Έντονη ανησυχία προκαλεί στον κλάδο της κρουαζιέρας η εφαρμογή του νέου τέλους επιβατών στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, το οποίο ανέρχεται στα 20 ευρώ ανά άτομο. Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου, κ. Αθανάσιος Κουσαθανάς – Μέγας, σε δήλωσή του υπογράμμισε ότι το μέτρο όχι μόνο δεν επιλύει υπαρκτά προβλήματα, αλλά αντίθετα δημιουργεί νέα, καθώς στη Μύκονο είχε ήδη επιτευχθεί ισορροπία χάρη στο σύστημα κατανομής αγκυροβολίου (berth allocation system), το οποίο φέτος λειτούργησε με επιτυχία.
Η αντίδραση των επιβατών είναι έντονη, ιδιαίτερα των Ελλήνων, που θεωρούν άδικο να πληρώνουν υψηλότερα τέλη σε σχέση με άλλους προορισμούς, όπου το αντίστοιχο ποσό είναι μόλις 5 ευρώ. Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ναυτεμπορικής», αρκετές εταιρείες κρουαζιέρας εξετάζουν ακόμη και τον αποκλεισμό των δύο νησιών από τα δρομολόγιά τους το 2026, καθώς το μέτρο φαίνεται να αποθαρρύνει τους επιβάτες αντί να προσφέρει οφέλη.
Χαρακτηριστικά, ο διευθυντής επιχειρήσεων της Celestyal Cruises, κ. Γιώργος Κουμπενάς, αποκάλυψε πως το 2025 περίπου το 20% των επιβατών της εταιρείας, δηλαδή 20.000 άτομα, προτίμησε να παραμείνει πάνω στα πλοία κατά την παραμονή στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, αποφεύγοντας την καταβολή του νέου τέλους.
«Η κρουαζιέρα αποτελεί βασικό στήριγμα για την τοπική οικονομία της Μυκόνου», σημείωσε ο κ. Μέγας, τονίζοντας ότι κάθε ανασταλτικό μέτρο έχει σοβαρές συνέπειες στους επαγγελματίες του νησιού. Κάλεσε δε την Κυβέρνηση να επανεξετάσει άμεσα το πλαίσιο, είτε με αναστολή της εφαρμογής του τέλους, είτε με εξομοίωσή του στο επίπεδο των 5 ευρώ, ώστε να αποφευχθεί ενδεχόμενη μείωση των αφίξεων και κατ’ επέκταση της τουριστικής κίνησης.
Η δήλωση συνοδεύτηκε από την πρόσφατη υποδοχή του κρουαζιερόπλοιου AROYA αραβικών συμφερόντων στη Μύκονο, παρουσία του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου κ. Μέγα, του Λιμενάρχη Μυκόνου κ. Παναγιώτη Κατσάρα, καθώς και του Πλοιάρχου με μέλη του πληρώματος.
#Μύκονος #Σαντορίνη #Κρουαζιέρα #ΛιμενικόΤαμείο #Τουρισμός #CruiseIndustry #Ελλάδα2026