Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΔράσεις του Δήμου Ιου για το 2016

Δράσεις του Δήμου Ιου για το 2016

|

Περίπου 90.000 ευρώ αναμένεται να ρίξει στην…τουριστική αγορά η Ιος σε μία προσπάθεια να βελτιώσει την εικόνα της και να πάρει κομμάτι πίτα

Ο ένας μετά τον άλλο οι δήμοι στις Κυκλάδες προχωρούν στην ανακοίνωση δράσεων και κυρίως του σχεδίου που έχουν για την τόνωση της εικόνας τους ενόψει του 2016. Η Σύρος προηγήθηκε με την έγκριση προϋπολογισμού ύψους +200.000 ευρώ και τώρα έρχεται ο Δήμος Ιητών να προχωρήσει στην δημοσιοποίηση των δικού του ενεργειών ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν. Και όπως διαβάζουμε: εγκρίθηκε από το Δήμο Ίου το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του νησιού με προϋπολογισμό 92.300 ευρώ  για το έτος 2016 Σύμφωνα με στοιχεία του Δήμου η Ίος, δέχεται κάθε έτος περίπου 100.000 επισκέπτες , έλληνες και αλλοδαπούς. Με τον τουρισμό ασχολείται το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Ο αριθμός των αλλοδαπών επισκεπτών τα τελευταία έτη έχει αρχίσει και φθίνει και κατά το έτος 2011 παρατηρήθηκε μειωμένος αριθμός και στους έλληνες επισκέπτες λόγω της γενικευμένης οικονομικής κρίσης της χώρας μας. Το έτος 2012 και έως σήμερα παρατηρήθηκε αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών και ο Δήμος θεωρεί ότι σε αυτό έχει συμβάλει κατά πολύ η διαφημιστική καμπάνια μέσω του προγράμματος τουριστικής προβολής του δήμου Ιητών.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

Ο στόχος της τουριστικής προβολής είναι να αναδειχτεί το νησί ως τουριστικός προορισμός, να προβληθούν οι ομορφιές του νησιού, τα καταλύματα, τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, τα θαλάσσια σπορ, ο θρησκευτικός και πολιτιστικός τουρισμός, να διευκολυνθεί ο επισκέπτης και να αισθανθεί οικεία κατά την διάρκεια των διακοπών του, να αναδειχτούν τα μονοπάτια και να προωθηθεί ο εναλλακτικός τουρισμός, να οργανωθεί σωστά και επαγγελματικά το site (διαδίκτυο) του Δήμου Ιητών, με παράλληλη προβολή των επαγγελματιών και διαφήμισης του νησιού. Επίσης να προγραμματιστεί η λήψη στατιστικών στοιχείων που να αφορούν τους επισκέπτες προκειμένου να γίνει η οργάνωση των ενεργειών για τα επόμενα χρόνια.

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Το έτος 2014 ο δήμος Ιητών λόγω έλλειψης κλαδικών συλλόγων, όπως και τα προηγούμενα χρόνια 2011-2012-2013, έχοντας αναλάβει την τουριστική προβολή του νησιού, πήρε μέρος στην Τουριστική έκθεση ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ στη Θεσσαλονίκη, στην Τουριστική έκθεση EXPO ATHENS στην Αθήνα, στην ΒΙΤ στο Μιλάνο, στην διεθνή έκθεση του Βερολίνου, έγινε παρουσίαση του νησιού σε tour operators στην Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη μέσω ιδιωτών, συμμετείχε σε ημερίδα για την προώθηση της κρουαζιέρας στο νησί που διοργάνωσε η εταιρεία που εκτελεί την κρουαζιέρα, έστειλε έντυπο υλικό στην έκθεση στο Όσλο και στην Μόσχα, φιλοξένησε δημοσιογράφους, bloggers, γαστρονόμους δημοσιογράφους, εντάχθηκε στο πρόγραμμα leader για την δημιουργία γραφείου τουριστικής προβολής, σε συνεργασία με επιχειρηματίες του νησιού έδωσε προσφορές ως τύπο διαφήμισης, προβλήθηκε το νησί  σε έντυπα, ημερήσιο και εβδομαδιαίο τύπο, ιστότοπο, συνέχισε την συνεργασία με την εταιρεία managment, δόθηκαν συνεντεύξεις δημάρχου και προέδρου τουριστικής επιτροπής σε κανάλια ελληνικά και ξένα. Αυτή η πολύπλευρη προσπάθεια δείχνει να αποδίδει καρπούς καθότι για το έτος 2015 παρατηρείται σημαντική αύξηση των επισκέψεων στο νησί.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

– ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Παρατηρήθηκε ότι στις τουριστικές εκθέσεις υπάρχει μεγάλη ζήτηση σε αφίσες και ηλεκτρονικό υλικό όπως CD.

Προκειμένου για την κάλυψη σε έντυπο υλικό, κατά την παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις αλλά και για εσωτερική διανομή (κατόπιν αιτήσεων επισκεπτών), απαιτούνται τα εξής:

Α. Διπλής όψεως χάρτης του νησιού. Στη μία πλευρά οδικός χάρτης και στην άλλη χάρτης με διαδρομές μονοπατιών και οδηγού θρησκευτικού τουρισμού.

Β. Επανέκδοση του ήδη υπάρχοντος εντύπου σε πολλές γλώσσες. ΄Εκδοση ενός εντύπου στα αγγλικά, ιταλικά, ρώσικα, γερμανικά, νορβηγικά, γαλλικά, ισπανικά.

Γ. ΄Εκδοση φυλλαδίου με όλες τις επιχειρήσεις του νησιού. Η έκδοση αυτή μπορεί να υποστηριχτεί οικονομικά από τους επαγγελματικούς συλλόγους.

Δ. Εκτύπωση αφισών. Παρατηρήθηκε, από την παρουσία σε εκθέσεις, μεγάλη ζήτηση σε αφίσες.

Ε. Έκδοση CD με βίντεο και φωτογραφίες του νησιού και πληροφοριακό υλικό

-ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Η παρουσίαση του νησιού σε τουριστικές εκθέσεις είναι επιβεβλημένη. Στόχος  είναι οι εκθέσεις:

Λονδίνο – world travel market

Θεσσαλονίκη – ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ

Αθήνα –Greek Tourism EXPO

Κωνσταντινούπολη- Emitt

Στοκχόλμη- Greekland Panorama

Μιλάνο- ΒΙΤ

Βερολίνο – ΙΤΒ

Όσλο- Παρουσίαση του νησιού σε Εμπορικό Κέντρο

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί ότι γίνονται εκδηλώσεις παρουσίασης τουριστικών προορισμών σε μεγάλα εμπορικά κέντρα κυρίως πρωτευουσών κρατών με παράλληλη παρουσίαση είτε χορευτικών συγκροτημάτων είτε παραδοσιακών προϊόντων. Τέτοιου είδους εκδηλώσεις συνηθίζονται στις Σκανδιναβικές χώρες και υπάρχει πρόθεση για συμμετοχή κυρίως στο Όσλο και σε πόλη της Δανίας, όταν θα υπάρχει  μία τέτοια πρόταση από την εταιρεία management που υποστηρίζει τον Δήμο. 

Ένας άλλος εναλλακτικός τρόπος προβολής τουριστικού προορισμού είναι η παρουσίαση τριών ή τεσσάρων νησιών ταυτόχρονα σε ελληνικές πρεσβείες στις πρωτεύουσες χωρών παρουσία εκπροσώπων του τοπικού τύπου και επαγγελματιών εισαγωγέων. Ήδη ο Δήμος συμμετείχε στην Βιέννη σε εκδήλωση τέτοιου είδους που διοργάνωσε η ελληνική πρεσβεία με πολύ καλά αποτελέσματα.

Επειδή είναι εν ενεργεία ο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ Ιου-Σικίνου-Φολεγάνδρου-Ανάφης, σε κάποιες από αυτές τις εκθέσεις, όπως στο ΜΕΤΡΟ (Σύνταγμα-Αθήνα) και στην έκθεση Τροφίμων για την παρουσίαση των παραδοσιακών προϊόντων, θα μπορούσε να γίνει παράλληλη παρουσίαση των τεσσάρων νησιών, όπως είχε γίνει στην παράλληλη προβολή στην έκθεση ΜΕΤΡΟ στο Σύνταγμα το 2011. Επίσης θα πρέπει να προωθηθεί η ιδέα της οργάνωσης μιας ελληνικής βραδιάς στο ΄Οσλο σε συνεργασία με τον ΕΟΤ Σκανδιναβίας μιας και η Νορβηγική νεολαία έχει ιδιαίτερη προτίμηση για την ΄Ιο.

-ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Η προβολή τουριστικών προορισμών μέσω του διαδικτύου και η όλο και περισσότερη χρήση του σε όλο τον κόσμο επιβάλλει την παρουσία του δήμου σε αυτόν τον τομέα. Ο δήμος Ιητών προσβλέπει συνεργασία με εταιρεία προώθησης και διαφήμισης στο διαδίκτυο με εμπειρία στο χώρο. Ο Δήμος Ιητών στην ιστοσελίδα του έχει συμπεριλάβει, όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις καθώς και την προβολή των αξιοθέατων.

-ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Α. Συντήρηση και βελτίωση της ιστοσελίδας του Δήμου

Β. Συνεργασία με εταιρεία για προώθηση e-mail με τουριστικά θέματα και προσφορές σε εξειδικευμένα σύνολα πελατών

Γ. Δημιουργία «τράπεζας-αρχείου e-mail» επισκεπτών, σε συνεργασία με τις τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού ( η χρησιμότητά του έγκειται στην συνεχή επαφή με τον πελάτη).

Δ. Διαφημιστική προώθηση τριών ή τεσσάρων μηνών σε travel websites.

Ε. Έκδοση CD με βίντεο ή φωτογραφίες

-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ MARKETING-ΠΡΟΒΟΛΗΣ

Προκειμένου το νησί αλλά και ο Δήμος να ξεφύγει από τις ερασιτεχνικές προσπάθειες προβολής οι οποίες στο παρελθόν έγιναν χωρίς να στηριχτούν σε στατιστικά στοιχεία όπως εθνικότητες επισκεπτών, διερεύνηση αγορών και ηλικιών κ.α. έχει ήδη συνεργαστεί και θα συνεργαστεί με συμβουλευτική εταιρεία που έχει εξειδίκευση στο τουριστικό marketing. Η (οποιαδήποτε) εταιρεία θα πρέπει μέσα στις υποχρεώσεις της να εντάξει και την παράδοση στατιστικών στοιχείων στο Δήμο Ιητών.

-ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Για τις καταχωρήσεις σε ελληνικά έντυπα και περιοδικά που προβάλλουν το νησί, τις ομορφιές του και τα παραδοσιακά προϊόντα (βραβευμένο διεθνώς τυρί), είναι απαραίτητη η συνεργασία με ειδικό σύμβουλο και ο οποίος θα συνεργάζεται με την εταιρεία marketing-προβολής για τα καλλίτερα αποτελέσματα. Ο εν λόγω σύμβουλος θα πρέπει να έχει την δυνατότητα να φέρει την τουριστική επιτροπή του Δήμου Ιητών σε επαφή τόσο με τα εγχώρια έντυπα, όσο και με τα τηλεοπτικά κανάλια για συμμετοχή σε τηλεοπτικές εκπομπές και παρουσίαση του νησιού και των παραδοσιακών προϊόντων.

-ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΚΑΙ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

Η φιλοξενία και η ξενάγηση των δημοσιογράφων ειδικών τουριστικών εντύπων αλλά και εβδομαδιαίων περιοδικών είναι επιβεβλημένη καθώς μπορεί να αποτελέσει όχημα διαφήμισης με χαμηλό κόστος. Κατά το έτος 2015 φιλοξενήθηκαν Ιταλοί, Γάλλοι, Γερμανοί, Βρετανοί και Έλληνες δημοσιογράφοι bloggers και δημοσιογράφοι γαστρονομίας που ασχολούνται με το τουριστικό προϊόν και έγιναν 46 δημοσιεύσεις για το νησί σε διεθνή έντυπα τουρισμού.

-ΠΟΡΟΙ

Ο δήμος Ιητών κάθε χρόνο εντάσσει στον προϋπολογισμό του τα εξής κονδύλια:

1. Για την έκδοση φυλλαδίων 15.000 ευρώ

2. Για την συνεργασία με την εταιρεία management 15.000 ευρώ

3. Για την συμμετοχή σε εκθέσεις 20.000 ευρώ

4. Για την φιλοξενία και τις δημοσιεύσεις 15.000 ευρώ

5. Για το διαδίκτυο και την ιστοσελίδα 9.000  ευρώ

Στα ποσά αυτά θα πρέπει να συνυπολογιστούν και όλες οι προσφορές που κάνουν οι επαγγελματίες τόσο σε φιλοξενίες όσο και σε προσφορές σε προϊόντα.  Προκειμένου ο δήμος να εξασφαλίσει περισσότερα χρήματα για την προβολή του νησιού μιας και ο τουρισμός είναι η κύρια πηγή εσόδων του νησιού μας, προτείνεται στην οικονομική Επιτροπή του δήμου η επιβολή ενός τέλους τουριστικής προβολής, τέλος που έχουν ήδη αποδεχτεί στις δημόσιες διαβουλεύσεις οι κάτοικοι της Ίου.

Πηγή: Tornosnews.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πορτάρα Νάξου: Ανάγκη προστασίας ή αλλοίωση της ταυτότητας;

Έντονες αντιδράσεις από πολίτες και επισκέπτες για την τοποθέτηση συρματοπλέγματος – Η απάντηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και τα επόμενα βήματα

Κατερίνα Γιαννακά: “Το κοτετσόσυρμα στην Πορτάρα της Νάξου”

Η εικόνα της Πορτάρας πίσω από κοτετσόσυρμα εκθέτει την πολιτεία – Δεν χρειάζονται φράχτες, αλλά στρατηγική, επιτήρηση και παιδεία

Γιάννης Λιγνός: «Η δραματοποίηση της μοριοδότησης ήταν ένας πολιτικός εμπαιγμός»

Παρέμβαση του Γ. Λιγνού για τον τρόπο που χειρίστηκαν οι κυβερνητικοί βουλευτές το θέμα της μοριοδότησης – Έμφαση στην ουσία και όχι στην επικοινωνία ζητά το ΠΑΣΟΚ.

ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε.: Ανάσα για τη Θηρασιά. Ξεκίνησε η λειτουργία του ανακαινισμένου πρατηρίου καυσίμων

Μετά από χρόνια ταλαιπωρίας, οι κάτοικοι και επισκέπτες της Θηρασίας αποκτούν ξανά πρόσβαση σε βασική υποδομή, χάρη στην πρωτοβουλία της ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε. και τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα

Μάρκος Καφούρος: “Δικαιωμένοι οι μαθητές της Αμοργού, της Ανάφης της Ίου, της Θηρασιάς και της Σαντορίνης”

Έμπρακτη στήριξη στους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών – Ειδική ποσόστωση για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ως αναγνώριση των δυσκολιών που βίωσαν

Παρέμβαση Φίλιππου Φόρτωμα για την προστασία της Πορτάρας Νάξου – Συνάντηση με Δ. Αθανασούλη

Ο Βουλευτής Κυκλάδων Φίλιππος Φόρτωμας συναντήθηκε με τον Δημήτρη Αθανασούλη και κατέθεσε προτάσεις για την ενίσχυση της φύλαξης και της ενημέρωσης των επισκεπτών

Κατερίνα Μονογυιού: Θεσμοθετήθηκε η ποσόστωση για τους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών

Μετά από παρέμβαση της Κατερίνας Μονογυιού και σε συνεργασία με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, θεσπίζεται ειδικό ποσοστό 2% για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Γιώργος Λεονταρίτης: Στήριξη στην παράδοση και τις υποδομές της Σαντορίνης

Από τη γιορτή του τρύγου στο SantoWines, στις επαφές για τη βελτίωση του οδικού δικτύου

Σαντορίνη: Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους από πληγείσες περιοχές

Ειδικό ποσοστό 2% στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

Β. Κικίλιας: “Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων”

Β. Κικίλιας: «Στηρίζουμε με κάθε τρόπο την νησιωτικότητά μας- Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων»

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.