Η τεχνολογία έχει παίξει έναν εντυπωσιακό ρόλο στη μεταμόρφωση διάφορων βιομηχανιών, κάθε είδους και σε όλον τον κόσμο. Ανάμεσά τους είναι και εκείνη της διασκέδασης, μίας βιομηχανίας με πολλά διαφορετικά παρακλάδια, που καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο ψυχαγωγούμαστε και χρησιμοποιούμε το περιεχόμενο που μπορεί να μας προσφέρει. Η ταχεία πρόοδος της τεχνητής νοημοσύνης, της ρομποτικής, της τεχνολογίας drone, των γραφικών και των εφέ, έχει αλλάξει το πρόσωπο της διασκέδασης και, σε κάποιες περιπτώσεις, έχει ευνοήσει τη δημιουργία νέων μορφών ψυχαγωγίας.
Μπορεί κανείς να δει διάφορους τομείς που βγήκαν κερδισμένοι από τη βοήθεια της τεχνολογίας, είτε πρόκειται για κλασικές μορφές, όπως ο κινηματογράφος και η μουσική, είτε για νεότερες καινοτομίες, όπως είναι οι streaming υπηρεσίες και τα βιντεοπαιχνίδια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η βιομηχανία του igaming, με τα παιχνίδια του καζίνο να βρίσκουν πεδίο για ανανέωση, ακόμη και… απογείωση, της δημοτικότητάς τους. Η ρουλέτα, που θεωρείται η «βασίλισσα» της ψυχαγωγίας στα καζίνο, κατάφερε με τη βοήθεια της τεχνολογίας να δείξει ένα νέο πρόσωπο προς το κοινό.
Η παράδοση της ρουλέτας ξεκινάει από τον 18ο αιώνα, όταν ο μαθηματικός Μπλεζ Πασκάλ θέλησε να δημιουργήσει έναν τροχό που να γυρίζει αιώνια. Φυσικά, αυτό ήταν αδύνατο να συμβεί, αλλά ο τροχός του αποτέλεσε την έμπνευση για τους Φρανσουά και Λουί Μπλαν, οι οποίοι τον χώρισαν σε τμήματα και τον μετέτρεψαν σε παιχνίδι. Στα μέσα του 19ου αιώνα, η σύγχρονη μορφή της ρουλέτας μπήκε στα επίγεια καζίνο και, μέσα σε λίγες δεκαετίες, μετατράπηκε στη ναυαρχίδα τους.
Στο τέλος της δεκαετίας του ’90, η ίδια βιομηχανία διαπίστωσε ότι οι καινοτομίες της εποχής (κυρίως η πρόσβαση στο διαδίκτυο), μπορούσαν να ανοίξουν νέους ορίζοντες και είχε απόλυτο δίκιο. Έδωσε χώρο στην τεχνολογία και δημιουργήθηκαν οι online πλατφόρμες, που σε συνδυασμό με τις εξειδικευμένες εφαρμογές για κινητά και την παρουσία του internet παντού, άλλαξαν το τοπίο της διασκέδασης.
Η ρουλέτα έπαψε να είναι ένας τροχός που γυρίζει πάνω σε ένα τραπέζι και πέρασε στην ψηφιακή εποχή. Ενισχύθηκε από τα γραφικά και τις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη, ενώ έγινε άμεσα προσβάσιμη από όλους όσους θέλουν να απολαύσουν το παιχνίδι. Σήμερα, όποιος θέλει μπορεί να διασκεδάσει στη ρουλέτα από όπου κι αν βρίσκεται, ανά πάσα στιγμή της ημέρας.
Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα όλων όσων έχει αλλάξει στην ψυχαγωγία. Όσα πέτυχε η τεχνολογία στη βιομηχανία του igaming, εφαρμόστηκαν στη συνέχεια σε άλλα είδη διασκέδασης, με αποτέλεσμα να έχουμε φτιάσει πια στο σημείο που δημιουργούνται νέες ιδέες και νέοι τομείς. Κοιτάζοντας στο μέλλον, υπάρχουν πολλοί τρόποι, με τους οποίους η τεχνολογία αναμένεται να μεταμορφώσει, ακόμη γενικότερα, την εν λόγω βιομηχανία.
Η εικονική πραγματικότητα, για παράδειγμα, έχει ήδη προσφέρει νέες προοπτικές στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, δίνοντας τη δυνατότητα στο θεατή να γίνει μέρος στις αγαπημένες του ταινίες και σειρές, αλληλοεπιδρώντας με το εικονικό περιβάλλον. Αυτή η μορφή διασκέδασης έχει συμβάλλει ριζικά στον τρόπο που απολαμβάνουμε τη μικρή και μεγάλη οθόνη, και παράλληλα ανοίγει νέους δρόμους για άτομα με αναπηρίες, δίνοντάς τους την ευκαιρία να συμμετέχουν σε εμπειρίες που προηγουμένως δεν ήταν προσβάσιμες.
Ταυτόχρονα, η παραδοσιακή τηλεόραση έδωσε τη σκυτάλη στις υπηρεσίες streaming. Οποιοσδήποτε από εμάς προτιμάει, πλέον, πιο εύκολα την ευελιξία που προσφέρουν οι διάφορες πλατφόρμες streaming, μιας και έχει την επιλογή να δει ό,τι θελήσει, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.
Η τεχνολογία έχει δημιουργήσει, επίσης, νέες κατηγορίες ψυχαγωγίας, όπως τα esports, με τεράστιες τηλεθεάσεις σε σπουδαία αθλητικά γεγονότα, όπως τα παγκόσμια πρωταθλήματα ενώ, παράλληλα, η χρήση drones σε τέτοιες διοργανώσεις, και όχι μόνο, έχει αυξηθεί ραγδαία, προσφέροντας ζωντανές εικόνες και εντυπωσιακά πλάνα στον θεατή.
Τέλος, δεν μπορούμε να «αφήσουμε εκτός» τα social media, αφού πρόκειται για ένα τεράστιο κομμάτι της καθημερινής ψυχαγωγίας μας που εξελίσσεται διαρκώς. Πλέον, ο καθένας από εμάς δεν περιορίζεται μόνο στην κατανάλωση περιεχομένου, αλλά έχει τη δυνατότητα να γίνει «κομμάτι της συζήτησης», να εκφράσει την άποψή του και να πάρει θέση απέναντι στα δρώμενα, έστω με ένα «like».
Πλατφόρμες όπως το Twitter, το Facebook και το Instagram, μας δίνουν πρόσβαση, και μαζί τη δυνατότητα, να μοιραστούμε τις σκέψεις μας, τις ικανότητές μας, τις καλλιτεχνικές μας ανησυχίες, αλλά και να γνωρίσουμε χρήστες με τα ίδια ενδιαφέρονται ή ακόμα και να μιλήσουμε με διάσημους καλλιτέχνες και δημιουργούς περιεχομένου.