Δευτέρα, 28 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα: Ενας στους τέσσερις δεν θα πάει διακοπές φέτος

Ελλάδα: Ενας στους τέσσερις δεν θα πάει διακοπές φέτος

|

Νέα δεδομένα έφερε ο Κορωνοϊός στις συνήθειες μας… Το 25% δεν θα πάει διακοπές, ένας στους δύο Ελληνες έχει μαζί του αντισηπτικό – Το 31% φοράει Μάσκα …

Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, λόγω της πανδημίας Covid-19 και των περιοριστικών μέτρων αντιμετώπισής της διαπιστώνονται σε δημοσκόπηση, η οποία παρουσιάστηκε στην πρώτη διαδικτυακή εκδήλωση-συζήτηση, που διοργάνωσε χτες το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), με πρωτοβουλία της Επιτροπής Δημοσίων Σχέσεων του Δ.Σ. του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της, παρατηρείται μια ενίσχυση της πρακτικής των ηλεκτρονικών συναλλαγών, μεγαλύτερη χρήση του Ίντερνετ για αγορές από ό,τι πριν από την υγειονομική κρίση, επιφυλακτικότητα αλλά και προσδοκία για επιστροφή σε παλιές καταναλωτικές συνήθειες (επισκέψεις σε καταστήματα, εστιατόρια, θερινές διακοπές, κ.α.), αλλά και μείωση των εισοδημάτων ενός μεγάλου μέρους του πληθυσμού, εργαζομένων, επιχειρήσεων και καταναλωτών.

Ταυτόχρονα, σχεδόν τρεις στους τέσσερις ερωτώμενους απαντούν ότι καλώς ελήφθησαν τα μέτρα από τις κυβερνήσεις, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ μεγάλο μέρος του πληθυσμού εξακολουθεί να τηρεί τις οδηγίες υγιεινής και ασφάλειας για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού και μετά την καραντίνα, παρότι παρατηρείται μια μερική χαλάρωση της κοινωνικής συμπεριφοράς.

Η εκδήλωση είχε ως στόχο την έγκυρη πληροφόρηση στα μέλη του ΕΕΘ για το πόσο επηρέασε το καταναλωτικό κοινό η εμπειρία της πανδημίας και ο τρόπος ζωής, λόγω των περιοριστικών μέτρων. Για τον λόγο αυτό επιλέχθηκαν εισηγητές για τις θεματικές του management σε συνθήκες κρίσης, αλλά και της υγιεινής.

Όπως εξήγησε στον χαιρετισμό της η Α’ Αντιπρόεδρος του ΕΕΘ Χρύσα Γεωργιάδου-Γρανούζη, το θέμα επιλέχθηκε γιατί παρατηρείται σημαντική αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, όπως η συχνότερη χρήση του πλαστικού χρήματος αλλά και του ηλεκτρονικού εμπορίου, η προτίμηση κάποιων συγκεκριμένων καταναλωτικών αγαθών κ.λπ.

Εισηγήσεις έκαναν ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Interview Δημήτρης Βασιλειάδης, ο επικεφαλής της Humble Digital Agency Νίκος Ξυδάς, ο επίκουρος καθηγητής χρηματοοικονομικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Παναγιώτης Λελεδάκης και η κτηνίατρος και τεχνολόγος τροφίμων, ειδική εκπαιδεύτρια πάνω σε θέματα ποιότητας τροφίμων Μαρία Μπεζά.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος και υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του ΕΕΘ Χρήστος Νικολαΐδης.

Η έρευνα της Interview

Η πανελλαδική έρευνα της «Interview» για «την καταγραφή των απόψεων της κοινής γνώμης για την άρση των μέτρων και της επιπτώσεις στην κατανάλωση» έγινε με τη μεθοδολογία iCAWI web, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κατά το χρονικό διάστημα από τις 26.5. 2020 μέχρι και τις 27.5.2020.

Σε αυτήν συμμετείχαν 1.029 άτομα, ηλικίας 17 ετών και άνω.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της δημοσκόπησης, την οποία παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της «Interview» Δημήτρης Βασιλειάδης, σε ό,τι αφορά την αντίδραση των κυβερνήσεων στην πανδημία, ποσοστό 74% θεωρεί ότι τα περιοριστικά μέτρα «καλώς πάρθηκαν», ενώ το 24% τα βρίσκει «υπερβολικά» και ένα 2% δεν γνωρίζει /δεν απαντά.

Σε ό,τι αφορά τα εισοδήματα και τον τζίρο των επιχειρήσεων:

Το 56% δηλώνει ότι «έχει υποστεί, ή μάλλον έχει υποστεί» μείωση εισοδήματος, το 42% δηλώνει «όχι, ή μάλλον όχι» και ένα 2% δεν γνωρίζει/δεν απαντά.

Το 64% δηλώνει ότι «έχει υποστεί, ή μάλλον έχει υποστεί, μείωση τζίρου, ή ωρών εργασίας», το 34% δηλώνει «όχι, ή μάλλον όχι» και ένα 2% δεν γνωρίζει / δεν απαντά.

Για τις υγειονομικές συνήθειες μετά την καραντίνα, τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι:

Ένας στους δύο Έλληνες (50%) έχει μαζί του το αντισηπτικό όταν βγαίνει από το σπίτι του. Το 12% σπάνια, το 23% συχνά και ένα 15% λέει «ποτέ».

Στις 27.3.2020, το 75% τηρούσε τις αποστάσεις των δύο μέτρων όταν βγαίνει έξω, ένα 22% δήλωνε ότι ξεχνούσε μερικές φορές, ένα 3% δήλωνε όχι. Στις 27.5.2020, ένα 39% εξακολουθεί να τηρεί τις αποστάσεις, ένα 45% ξεχνάει κάποιες φορές και ένα 16% όχι.

Μάσκα έχει μαζί του έξω «πάντα» το 31% και «συχνά» το 29%, ενώ «σπάνια» το 22% και «ποτέ» το 18%.

Για τις οικονομικές και καταναλωτικές συνήθεις η έρευνα δείχνει ότι:
Με το άνοιγμα της αγοράς, είδη ένδυσης αγόρασε το 21%, το 44% σκοπεύει, το 35% δηλώνει ότι δεν του φτάνουν τα χρήματα.

Στην εστίαση επέστρεψε ως πελατεία το 11% σε εστιατόρια, το 61% είπε ότι δεν πήγε αλλά σκοπεύει να πάει, και το 28% δηλώνει ότι δεν πήγε γιατί δεν είχε λεφτά.

Δεν θα πάνε διακοπές

Για τις θερινές διακοπές, το 25% δηλώνει ότι δεν θα πάει φέτος, γιατί δεν φτάνουν τα χρήματα, ένα 6% φοβάται τα μέσα μεταφοράς, ένα 8% δηλώνει ότι δεν του το επιτρέπουν οι επαγγελματικές υποχρεώσεις, ένα 28% θα πάει όπως και πέρυσι, ένα 23% λιγότερο από πέρυσι, ένα 3% περισσότερο από πέρυσι και ένα 7% δηλώνει κάτι άλλο από το ερωτηματολόγιο.

Χρεωστική ή πιστωτική κάρτα χρησιμοποιεί περισσότερο από ό,τι πριν από την κρίση το 30%, «το ίδιο» το 61% και «λιγότερο» το 9%.

Ένα 28% χρησιμοποιεί περισσότερο από ό,τι πριν από την κρίση το διαδίκτυο για ηλεκτρονικές αγορές, ένα 64% το ίδιο και το 8% λιγότερο.

Αναλύοντας τα δεδομένα, ο κ. Βασιλειάδης επεσήμανε τη μεγαλύτερη χρήση του διαδικτύου για οικονομικές συναλλαγές, τη μείωση των εισοδημάτων μεγάλου μέρους του πληθυσμού, τη μερική χαλάρωση που παρατηρείται στην κοινωνική συμπεριφορά, αλλά και την επιφυλακτικότητα σε άμεση επιστροφή στις παλιές καταναλωτικές συνήθειες και σε παλαιότερες οικονομικές συμπεριφορές.

«Φαίνεται ότι κατά τη διάρκεια της καραντίνας, οι καταναλωτές αγόρασαν τα άκρως απαραίτητα, αρκετοί δηλώνουν ότι δεν διαθέτουν χρήματα για αγορές ή διακοπές, ενώ πολλοί λένε ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές ή διακοπές, το θέμα είναι πότε θα αποφασίσουν να το κάνουν, ώστε να κινηθεί η αγορά», ανέφερε ο κ. Βασιλειάδης.

Υπογράμμισε επίσης την επιφύλαξη των καταναλωτών για αγορές, παρά την προσδοκία ενός μεγάλου μέρους του πληθυσμού ότι θα σπεύσει στην αγορά μόλις βελτιωθεί η οικονομική του κατάσταση ή αισθανθεί περισσότερη ασφάλεια να το κάνει αυτό από υγειονομικής άποψης.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

«Βλέπουμε μια στροφή επιχειρήσεων προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ακόμη και πολύ μεγάλες επιχειρήσεις που δεν το έχουν ανάγκη», τόνισε ο υπεύθυνος της Humble Digital Agency Νίκος Ξυδάς. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν 7.000 ενεργές επιχειρήσεις στο e-commerce και πέντε εκατομμύρια Έλληνες ενεργοί στο Facebook, πολλοί εξ αυτών και εμπορικά ενεργοί, με ένα ποσοστό κοντά στο πενήντα τοις εκατό να είναι ηλικιακά άνω των 35 χρόνων. Στο Instagram υπάρχουν 3 εκατομμύρια Έλληνες, το 40% άνω των 35 χρόνων. 1.617.000 Ελληνες εμφανίζονται στο LinkedIn.

«Μέσα από αυτά τα κανάλια υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία να αναπτυχθούν επιχειρήσεις. Στην Ελλάδα, μια τοπική επιχείρηση μπορεί να προβληθεί σε χίλιους ανθρώπους μόνο με δύο ευρώ. Αυτό δεν υπήρχε ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η καλύτερη εποχή να διαφημιστεί κανείς σε μεγάλα κοινά μέσω του διαδικτύου και εκτός συνόρων», είπε ο κ. Ξυδάς και συνέχισε: «Από την άλλη, είναι δυσκολότερο από ποτέ να σε προσέξει ο κόσμος, διασπάται εύκολα, είναι δύσκολο να αποσπάσεις την προσοχή του. Επίσης, πολύς κόσμος αποφεύγει τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Δεν είναι το πιο εύκολο να σε προσέξουν. Το ζητούμενο είναι να φτιάχνεις διαφημίσεις που τραβούν την προσοχή. Αυτό είναι και το ζητούμενο με το digital marketing».

Είναι μαραθώνιος, δεν είναι σπριντ

Ο επίκουρος καθηγητής χρηματοοικονομικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Πάνος Λελεδάκης υπογράμμισε ότι πρέπει να εστιάζουμε στη θετική προοπτική, να δίνουμε έμφαση σε θετικές ειδήσεις και να μην αναπαράγουμε αρνητισμό και ανησυχίες.

«Είναι μαραθώνιος, δεν είναι σπριντ, πρέπει να προετοιμαζόμαστε πάντα και να παίρνουμε μέτρα για να αναπτύσσουμε τις επιχειρήσεις μας. Κάθε κρίση είναι και ευκαιρία, αλλά κάτι πρέπει να κάνουμε κι εμείς. Να δούμε και τα χρηματοδοτικά εργαλεία, τα προγράμματα, κ.ά.» είπε ο κ. Λελεδάκης.

Τέλος, η κτηνίατρος τεχνολόγος τροφίμων Μαρία Μπεζά ανέλυσε τους νόμους και τους κανονισμούς για τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό σε καταστήματα τροφίμων και εστίασης, τις καλές πρακτικές, τον τρόπο με τον οποίο κατά τη διάρκεια της κρίσης εκπαιδεύτηκαν πολλοί επαγγελματίες, κ.ά.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Όχι στον διχασμό, ναι στην παράδοση – Σαφές μήνυμα ενότητας από τον Δήμο

Καθαρό μήνυμα από τον Δήμο Αμοργού μετά την ένταση στο πανηγύρι της Ψημένης: "Δεν έχουν θέση διχαστικά φαινόμενα στον πολιτισμό μας"

Τραγωδία στη Μύκονο: 34χρονος βρέθηκε νεκρός στην παραλία “Βίδα”

Άμεση κινητοποίηση του Λιμεναρχείου – Διακομιδή στο Κέντρο Υγείας Μυκόνου – Διερευνώνται τα αίτια του θανάτου

Ο Καραγκιόζης ταξιδεύει στη Νάξο, έξι μοναδικές παραστάσεις με το Θέατρο Σκιών του Πάνου Χατζηαναγνώστου

Έξι μοναδικές παραστάσεις σε ισάριθμα χωριά της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων, με ελεύθερη είσοδο για μικρούς και μεγάλους λάτρεις της ελληνικής παράδοσης.

Ελλάδα – Ραφαήλ Παγώνης: Πρωταθλητής Ευρώπης U14

Ο 13χρονος Έλληνας τενίστας έδειξε πάθος, ωριμότητα και ψυχραιμία, νικώντας τον Ολλανδό Λόρενς Ντράιβερ στον τελικό του European Junior U14 στην Τσεχία

Τρίποδες: Μια αυθεντική βραδιά παράδοσης, ο ετήσιος χορός του Πολιτιστικού Μορφωτικού Συλλόγου Νέων

Με κέφι, μουσική και συγκίνηση γέμισε το χωριό, σε μια γιορτή που τίμησε την παράδοση, τη συλλογικότητα και την ελπίδα

Έλενα Ξενάκη: Από το Σαγκρί Νάξου στην κορυφή του κόσμου με την Εθνική Πόλο (video)

Η MVP του παγκόσμιου τελικού μιλά με συγκίνηση για το χρυσό μετάλλιο, τις θυσίες, την ομάδα της καρδιάς της και το αίτημα για ένα κολυμβητήριο αποκλειστικά για την Εθνική – Μια Νάξια ψυχή που εμπνέει. (video)

Κίμωλος: Όταν η Παράδοση Γίνεται Βίωμα, έκθεση για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά στο «Espera Suites»

Μια ζωντανή εμπειρία ιστορίας και μνήμης, φτιαγμένη από ανθρώπους, μνήμες και ψίχουλα παράδοσης που φωτίζουν το μέλλον του νησιού

Αμοργός: Ένταση και επεισόδια στο πανηγύρι της ψημένης ρακής μετά από πολιτικό σύνθημα

Απρόσμενη τροπή πήρε το παραδοσιακό γλέντι στα Κατάπολα, όταν συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης προκάλεσαν αντιδράσεις, λογομαχίες και τελικά, διακοπή της γιορτής.

Μητρόπολη Παροναξίας: Με ευλάβεια και κατάνυξη ο Εσπερινός της Αγίας Παρασκευής στο Καστράκι Νάξου

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος χοροστάτησε στον εσπερινό της Αγίας Παρασκευής στο Καστράκι, μεταφέροντας μήνυμα πίστης, ελπίδας και ενότητας στους πιστούς της Νάξου.

Σοκ στη Σέριφο: 27 πρόβατα νεκρά σε αποθήκη, βανδαλισμοί σε εκκλησία και καταγγελίες για φρικαλεότητες

Η Γερόντισσα Ανθοδόχη καταγγέλλει εγκληματική ενέργεια με νεκρά ζώα σε φρικτές συνθήκες, καταστροφές στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδας και βεβήλωση του κελιού της Μακαριστής Ανθούσας.

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Δικαστική δικαίωση για τους κατοίκους του Καλοξύλου, ακυρώθηκε η άδεια λειτουργίας του νέου τυροκομείου της ΕΑΣ Νάξου

Μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακύρωσε την άδεια λειτουργίας του υπό ανέγερση τυροκομείου, δικαιώνοντας πλήρως τους περιοίκους

Όταν το GPS σε οδηγεί… σε αδιέξοδο: Τουρίστας σφήνωσε όχημα σε σοκάκι της Νάξου

Αμερικανός οδηγός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες πλοήγησης και κατέληξε… στα στενά της Φουντάνας – Η φωτογραφία που έγινε viral και η ανάγκη για καλύτερη καθοδήγηση στους τουρίστες

Δονούσα: Ο τραυματισμός κοπέλας από ομπρέλα (!!!) αποκαλύπτει μια τρύπα στο σύστημα

Μια γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά σε απομονωμένη παραλία της Δονούσας και σώθηκε χάρη στην αλληλεγγύη ντόπιων και τουριστών — αλλά η πολιτεία έλειπε. Και την επόμενη φορά;

Κυκλάδες – Ανατροπή στο τουριστικό χάρτη: Νάξος και Πάρος ανεβαίνουν, Μύκονος και Σαντορίνη «κατεβαίνουν»

Το καλοκαίρι του 2025 φέρνει ανακατατάξεις στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς – Η Νάξος και η Πάρος «λάμπουν» με αύξηση ζήτησης, ενώ Σαντορίνη και Μύκονος μετρούν απώλειες και ανησυχίες

Νάξος – Τραγαία: Όταν η προσπάθεια γράφει ιστορία, Επιτυχίες για τους μαθητές του Γενικού Λυκείου (πίνακας)

Με δάκρυα συγκίνησης, χαμόγελα και βαθιά υπερηφάνεια, οι μαθητές του ΓΕΛ Τραγαίας πέτυχαν σπουδαίες εισαγωγές στις Πανελλαδικές 2025 — αποδεικνύοντας πως τα μεγάλα όνειρα ανθίζουν και στα μικρά σχολεία

Νάξος -“Ξόβορα 2025”: Μουσικά σεμινάρια, χορός και παράδοση στην καρδιά της Απειράνθου

Από 26 έως 31 Ιουλίου, η Απείρανθος φιλοξενεί για τέταρτη χρονιά τα Ξόβορα — με δασκάλους τον Γ. Ζευγόλη, Ν. Αγγελόπουλο, Δ. Παππούλη και Στ. Γανωτή — σε ένα πενθήμερο γεμάτο μουσική, χορό, παραμύθι και εξορμήσεις

Ανυπόφορη η “ανάσα” στις Κυκλάδες, ο καύσωνας “έγραψε” 40 βαθμούς στη Μέση της Νάξου (!!!)

Ακραίες θερμοκρασίες σάρωσαν το Αιγαίο: 40άρια σε Μέση Νάξου, Δαμαριώνα, Κουφονήσια – Πνιγηρές συνθήκες ακόμα και στις πιο δροσερές νησιωτικές ανάσες

Νάξος: Παραίτηση Φλεριανού από τη θέση του Αντιδημάρχου Ισότητας, ποιους λόγους επικαλείται (έγγραφο παραίτησης)

Ο Βασίλης Φλεριανός παραιτήθηκε από την προεδρία της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας, επικαλούμενος αντικειμενική αδυναμία άσκησης των καθηκόντων του – Συζητείται η αντικατάστασή του στο σημερινό (23/07) Δημοτικό Συμβούλιο.

Πολεοδομική επανεκκίνηση σε Αντίπαρο και Μικρές Κυκλάδες: Νέα Ειδικά Σχέδια για Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα

Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ξεκινά ένα ολιστικό πολεοδομικό σχέδιο που αλλάζει το αναπτυξιακό τοπίο σε πέντε νησιά των Κυκλάδων