Ο Νίκος Μαρτάκης, ισχυρός άνδρας της εταιρείας συμβούλων τουριστικού μαρκετινγκ MTC GROUP –καταθέτει την άποψή του για την άμεση ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα του τουρισμού
” Το πώς θα το επιτύχουμε είναι ένα θέμα που απαιτεί αλλαγή στρατηγικής στην προσέγγιση των αγορών. Και αυτή η αλλαγή δεν μπορεί να αρκείται στα ωραία λόγια και στην παρουσίαση όμορφων τοπίων για τα οποία κάποιοι καμαρώνουν. Αν δεν υπάρξει κινητοποίηση της ζήτησης με την ενεργοποίηση των «φανατικών» κάθε είδους διακοπών, οι οποίοι, στη συνέχεια, θα ασκήσουν πιέσεις στους διακινητές που με τη σειρά τους θα επηρεάσουν τις κυβερνήσεις, δεν μπορούμε να περιμένουμε ουσιαστικά αποτελέσματα. Και παράλληλα με τους «φανατικούς» κάθε εναλλακτικής μορφής τουρισμού, να ενεργοποιήσουμε τις συμπάθειες με τους επαναλαμβανόμενους πελάτες που, πέρα από τους ίδιους, μπορεί να επηρεάσουν και τον περίγυρό τους”. Αυτό αναφέρει ανάμεσά στα άλλα, ο Νότης Μαρτάκης – πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων τουριστικού μαρκετινγκ MTC GROUP – σχετικά με την ανάγκη προσαρμογής και νέων δεδομένων πάνω στο τουριστικό προϊόν…
Αναλυτικά η δήλωσή του αναφέρει:
Οι δηλώσεις του Βρετανού Υπουργού Αθλητισμού και Τουρισμού με τις οποίες παρακινεί τους συμπατριώτες του να επιλέξουν διακοπές στο εσωτερικό της χώρας και οι διαρροές από κυβερνητικές πηγές περί επέκτασης της απαγόρευσης των ταξιδιών στο εξωτερικό μέχρι τον Αύγουστο , είναι σαφές ότι κατατείνουν στο να ανακόψουν το «ρεύμα» που είχε αρχίσει να διαφαίνεται σε επίπεδο προθέσεων εκ μέρους των Βρετανών τουριστών.
Ζούμε σε μια εποχή όπου τα οικονομικά οφέλη από την τουριστική κίνηση αποτελούν θεμέλιο λίθο των εθνικών οικονομιών. Όχι μόνο για όσα μπορεί μια χώρα να προσποριστεί από τους ξένους τουρίστες αλλά και όσες απώλειες εσόδων μπορεί να αποτρέψει από τους εγχώριους αν επιλέξουν να κάνουν διακοπές στον τόπο τους.
Έχω επανειλημμένα υποστηρίξει ότι δεν πρέπει να αφήσουμε τη λαχτάρα για το ταξίδι να σφηνώσει στη νοσταλγία επειδή θα σκοντάψει στο δισταγμό από τον φόβο. Και έχω επίσης υποστηρίξει ότι οι συμπάθειες δεν οικοδομούνται από τις κυβερνήσεις. Επιβάλλονται από τους λαούς. Καιρός λοιπόν είναι να καταλάβουμε ότι εάν εμείς δεν κινητοποιήσουμε τους λαούς να ταξιδέψουν, μην περιμένουμε να το κάνουν οι κυβερνήσεις. Πολύ περισσότερο όταν οι περίφημες διμερείς συμφωνίες παραμείνουν χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο.
Το πώς θα το επιτύχουμε είναι ένα θέμα που απαιτεί αλλαγή στρατηγικής στην προσέγγιση των αγορών. Και αυτή η αλλαγή δεν μπορεί να αρκείται στα ωραία λόγια και στην παρουσίαση όμορφων τοπίων για τα οποία κάποιοι καμαρώνουν. Αν δεν υπάρξει κινητοποίηση της ζήτησης με την ενεργοποίηση των «φανατικών» κάθε είδους διακοπών, οι οποίοι, στη συνέχεια, θα ασκήσουν πιέσεις στους διακινητές που με τη σειρά τους θα επηρεάσουν τις κυβερνήσεις, δεν μπορούμε να περιμένουμε ουσιαστικά αποτελέσματα. Και παράλληλα με τους «φανατικούς» κάθε εναλλακτικής μορφής τουρισμού, να ενεργοποιήσουμε τις συμπάθειες με τους επαναλαμβανόμενους πελάτες που, πέρα από τους ίδιους, μπορεί να επηρεάσουν και τον περίγυρό τους.
Καιρός λοιπόν να αντιμετωπίσουμε τον Τουρισμό με σοβαρότητα, με προσήλωση στα ζητούμενα της εποχής και με αποφυγή σπασμωδικών κινήσεων που δεν έχουν στόχευση ούτε αρχή μέσο και τέλος. Μόνοι έτσι θα κεφαλαιοποιήσουμε οφέλη, επισκέπτες και αγορές”.
Νότης Μαρτάκης – Πρόεδρος της Εταιρείας συμβούλων τουριστικού μαρκετινγκ MTC GROUP