ΣΑΕΚ στην Σαντορίνη

Κατερίνα Μονογυιού: Κατάθεση Ερώτησης για την Ίδρυση Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) Τουρισμού στη Σαντορίνη

Νάξος – Κωμιακή: Πρόσκληση για τον εορτασμό της γιορτής των Ταξιαρχών

Η Κωμιακή γιορτάζει και ο Σύλλογος Γυναικών προχώρησε σε εορταστικό κάλεσμα

Μ. Βρετανία: Αποθεώνουν Σίφνο, Μήλο και Κρήτη

Ποιοι είναι οι λόγοι που οι βρετανοί αποθεώνουν Σίφνο και Μήλο

Νάξος: Οταν ο Lennart Neubauer βρέθηκε …δίπλα στον “Σκοπελίτη”

Ο πρωταθλητής κόσμου στο windsurfing, Lennart Neubauer σε ... κόντρα με το Express Skopelitis

Αντίπαρος: Είπε “όχι” με κάθε επισημότητα στις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

«Όχι» και από το δημοτικό συμβούλιο Αντιπάρου στις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

ΚΕΔΕ – Ρόδος: Αλλαγές στον εκλογικό Νόμο, Δήμαρχος από τον 1ο γύρο

Λιβάνιος από το συνέδριο της ΚΕΔΕ: Θέλουμε εκλογή Δημάρχων και Περιφερειαρχών με ένα γύρο

Σαντορίνη: 6 χρόνια ΤΩΡΑ! για τη Σαντορίνη και τη Θηρασιά

Ανακοίνωση για τα 6 χρόνια από τη δημιουργία της Δημοτικής Παράταξης «ΤΩΡΑ! για τη Σαντορίνη και τη Θηρασιά» από τον κ. Μανόλη Ορφανό

Σίκινος: Στο ΕΣΠΑ εντάχθηκαν τα έργα για την επέκταση του λιμανιού

Στο ΕΣΠΑ εντάχθηκαν τα έργα στο λιμάνι στην Σίκινο - τι αφορούν οι εργασίες

Κτηματολόγιο – Κυκλάδες: Ενημέρωση σχετικά με την προανάρτηση σε δεκαέξι (16) Δήμους

Κτηματολόγιο: Ενημέρωση σχετικά με την προανάρτηση σε 16 Δήμους των Κυκλάδων - Δείτε την σχετική ενημέρωση

Τι κάνει ο Άκης Πετρετζίκης στη Νάξο;

Το "Akis’ Food Tour" ξεκινά το πιο γευστικό ταξίδι του από τη Νάξο

Κρήτη: Δύο πλοία που έγραψαν ιστορία, το Kriti I και το Kriti II ετοιμάζονται για διάλυση (video)

Γράφεται αυτές τις ημέρες ο επίλογος για δύο πλοία που έγραψαν ιστορία στο Αιγαίο (video)

Μ. Χατζόπουλος (Naxos Vibe): «Θέλουμε ο ιδιοκτήτης να αισθάνεται ότι το ακίνητό του είναι στα καλύτερα χέρια»

Συνέντευξη με τον Μιχάλη Χατζόπουλο, ιδιοκτήτη του Naxos Vibe, που ασχολείται με τη διαχείριση πολυτελών ακινήτων και βιλών στη Νάξο

Πανναξιακός ΑΟ: Νίκη 3-0 στο Φιλώτι, βράβευση Μανωλά από τον ΑΜΣ Φιλωτίου

Τη νίκη ο Πανναξιακός του Μανωλά, το χειροκρότημα το Φιλώτι

Νάξος – Καιρικές Συνθήκες: Δεύτερη σερί χρονιά χωρίς ίχνος βροχόπτωσης ο Οκτώβριος

Το ...χειρότερο ξεκίνημα υδρολογικού έτους από το 2018 για τη Νάξο - Αλλάζει ο Νοέμβριος; Η εικόνα των στοιχείων μέσα από τους .. αριθμούς

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Με βολή σε “νεκρό” χρόνο του Στογιάνοβιτς, νίκη (61-60) επί του Παλαιού Φαλήρου

Επιστροφή στις νίκες για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia - Επικράτησε 61-60 του Παλαιού Φαλήρου (2-3 ρεκόρ) και αντιμετωπίζει την επόμενη αγωνιστική τον Πανελευσινιακό

Νάξος – Μέλανες: Για πρώτη φορά έχουμε τη διοργάνωση “Γιορτή Λαδιού”

Πότε και που θα διοργανωθεί η γιορτή λαδιού στη Νάξο

Νάξος: Δρομολογείται ξενοδοχειακή επένδυση 3 αστέρων

Δρομολογείται έργο για νέο ξενοδοχείο στη Νάξο

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στην Ιο

Η φωτιά δεν απειλεί κατοικημένη περιοχή ενώ στο σημείο πνέουν ισχυροί άνεμοι

Π. Πολυκρέτης: Ναξιώτης επιστήμονας μίλησε στην Βουλή της Ιαπωνίας (video)

Τι είπε ο Παναγής Πολυκρέτης - διδάκτορας δομικής βιολογίας- από τη Βουλή της Ιαπωνίας; (video)