Κυριακή, 17 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα: Ενας στους τέσσερις δεν θα πάει διακοπές φέτος

Ελλάδα: Ενας στους τέσσερις δεν θα πάει διακοπές φέτος

|

Νέα δεδομένα έφερε ο Κορωνοϊός στις συνήθειες μας… Το 25% δεν θα πάει διακοπές, ένας στους δύο Ελληνες έχει μαζί του αντισηπτικό – Το 31% φοράει Μάσκα …

Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, λόγω της πανδημίας Covid-19 και των περιοριστικών μέτρων αντιμετώπισής της διαπιστώνονται σε δημοσκόπηση, η οποία παρουσιάστηκε στην πρώτη διαδικτυακή εκδήλωση-συζήτηση, που διοργάνωσε χτες το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), με πρωτοβουλία της Επιτροπής Δημοσίων Σχέσεων του Δ.Σ. του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της, παρατηρείται μια ενίσχυση της πρακτικής των ηλεκτρονικών συναλλαγών, μεγαλύτερη χρήση του Ίντερνετ για αγορές από ό,τι πριν από την υγειονομική κρίση, επιφυλακτικότητα αλλά και προσδοκία για επιστροφή σε παλιές καταναλωτικές συνήθειες (επισκέψεις σε καταστήματα, εστιατόρια, θερινές διακοπές, κ.α.), αλλά και μείωση των εισοδημάτων ενός μεγάλου μέρους του πληθυσμού, εργαζομένων, επιχειρήσεων και καταναλωτών.

Ταυτόχρονα, σχεδόν τρεις στους τέσσερις ερωτώμενους απαντούν ότι καλώς ελήφθησαν τα μέτρα από τις κυβερνήσεις, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ μεγάλο μέρος του πληθυσμού εξακολουθεί να τηρεί τις οδηγίες υγιεινής και ασφάλειας για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού και μετά την καραντίνα, παρότι παρατηρείται μια μερική χαλάρωση της κοινωνικής συμπεριφοράς.

Η εκδήλωση είχε ως στόχο την έγκυρη πληροφόρηση στα μέλη του ΕΕΘ για το πόσο επηρέασε το καταναλωτικό κοινό η εμπειρία της πανδημίας και ο τρόπος ζωής, λόγω των περιοριστικών μέτρων. Για τον λόγο αυτό επιλέχθηκαν εισηγητές για τις θεματικές του management σε συνθήκες κρίσης, αλλά και της υγιεινής.

Όπως εξήγησε στον χαιρετισμό της η Α’ Αντιπρόεδρος του ΕΕΘ Χρύσα Γεωργιάδου-Γρανούζη, το θέμα επιλέχθηκε γιατί παρατηρείται σημαντική αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, όπως η συχνότερη χρήση του πλαστικού χρήματος αλλά και του ηλεκτρονικού εμπορίου, η προτίμηση κάποιων συγκεκριμένων καταναλωτικών αγαθών κ.λπ.

Εισηγήσεις έκαναν ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Interview Δημήτρης Βασιλειάδης, ο επικεφαλής της Humble Digital Agency Νίκος Ξυδάς, ο επίκουρος καθηγητής χρηματοοικονομικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Παναγιώτης Λελεδάκης και η κτηνίατρος και τεχνολόγος τροφίμων, ειδική εκπαιδεύτρια πάνω σε θέματα ποιότητας τροφίμων Μαρία Μπεζά.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος και υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του ΕΕΘ Χρήστος Νικολαΐδης.

Η έρευνα της Interview

Η πανελλαδική έρευνα της «Interview» για «την καταγραφή των απόψεων της κοινής γνώμης για την άρση των μέτρων και της επιπτώσεις στην κατανάλωση» έγινε με τη μεθοδολογία iCAWI web, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κατά το χρονικό διάστημα από τις 26.5. 2020 μέχρι και τις 27.5.2020.

Σε αυτήν συμμετείχαν 1.029 άτομα, ηλικίας 17 ετών και άνω.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της δημοσκόπησης, την οποία παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της «Interview» Δημήτρης Βασιλειάδης, σε ό,τι αφορά την αντίδραση των κυβερνήσεων στην πανδημία, ποσοστό 74% θεωρεί ότι τα περιοριστικά μέτρα «καλώς πάρθηκαν», ενώ το 24% τα βρίσκει «υπερβολικά» και ένα 2% δεν γνωρίζει /δεν απαντά.

Σε ό,τι αφορά τα εισοδήματα και τον τζίρο των επιχειρήσεων:

Το 56% δηλώνει ότι «έχει υποστεί, ή μάλλον έχει υποστεί» μείωση εισοδήματος, το 42% δηλώνει «όχι, ή μάλλον όχι» και ένα 2% δεν γνωρίζει/δεν απαντά.

Το 64% δηλώνει ότι «έχει υποστεί, ή μάλλον έχει υποστεί, μείωση τζίρου, ή ωρών εργασίας», το 34% δηλώνει «όχι, ή μάλλον όχι» και ένα 2% δεν γνωρίζει / δεν απαντά.

Για τις υγειονομικές συνήθειες μετά την καραντίνα, τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι:

Ένας στους δύο Έλληνες (50%) έχει μαζί του το αντισηπτικό όταν βγαίνει από το σπίτι του. Το 12% σπάνια, το 23% συχνά και ένα 15% λέει «ποτέ».

Στις 27.3.2020, το 75% τηρούσε τις αποστάσεις των δύο μέτρων όταν βγαίνει έξω, ένα 22% δήλωνε ότι ξεχνούσε μερικές φορές, ένα 3% δήλωνε όχι. Στις 27.5.2020, ένα 39% εξακολουθεί να τηρεί τις αποστάσεις, ένα 45% ξεχνάει κάποιες φορές και ένα 16% όχι.

Μάσκα έχει μαζί του έξω «πάντα» το 31% και «συχνά» το 29%, ενώ «σπάνια» το 22% και «ποτέ» το 18%.

Για τις οικονομικές και καταναλωτικές συνήθεις η έρευνα δείχνει ότι:
Με το άνοιγμα της αγοράς, είδη ένδυσης αγόρασε το 21%, το 44% σκοπεύει, το 35% δηλώνει ότι δεν του φτάνουν τα χρήματα.

Στην εστίαση επέστρεψε ως πελατεία το 11% σε εστιατόρια, το 61% είπε ότι δεν πήγε αλλά σκοπεύει να πάει, και το 28% δηλώνει ότι δεν πήγε γιατί δεν είχε λεφτά.

Δεν θα πάνε διακοπές

Για τις θερινές διακοπές, το 25% δηλώνει ότι δεν θα πάει φέτος, γιατί δεν φτάνουν τα χρήματα, ένα 6% φοβάται τα μέσα μεταφοράς, ένα 8% δηλώνει ότι δεν του το επιτρέπουν οι επαγγελματικές υποχρεώσεις, ένα 28% θα πάει όπως και πέρυσι, ένα 23% λιγότερο από πέρυσι, ένα 3% περισσότερο από πέρυσι και ένα 7% δηλώνει κάτι άλλο από το ερωτηματολόγιο.

Χρεωστική ή πιστωτική κάρτα χρησιμοποιεί περισσότερο από ό,τι πριν από την κρίση το 30%, «το ίδιο» το 61% και «λιγότερο» το 9%.

Ένα 28% χρησιμοποιεί περισσότερο από ό,τι πριν από την κρίση το διαδίκτυο για ηλεκτρονικές αγορές, ένα 64% το ίδιο και το 8% λιγότερο.

Αναλύοντας τα δεδομένα, ο κ. Βασιλειάδης επεσήμανε τη μεγαλύτερη χρήση του διαδικτύου για οικονομικές συναλλαγές, τη μείωση των εισοδημάτων μεγάλου μέρους του πληθυσμού, τη μερική χαλάρωση που παρατηρείται στην κοινωνική συμπεριφορά, αλλά και την επιφυλακτικότητα σε άμεση επιστροφή στις παλιές καταναλωτικές συνήθειες και σε παλαιότερες οικονομικές συμπεριφορές.

«Φαίνεται ότι κατά τη διάρκεια της καραντίνας, οι καταναλωτές αγόρασαν τα άκρως απαραίτητα, αρκετοί δηλώνουν ότι δεν διαθέτουν χρήματα για αγορές ή διακοπές, ενώ πολλοί λένε ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές ή διακοπές, το θέμα είναι πότε θα αποφασίσουν να το κάνουν, ώστε να κινηθεί η αγορά», ανέφερε ο κ. Βασιλειάδης.

Υπογράμμισε επίσης την επιφύλαξη των καταναλωτών για αγορές, παρά την προσδοκία ενός μεγάλου μέρους του πληθυσμού ότι θα σπεύσει στην αγορά μόλις βελτιωθεί η οικονομική του κατάσταση ή αισθανθεί περισσότερη ασφάλεια να το κάνει αυτό από υγειονομικής άποψης.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

«Βλέπουμε μια στροφή επιχειρήσεων προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ακόμη και πολύ μεγάλες επιχειρήσεις που δεν το έχουν ανάγκη», τόνισε ο υπεύθυνος της Humble Digital Agency Νίκος Ξυδάς. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν 7.000 ενεργές επιχειρήσεις στο e-commerce και πέντε εκατομμύρια Έλληνες ενεργοί στο Facebook, πολλοί εξ αυτών και εμπορικά ενεργοί, με ένα ποσοστό κοντά στο πενήντα τοις εκατό να είναι ηλικιακά άνω των 35 χρόνων. Στο Instagram υπάρχουν 3 εκατομμύρια Έλληνες, το 40% άνω των 35 χρόνων. 1.617.000 Ελληνες εμφανίζονται στο LinkedIn.

«Μέσα από αυτά τα κανάλια υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία να αναπτυχθούν επιχειρήσεις. Στην Ελλάδα, μια τοπική επιχείρηση μπορεί να προβληθεί σε χίλιους ανθρώπους μόνο με δύο ευρώ. Αυτό δεν υπήρχε ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η καλύτερη εποχή να διαφημιστεί κανείς σε μεγάλα κοινά μέσω του διαδικτύου και εκτός συνόρων», είπε ο κ. Ξυδάς και συνέχισε: «Από την άλλη, είναι δυσκολότερο από ποτέ να σε προσέξει ο κόσμος, διασπάται εύκολα, είναι δύσκολο να αποσπάσεις την προσοχή του. Επίσης, πολύς κόσμος αποφεύγει τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Δεν είναι το πιο εύκολο να σε προσέξουν. Το ζητούμενο είναι να φτιάχνεις διαφημίσεις που τραβούν την προσοχή. Αυτό είναι και το ζητούμενο με το digital marketing».

Είναι μαραθώνιος, δεν είναι σπριντ

Ο επίκουρος καθηγητής χρηματοοικονομικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Πάνος Λελεδάκης υπογράμμισε ότι πρέπει να εστιάζουμε στη θετική προοπτική, να δίνουμε έμφαση σε θετικές ειδήσεις και να μην αναπαράγουμε αρνητισμό και ανησυχίες.

«Είναι μαραθώνιος, δεν είναι σπριντ, πρέπει να προετοιμαζόμαστε πάντα και να παίρνουμε μέτρα για να αναπτύσσουμε τις επιχειρήσεις μας. Κάθε κρίση είναι και ευκαιρία, αλλά κάτι πρέπει να κάνουμε κι εμείς. Να δούμε και τα χρηματοδοτικά εργαλεία, τα προγράμματα, κ.ά.» είπε ο κ. Λελεδάκης.

Τέλος, η κτηνίατρος τεχνολόγος τροφίμων Μαρία Μπεζά ανέλυσε τους νόμους και τους κανονισμούς για τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό σε καταστήματα τροφίμων και εστίασης, τις καλές πρακτικές, τον τρόπο με τον οποίο κατά τη διάρκεια της κρίσης εκπαιδεύτηκαν πολλοί επαγγελματίες, κ.ά.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σειρά σημαντικών συναντήσεων του Δημάρχου Τήνου Παναγιώτη Κροντηρά με αφορμή την εορτή της Μεγαλόχαρης

Στρατηγικές συνεργασίες και διάλογος με κορυφαία πολιτικά πρόσωπα – Από τον Νίκο Δένδια και τη Σοφία Ζαχαράκη έως τον Χάρη Δούκα και τον Κώστα Κουμή.

Οι φάροι άνοιξαν τις πύλες τους – Συναπάντημα με την ιστορία τους

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Φάρων, 18 φάροι σε όλη τη χώρα δέχθηκαν επισκέπτες, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία γνωριμίας

Οι ψαράδες της Αμοργού σώζουν τη θάλασσα – Αφιέρωμα των Financial Times στην πρωτοβουλία

Παρά τη μείωση των αποθεμάτων και τις δυσκολίες επιβίωσης, οι μικροί αλιείς του νησιού πήραν την κατάσταση στα χέρια τους

Το καλαμάρι που… πήρε εκδίκηση! (video)

Ένα απίθανο περιστατικό σημειώθηκε στα ανοιχτά της Ρομπλόν στις Φιλιππίνες, όταν ψαράς που καμάρωνε για το τεράστιο καλαμάρι Χούμπολντ που έπιασε, βρέθηκε ξαφνικά μούσκεμα στο μελάνι του

Η Τήνος σώζει τον Φάρο της Λιβάδας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Φάρων, ο Δήμος Τήνου αναλαμβάνει πρωτοβουλία για τη διάσωση και ανάδειξη του ιστορικού μνημείου.

Καλοκαίρι Πολιτισμού (συνέχειας) στη Νάξο 2025: Συναυλίες, θέατρο, βιβλίο και τέχνη σε κάθε γωνιά του Δήμου (πρόγραμμα)

Ένα πολύχρωμο πολιτιστικό μωσαϊκό απλώνεται σε όλο το νησί με τη σφραγίδα του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων – από το Φιλώτι μέχρι τις Μικρές Κυκλάδες, η μουσική, το θέατρο και η παράδοση δίνουν ραντεβού σε μια μεγάλη καλοκαιρινή γιορτή.

Η Ελεονώρα Ζουγανέλη στο Φιλώτι: Μια μαγική καλοκαιρινή συναυλία στη Νάξο!

Ο Σύλλογος Φιλωτιτών Νάξου υποδέχεται την αγαπημένη ερμηνεύτρια σε μια βραδιά γεμάτη μουσική, συναίσθημα και καλοκαιρινή αύρα.

Σοφία Τορνάρου: Η Ναξιώτισσα πολίστρια που κατέκτησε το χρυσό με την Εθνική Ελλάδος

Ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρης Λιανός υποδέχθηκε στο Δημαρχείο τη 21χρονη Σοφία Τορνάρου, διεθνή αμυντικό του Ολυμπιακού, που χάρισε στην Ελλάδα το χρυσό μετάλλιο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στη Σιγκαπούρη.

Συμβολικό δώρο Φίλιππου Φόρτωμα στον Νίκο Δένδια στην Τήνο

Ένα περιστέρι από τηνιακό μάρμαρο, δείγμα της ξακουστής μαρμαροτεχνίας του νησιού, πρόσφερε ο βουλευτής Κυκλάδων στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας.

Σίφνος: Ο μικρός Μανώλης που έγινε το πιο γλυκό καλωσόρισμα του νησιού

Ο Μανώλης με το γιλέκο του υποδέχεται και αποχαιρετά τα πλοία στις Καμάρες, χαρίζοντας χαμόγελα σε ταξιδιώτες και ντόπιους

Κυκλοφοριακό χάος στο Χαλκί Νάξου: Εικόνες αγανάκτησης και πλήγμα στον τουρισμό

Ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, εγκλωβισμένοι οδηγοί και επισκέπτες – Ζητούνται λύσεις για υποδομές και συγκοινωνία στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Εκτακτο: Φωτιά στον ΧΥΤΑ της Νάξου

Λίγο μετά τις 4 το απόγευμα ενημέρωση για φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου

Νάξος – Ταυτόχρονη άφιξη Blue Star Naxos και Blue Star Delos έφερε χιλιάδες επιβάτες και οχήματα (video)

Εντυπωσιακοί ελιγμοί, ασφυκτική κίνηση και δοκιμασία για τις υποδομές – Σε πλήρη εγρήγορση το Λιμεναρχείο Νάξου και η Δημοτική Αστυνομία. (video)

Συναγερμός στο «Ιονίς», Μπλακ άουτ με 183 επιβάτες, πλέει με μία μηχανή προς το Λαύριο

Βλάβη προκάλεσε προσωρινή ακινητοποίηση του πλοίου μεταξύ Κέας και Μακρονήσου – Στο σημείο σπεύδουν δυνάμεις του Λιμενικού.

Αγ. Προκόπιος Νάξου: Όταν οι αμμοθίνες γίνονται… πάρκινγκ και η Natura απλώς κοιτά

Η οργισμένη ανάρτηση του Λεωνίδα Μαγκανάρη για την καταστροφή στον Άγιο Προκόπιο φέρνει ξανά στο φως το ετήσιο δράμα των προστατευόμενων περιοχών που γονατίζουν κάτω από τις ρόδες και την αδιαφορία.

Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ: Εξαγορές που αλλάζουν τον χάρτη

Από τη «Μασούτης» και την «Κρητικός» μέχρι τη Retail & More και τον «Γαλαξία» – Το 2025 διαμορφώνει νέες ισορροπίες στο οργανωμένο λιανεμπόριο

Νάξος – Μενδώνη για Πορτάρα: “θα τοποθετηθεί νέα περίφραξη και θα μπουν κάμερες ασφαλείας”

Περιστατικά βανδαλισμών και έλλειψης σεβασμού σε μνημεία φέρνουν στο προσκήνιο την ανάγκη για παιδεία, ευαισθητοποίηση και προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Νάξος – Κεραμωτή: Μια βραδιά μνήμης και συγκίνησης για την Ειρήνη Κονιτοπούλου – Λεγάκη (photos)

Ο Σύλλογος Κεραμιωτών Νάξου τίμησε την αξεπέραστη φωνή της νησιώτικης μουσικής με μια εκδήλωση γεμάτη ήχους, αναμνήσεις και αγάπη

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».