H Aegean Air κατέθεσε από την 30η Σεπτεμβρίου πρόταση για να επιστρέψει στην γραμμή Αθήνα – Νάξου από την 1η Απριλίου 2017 και έως το 2021 χωρίς χρηματικό αντάλλαγμα – Αναμένεται σύντομα να ανοίξει τα καλοκαιρινά δρομολόγια ώστε να γίνουν προκρατήσεις από τουριστικούς πράκτορες και ξενοδόχους
Μόλις πριν από δύο ημέρες γράφαμε ότι για το Καλοκαίρι του 2017 οι προκρατήσεις είναι στον αέρα γιατί δεν έχουμε αεροπορική σύνδεση. Άρθρο που ουσιαστικά υποστηρίχτηκε και από τους τουριστικούς πράκτορες το βράδυ της Τρίτης στην διάρκεια της συνεδρίασης της Τουριστικής Επιτροπής όταν ανάμεσα στα άλλα σημείωσαν ότι «θα πρέπει να ασκήσουμε πίεση σε κάθε αρμόδιο φορέα να μεσολαβήσουν ώστε να γνωρίζουμε νωρίτερα την εταιρεία και τα δρομολόγια της καλοκαιρινής περιόδου καθότι όπως είναι γνωστό οι επισκέπτες και δη αυτοί από την Κεντρική Ευρώπη κλείνουν από πολύ νωρίς τις καλοκαιρινές τους διακοπές»…
Σαν να μην έφυγε ποτέ
Εεεε το ξέρουμε πλέον ποια εταιρεία θα μας καλύψει το κενό που υποτίθεται αφήνει η Sky Express εάν αποφασίσει να μην δηλώσει παρουσία το καλοκαίρι στα δρομολόγια από την Αθήνα στη Νάξο… Και λέμε «δηλώσει» και όχι παρουσία από τη στιγμή που τα πράγματα τρέχουν πιο γρήγορα από εμάς… Και αυτά τα γνωρίζουν ήδη οι αρμόδιοι φορείς… Και από την 1η Απριλίου θα έχουμε κανονικά αεροπορική σύνδεση με την Αθήνα και μάλιστα επτά ημέρες την εβδομάδα αφού υπάρχει και προτεινόμενο σχέδιο. Απλά δεν ξέρουμε εάν θα ισχύσει αυτό ή θα διαφοροποιηθεί. Το μόνο που απομένει είναι να μάθουμε πότε θα ανοίξουν οι προκρατήσεις για την Άνοιξη και το καλοκαίρι του 2017.
Και επειδή μπορεί να σας μπερδέψαμε σας μεταφέρουμε την επιστολή που βρίσκεται από την 30η Σεπτεμβρίου στο γραφείο του Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων (αλλά και σ’ αυτά των Δημάρχων Μήλου (σ.σ. το fax προς το γραφείο Δημάρχου Μήλου όπως δημοσιεύτηκε από τα mileikanea.gr και Σητείας) όπου τους πληροφορεί η διεύθυνση της Aegean Air πως κινήθηκε η διαδικασία των διαγωνισμών, τους καταθέτει το πλάνο που είχε δώσει στην Υπηρεσία Πολιτική Αεροπορία και τους ενημερώνει ότι από την 1η Απριλίου του 2017 θα πετάει και πάλι στις τρεις αυτές περιοχές, Μήλος, Νάξος και Σητεία..
Αναλυτικά παραθέτουμε το μέρος της επιστολής που απευθύνεται στην ΥΠΑ
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι την 30ή Σεπτεμβρίου και αμέσως μετά την αναγγελία της ΥΠΑ για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού των γραμμών Δημόσιας υπηρεσίας, εκδώσαμε Δελτίο Τύπου όπου αναφέρουμε ότι από 1/4/2017 θα πετάμε και πάλι στη Νάξο
Και εδώ αναφέρουμε κομμάτι από την επιστολή προς τον Δήμαρχο Νάξου όπου του εξηγεί τις τρέχουσες εξελίξεις στο διαγωνισμό για την ανάθεση εκμετάλλευσης των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας και ειδικότερα της γραμμής Αθήνα – Νάξος.
Τι αναφέρει ανάμεσα στα άλλα;
Όπως γνωρίζετε και το 2014, 2015 & 2016 η εταιρεία μας, η οποία εξαγόρασε την Olympic Air τον Οκτώβριο του 2013 κάλυψε τις υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας με συχνότητες σημαντικά περισσότερες από τις ελάχιστες απαιτούμενες και σε συνδυασμό με το σημαντικό και διεθνώς διευρυμένο δίκτυο εξωτερικού από την Αθήνα ενισχύσαμε κατά 85% την κίνηση της Νάξου από 22.000 επιβάτες το 2013 σε 41.000 επιβάτες το 2015. Ιδιαίτερη επιτυχία είχε η αύξηση της διασυνδεσιμότητας με το εξωτερικό με τους ειδικούς ναύλους που εισάγαμε.
Έτσι και στον πρόσφατο διαγωνισμό για την γραμμή Αθήνα – Νάξο, προσφέραμε αυτή την φορά μηδενικό τίμημα στο Ελληνικό Δημόσιο αλλά και πάλι αυξημένες συχνότητες (σ.σ. εδώ βλέπουμε τη πρόταση για τη Νάξο με επτά δρομολόγια την εβδομάδα, ένα κάθε μέρα) με το νέο αεροσκάφος μας ATR42-600 και ειδικούς ναύλους. Προσφορά με μηδενικό τίμημα έκαναν και άλλες δυο εταιρείες για την γραμμή της Μήλου.
Δυστυχώς η επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού δεν μπόρεσε να αξιολογήσει τα ποιοτικά στοιχεία της προσφοράς μας παρά το ότι οι δυνατότητες προφανώς και μόνου του δικτύου μας για ενίσχυση του τουρισμού αλλά και η προϋπηρεσία μας με διπλάσιες συχνότητες των ελάχιστων συμβατικών σαφώς το δικαιολογούσαν. Έτσι κατέληξε στις τρεις περιπτώσεις – προσφορές που υποβλήθηκε μηδενικό τίμημα να θεωρήσει τον διαγωνισμό άγονο και να προκηρύξει εκ νέου διαγωνισμό για νέα τετραετία από 1/04/2017-31/03/2021.
Με την ανακοίνωση της ΥΠΑ ότι επαναπροκηρύσσει τη γραμμή Αθήνα – Νάξο, στείλαμε αμέσως επιστολή όπου δηλώναμε την διάθεση μας να αναλάβουμε χωρίς αντιστάθμισμα και μη αποκλειστικά, την εκτέλεση δημόσιας υπηρεσίας. Αυτό σημαίνει πλέον ότι από 1/04/2017 η πρόσβαση στην Νάξο δεν θα είναι υποχρεωτικά αποκλειστική και θα αφορά όσες εταιρείες δηλώσουν εγκαίρως (έως 31.10.2016) ότι έχουν την διάθεση να καλύπτουν τις απαιτήσεις του δημοσίου στη γραμμή αυτή (το ίδιο καθεστώς δηλαδή με την Πάρο, Ζάκυνθο, Σκιάθο κτλ.).
Στο πλαίσιο αυτό, η Εταιρία μας ακριβώς για να εκμεταλλευτεί με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο την ερχόμενη θερινή περίοδο, προτίθεται να δημοσιεύσει σύντομα το πρόγραμμα πτήσεων στα συστήματα κρατήσεων ώστε να είναι εφικτός ο έγκαιρος προγραμματισμός από όλες τις πλευρές (ξενοδόχους – επισκέπτες κτλ)…..»
Μη αποκλειστική μη μονοπωλιακή
Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι η Aegean Air όταν είδε ότι η ΥΠΑ προχώρησε σε κήρυξη άγονου του διαγωνισμού σε Νάξο – Μήλο και Σητεία έως το 2020, αρνήθηκε να μπει στη διαδικασία του τετράμηνου διαγωνισμού. Όμως, αμέσως κατέθεσε πρόταση για να αναλάβει χωρίς αντιστάθμισμα και μη αποκλειστικά, την εκτέλεση δημόσιας υπηρεσίας και στις τρεις αυτές περιοχές. Αυτό σημαίνει πλέον ότι από 1/4/2017 η πρόσβαση δεν θα είναι αποκλειστική ή μονοπωλιακή (!!!) Και όλη γνωρίζουν τι σημαίνει αυτό; Δρομολόγια ανάλογα με το δοκούν από όλες τις εταιρείες. Και η Aegean έχει κάθε διάθεση να έχει όσο γίνεται περισσότερα δρομολόγια σε Νάξο, Μήλο και Σητεία καθότι οι αυξήσεις στην επιβατική κίνηση από το 2013 έως το 2015 για τη Νάξο έφτασε στο 85% (!!!) ενώ στη Μήλο στο 65%. Οπότε περιμένουμε τις εξελίξεις και ευχόμαστε να ανοίξει όσο γίνεται πιο γρήγορα η γραμμή για τις προκρατήσεις ώστε να ηρεμήσουν και οι τουριστικοί πράκτορες αλλά και οι ξενοδόχοι που βρέθηκαν στο κενό για μερικές ημέρες…