Παρασκευή, 6 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΤεχνολογίαΣαντορίνη - Sea Diamond: Το ΥΠΕΝ δεν θέλει ούτε να ακούει για...

Σαντορίνη – Sea Diamond: Το ΥΠΕΝ δεν θέλει ούτε να ακούει για το θέμα του ναυαγίου

|

Μία ακόμη ανακοίνωση από την Συντονιστική Επιτροπή για το ναυάγιο του “Sea Diamond” στη Σαντορίνη – Τι καταγγέλει

“… Και ενώ η ρύπανση από το ναυάγιο του Sea Diamond είναι καθημερινό φαινόμενο μέσα στην αγκαλιά της Καλντέρας, ουδείς συζητά για αυτό.  Το «ευαίσθητο» Υπουργείο Περιβάλλοντος, ενώ κάνει εξαγγελίες για την ανακύκλωση στη Σαντορίνη, και τον περιορισμό του πλαστικού, δεν θέλει ούτε να ακούει για το θέμα του ναυαγίου. Το αρμόδιο κατά το νόμο Υπουργείο Ναυτιλίας, αφού σταμάτησε το διαγωνισμό ανέλκυσης που είχε ξεκινήσει η Δημόσια Αρχή Λιμένων, με τη φθηνή δικαιολογία ότι αυτή είναι υποχρέωση του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, τηρεί σιγή ιχθύος παρά την εκδήλωση αδυναμίας του ΛΤ Θήρας να διαχειριστεί περεταίρω την υπόθεση. Κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο νησί μας τον περασμένο Ιούνιο, ούτε καν θελήσανε να συζητήσουν για το θέμα παρότι αυτό τέθηκε ως σημαντικό πρόβλημα από συμπολίτη μας…” Ποιος τα λέει αυτά; Μα η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond που βλέπει ότι εδώ και 14 χρόνια τίποτα δεν γίνεται… Και το κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου είναι έτοιμο να χαθεί στα βάθη της Καλντέρας… Και στον επίλογο αναφέρει: Απαιτούμε την άμεση ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond, ανεξαρτήτως του οικονομικού κόστους που θα επιφέρει αυτό στην πλοιοκτήτρια και τον αλληλοασφαλιστικό της οργανισμό, όπως γίνεται σε όλα τα ευνομούμενα και πολιτισμένα κράτη του κόσμου. Δεν μπορούμε να ανεχτούμε άλλο εμπαιγμό και κοροϊδία!!  Δεκατέσσερα χρόνια είναι ήδη πάρα πολλά!! Φτάνει πια.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση που εξέδωσε η Συντονιστική Επιτροπή, αναφέρει:

“Το ναυάγιο του SEA DIAMOND, 14 χρόνια μετά τη βύθισή του στην Καλντέρα της Σαντορίνης συνεχίζει να εκπέμπει σήμα SOS. Είναι το σήμα εκείνο που δεν εξέπεμψε ο καπετάνιος του πλοίου την ημέρα που προσέκρουσε στα ορατά, διά γυμνού οφθαλμού, βράχια της Καλντέρας της Σαντορίνης και το άφησαν να βυθιστεί σε βαθιά νερά, μετά από 14 ώρες!

Εκπέμπει σήμα κινδύνου για την ασφάλεια και την υγεία όλων μας. Για το σήμερα που ζούμε και για το αύριο των παιδιών μας. Εκπέμπει σήμα κινδύνου για το φυσικό μας περιβάλλον, από το οποίο προερχόμαστε και εξαρτιόμαστε άμεσα. Το ναυάγιο συνεχίζει να αποτελεί μία τοξική ωρολογιακή βόμβα. Μέσα στο πλοίο υπάρχουν περισσότεροι από 300 τόνοι μαζούτ, καύσιμα και λιπαντικά μηχανής, περισσότερα από 2500 κυβικά μέτρα μονωτικών υλικών όπως πετροβάμβακας και υαλοβάμβακας, περισσότερα από 400 κιλά ανόδια που περιέχουν βαρέα μέταλλα όπως μόλυβδο, κάδμιο και ψευδάργυρο, περισσότερα από 17.000 μέτρα καλωδιώσεων που περιέχουν χαλκό, περισσότερα από 300 λίτρα ηλεκτρολύτη στις μπαταρίες του πλοίου που περιέχουν ισχυρά οξέα, μόλυβδο και κάδμιο, πολλά άλλα τοξικά χημικά όπως χρώματα, αντισκωριακά, σταθεροποιητές βαφών, αλλά και πολλές ηλεκτρονικές συσκευές στα όργανα και στις εγκαταστάσεις του πλοίου που περιέχουν υδράργυρο, ενώ όλες οι εύφλεκτες επιφάνειές του ήταν εμποτισμένες με βρωμιούχες επιβραδυντικές χημικές ενώσεις.

Και ενώ η ρύπανση από το ναυάγιο του Sea Diamond είναι καθημερινό φαινόμενο μέσα στην αγκαλιά της Καλντέρας, ουδείς συζητά για αυτό.  Το «ευαίσθητο» Υπουργείο Περιβάλλοντος, ενώ κάνει εξαγγελίες για την ανακύκλωση στη Σαντορίνη, και τον περιορισμό του πλαστικού, δεν θέλει ούτε να ακούει για το θέμα του ναυαγίου. Το αρμόδιο κατά το νόμο Υπουργείο Ναυτιλίας, αφού σταμάτησε το διαγωνισμό ανέλκυσης που είχε ξεκινήσει η Δημόσια Αρχή Λιμένων, με τη φθηνή δικαιολογία ότι αυτή είναι υποχρέωση του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, τηρεί σιγή ιχθύος παρά την εκδήλωση αδυναμίας του ΛΤ Θήρας να διαχειριστεί περεταίρω την υπόθεση. Κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο νησί μας τον περασμένο Ιούνιο, ούτε καν θελήσανε να συζητήσουν για το θέμα παρότι αυτό τέθηκε ως σημαντικό πρόβλημα από συμπολίτη μας.

Παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με το πόρισμα της διαταχθείσης Πραγματογνωμοσύνης από το Τριμελές Εφετείο Πειραιώς, το ναυάγιο του Sea Diamond χαρακτηρίστηκε ως εστία εκπομπής ρυπογόνων και επιβλαβών ουσιών, τόσο για το ανθρώπινο όσο και για το φυσικό περιβάλλον, ουδείς από την πολιτεία ενδιαφέρεται να πιέσει πλοιοκτήτη και ασφαλιστή να το ανελκύσει.

Σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη: «Η επιβάρυνση που έχει επιφέρει το ναυάγιο του «Sea Diamond» στην περιοχή είναι σαφής και ο μοναδικός τρόπος αποτροπής της, είναι η οριστική απομάκρυνση του. Κάθε άλλη καθυστέρηση ή ενέργεια θα έχει ως αποτέλεσμα την οικολογική και όχι μόνον καταστροφή της Καλντέρας». «Η τελική εξάλειψη των πιθανών κινδύνων ρύπανσης του ναυαγίου προσδιορίζεται χρονικά στα 420 χρόνια και συμπίπτει με τη χρονική έκταση στο μέλλον των επιβλαβών εκπομπών από το πλοίο αλλά και με το χρονικό σημείο κατά το οποίο το «σώμα» του πλοίου θα καταστεί αδρανές». «Ως βέλτιστη λύση (από περιβαλλοντικής απόψεως), προκρίνεται η ολική ανέλκυση του σκάφους».

Ταυτόχρονα σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες που διόρισε το Τριμελές Εφετείο Πειραιά: «Με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, η ανέλκυση του ναυαγίου SEA DIAMOND είναι πρακτικώς εφικτή»

Και ο Θηραϊκός λαός ακόμη αναρωτιέται:

1. Γιατί δεν εφαρμόζονται στην περίπτωσή μας οι νόμοι περί ανέλκυσης ναυαγίων και τα άρθρα του Συντάγματος για την προστασία του Περιβάλλοντος; Η Ελληνική δικαιοσύνη, στον ανώτατο βαθμό της, με την τελεσίδικη απόφαση 515/2016 του Αρείου Πάγου, αναγνώρισε την ύπαρξη σοβαρής και εξακολουθητικής θαλάσσιας ρύπανσης που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης και κατ’ επέκταση την ανάγκη ανέλκυσης του ναυαγίου. Ταυτόχρονα αποφάσισε τελεσίδικα για την ενοχή του Πλοιάρχου του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου αλλά και του Διευθυντή Επιχειρήσεων της συνδιαχειρίστριας εταιρείας Core Marine LTD.

2. Γιατί ο εφοπλιστής και η ασφαλιστική του εταιρεία δεν πληρώνει τα πρόστιμα που του επιβλήθηκαν μέχρι το 2008 και γιατί οι υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος δεν επιβάλλουν πρόστιμα στην πλοιοκτήτρια και στην οικονομική διαχειρίστρια στην Ελλάδα, αφού η ρύπανση είναι συνεχής και εξακολουθητική;

3. Γιατί το Υπουργείο Περιβάλλοντος σιωπά και δεν χαρακτηρίζει το ναυάγιο του Sea Diamond, ή μέρος αυτού, ως απόβλητο, όπως στην πραγματικότητα είναι, αφού πρόκειται για ένα εγκαταλελειμμένο πλοίο στο βυθό της καλντέρας της Σαντορίνης με εκατοντάδες τόνους μαζούτ στο εσωτερικό του και δεκάδες τόνους επικίνδυνων χημικών και τοξικών ουσιών που δηλητηριάζουν καθημερινά τη θάλασσά μας και τους ζωντανούς οργανισμούς της; Γιατί δεν εφαρμόζεται η κείμενη νομοθεσία περί διαχείρισης αποβλήτων; Τι νόημα έχουν οι μεγάλες εξαγγελίες και τα νομοθετήματα για Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων όταν κρύβουμε μία τοξική βόμβα μέσα στη θάλασσά μας;

4. Γιατί το Υπουργείο Ναυτιλίας δείχνει να αγνοεί επιδεικτικά την απόφαση 1820/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας (στο οποίο προσέφυγαν οι κάτοικοι της Σαντορίνης), σύμφωνα με την οποία το ΥΕΝ έχει άμεση και αυτοτελή υποχρέωση να κινήσει τις διαδικασίες ανέλκυσης του Sea Diamond;

Από την επόμενη μέρα που βυθίστηκε το Sea Diamond, ακούγαμε πως για να αποζημιωθεί η πλοιοκτήτρια από την ασφαλιστική της εταιρεία, όπως και έγινε 7 μήνες μετά, έπρεπε να συμβεί ολική απώλεια του σκάφους (“total loss”)… Ουδείς από τους αρμόδιους του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος τόλμησε εκείνο το βράδυ της 5ης Απριλίου 2007, να εμποδίσει την επί 14 ώρες προσπάθεια βύθισης του Sea Diamond, παρόλο που παρακολουθούσαν την επιχείρηση από απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων. Και μέχρι σήμερα, φαίνεται πως η περίοδος των διαπλεκόμενων επιχειρηματικών συμφερόντων και της κρατικής αδράνειας, ακόμη καλά κρατεί. Φαίνεται πως η νομοθεσία και τα άρθρα του συντάγματος δεν μπορούν να έχουν την ίδια εφαρμογή σε όλες τις περιπτώσεις των παραβάσεων και των εγκλημάτων κατά του περιβάλλοντος, αλλά και της ίδιας της ανθρώπινης ζωής. Για άλλη μία φορά καλούμε την Πολιτεία, δια των αρμοδίων υπουργείων, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Δήμου Θήρας, να αναλάβει το ρόλο που της αναλογεί και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, προστατεύοντας το δίκαιο, τους πολίτες της χώρας και την ίδια την κληρονομιά της από τους επίδοξους κερδοσκόπους και την καταστροφή που φέρουν αυτοί στο βωμό του χρήματος.

Καλούμε το λαό της Σαντορίνης σε επαγρύπνηση. Απαιτούμε την άμεση ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond, ανεξαρτήτως του οικονομικού κόστους που θα επιφέρει αυτό στην πλοιοκτήτρια και τον αλληλοασφαλιστικό της οργανισμό, όπως γίνεται σε όλα τα ευνομούμενα και πολιτισμένα κράτη του κόσμου. Δεν μπορούμε να ανεχτούμε άλλο εμπαιγμό και κοροϊδία!!  Δεκατέσσερα χρόνια είναι ήδη πάρα πολλά!! Φτάνει πια.

Ανελκύστε το «SEA DIAMOND». Σταματήστε άλλο ένα μεγάλο περιβαλλοντικό έγκλημα!


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Επίσκεψη του Υφυπουργού Δικαιοσύνης στη Νάξο – Συναντήσεις με φορείς και αυτοψία σε δικαστικές εγκαταστάσεις (video)

Σε διαδοχικές συναντήσεις ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης ενημερώθηκε για την πρόοδο έργων και τις ανάγκες της Νάξου στον τομέα της Δικαιοσύνης

Hellenic Seaplanes: Απογειώνονται τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, αλλά όχι σε Μήλο και Σαντορίνη

Παρά την ετοιμότητα της Hellenic Seaplanes, δύο εμβληματικά νησιά μένουν εκτός του εθνικού πτητικού χάρτη λόγω αρνητικών γνωμοδοτήσεων από τις Λιμενικές Αρχές

Μύκονος – Γ. Βρούτσης: Αναβαθμίζεται το γήπεδο ποδοσφαίρου στον Κόρφο με χρηματοδότηση 731.500€

Ο Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης και ο Δήμαρχος Χρήστος Βερώνης ανακοίνωσαν την υλοποίηση του έργου σε ειδική εκδήλωση παρουσία Ολυμπιονικών και αθλητών

«Οι Κούροι ανήκουν στο Φλεριό»: Σαφής αντίθεση στην απομάκρυνσή τους από τη Νάντια Σαλτερή

Δημόσια παρέμβαση της Νάντιας Σαλτερή για την απόφαση του ΚΑΣ – Χωρίς διαβούλευση, χωρίς διάλογο, με κίνδυνο απώλειας της πολιτιστικής ταυτότητας των Μελάνων

Μια Τήνος για όλους: Νέες θέσεις (14) στάθμευσης ΑμεΑ σε κοινότητες του νησιού

Ο Δήμος Τήνου κάνει πράξη την ισότιμη πρόσβαση, με ουσιαστικές παρεμβάσεις για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες σε 11 χωριά του νησιού

Στη Νάξο (και φέτος) το ελικόπτερο αεροπυρόσβεσης, ασπίδα προστασίας για το καλοκαίρι

Το ελικόπτερο Kamov Ka-32 σταθμεύει ξανά στο αεροδρόμιο της Νάξου, έτοιμο να επέμβει άμεσα σε κάθε πυρκαγιά στις Κυκλάδες και το Νότιο Αιγαίο

Νάξος: Συνάντηση συνεργασίας Δημάρχου με νέα διοίκηση νοσοκομείων Σύρου και Νάξου

Με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας, Δήμος και Διοίκηση των Νοσοκομείων Νάξου και Σύρου συναντήθηκαν σε θετικό και παραγωγικό κλίμα

Προκριματικά Μουντιάλ 2026: Νίκη Βελγίου με πολλά γκολ

Η πρόταση της ημέρας έρχεται από τα Προκριματικά του Μουντιάλ 2026.. Ποια είναι η σημερινή μας επιλογή

Γ. Πολυχρονάκος: «Για τις Κυκλάδες όπως τις αγαπήσαμε, όπως πρέπει να τις παραδώσουμε» (video)

Δήλωση του Τομεάρχη Νησιωτικής Πολιτικής ΠΑΣΟΚ για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με επίκεντρο τις Κυκλάδες, το νερό και το μέλλον της βιώσιμης ανάπτυξης

Νάξος: Ξεκίνησε η ναυαγοσωστική κάλυψη στις πολυσύχναστες παραλίες

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων επαναφέρει την οργανωμένη ναυαγοσωστική προστασία για το 2025, με έμφαση στην πρόληψη, την ασφάλεια και τον σεβασμό στον άνθρωπο

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος: Πυρκαγιά σε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο καθοδόν προς τη Χώρα

Με ψυχραιμία και συνεργασία πολιτών και Πυροσβεστικής αποφεύχθηκε σοβαρό περιστατικό στο δρόμο Γλυνάδου – Χώρας

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Mission (Not) Possible: Νορβηγοί, με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από Νάξο “πιάστηκαν” στα σύνορα

ζευγάρι τουριστών αποφάσισε να... κάνει εξαγωγή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, αλλά το ταξίδι τους σταμάτησε λίγο πριν τη "μεγάλη έξοδο".

Κυκλάδες – “Μαριέττα Γιαννάκου”: Ξεκινά η ανακαίνιση 17 σχολείων μέσω του προγράμματος (πίνακας)

Υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε 426 σχολικές μονάδες πανελλαδικά – Εργασίες και σε σχολεία Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Σύρου, Τήνου, Θήρας και Ίου

Κουφονήσια – “Γιορτή Ψαρά”: Μια νύχτα αφιερωμένη στους ανθρώπους της θάλασσας (video)

Παράδοση, διάλογος και κοινότητα ενώθηκαν στη Γιορτή του Ψαρά στα Κουφονήσια, με την παρουσία τοπικών αρχών και ανθρώπων που κρατούν ζωντανό το νησιωτικό μας πνεύμα.

Η 15χρονη Τόνια Κορρέ από τη Νάξο κατακτά τις πίστες των Βαλκανίων!

Με εντυπωσιακές επιδόσεις στο BMU στις Σέρρες, η νεαρή αναβάτρια ανεβαίνει στο βάθρο και στοχεύει σε διεθνείς διακρίσεις.

«Κλείνουμε – γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν»: Η εστίαση στην Πάρο κατεβάζει ρολά στις 5 Ιουνίου

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις και τα εξοντωτικά πρόστιμα που απειλούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους – Ζητούν άμεσες λύσεις