Τρίτη, 11 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα: H φράση "Summer state of mind", ο Καμύ και η νομική...

Ελλάδα: H φράση “Summer state of mind”, ο Καμύ και η νομική πλευρά

|

Με παραπομπή για τη φράση “Summer state of mind” στον Άλμπερτ Καμύ απαντάει στο Facebook ο κειμενογράφος της καμπάνιας του ΕΟΤ Θανάσης Παπαθανασίου. Τι αναφέρει για την υποτιθέμενη αντιγραφή (video) – Η απάντηση για το γεγονός ότι Αμερικανοί και Γερμανοί έχουν κατοχυρώσει σε άλλα προϊόντα την εν λόγω έκφραση

Και ο καβγάς για το σποτ της φετινής καμπάνιας από την Ελλάδα για την τουριστική σεζόν, καλά κρατεί… Μπορεί να εντυπωσίασε τους περισσότερους με τις πανέμορφες εικόνες από την παραλία Μεγάλη Άμμος στην Εύβοια, υπήρξαν αρκετοί, όμως. που αντέδρασαν για το κόστος του βίντεο, ενώ κάποιοι υποστήριξαν ότι μια από τις ατάκες που ακούγονται είναι κλεμμένες. Συγκεκριμένα, κάποιοι θεώρησαν πως η φράση «Greek Summer is a state of mind» είναι αντιγραφή από το σλόγκαν μιας εταιρείας καλλυντικών.

Τη δική του απάντηση για τον ντόρο που προκλήθηκε σχετικά με μια ατάκα στο διαφημιστικό σποτ το ΕΟΤ, έδωσε ο δημιουργός του κειμένου του βίντεο, Θανάσης Παπαθανασίου, ξεκαθαρίζοντας ότι «η φράση Summer state of mind υπάρχει στη λογοτεχνία εδώ και χρόνια όπως και χιλιάδες ακόμα εκδοχές του τι είναι state of mind».

 «O Θανάσης Παπαθανασίου σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, με τίτλο «Για να τελειώνουμε με την υποτιθέμενη αντιγραφή του σλόγκαν των αντηλιακών», έγραψε:

«Η φράση Summer state of mind υπάρχει στη λογοτεχνία εδώ και χρόνια όπως και χιλιάδες ακόμα εκδοχές του τι είναι state of mind. Η εταιρία καλλυντικών την υιοθέτησε πρόσφατα για μια προσφορά της. Σε Ευρώπη και Αμερική η φράση έχει ξαναχρησιμοποιηθεί πολλές φορές.

Εμείς τη χρησιμοποιούμε στη μέση του κειμένου -δεν είναι καν σλόγκαν- για να πετύχουμε αυτό που είναι ο επικοινωνιακός μας στόχος και που οι «ειδικοί» της επικοινωνίας στο διαδίκτυο αδυνατούν να δουν:

Να καθιερώσουμε την έκφραση “Greek Summer” σαν την ανώτερη, την πιο ξεχωριστή μορφή διακοπών στη Μεσόγειο και να βρεθούμε έτσι ένα ποιοτικό σκαλί πάνω από τους ανταγωνιστές μας. Να το κάνουμε brand δηλαδή.

Για να εξηγήσουμε λοιπόν τι σημαίνει Greek Summer χρησιμοποιούμε μια ήδη γνωστή έκφραση αλλά την κάνουμε δική μας δίνοντάς της ελληνικό περιεχόμενο. Greek summer state of mind is…να είσαι με ανθρώπους που αγαπάς, συνδεδεμένος με τη φύση και να νιώθεις ελευθερία.

Τα συναισθήματα που δημιουργεί το ελληνικό καλοκαίρι είναι ακριβώς τα συναισθήματα που έχει ανάγκη να νιώσει ο πλανήτης μετά τον κορωνοϊό!

Αυτόματα, ο ξένος που βλέπει το σποτ νιώθει μέσα του τη διαφορά του Greek Summer από τα υπόλοιπα summer. Αυτό δηλαδή που έπρεπε να πετύχουμε μέσα σε αυτά τα 40 δευτερόλεπτα.

Το 1959, ο Αλμπέρ Καμύ μεθυσμένος από τα καλοκαίρια της Λέσβου έγραφε: «βαθιά στην καρδιά του χειμώνα ανακάλυψα μέσα μου ένα ανίκητο καλοκαίρι.

Το συναίσθημα αυτής της φράσης θέλαμε να νιώσει ο ξένος θεατής του σποτ και νομίζω ότι το μεταδώσαμε. Ελπίζω μόνο τώρα να μην ξεσηκωθούν οι κληρονόμοι του Καμύ».

Νομικό ζήτημα και ο κίνδυνος διασυρμού

«Πατενταρισμένο» στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής είναι το «Summer is a state of mind», ενώ παρόμοια πατέντα υπάρχει και στην Γερμανία (Summer state of mind), κι όμως η Ελλάδα επέλεξε ή «έκλεψε» το μήνυμα για να διαφημίσει τον ελληνικό τουρισμό, κάτι που δείχνει την προχειρότητα, κι ενδεχομένως την κυβερνητική προσήλωση στο «πολιτικοοικονομικό φαγοπότι». 

…διά χειρός Πάρι Κουρτζίδη (piperata.gr)

Είναι πραγματικά αδιανόητο ότι ο ΣΕΤΕ στον οποίο ανήκει η εταιρεία «Marketing Greece» που ανατέθηκε το έργο -με απευθείας ανάθεση-, προκειμένου να βρει το μήνυμα για να διαφημιστεί το ελληνικό προϊόν του τουρισμού, ενώ έχει ήδη πιαστεί είτε να’χει «κλέψει» είτε να μην έχει ελέγξει αν ήταν πατενταρισμένη η υποτιθέμενη ιδέα της, τελικά πάνω στον κακό χαμό να βγάζει με θράσος και ανακοίνωση με την οποία «κουνάει το δάχτυλο σε ΜΜΕ», γιατί αποκαλύπτουν την απάτη που έχει στήσει το κυβερνητικό επιτελείο, υποστηρίζοντας ότι δεν πρόκειται να λάβει ως αμοιβή ούτε τα 99.000 ευρώ που αναφέρονται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ!

Εν τούτοις, ο ΣΕΤΕ δεν μας είπε ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο… αν οι κάτοχοι της πατέντας κάνουν αγωγή στο ελληνικό δημόσιο. Όπως δεν μας είπε ποιος, ούτως ή άλλως, πρέπει να αποζημιώσει τη χώρα από τον διασυρμό που έχει ήδη υποστεί με το κλεμμένο μήνυμα  από την εταιρεία καλλυντικών Lancaster.

Διότι όπως θα διαπιστώσετε ιδίοις όμασι παρακάτω υπάρχουν καταχωρημένες οι πατέντες προστασίας του συγκεκριμένου λεκτικού.

ΠΑΤΕΝΤΑ 1

 

ΠΑΤΕΝΤΑ 2

 

ΠΑΤΕΝΤΑ 3

 

Σύμφωνα πάντως με κάποιους νομικούς κύκλους, οι οποίοι πάντως υποστηρίζουν την κυβέρνηση, «δεν πρέπει να τίθεται νομικό θέμα, γιατί είναι διαφορετικά τα προϊόντα. Περισσότερο είναι θέμα ηθικό. Κύρους, πρεστίζ που έγινε χρήση ενός σλόγκαν που έχει χρησιμοποιηθεί για την προβολή μιας χώρας».

Ωστόσο, τα πράγματα δεν πρέπει να είναι ακριβώς έτσι, καθώς τα επικοινωνιακά μηνύματα δεν πρέπει να δημιουργούν σύγχυση στο κοινό που απευθύνονται, μεταξύ των προϊόντων που διαφημίζουν. Το καθένα πρέπει να έχει «το σήμα κατατεθέν» του. Το δικό του καθαρό μήνυμα. Ειδικά όταν με το εν λόγω μήνυμα λες ότι θες να παίξεις με το μυαλό και τη σκέψη… 

Επιπλέον, σε ζητήματα πνευματικών δικαιωμάτων ακόμη και το ηθικό σκέλος, όπως φυσικά και το επαγγελματικό (όταν κλέβεις την κατοχυρωμένη δουλειά του άλλου ή και πλήττεις τα συμφέροντα του), αυτό αποζημιώνεται και μάλιστα αδρά! Σε «τρέχει» και για διαφυγόντα κέρδη και για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας. 

 Με λίγα λόγια, είναι αρκετά πιθανό η Ελλάδα να συρθεί δικαστικά και να αναγκαστεί είτε να αποσύρει την καμπάνια, είτε να αποζημιώσει την Lancaster, η οποία αποτελεί brand-κολοσσό, κάτι που θα διασύρει τη χώρα διεθνώς.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΜΜΕ: Συμμετοχή του “NaxosPress” στην σημερινή (11/03) απεργία των δημοσιογράφων

ΜΜΕ – Δημοσιογράφοι: Κατεβαίνουν σε απεργία την 11η Μαρτίου, ποιοι οι λόγοι;

Σαντορίνη: Στον Μονόλιθο το νέο λιμάνι, τι γίνεται με το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ

Σαντορίνη: Σε τροχιά υλοποίησης το μεγάλο έργο για το νέο λιμάνι - Οι θέσεις που έπεσαν στο τραπέζι και το .. καλώδιο του ΑΔΜΗΕ

Αμοργός – Καραϊσκος: “Προτεραιότητα μας η υγειονομική θωράκιση”

Δήμαρχος Αμοργού: «Προτεραιότητα μας η υγειονομική θωράκιση» – Επίσκεψη του Διοικητή της 2ης ΥΠΕ στην Αμοργό

Νάξος: Σκουπίδια, Τουρισμός και Άγρια Επιχειρηματικότητα

Η Νάξος των Θαυμάτων: Σκουπίδια, Τουρισμός και Άγρια Επιχειρηματικότητα

Αμερική: Ο Τραμπ άναψε …κόκκινο σε παιδικό βιβλίο της Τζούλιαν Μουρ

Η κυβέρνηση Τραμπ απαγόρευσε παιδικό βιβλίο της Τζούλιαν Μουρ από σχολεία - Ποιος ο λόγος - τι αναφέρει η γνωστή ηθοποιός

Νήσος Ανυδρος: Ιπτάμενος δίσκος σε φάση προσγείωσης ή μετεωρολογικό φαινόμενο

Γνωρίσαμε την Νήσο Ανυδρο.. Με τον φωτογραφικό φακό του Μανώλη Λυκουρόπουλου έχουμε μία διαφορετική εικόνα από το "διάσημο" πλέον νησί των Κυκλάδων

Κυκλάδες: Μετά τη Σύρο και στη Πάρο έρχεται υποκατάστημα της αλυσίδας Jysk

Η εταιρεία «τρέχει» ήδη με ρυθμό αύξησης πωλήσεων 10% φέτος. Θα γιορτάσει τα 10 χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα το φθινόπωρο με 70 καταστήματα.

Νάξος – Υδρομετρητές: Ενεργοποιήθηκε ο “Big Brother”, έπιασε τους .. νεροκλέφτες

Οι νεροκλέφτες, τα πειραγμένα υδρόμετρα / υδρομετρητές και το άγρυπνο «μάτι» του Big Brother που «δούλεψε» καλά!

Πρόταση Ημέρας: Φαβατοκεφτέδες από την Αμοργό

Το φάβα Αμοργού κάνει τη διαφορά και η πρόταση της ημέρας μας φέρνει παιδικές αναμνήσεις

Νάξος – Δημοτική Επιτροπή: Συνεδρίαση (11/03) και το .. πράσινο στο επίκεντρο

Με δεκατρία (13) θέματα συνεδριάζει σήμερα (11/03) η Δημοτική Επιτροπή Νάξου και Μικρών Κυκλάδων - Ποια είναι;

Καστράκι: Πωλείται ακίνητο με μικρή αυλή κοντά στη θάλασσα

Ακίνητο πωλείται στο Καστράκι - Διαθέτει αυλή και είναι σε απόσταση .. αναπνοής από τη θάλασσα (δείτε εντός πληροφορίες)

Εκτακτο: Εφυγε από τη ζωή ο αγαπημένος Κώστας Κατσουρός

Φτωχότερη από σήμερα η Νάξος, καθότι έφυγε από τη ζωή ο Κώστας Κατσουρός

Νάξος – Zas Travel: Το “αντίο” στο Blue Star 1 που αφήνει τη Παροναξία

Το Blue Star 1 ύστερα από δύο μήνες παραμονής στη Παροναξία αύριο θα κάνει το τελευταίο του ταξίδι ... Πότε θα το ξαναδούμε

Νάξος – Νοσοκομείο: Ανακοινώθηκε η πρόληψη επικουρικού ουρολόγου

Το Νοσοκομείο Νάξου στελεχώνεται συνεχώς - Νέος επικουρικός ουρολόγος ορκίστηκε και πιάνει .. δουλειά

Fast Ferries: “Επιστρέφει” με καθημερινό δρομολόγιο στη Νάξο, πότε;

Με το "Andros" αρχικά και με το "Αικατερίνη Π" στη συνέχεια και πάλι φέτος η Fast Ferries θα πιάσει Νάξο.. Δείτε πότε;

Fast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: “Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας”

Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων

Νάξος: Ερυθρόλευκο υπερθέαμα απόψε για τα 100 χρόνια του Ολυμπιακού

Ερυθρόλευκο υπερθέαμα για τα 100 χρόνια του Ολυμπιακού ετοιμάζουν απόψε στη Νάξο - Πότε; Που;

Νάξος: Αναψε .. πράσινο φως για νέο 4αστερο ξενοδοχείο, σε ποια περιοχή

“Πράσινο φως” σε επένδυση για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο - Σε ποια περιοχή;

ΕΚΠΑ – Τσουνάμι: Αναθεώρηση και επικαιροποίηση στα σημεία καταφυγής, τι ισχύει σε Νάξο, Σαντορίνη και Αμοργό

ΕΚΠΑ - Τσουνάμι: Αναθεώρηση και επικαιροποίηση στα σημεία καταφυγής, τι ισχύει σε Νάξο, Σαντορίνη και Αμοργό

Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας- Βασ. Φλεριανός: “Ερχεται η Κινητή Μονάδα Μαστογράφου στη Νάξο”

Το μήνυμα του αντιδημάρχου Πρόνοιας στο Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Βασίλη Φλεριανού για τη Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας