Δευτέρα, 28 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΑποψη - Μαράκη: "Ο τουρισμός του .. αύριο, όμως το αύριο είναι...

Αποψη – Μαράκη: “Ο τουρισμός του .. αύριο, όμως το αύριο είναι εδώ”

|

Ο Κορωνοϊός δημιούργησε νέα δεδομένα – Περνάμε σε μία άλλη εποχή… Η Ελένη Μαράκη – επιχειρηματίας που μετέφερε την εμπειρία της από την Αμερική στην Ελλάδα προσπαθεί το στίγμα της νέας πραγματικότητας – Το σκεπτικό ότι θα έρθει ο τουριστας στην Ελλάδα no matter what, πέθανε  – Επιβάλεται να γίνει destination branding πρώτα απ’ ολα και πάνω απ όλα. Και κυρίως; ξεκάθαρες κουβέντες και πρόγραμμα 

Η αλλαγή πάντα τρόμαζε και θα τρομάζει τους ανθρώπους… Και είναι λογικό. Η αλλαγή δημιουργεί αισθήματα ανασφάλειας και άγχους. Μου πήρε δύο ημέρες για να γράψω αυτό εδώ το κείμενο με πρόθεση να μοιραστώ τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι το πώς θα εξελιχθεί αυτό που λέμε «τουρισμός» από αύριο, την επόμενη ημέρα της πανδημίας

Της Ελένη Μαράκη (*)

Αλήθεια, πως σταματάς την αιμορραγία; Μόνο με Συν-ανταγωνιστικότητα και Strategic Management για τον προορισμό (Destination). Και στην δεδομένη στιγμή, το EQ είναι πιο απαραίτητο από το IQ.  Ο συνδυασμός όμως και των δύο, σημαίνει: EQ + IQ = EΠΙΤΥΧΙΑ

Ο ταξιδιώτης θα ξεκινήσει το ταξίδι του μόνο όταν και εφόσον νιώσει ασφάλεια και εμπιστοσύνη για τον προορισμό.

Άρση απαγόρευσης πτήσεων από την 15η Ιουνίου με μία ημέρα «καραντίνα» για να βγει το τεστ που θα κάνουμε στο αεροδρόμιο όταν φτάσουμε. Και εάν είναι αρνητικό πατάμε στο ελληνικό έδαφος.

Και από την 1η Ιουλίου πραγματοποιούνται random tests. Και έτσι ξεκινάει οι πτήσεις, με πολλές ακυρώσεις από την πριν, καν ξεκινήσουν γιατί τα αεροπλάνα πλέον δεν γεμίζουν.

Μας μεταφέρουν από ημερομηνία σε ημερομηνία ακόμη και για αυτούς που έχουν προγραμματίσει να ταξιδέψουν τον Ιούλιο. Cancellations, rebooking και πάει λέγοντας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η δική μου περίπτωση. Θέλω να επιστρέψω στην Ελλάδα εδώ και εβδομάδα. Αλλά δεν μπορώ. Αναμονή στην αναμονή, στα τηλέφωνα με στόχο να κλείσεις μία πτήση και να βγάλεις ασφάλεια 40 δολάρια για κάθε εισιτήριο σε περίπτωση σε περίπτωση που συμβεί οτιδήποτε. Και βέβαια προσθέτουμε και 22 δολάρια για το COVID19 airport assistance όπως σου λένε και αίφνης η τιμή του εισιτηρίου εκτινάσσεται στο .. θεό. Και τα κάνεις όλα αυτά και πάλι βλέπεις να ακυρώνονται οι πτήσεις.

Μεγάλη πλέον η ταλαιπωρία για όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν αεροπορικώς και για υπερατλαντικά ταξίδια. Αποτέλεσμα; Όσοι αποφασίσουν να ταξιδέψουν φέτος είναι ήρωες κατά την προσωπική μου άποψη και το λιγότερο που θέλουν να βιώσουν σε έναν προορισμό είναι ασφάλεια, παράλληλα δε να περάσουν καλά.. Για να πάρουν όμως αυτή τη γενναία (σ.σ. με βάση την ταλαιπωρία) να ταξιδέψουν μέσα σε όλο αυτό που συμβαίνει και το οποίο είναι κομμάτι δύσκολο λόγω και των άλλων παραγόντων, θα επισκεφθούν Μ¨ΟΝΟ τα μέρη αυτά που τους έχουν εμπνεύσει ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ

66397842_2439099426113565_3652642060571246592_o.jpg

Να ανοίξουμε αλλά πως;

Εντάξει να ανοίξουμε. Αλλά πως; Με αύξηση του λειτουργικού κόστους από τα υγιεινά πρωτόκολλα και αύξηση του κόστους από τις επενδύσεις που θα γίνουν για την προφύλαξη από τον κορωνοϊό, πολλοί είναι οι επιχειρηματίες που ζορίζονται. Αλλά, αυτό μπορούμε να το προσπεράσουμε.. Τι γίνεται όμως με τα ζητήματα ασφάλισης; Πως ανοίξαμε; Ποιο είναι το σχέδιο κρίσης μας; Ποιες συντονισμένες προσπάθειες έχουν γίνει; Πόσο αρμονικά συντονισμένες είναι και ποιες χωρίς διακρίσεις, μέθοδοι ακολουθούνται;

Συνεργασία απ όλους τους φορείς σε έναν προορισμό όχι απλά χρειάζεται αλλά ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ, εάν θέλουμε το 2021 να βρισκόμαστε στην αγορά. Της πιστοποίησης το κάγκελο γίνεται παντού.

Στα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων και των εργαζομένων, γίνεται κι εκεί ένας κακός χαμός. Το θέμα δεν είναι να μας δώσει το κράτος ένα επίδομα (βλ 800 ευρώ) ή την οποιαδήποτε άλλη βοήθεια που λένε ότι δίνουν ή θα δώσουν. Αυτό είναι καλό. Αλλά το θέμα είναι να κάνουμε δουλειά. Και να οργανωθούμε από τώρα για του χρόνου, γιατί εάν δεν στήσουμε σωστά αυτά που πρέπει να γίνουν τώρα, και να ετοιμαστούμε ως προορισμός παγκόσμιας εμβέλειας, όσα χρήματα κι εάν μας τροφοδοτήσει το κράτος, αυτό δεν θα οδηγήσει πουθενά, ώστε να βγούμε από αυτόν τον κυκεώνα των εξελίξεων…

ΧΡΥΣΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ – δώρο είναι να στηθεί η Ελλάδα και ο κάθε προορισμός με σχέδιο και στρατηγική. Και αυτό θα συμβεί μόνο όταν οι ηγέτες έχουν όραμα. Χρειαζόμαστε leaders που θα έχουν ενσυναίσθηση, που μπορούν να δουν πίσω από την απαισιοδοξία και να κινηθούν με στόχο, ώστε όχι μόνο να χαράξουν την πορεία αλλά και να έχουν τα κότσια για να εφαρμόσουν τα ζητούμενα. Να πιστεύουν σ’ αυτό που θέλουν να δημιουργήσουν, να έχουν ΟΡΑΜΑ και καινοτομία. Να σκέφτονται και να δουν με ανιδιοτέλεια και όχι από συμφέρον, διαφορετικά δεν θα υπάρχουμε στον χάρτη…

Ο λαός χρειάζεται σωστή καθοδήγηση. Χρειαζόμαστε ηγέτες που να έχουν διαύγεια για να μπορέσουν με έχουν κρίση και διαίσθηση  και οι οποίοι βλέπουν δρόμο εκεί που οι άλλοι δεν μπορούν να δουν ούτε καν το μονοπάτι.

Χρειαζόμαστε ηγέτες για να:

@ Αναλύσουν τα προβλήματα

@ Να μπορέσουν να δουν τις ευκαιρίες που δημιουργούνται

@ Και να κάνουν έναν σχεδιασμό με βάθος χρόνου (μακροχρόνιο)

Παίρνουμε την κατάσταση ως έχει και εργαζόμαστε όλοι μαζί, σε επίπεδο προορισμού, συντονισμένοι και με συνεργασία μεταξύ μας. Το σκεπτικό «να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα» που υπάρχει έως και σήμερα, εάν δεν εκλείψει τώρα, θα έχει ως αποτέλεσμα, η χώρα να οδηγηθεί σε άσχημα μονοπάτια και θα πληγεί η βαριά βιομηχανία μας που δεν είναι άλλη από τον τουρισμό. Πολλά λόγια λέγονται, αλλά τις πράξεις τι κάνουν λίγοι… Παρακολουθώ τις εξελίξεις εδώ και τρεις μήνες και πολλοί μιλάνε αλλά οι περισσότεροι λένε όμορφα, αλλά κουφά λόγια για να βρίσκονται απλά και μόνο στο προσκήνιο.

Ήλιο, θάλασσα και παραλίες έχουν πολλά μέρη σε όλο το πλανήτη και το καθένα απ αυτά έχει τη δική του χάρη και ομορφιά. Η Ελλάδα πρέπει να αναπτύξει και άλλους τομείς, ανάλογα με το τι μπορεί να προσφέρει ο κάθε προορισμός.  Το marketing από εδώ και εμπρός θα πρέπει να έχει ως βάση την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη που πρέπει να νιώσει τόσο ο επισκέπτης αλλά και ο γηγενής (ντόπιος). Το σκεπτικό σύμφωνα με το οποίο ο επισκέπτης (τουρίστας) ήταν δεδομένος, δεν υπάρχει πλέον.

Για να σε επισκεφθεί πλέον κάποιος θα πρέπει να του έχεις εμπνεύσει εμπιστοσύνη και ασφάλεια σε μία συνολική προσέγγιση του προορισμού και όχι σαν μονάδα. Το marketing μας οφείλει να επικεντρωθεί στο να συνεργαστούμε όλοι μαζί… Όσο καλά κι εάν κάνω εγώ τη δουλειά μου, εάν σαν προορισμός δεν λειτουργούμε όλοι το ίδιο – σε έναν κοινό σκοπό – όταν δεν υπάρχει συνεργασία, τότε θα βουλιάξει ο προορισμός και δεν θα μείνει στην επιφάνεια ένας ή δύο… Κανείς.

Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να κινηθούμε για να «στήσουμε» τον κάθε προορισμό για το 2022. Στην Αμερική, πρόσφατα πέρασαν Νόμο που απαγορεύεται να γίνουν μηνύσεις από ασθενείς σε επιχειρήσεις που κόλλησαν κορωνοϊό, Μία τέτοια κίνηση πρέπει να γίνει διά Νόμου και στην Ελλάδα. Δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει μία επιχείρηση ότι ευθύνεται για την ασθένεια ενός επισκέπτη ή καταναλωτή. Δεκατέσσερις ημέρες χρειάζονται για να εμφανιστούν τα συμπτώματα… Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι αυτό δεν είναι εφικτό. Άρα, εάν δεν περάσει ένας τέτοιος Νόμος και στην Ελλάδα, τότε είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν άλλα συμφέροντα από πίσω.

Χρειαζόμαστε έναν leader που θα κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου, που θα είναι διαισθητικός, τώρα που τα πάντα έχουν διασπαστεί σε αρνητικό ή θετικό βαθμό και να μην μένει  μόνο στα όμορφα κενά λόγια, στο σωστό ή στο λάθος, αλλά να παράξει έργο. Έχω ακούσει πάμπολλα σεμινάρια και ομιλίες. Όχι μόνο στην Αμερική αλλά και στην Ελλάδα. Και στις περισσότερες παρουσιάσεις, η ξύλινη αλλά όμορφη στα αυτιά γλώσσα παραμένει σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Εκμεταλλεύονται την αγωνία και την ανασφάλεια του πολίτη, οι συζητήσεις μετατρέπονται σε έναν φαύλο κύκλο και το σταυρόλεξο πλέον έχει μετατραπεί σε κρυπτόλεξο.

101348046_1393070057560281_5417419220277264384_o.jpg

Οι επιτήδειοι είναι πολλοί… Τουριστικά – ελληνικά – γραφεία (όπως το booking και το expedia) αντί να ρίχνουν το ποσοστό που λαμβάνουν, εκμεταλλεύονται την κατάσταση και από το 15% ή το 17%, ζητάνε τώρα 20% με την δικαιολογία της καλύτερης προβολής. Άνθρωποι που κατασκευάζουν ιστοσελίδες, κοροϊδεύουν τον απλό άνθρωπο ώστε να φτιάξει μία σελίδα με λίγα χρήματα που όμως στην ουσία είναι πεταμένα λεφτά, γιατί η ιστοσελίδα πολύ απλά δεν είναι λειτουργική και…

Η διαφήμιση ότι δεν είχαμε κρούσματα και είμαστε ασφαλείς ως προορισμός είναι πεταμένα χρήματα επίσης, γιατί η διαφήμιση πρέπει να στοχεύει στο επίπεδο εμπιστοσύνης που πρέπει να εμπνεύσουμε στον κόσμο. Φωτογραφήσεις  που δεν εμπνέουν, από τη στιγμή που δεν έχουν αισθητική… Αυτά οφείλουμε να προβάλουμε και όχι πόσο ωραία δωμάτια έχουμε και πόσα ωραία πιάτα στη γαστρονομία έχουμε και πόσο όμορφη και λειτουργική είναι η πισίνα μας και η ξαπλώστρα μας…

Ο ταξιδιώτης θέλει να νιώσει ότι ο προορισμός – και μιλάμε για την Νάξο – έχει πρόγραμμα. Να μάθει τι διαθέτει σε περίπτωση που υπάρξει ένα συμβάν, ποιο είναι το σχέδιο κρίσης, πως θα αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα σε όλα τα επίπεδα. Από τους προμηθευτές έως τους επιχειρηματίες, τους εργαζόμενους και την τοπική κοινωνία της Νάξου… Αυτό ζητάει πλέον και όχι φωτογραφίες και ήλιο ή θάλασσα.

Συνοψίζω:

PERCEPTION = αντίληψη είναι η μόνη λέξη που μπορεί να βοηθήσει στην ανάκτηση της αίσθησης ασφάλειας. Οι ταξιδιώτες και οι ντόπιοι, θα αισθανθούν ασφάλεια μόνο όταν αντιληφθούν ότι είναι πραγματικά ασφαλείς. Οι προορισμοί, εάν θέλουμε να υπάρχουν στο χάρτη και την επόμενη τριετία (τουλάχιστον) οφείλουν να ενεργήσουν ως κοινότητα για την προστασία των συμφερόντων τους.

1. Πρέπει να οικοδομηθεί εμπιστοσύνη και αυτό επιτυγχάνεται μόνο με ένα ενοποιημένο μήνυμα, το οποίο θα συμβάλει πολύ στην αποφυγή σύγχυσης

2. Να καλυφθούν όλες οι πλευρές της κατάστασης για να δείξουμε πως ο κάθε προορισμός, π.χ.  η Νάξος,  αντιμετωπίζει τα προβλήματα, πως προσαρμόζονται και πως αλληλοβοηθιούνται

3. Βλέπει ο επισκέπτης ότι όλα τα μέτρα τηρούνται απ’ όλους αλλά και  ότι η κατάσταση είναι όσο γίνεται πιο νορμάλ

4. Πρέπει να στηθεί άμεσα ένα σύστημα αντίδρασης σε περίπτωση κρούσματος, σύστημα επιτήρησης και γρήγορης διάγνωσης τυχόν κρούσματος και απομόνωσης

5. Οφείλουμε όλοι να ακολουθούμε πολύ σχολαστικά τους κανόνες και τα πρωτόκολλα υγιεινής, που διαμορφώνονται με βάση τις οδηγίες των ειδικών. Η ατομική ευθύνη και η συλλογική ωριμότητα που επιδείξαμε από την αρχή της υγειονομικής κρίσης, είναι η πυξίδα που μας οδηγεί με ασφάλεια στη νέα κανονικότητα.

6. Ο ταξιδιώτης μετά απ όλο αυτό το πανδαιμόνιο που έχει πλήξει κάθε χώρα, εάν αποφασίσει να ταξιδέψει, δεν θα δώσει βαρύτητα στη τιμή, όσο στην αίσθηση ασφάλειας που του παρέχουμε. Και εάν το νιώσει αυτό, είναι διατεθειμένος να πληρώσει και κάτι παραπάνω, αρκεί να πάει διακοπές και να ξεφύγει από την κατάσταση που τον πνίγει..

7. Στο τέλος της ημέρας, αυτό που είναι σημαντικό για τον καθένα είναι  ότι οι άνθρωποι θέλουν να  γνωρίζουν ότι υπάρχει ένα σύστημα που είναι διαφανές, ειλικρινές και φροντίζει γι’ αυτούς.

Δημιουργία με νέα υλικά

Κλείνοντας, θέλω να πω ότι καλούμαστε όλοι να κάνουμε re-think, re-address, re-examine, and re-do.  Now we create the future we want for ourselves and for our home-destination. Είναι σαν να χτίσουμε μία νέα οικοδομή από την αρχή, νέα σχέδια, καινούργιο σκεπτικό, νέες τακτικές, καινούργιες πρακτικές και συνήθειες..

Η λειτουργία κατά την τουριστική περίοδο 2020, επαφίεται στα πρακτικά βήματα που πρέπει να ληφθούν απ όλους μας ατομικά αλλά και συλλογικά, γιατί μόνο έτσι θα μετριαστεί ο φόβος του κόσμου. Η ισχυρή αίσθηση κοινωνικής αλληλεγγύης είναι ζωτικής σημασίας στην παρούσα φάση, πιο πολύ από πότε, γιατί η αλληλεγγύη απαιτεί ενέργειες και θυσίες που μας αλλάζουν. Αλληλεγγύη σημαίνει, τι είμαι πρόθυμος να κάνω και να θυσιάσω για να διασφαλίσω την ευημερία των άλλων και συνεπώς τη δική μου, είτε είναι σαν εμένα, είτε αντίθετα από εμένα.

Τέλος, είμαστε αναγκασμένοι, είτε μας αρέσει , είτε όχι, να φανταστούμε νέους τρόπους για να είμαστε καλά μεταξύ μας. Έχουμε, την ευκαιρία να ξανασκεφτούμε τις αξίες και τις προθέσεις μας, να επανεξετάσουμε τις ιστορίες που λέμε για το ποιοι είμαστε, που ανήκουμε και τι μοιραζόμαστε.

Εύχομαι, η φετινή τουριστική περίοδο (2020) να αναδείξει στη πραγματικότητα με πράξεις τον πατριωτισμό όλων, ντόπιων και εργαζόμενων, εργοδοτών και επισκεπτών, λογιστών και νομικών, ελεγκτών και λοιπών δυνάμεων. Ας μην ξεχνάμε την γνωστή παροιμία «Όποιος κοιτάζει τον εαυτό του έχει συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης» και στην παρούσα φάση είναι με μαθηματική ακρίβεια ότι θα επαληθευτεί. Ο Covid19 μας καλεί να ορθώσουμε το ύψος μας στις περιστάσεις με εντιμότητα, αξιοπρέπεια, ευθύνη, συλλογικότητα και θάρρος…

Καλή επιτυχία να έχουμε όλοι.. Με υγεία.

(#) Η Ελένη Μαράκη είναι επιχειρηματίας που αναπτύσσει τις δραστηριότητές της στην Ορεινή Νάξο (Μονή – ξενοδοχείο ELaiolithos) και διαθέτει πτυχίο marketing από το Long Island University στο Brooklyn, New York


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Όχι στον διχασμό, ναι στην παράδοση – Σαφές μήνυμα ενότητας από τον Δήμο

Καθαρό μήνυμα από τον Δήμο Αμοργού μετά την ένταση στο πανηγύρι της Ψημένης: "Δεν έχουν θέση διχαστικά φαινόμενα στον πολιτισμό μας"

Τραγωδία στη Μύκονο: 34χρονος βρέθηκε νεκρός στην παραλία “Βίδα”

Άμεση κινητοποίηση του Λιμεναρχείου – Διακομιδή στο Κέντρο Υγείας Μυκόνου – Διερευνώνται τα αίτια του θανάτου

Ο Καραγκιόζης ταξιδεύει στη Νάξο, έξι μοναδικές παραστάσεις με το Θέατρο Σκιών του Πάνου Χατζηαναγνώστου

Έξι μοναδικές παραστάσεις σε ισάριθμα χωριά της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων, με ελεύθερη είσοδο για μικρούς και μεγάλους λάτρεις της ελληνικής παράδοσης.

Ελλάδα – Ραφαήλ Παγώνης: Πρωταθλητής Ευρώπης U14

Ο 13χρονος Έλληνας τενίστας έδειξε πάθος, ωριμότητα και ψυχραιμία, νικώντας τον Ολλανδό Λόρενς Ντράιβερ στον τελικό του European Junior U14 στην Τσεχία

Τρίποδες: Μια αυθεντική βραδιά παράδοσης, ο ετήσιος χορός του Πολιτιστικού Μορφωτικού Συλλόγου Νέων

Με κέφι, μουσική και συγκίνηση γέμισε το χωριό, σε μια γιορτή που τίμησε την παράδοση, τη συλλογικότητα και την ελπίδα

Έλενα Ξενάκη: Από το Σαγκρί Νάξου στην κορυφή του κόσμου με την Εθνική Πόλο (video)

Η MVP του παγκόσμιου τελικού μιλά με συγκίνηση για το χρυσό μετάλλιο, τις θυσίες, την ομάδα της καρδιάς της και το αίτημα για ένα κολυμβητήριο αποκλειστικά για την Εθνική – Μια Νάξια ψυχή που εμπνέει. (video)

Κίμωλος: Όταν η Παράδοση Γίνεται Βίωμα, έκθεση για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά στο «Espera Suites»

Μια ζωντανή εμπειρία ιστορίας και μνήμης, φτιαγμένη από ανθρώπους, μνήμες και ψίχουλα παράδοσης που φωτίζουν το μέλλον του νησιού

Αμοργός: Ένταση και επεισόδια στο πανηγύρι της ψημένης ρακής μετά από πολιτικό σύνθημα

Απρόσμενη τροπή πήρε το παραδοσιακό γλέντι στα Κατάπολα, όταν συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης προκάλεσαν αντιδράσεις, λογομαχίες και τελικά, διακοπή της γιορτής.

Μητρόπολη Παροναξίας: Με ευλάβεια και κατάνυξη ο Εσπερινός της Αγίας Παρασκευής στο Καστράκι Νάξου

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος χοροστάτησε στον εσπερινό της Αγίας Παρασκευής στο Καστράκι, μεταφέροντας μήνυμα πίστης, ελπίδας και ενότητας στους πιστούς της Νάξου.

Σοκ στη Σέριφο: 27 πρόβατα νεκρά σε αποθήκη, βανδαλισμοί σε εκκλησία και καταγγελίες για φρικαλεότητες

Η Γερόντισσα Ανθοδόχη καταγγέλλει εγκληματική ενέργεια με νεκρά ζώα σε φρικτές συνθήκες, καταστροφές στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδας και βεβήλωση του κελιού της Μακαριστής Ανθούσας.

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Δικαστική δικαίωση για τους κατοίκους του Καλοξύλου, ακυρώθηκε η άδεια λειτουργίας του νέου τυροκομείου της ΕΑΣ Νάξου

Μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακύρωσε την άδεια λειτουργίας του υπό ανέγερση τυροκομείου, δικαιώνοντας πλήρως τους περιοίκους

Όταν το GPS σε οδηγεί… σε αδιέξοδο: Τουρίστας σφήνωσε όχημα σε σοκάκι της Νάξου

Αμερικανός οδηγός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες πλοήγησης και κατέληξε… στα στενά της Φουντάνας – Η φωτογραφία που έγινε viral και η ανάγκη για καλύτερη καθοδήγηση στους τουρίστες

Δονούσα: Ο τραυματισμός κοπέλας από ομπρέλα (!!!) αποκαλύπτει μια τρύπα στο σύστημα

Μια γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά σε απομονωμένη παραλία της Δονούσας και σώθηκε χάρη στην αλληλεγγύη ντόπιων και τουριστών — αλλά η πολιτεία έλειπε. Και την επόμενη φορά;

Κυκλάδες – Ανατροπή στο τουριστικό χάρτη: Νάξος και Πάρος ανεβαίνουν, Μύκονος και Σαντορίνη «κατεβαίνουν»

Το καλοκαίρι του 2025 φέρνει ανακατατάξεις στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς – Η Νάξος και η Πάρος «λάμπουν» με αύξηση ζήτησης, ενώ Σαντορίνη και Μύκονος μετρούν απώλειες και ανησυχίες

Νάξος – Τραγαία: Όταν η προσπάθεια γράφει ιστορία, Επιτυχίες για τους μαθητές του Γενικού Λυκείου (πίνακας)

Με δάκρυα συγκίνησης, χαμόγελα και βαθιά υπερηφάνεια, οι μαθητές του ΓΕΛ Τραγαίας πέτυχαν σπουδαίες εισαγωγές στις Πανελλαδικές 2025 — αποδεικνύοντας πως τα μεγάλα όνειρα ανθίζουν και στα μικρά σχολεία

Νάξος -“Ξόβορα 2025”: Μουσικά σεμινάρια, χορός και παράδοση στην καρδιά της Απειράνθου

Από 26 έως 31 Ιουλίου, η Απείρανθος φιλοξενεί για τέταρτη χρονιά τα Ξόβορα — με δασκάλους τον Γ. Ζευγόλη, Ν. Αγγελόπουλο, Δ. Παππούλη και Στ. Γανωτή — σε ένα πενθήμερο γεμάτο μουσική, χορό, παραμύθι και εξορμήσεις

Ανυπόφορη η “ανάσα” στις Κυκλάδες, ο καύσωνας “έγραψε” 40 βαθμούς στη Μέση της Νάξου (!!!)

Ακραίες θερμοκρασίες σάρωσαν το Αιγαίο: 40άρια σε Μέση Νάξου, Δαμαριώνα, Κουφονήσια – Πνιγηρές συνθήκες ακόμα και στις πιο δροσερές νησιωτικές ανάσες

Νάξος: Παραίτηση Φλεριανού από τη θέση του Αντιδημάρχου Ισότητας, ποιους λόγους επικαλείται (έγγραφο παραίτησης)

Ο Βασίλης Φλεριανός παραιτήθηκε από την προεδρία της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας, επικαλούμενος αντικειμενική αδυναμία άσκησης των καθηκόντων του – Συζητείται η αντικατάστασή του στο σημερινό (23/07) Δημοτικό Συμβούλιο.

Πολεοδομική επανεκκίνηση σε Αντίπαρο και Μικρές Κυκλάδες: Νέα Ειδικά Σχέδια για Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα

Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ξεκινά ένα ολιστικό πολεοδομικό σχέδιο που αλλάζει το αναπτυξιακό τοπίο σε πέντε νησιά των Κυκλάδων