Ο Δήμος Πάρου ανέθεσε σε ειδικό μελετητή την διερεύνηση για προγραμματισμού σχεδίου δράσεων Κρουαζιέρας στη Νάουσα Πάρου
Στην Σαντορίνη ετοιμάζεται να υποδεχτούν το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για το 2016, τα νησιά του Αιγαίου θεωρούνται ως ένας από τους ωραιότερους προορισμούς λόγω της δυνατότητας στους επισκέπτες να δουν νησιά με διαφορετικές εικόνες, ήθη και έθιμα… Ο κλάδος της κρουαζιέρας για το 2016 περιμένει τουλάχιστον 24 εκατομμύρια επιβάτες κάτι που αποτελεί ρεκόρ, εάν αναλογισθεί κανείς ότι μόλις πριν από 10 χρόνια, το 2006, οι επιβάτες κρουαζιέρας ήταν 15 εκατομμύρια (και το 1980 μόλις 1,4 εκατομμύρια).Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA), οι εταιρείες κρουαζιέρας που είναι μέλη της θα δρομολογήσουν 27 νέα ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια, ποταμόπλοια και άλλα ειδικά κρουαζιερόπλοια μέσα στο 2016, μια επένδυση συνολικού ύψους άνω των 6.5 δισεκατομμυρίων μόνο για ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια. Οκτώ στους δέκα ταξιδιωτικούς πράκτορες, μέλη της CLIA, εξάλλου, δήλωσαν ότι αναμένουν αύξηση στις πωλήσεις κρουαζιέρας το 2016 σε σχέση με πέρυσι. Οι δαπάνες του κλάδου της Κρουαζιέρας ανήλθαν στα 119,9 δισεκατομμύρια παγκοσμίως , προσφέροντας εργασία πλήρους απασχόλησης σε 939.232 υπαλλήλους, με συνολικό εισόδημα 39.3 δισεκατομμύρια το 2014.
Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Μα γιατί στη Νάξο … πέρα βρέχει. Αντίθετα, διαβάζουμε στο tornosnews.gr ότι στη Πάρο κάτι γίνεται. Όχι μόνο σε επίπεδο νέου αεροδρομίου αλλά και στο επίπεδο της Κρουαζιέρας όπου τα τελευταία χρόνια υπάρχει ένα τέλμα… Μάλιστα, οι άνθρωποι της Πάρου κάνουν αυτό που θα ήθελαν να κάνουμε και στη Νάξο. Να διαχύσουν σε όλο το νησί τον τουρισμό. Αντί να επικεντρωθούν στην Παροικιά, επιλέγουν την Νάουσα ως προορισμό της Κρουαζιέρας ώστε να δώσουν ώθηση ακόμη μεγαλύτερη στο βόρειο μέρος του νησιού…
Διαβάστε το σχετικό άρθρο που μιλάει για τη συμφωνία του Δήμου Πάρου με ειδική μελετητή ώστε να προωθήσει την κρουαζιέρα στη Νάουσα Πάρου…
«ο Δήμος Πάρου ενέκρινε την ανάθεση στον κ. Ρουχωτά Ελευθέριο το έργο της παροχής υπηρεσιών συμβούλου και την διερεύνηση για την σύσταση του προγραμματικού σχεδίου θαλασσίων και χερσαίων εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιου και σκαφών αναψυχής στον όρμο της Νάουσας Πάρου.
Το Προγραμματικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
-Την επιλογή της βέλτιστης θέσης για τον ελλιμενισμό του Κρουαζιερόπλοιου και την πρόσδεση Σκαφών Αναψυχής, με θεώρηση και αξιολόγηση του συνόλου των φυσικών, λειτουργικών και τεχνικών παραμέτρων, κριτηρίων και περιορισμών.
– Την επιλογή της βέλτιστης θέσης εξυπηρέτησης στην ακτή των επιβατών του Κρουαζιερόπλοιου, και των Σκαφών Αναψυχής, με θεώρηση και αξιολόγηση του συνόλου των φυσικών, λειτουργικών και τεχνικών παραμέτρων, κριτηρίων και περιορισμών.
– Τη γενική διάταξη και διαστασιολόγηση των απαιτούμενων θαλάσσιων και χερσαίων εγκαταστάσεων. Η διαστασιολόγηση των χερσαίων εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης των επιβατών κρουαζιερόπλοιων θα λαμβάνει υποχρεωτικά υπόψη την αναμενόμενη ροή επιβατών και την άμεση προώθησή τους προς τους προορισμούς ενδιαφέροντος με τουριστικά λεωφορεία (φάση αποβίβασης) ή προς το πλοίο με τουριστικές λέμβους (φάση επιβίβασης).
– Την εκπόνηση της μελέτης των προτεινόμενων θαλάσσιων και χερσαίων έργων σε επίπεδο προκαταρκτικού σχεδιασμού.
– Την αποτύπωση των υφιστάμενων γραμμών αιγιαλού & παραλίας, καθώς και της χερσαίας ζώνης λιμένα, με προτάσεις για την τροποποίησή τους μετά την υλοποίηση των προτεινόμενων έργων.»
Και εμείς; ….