Λίγο πριν την έναρξη και επίσημα της τουριστικής σεζόν και τα κρουαζιερόπλοια γυρίζουν την πλάτη τους στο Ανατολικό Αιγαίο – Η πρόβλεψη για τη Νάξο και τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων όσον αφορά τη κίνηση των κρουαζιερόπλοιων από την ΕΕΚΦΝ
Τα πρώτα κρουαζιερόπλοια κάνουν την εμφάνισή τους στο Αιγαίο. Όμως, η αλήθεια είναι ότι οι πληροφορίες που έρχονται είναι αντιφατικές όσον αφορά την κίνηση… Κι ενώ μπορεί στα κοσμοπολίτικα νησιά (Σαντορίνη – Μύκονος) να έχουμε μία αυξητική τάση, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου όπου οι τρομοκρατικές επιθέσεις στην Τουρκία και το μεταναστευτικό φοβίζουν τουρίστες και εταιρίες με αποτέλεσμα να έχουμε τις πρώτες αλλαγές προορισμών από τα κρουαζιερόπλοια. Μάλιστα, στο άρθρο που ακολουθεί του Μηνά Τσαμόπουλου για το newmoney.gr έχουμε κα την πρόβλεψη για το 2016 όσον αφορά την κίνηση των κρουαζιερόπλοιων και εκεί φαίνεται ότι η Νάξος διατηρεί τη δύναμή της καθώς θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα. Αντίθετα, Σύρος και Πάρος είναι στα χαμένα νησιά ενώ αντίθετα η Μήλος παρουσιάζει άνοδος… Μιλώντας για το Ανατολικό Αιγαίο βλέπουμε ότι Χίος και Μυτιλήνη από τα 47 και 53 κρουαζιερόπλοια πέρυσι φέτος αναμένεται να έχουν μόλις 12 (!!!!).
Διαβάστε το άρθρο που ακολουθεί…
«Οι τρομοκρατικές επιθέσεις στην Τουρκία και το Μεταναστευτικό φοβίζουν τους τουρίστες, που αποφεύγουν τα ταξίδια στη λεκάνη της ανατολικής Μεσογείου. Κι αν στα κοσμοπολίτικα ελληνικά νησιά η τάση φέτος είναι αυξητική, δεν ισχύει το ίδιο για τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει ο θαλάσσιος τουρισμός λόγω του εκρηκτικού κλίματος που έχει δημιουργηθεί στην ανατολική Μεσόγειο.
Εταιρείες με κρουαζιερόπλοια αλλά και mega yaghts ακυρώνουν δρομολόγια στο Αιγαίο λόγω τόσο της συνεχιζόμενης κρίσης στην Τουρκία από τις τρομοκρατικές επιθέσεις όσο και του Μεταναστευτικού. Η κατάσταση επιβαρύνεται από το γεγονός ότι κάποιες χώρες συμβουλεύουν τους υπηκόους τους να αποφεύγουν ταξίδια στην ανατολική πλευρά της μεσογειακής λεκάνης. Οι προβλέψεις για μείωση της κίνησης κρουαζιερόπλοιων το 2016 στις ελληνικές θάλασσες επιβεβαιώνονται και από την Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ). Τα νέα δεδομένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, είναι τα εξής:
« ■ Ο Πειραιάς ανεβαίνει σημαντικά παίρνοντας αρκετές προσεγγίσεις από τις ακυρώσεις της Τουρκίας και ορισμένοι επιβάτες μεγαλώνουν το διάστημα παραμονής τους επισκεπτόμενοι διάφορους πλησίον προορισμούς.
■ Σε κύριους τουριστικούς προορισμούς της περιφέρειας, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κέρκυρα κ.ά., φαίνεται να υπάρχει αυξητική τάση στην κίνηση.
■ Τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, Μυτιλήνη, Χίος, Κως, Σύμη, Ιος κ.ά., φαίνεται να χάνουν έδαφος όπως είχε προβλεφθεί. Με εξαίρεση τη Σάμο που έχει αύξηση στις προσεγγίσεις, αλλά αυτό συμβαίνει λόγω των technical calls από ορισμένες προσεγγίσεις της Τουρκίας.
■ Η μείωση της κίνησης στην Κεφαλονιά είναι ένα γεγονός που μας εκπλήσσει ιδιαίτερα για την αποχώρηση των μεγάλων μεγεθών κρουαζιερόπλοιων, που είναι γεγονός ότι έχουν μεταφερθεί τα περισσότερα στην Ασία – Αυστραλία.
■ Στο λιμάνι του Λαυρίου, λόγω της αλλαγής της Celestyal Cruises να προτιμά αυτή τη λύση και κυρίως λόγω του home porting, έχει βελτιωθεί πολύ η κίνηση και φυσικά λειτουργεί ανταγωνιστικά με τον Πειραιά.
■ Εχουν πλέον ωριμάσει οι αποφάσεις των μεγάλων εταιρειών κρουαζιερόπλοιων, αλλά και των tour operators όσον αφορά στα προγράμματα δρομολογίων.
■ Τα στοιχεία που αποκτώνται διαφοροποιούν την εικόνα ανάλογα με τις εθνικότητες επιβατών που μεταφέρουν τα πλοία, αλλά και την οικονομική επιφάνεια και τις προτιμήσεις από πλευράς ενδιαφερόντων κάθε τόπου.
■ Υπάρχουν ορισμένες εταιρείες που διατηρούν την ανατολική Μεσόγειο ως προορισμό, πλην όμως αλλάζουν ορισμένους λιμένες προσέγγισης, εκτιμώντας τους πλέον ασφαλείς και γνωστούς προορισμούς. Στην περίπτωση αυτή, ορισμένοι λιμένες κερδίζουν έδαφος ένεκα έξτρα προσεγγίσεων.
■ Υπάρχουν όμως και εταιρείες με διαφορετικό σκεπτικό, που οδηγούνται στην κατεύθυνση των πλοίων εκτός ανατολικής Μεσογείου προτιμώντας άλλες πιο ασφαλείς και λιγότερο επηρεαζόμενες από την κρίση και το μεταναστευτικό πρόβλημα περιοχές.
■ Η AIDA Cruises είναι μία από αυτές, καθώς αποφάσισε να μεταφέρει τακτικά προγράμματα του “AIDA Stella” από την ανατολική Μεσόγειο προς τη δυτική, ακυρώνοντας πλέον των 50 προσεγγίσεων σε ελληνικά λιμάνια.
■ Βέβαια υπάρχουν και άλλες εταιρείες που ακολουθούν το σκεπτικό αυτό, αλλά με λιγότερες ακυρώσεις προς λιμάνια της Ελλάδας.
■ Ορισμένα μικρά κρουαζιερόπλοια, όπως επίσης και mega yachts, έχουν ακυρώσει τελείως το πρόγραμμά τους στο Αιγαίο και την Τουρκία.
■ Ορισμένες χώρες αποτρέπουν τους τουρίστες να επιλέξουν προορισμούς της ανατολικής Μεσογείου για τους λόγους που προαναφέραμε και ο κίνδυνος γίνεται πιο έντονος στο τελικό αρνητικό αποτέλεσμα για το 2016».