Τρίτη, 19 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΝάξος & Μικρές ΚυκλάδεςVelos Rotors: Τα drones δοκιμάστηκαν στις Μικρές Κυκλάδες και έφτασαν έως τη...

Velos Rotors: Τα drones δοκιμάστηκαν στις Μικρές Κυκλάδες και έφτασαν έως τη Νότια Κορέα

|

Από τη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες στην Αμερική και τη Νότια Κορέα….

Κι όμως γίνεται… Ο λόγος για την ελληνική startup, Velos Rotors – πρωτοπόρος κατασκευάστρια ηλεκτρικών μη επανδρωμένων ελικοπτέρων – που κατάφερε  να «ταξιδέψει» τα προϊόντα της από τη Νότια Κορέα μέχρι τις ΗΠΑ.

Από το Ξυλόκαστρο Κορινθίας, τα πρωτοποριακά ελικόπτερα drones, έχουν καταφέρει να κεντρίσουν το ενδιαφέρον της διεθνούς αγοράς και να επιλεχθούν από ξένες εταιρείες προκειμένου να φέρουν σε πέρας δύσκολες αποστολές.

Αυτό ήταν που πριν λίγο καιρό ώθησε και τη Marathon Ventures να επενδύσει στη Velos Rotors το ποσό των 2 εκατομμυρίων δολαρίων, ώστε η χρηματοδότηση να αξιοποιηθεί για την ικανοποίηση της διεθνώς αυξανόμενης ζήτησης και την περαιτέρω εξέλιξη των καινοτόμων ελικοπτέρων της, που σήμερα αποτελούν τα πιο ασφαλή, αξιόπιστα και άκρως αποτελεσματικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη παγκοσμίως στην κατηγορία τους.

Velos-Rotors-Drones

Η ιδέα της Velos Rotors

Η Velos Rotors ιδρύθηκε από τον Άρη Κολοκυθά το 2013 ύστερα από τρία χρόνια ενδελεχούς έρευνας και δοκιμών του πρωτότυπου ελικοπτέρου. Το συγκεκριμένο ελικόπτερο δεν κυκλοφορεί πλέον στην αγορά, αποτέλεσε όμως τη βάση για τη δημιουργία των μεταγενέστερων μοντέλων.

Η Velos Rotors έχει επιλέξει συνειδητά να παράγει ελικόπτερα drones και όχι πολυκόπτερα όπως συνηθίζεται γιατί αν και το κύριο χαρακτηριστικό και των δύο κατηγοριών είναι η κάθετη απογείωση και προσγείωση, εντούτοις τα ελικόπτερα είναι πιο αποτελεσματικά για τους εξής λόγους:

  • Πετυχαίνουν διπλάσιους χρόνους πτήσης λόγω της χαμηλής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η επιφάνεια του στροφείου του ελικοπτέρου είναι πολύ μεγαλύτερη από το άθροισμα της επιφάνειας των πολλαπλών ελίκων των πολυκόπτερων. Συνεπώς και εφόσον η ώση είναι ανάλογη της επιφάνειας του φτερού, το ελικόπτερο παράγει την απαιτούμενη ώση, καταναλώνοντας λιγότερη ενέργεια.
  • Πετούν με μεγαλύτερες ταχύτητες απ’ ότι τα πολυκόπτερα, χωρίς να επηρεάζεται σημαντικά η κατανάλωσή τους, με αποτέλεσμα στον ίδιο χρόνο πτήσης να μπορούν να καλύψουν μεγαλύτερες αποστάσεις.
  • Είναι πιο αξιόπιστα και σταθερά σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, όπως σε ισχυρούς ανέμους. Αυτό οφείλεται, όχι μόνο στη χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων αλλά και στη μεγάλη περιστρεφόμενη μάζα του στροφείου, που δημιουργεί γυροσκοπική σταθεροποίηση.

Από τη Νάξο σε όλο τον κόσμο

Τα ελικόπτερα drones της Velos Rotors έχουν δοκιμαστεί ήδη στο δύσκολο περιβάλλον των Κυκλάδων (μεγάλη κίνηση, ισχυροί άνεμοι), καθώς πέρσι το καλοκαίρι συμμετείχε σε ένα πρόγραμμα μεταφοράς ιατρικού υλικού από τη Νάξο, στις Μικρές Κυκλαδες.

Όπως είπε στο BD ο Άρης Κολοκυθάς«η μεταφορά ιατροφαρμακευτικού υλικού στις Μικρές Κυκλάδες πραγματοποιήθηκε από τη συνεργάτιδα εταιρεία Ucandrone, (που αποτελεί έναν από τους πρώτους πελάτες μας στην Ελλάδα), η οποία αγόρασε το ελικόπτερό μας, ειδικά για αυτό το σκοπό.

Αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα καταδεικνύει τη συνεισφορά που μπορεί να έχει ένα drone στην κάλυψη των αναγκών σε υπηρεσίες υγείας για τους κατοίκους δυσπρόσιτων / απομακρυσμένων περιοχών, με ελάχιστο κόστος και σε άμεσο χρόνο.

Ειδικά σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, οι συνάνθρωποί μας που χρήζουν άμεσης ιατρικής αντιμετώπισης, θα μπορούν πλέον να προμηθεύονται γρήγορα και με ασφάλεια όλο το απαραίτητο φαρμακευτικό και υγειονομικό  υλικό».

Velos-Rotors-Drones

 

Ωστόσο αυτό ήταν μόνο ένα κομμάτι του «ταξιδιού» των drones της Velos Rotors, αφού οι πελάτες τους είναι κυρίως εταιρείες ή οργανισμοί που παρέχουν τις εξής υπηρεσίες:

  • εναέρια επιθεώρηση και έλεγχο (surveillance) μεγάλων εκτάσεων ή κρίσιμων υποδομών,
  • χαρτογράφηση και τοπογράφηση υψηλής ακρίβειας με τη χρήση κατάλληλου εξοπλισμού (π.χ. LiDAR)
  • μεταφορά ιατροφαρμακευτικού εξοπλισμού σε δυσπρόσιτες περιοχές, όπως νησιά
  • μεταφορά ανθρώπινων μοσχευμάτων

Ανάμεσα στους πελάτες – συνεργάτες τους ξεχωρίζουν η MissionGo, το South West Research Institute, η Skylift, η WorldLink & Company, η GeoInspect κ.α. ενώ τους έχουν προσεγγίσει εταιρείες και για γεωργικές εφαρμογές, μεταφορές εμπορευμάτων (logistics), για κινηματογραφικές εναέριες λήψεις και για πυροπροστασία δασών.

Όμως πόσο δύσκολο είναι μια ελληνική εταιρεία να αναγνωριστεί διεθνώς και να φτάσει να την επιλέξει το Λιμενικό της Νότιας Κορέας για να επιτηρεί την ακτογραμμή της χώρας; Όπως είπε ο Α. Κολοκυθάς «πιστεύουμε ότι η προέλευση μιας εταιρείας δεν διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην επιβίωσή της. Αντιθέτως, η ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών που παρέχει, αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για τη μακροημέρευσή της. Η Velos Rotors επικεντρώνεται στο εμπορικό – αμυντικό κομμάτι της αγοράς, που παρουσιάζει κατακόρυφη αύξηση τα τελευταία χρόνια και, σε συνδυασμό με τον καινοτόμο σχεδιασμό (patented technology) και τη συνεχή έρευνα και εξέλιξη, παραμένουμε η κορυφαία επιλογή για τις παραπάνω εφαρμογές».

Όσον αφορά τα σχέδια της Velos Rotors για το μέλλον θα πει ο Α. Κολοκυθάς«Η Velos Rotors, έχοντας ένα από τα πλέον αξιόπιστα και άκρως αποτελεσματικά drones, βρίσκεται στη διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησης ενός νέου, μεγαλύτερου μοντέλου, που θα ταράξει τα νερά της παγκόσμιας αγοράς και θα ανεβάσει ακόμη περισσότερο τον πήχη. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε ένας από τους σημαντικότερους παίκτες στη βιομηχανία των drones παγκοσμίως και να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων, με γνώμονα τη βέλτιστη αποτελεσματικότητα, αξιοπιστία και ασφάλεια».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δονούσα: Στη βουλή μέσω ερώτησης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μέσω ερώτησης από τον Μ. Καφούρο

Μ. Καφούρος: "Άνιση μεταχείριση επί σειρά ετών υφίσταται η Δονούσα στις ακτοπλοϊκές της συνδέσεις"

Νάξος – Β. Κατσαράς: “Διευρύνεται η σεζόν μέσα από σταθερά βήματα προβολής” (video)

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Βαγγέλης Κατσαράς μιλάει για την διεθνή έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο και τη προσπάθεια που γίνεται για την διεύρυνση της σεζόν μέσα από σταθερά βήματα και με κατεύθυνση στον εναλλακτικό τουρισμό (video)

Νάξος – Φιλώτι: Γιατί πρέπει να σωθεί η “Πηγή της Καμίνου”;

Ο δάσκαλος Αντώνης Τζιώτης αναλύει τους λόγους για την άμεση αναστήλωση της "Πηγής της Καμίνου" στο Φιλώτι

CEARS PLUS: Σύγχρονο Διαδικτυακό Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης

CEARS PLUS: Το Σύγχρονο Διαδικτυακό Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης – Προσφορές για τα Χριστούγεννα (Christmas Offer -15%)

Golden Star Ferries: Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο (20/11) του “Andros Queen”

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου και το Andros Queen θα μείνει δεμένο στο λιμάνι της Μυκόνου

Πρόταση Ημέρας: Κεφτεδάκια κοτόπουλου με «παιδική» σάλτσα

Απίθανα αρωματικά κοτοκεφτεδάκια, που σερβίρονται με βελούδινη σάλτσα με την ήπια νοστιμιά της να κάνει κάθε μπουκιά σκέτη απόλαυση.

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

ΕΝΠΕ: “Γαλάζιο αντάρτικο” για Χατζημάρκο, ποιοι απουσίασαν

«Γαλάζιο αντάρτικο» για Χατζημάρκο στον απόηχο της διαγραφής Σαμαρά

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Νάξος: Ξημέρωμα μετά την βροχή στην Κωμιακή ή μήπως όχι;

Μία εικόνα χίλιες λέξεις.. Ξημέρωμα μετά τη βροχή στη Κωμιακή της Νάξου

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Συνεχίζει τη στρατηγική των μικρών καταστημάτων τύπου «σούπερ μάρκετ» - Τι είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της JYSK στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος.

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..

Κώστας Τέο: Ενιωσε αδιαθεσία, δεν πρόλαβε, η καρδιά του τον πρόδωσε στα 44 του χρόνια

Πέθανε ο αθλητικογράφος Κώστας Τέο - Κάλυπτε το ρεπορτάζ της ΑΕΚ

Επιτέλους βροχή…. “Πρωτοβρόχια” στις Κυκλάδες αλλά με διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος

Μετά από σχεδόν επτά μήνες είχαμε την πρώτη βροχή στις Κυκλάδες - Σε Φολέγανδρο και Ιο το μεγαλύτερο ποσοστό βροχόπτωσης

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Ινδία: Ποιο νησί των Κυκλάδων δίνει το όνομά του σε αυτοκίνητο; (video)

Το ελληνικό κυκλαδίτικο νησί που θα δώσει το όνομά του στο νέο SUV (εικόνες & βίντεο)

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη