Χαμόγελα για την Ανδρο από την κίνηση των επισκεπτών το φετινό καλοκαίρι με την άνοδο σε σχέση με πέρυσι στο +14% και σε σχέση με το 2014 στο +6%… Αλλά υπάρχει και η άλλη πλευρά
Όπως στη περίπτωση της Νάξου έτσι και της Άνδρου, οι αριθμοί είναι ένας καθρέπτης για να δει κάποιος τι συμβαίνει… Να έχει μία πρώτη εικόνα η οποία όπως είναι λογικό πρέπει να αξιοποιηθεί και κυρίως να αναλυθεί σωστά. Γιατί εάν μείνει στην βιτρίνα, τότε έχει χάσει το παιχνίδι… με βάση λοιπόν τους αριθμούς των αφίξεων που έδωσε το Λιμεναρχείο Άνδρου για το φετινό καλοκαίρι (από την 1η Ιουνίου έως την 31η Αυγούστου) στο βορειότερο νησί των Κυκλάδων έχουμε αύξηση της τάξης του 14% για φέτος σε σχέση με πέρυσι και επίσης αύξηση 6% σε σχέση με το 2014. Για 3η σερί χρονιά έχουμε λοιπόν αυξητική τάση…
Όπως αναφέρει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος στην ιστοσελίδα enandro.gr “Ήταν κάτι περίπου αναμενόμενο από την εικόνα που υπήρχε ολόκληρο το καλοκαίρι. Η αύξηση είναι βεβαίως καλοδεχούμενη αλλά θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερη, κάτι που όλοι περίμεναν, αφού η Άνδρος τηρούμενων των αναλογιών και με τις υπάρχουσες συνθήκες, πλεονεκτούσε σε σύγκριση με τα «ανταγωνιστικά» νησιά.
Και εδώ έρχεται μια έμμεση επιβεβαίωση από την πανελλήνια ομοσπονδία επιχειρηματιών τουριστικών καταλυμάτων – μιας και τα νησί μας δεν έχει πολλά και μεγάλα ξενοδοχεία, αλλά κυρίως τουριστικά καταλύματα. Σύμφωνα λοιπόν με το δελτίο τύπου:
«Παρά το γεγονός ότι ο Ιούλιος κινήθηκε σε καλά επίπεδα, ενώ αντίστοιχη είναι και η εικόνα που παρουσιάζει ο Αύγουστος, το τελικό πρόσημο δείχνει ότι θα είναι αρνητικό για τα μικρά τουριστικά καταλύματα, επιβεβαιώνοντας τους αρχικούς φόβους των επιχειρηματιών του κλάδου, αλλά και της Συνομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων (ΣΕΤΚΕ), σε αντίθεση με τις εκτιμήσεις μιας μερίδας τουριστικών φορέων. Η εξέλιξη αυτή είναι συνέπεια του μειωμένου ρυθμού κρατήσεων που καταγράφηκε στην έναρξη της φετινής τουριστικής περιόδου, τον Μάιο και τον Ιούνιο…»
Αυτά ως προς τα γενικά. Ως προς την Άνδρο τώρα το ζήτημα δεν είναι μόνο το πρόσημο των αφίξεων, που είναι θετικό, αλλά το αν η άνοδος μπορούσε να είναι μεγαλύτερη και να υπήρχε έτσι και σημαντική άνοδος του τζίρου.
Κατά την γνώμη μου ο κυρίαρχος λόγος που ο τόπος μας δεν δέχθηκε περισσότερους επισκέπτες ήταν η πλημμελής τουριστική προβολή, η μη στοχευμένη αναφορά, ειδικά στους Έλληνες, που είναι οι βασικοί επισκέπτες μας και οι οποίοι αναζητούσαν ένα κοντινό νησί για διακοπές.
Έτσι παρά το επιτυχημένο φεστιβάλ και τις αξιόλογες εικαστικές εκθέσεις, η τουριστική καμπάνια «πάμε Άνδρο» ήταν από ερασιτεχνική έως αποσπασματική. Άρχισε αργά. Και είχε περιορισμένη στόχευση στην Αττική. Δεν υπήρξε δηλαδή ένα ολοκληρωμένο επαγγελματικό σχέδιο προσέγγισης και… «ξεμυαλίσματος» των ελλήνων τουριστών ώστε να κατατάξουν την Άνδρο ως προορισμό πρώτης προτεραιότητας. Αυτή η παράμετρος σηκώνει πολύ κουβέντα και θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά τους υπευθύνους, ολόκληρο τον χειμώνα. Με βάση, λοιπόν, τα παραπάνω κι ύστερα από μια πρώτη ανάλυση, το ζητούμενο είναι: Τι γίνεται από δω και εμπρός;»
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2016 – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΑΝΔΡΟΣ: 1 Ιουνίου-31 Αυγούστου
Επιβάτες Αυτοκίνητα
Χρονιά Επιβάτες Χρονιά Αυτοκίνητα
2016 139.359 2016 27.233
2015 121.987 2015 22.749
2014 131.473 2014 25.186
(Πηγή: Λιμεναρχείο Άνδρου)