Με επικεφαλής τον Δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Μανόλη Μαργαρίτη (μαζί και ο πρόεδρος του ΝΟΠΠΑΠΠΠΑ κος Τσολάκης), η Νάξος δίνει το παρών στην 24η Διεθνή Εκθεση ΜΙΤΤ 2017 στη Μόσχα – Ποιες είναι οι προσδοκίες από μία έκθεση όπου οι εντυπώσεις είναι αντικρουόμενες
Δυναμική επιστροφή της Νάξου στις εκθέσεις του Τουρισμού και μάλιστα με επικεφαλής τον Δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων…. Η έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου αποτελεί παρελθόν, οι εντυπώσεις οι καλύτερες δυνατές με τη Νάξο να δίνει το παρών μέσω της Λήδας Λιακοπούλου – Μανωλά (μέλος της τουριστικής επιτροπής του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων) αλλά τώρα μπροστά τους έχουν τόσο την έκθεση της Μόσχας όσο και του Παρισιού… Όμως, το πιο εντυπωσιακό είναι ότι στη Μόσχα επικεφαλής της αντιπροσωπείας του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων είναι ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Μανόλης Μαργαρίτης, ο οποίος και για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια … ταξιδεύει σε πόλη εξωτερικού με στόχο να εκπροσωπήσει το Δήμο για θέματα τουρισμού… Η πρώτη φορά είχε γίνει το 2011 στο Βερολίνο και τώρα… Μόσχα και από το πρωί έχει ξεκινήσει η 24η Διεθνή έκθεση Τουρισμού ΜΙΤΤ 2017, και έχει διάρκεια έως και την 16η Μαρτίου.. Μαζί του έχει και τον πρόεδρο του ΝΟΠΠΑΠΠΠΑ, Γιάννη Τσολάκη αλλά και τη δημοτική υπάλληλο, Ειρήνη Φύτρου, η οποία και επανεργοποιείτε σε θέματα τουριστικής προβολής…
Και η Νάξος θα βρεθεί στο περιφέρειας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου όπου για μία ακόμη φορά έχει μία πρωτότυπη και αναβαθμισμένη αισθητικά παρουσία αποπνέοντας έντονα το νησιωτικό αέρα των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου. Η ΠΝΑΙ, αποσκοπεί στην ενίσχυση των θετικών προοπτικών που υπάρχουν φέτος από τη Ρωσική αγορά, η οποία δείχνει σημάδια ανόδου τουλάχιστον κατά 25% για τα νησιά μας.
Με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου παίρνουν μέρος στη MITT εκτός της Νάξου το παρών δίνουν η Κύθνος, η Μήλος, η Ίος, η Σαντορίνη από τις Κυκλάδες καθώς και η Ρόδος, η Κως, η Νίσυρος, η Σύμη και η Λέρος από τα Δωδεκάνησα. Στο περίπτερο της ΠΝΑΙ φιλοξενείται και η Ομοσπονδία Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Διαμερισμάτων Δωδεκανήσου. Να σημειώσουμε ότι πέρυσι η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ανταμείφθηκε με το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου (“Newcomer Award”).
Αύξηση στο 30%
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο κ. Γιώργος Μαυρομμάτης, στέλεχος του γραφείου ΕΟΤ Ρωσίας, σχεδόν 900.000 Ρώσοι τουρίστες επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2016, αριθμός αυξημένος κατά 30℅, σε σχέση με το 2015, ενώ οι κρατήσεις σήμερα διαμορφώνονται σε υψηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την αντίστοιχη, περυσινή περίοδο. «Η συνολική αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Ρωσία στην Ελλάδα ανήλθε στο 30% σε σύγκριση με το 2015, προσεγγίζοντας τις 900.000», είπε ο κ. Μαυρομμάτης στο συνέδριο «Άνοιξη-Καλοκαίρι ’17», που διοργανώθηκε από τον tour operator Coral Travel και Sunmar. Σύμφωνα με τον ίδιο, το 20℅ περίπου των Ρώσων τουριστών, οι οποίοι επισκέφθηκαν πέρυσι την Ελλάδα ήρθαν στη χώρα μας για πρώτη φορά. Το 2016, το νησί της Κρήτης ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή μεταξύ των Ρώσων τουριστών, σε ποσοστό 42℅, ενώ το 20℅ Ρώσοι επέλεξαν τη Ρόδο, και περισσότερο από το 3℅ την Κω.
Οι θεωρήσεις visa
Σημαντική αύξηση 22,23% σημείωσαν οι θεωρήσεις visa που εξέδωσαν οι ελληνικές προξενικές αρχές στη Ρωσία το 2016, σε σχέση με το 2015, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, που δημοσιεύσαμε κατ’ αποκλειστικότητα. Πιο αναλυτικά, εκδόθηκαν 464.048 θεωρήσεις visa, έναντι 379.645 το 2015. Πολύ σημαντικό είνα το στοιχείο των θεωρήσεων Visa πολλαπλών εισόδων που ανήλθαν σε 405.503, και σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2015, που ήταν 215.306. Αυτό είναι σίγουρα ένα εξαιρετικά ενθαρρυντικό στοιχείο, καθώς οι Ρώσοι πολίτες που τις έλαβαν θα ταξιδέψουν αρκετές φορές στην Ελλάδα, κάνοντας χρήση αυτών. Στα αξιοσημείωτα είναι ο πολύ μικρός αριθμός στο πρώτο πεντάμηνο του 2016, οι μεγάλοι αριθμοί στο καλοκαιρνό τρίμηνο και ο υπερδιπλασιασμός των θεωρήσεων τον Σεπτέμβριο, γεγονός που αποδεικνύει το ενδιαφέρον των Ρώσων για την Ελλάδα. Επίσης, μεγάλες ποσοστιαίες αυξήσεις, που ωστόσο αφορούν μικρούς πραγματικούς αριθμούς, παρατηρούνται και στο τελευταίο τρίμηνο του 2016!!!
Η έκθεση
Η Διεθνής Έκθεση ΜΙΤΤ στη Μόσχα, είναι μια από τις πέντε μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις στον κόσμο. Η έκθεση πραγματοποιείται από το 1994 και έχει βραβευτεί από την Παγκόσμια Ένωση της Εκθεσιακής Βιομηχανίας (UFI). Κάθε χρόνο, η έκθεση συγκεντρώνει τους περισσότερους εκπροσώπους της τουριστικής βιομηχανίας της Ρωσίας και άλλων χωρών.
Το 2016 συμμετείχαν στη “MITT” περισσότεροι από 1.600 εκθέτες από 182 χώρες, ενώ την έκθεση επισκέφτηκαν 28.000 άτομα, το 75% των οποίων προέρχονταν από ταξιδιωτικά πρακτορεία από 77 ρωσικές περιφέρειες. Η “MITT” προσελκύει όχι μόνο τους εκπροσώπους της τουριστικής βιομηχανίας της Ρωσίας, αλλά και εκπροσώπους από τη διεθνή τουριστική αγορά.
Αντίδραση
Λίγο προτού ανοίξει τις πύλες της η 24η Διεθνής Έκθεση Ταξιδίων και Τουρισμού, στη Μόσχα (ΜΙΤΤ), η οποία προσελκύει κάθε χρόνο εκπροσώπους της τουριστικής βιομηχανίας από όλο τον κόσμο, ανεξάρτητη έρευνα της Russian Travel Digest αμφισβητεί την αποτελεσματικότητα της έκθεσης για τα ρωσικά τουριστικά γραφεία.
Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε στις αρχές Μαρτίου, εκπρόσωποι 400 οργανισμών ρωτήθηκαν σχετικά με την πρόθεσή τους να επισκεφθούν την ΜΙΤΤ, με την πλειοψηφία αυτών να εξηγούν ότι είναι απογοητευμένοι από την έκθεση και δεν βλέπουν κανένα πλεονέκτημα στο «να χάνουν τον χρόνο τους για να συνομιλούν με ανθρώπους κατά τη διάρκεια των εργάσιμων ημερών». Ωστόσο, ποσοστό μικρότερο από το 10%, αρνήθηκαν εντελώς να συμμετάσχουν στην έκθεση.
Ορισμένοι από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, σκοπός της οποίας ήταν να αποσαφηνίσει τις προσδοκίες των παραγόντων της αγοράς σχετικά με την επικείμενη εκδήλωση, υποστήριξαν ότι η ημερομηνία της έκθεσης, δεν έχει επιλεγεί σωστά. «Η σεζόν έχει αρχίσει, οι πελάτες επισκέπτονται τα ταξιδιωτικά γραφεία για να επιλέξουν τα ταξίδια τους και δεδομένης της κρίσης είναι πιο λογικό να περνάμε τον χρόνο μας στην εργασία παρά στην έκθεση», δήλωσε εκπρόσωπος τουριστικού γραφείου, ο οποίος συμμετείχε στην έρευνα. Εάν, λοιπόν, η ΜΙΤΤ γινόταν τον Φεβρουάριο, για παράδειγμα, οι εταιρίες είναι πιο πιθανό ότι θα συμμετείχαν σε αυτήν.
Το 36% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι θα βρίσκονται στο Expocentre το διάστημα 14 έως 16 Μαρτίου, προσβλέποντας σε νέες επαφές και συναντήσεις με δυνητικούς πελάτες ή συνεργάτες. Λίγοι από αυτούς ήταν αρκετά ανοιχτοί και μοιράστηκαν την πρόθεσή τους να χρησιμοποιήσουν όλες τις ευκαιρίες και να έχουν δικό τους περίπτερο.
Το μεγαλύτερο ποσοστό (56%) ανέφεραν ότι έχουν αμφιβολίες σχετικά με τη συμμετοχή τους, αλλά ταυτόχρονα δεν θέλουν να χάσουν κάθε πιθανό νέο πελάτη που μπορούν να συναντήσουν εκεί. Είναι πιθανό να επισκεφθούν την έκθεση, αν υπάρχουν ήρεμες εργάσιμες ημέρες, που μπορούν να αφήσουν το γραφείο, αλλά θα το αποφασίσουν την τελευταία στιγμή.
Με πληροφορίες από το money–tourism.gr