Πέμπτη, 14 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΤεχνολογίαΣαντορίνη - Sea Diamond: Το ΥΠΕΝ δεν θέλει ούτε να ακούει για...

Σαντορίνη – Sea Diamond: Το ΥΠΕΝ δεν θέλει ούτε να ακούει για το θέμα του ναυαγίου

|

Μία ακόμη ανακοίνωση από την Συντονιστική Επιτροπή για το ναυάγιο του “Sea Diamond” στη Σαντορίνη – Τι καταγγέλει

“… Και ενώ η ρύπανση από το ναυάγιο του Sea Diamond είναι καθημερινό φαινόμενο μέσα στην αγκαλιά της Καλντέρας, ουδείς συζητά για αυτό.  Το «ευαίσθητο» Υπουργείο Περιβάλλοντος, ενώ κάνει εξαγγελίες για την ανακύκλωση στη Σαντορίνη, και τον περιορισμό του πλαστικού, δεν θέλει ούτε να ακούει για το θέμα του ναυαγίου. Το αρμόδιο κατά το νόμο Υπουργείο Ναυτιλίας, αφού σταμάτησε το διαγωνισμό ανέλκυσης που είχε ξεκινήσει η Δημόσια Αρχή Λιμένων, με τη φθηνή δικαιολογία ότι αυτή είναι υποχρέωση του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, τηρεί σιγή ιχθύος παρά την εκδήλωση αδυναμίας του ΛΤ Θήρας να διαχειριστεί περεταίρω την υπόθεση. Κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο νησί μας τον περασμένο Ιούνιο, ούτε καν θελήσανε να συζητήσουν για το θέμα παρότι αυτό τέθηκε ως σημαντικό πρόβλημα από συμπολίτη μας…” Ποιος τα λέει αυτά; Μα η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond που βλέπει ότι εδώ και 14 χρόνια τίποτα δεν γίνεται… Και το κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου είναι έτοιμο να χαθεί στα βάθη της Καλντέρας… Και στον επίλογο αναφέρει: Απαιτούμε την άμεση ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond, ανεξαρτήτως του οικονομικού κόστους που θα επιφέρει αυτό στην πλοιοκτήτρια και τον αλληλοασφαλιστικό της οργανισμό, όπως γίνεται σε όλα τα ευνομούμενα και πολιτισμένα κράτη του κόσμου. Δεν μπορούμε να ανεχτούμε άλλο εμπαιγμό και κοροϊδία!!  Δεκατέσσερα χρόνια είναι ήδη πάρα πολλά!! Φτάνει πια.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση που εξέδωσε η Συντονιστική Επιτροπή, αναφέρει:

“Το ναυάγιο του SEA DIAMOND, 14 χρόνια μετά τη βύθισή του στην Καλντέρα της Σαντορίνης συνεχίζει να εκπέμπει σήμα SOS. Είναι το σήμα εκείνο που δεν εξέπεμψε ο καπετάνιος του πλοίου την ημέρα που προσέκρουσε στα ορατά, διά γυμνού οφθαλμού, βράχια της Καλντέρας της Σαντορίνης και το άφησαν να βυθιστεί σε βαθιά νερά, μετά από 14 ώρες!

Εκπέμπει σήμα κινδύνου για την ασφάλεια και την υγεία όλων μας. Για το σήμερα που ζούμε και για το αύριο των παιδιών μας. Εκπέμπει σήμα κινδύνου για το φυσικό μας περιβάλλον, από το οποίο προερχόμαστε και εξαρτιόμαστε άμεσα. Το ναυάγιο συνεχίζει να αποτελεί μία τοξική ωρολογιακή βόμβα. Μέσα στο πλοίο υπάρχουν περισσότεροι από 300 τόνοι μαζούτ, καύσιμα και λιπαντικά μηχανής, περισσότερα από 2500 κυβικά μέτρα μονωτικών υλικών όπως πετροβάμβακας και υαλοβάμβακας, περισσότερα από 400 κιλά ανόδια που περιέχουν βαρέα μέταλλα όπως μόλυβδο, κάδμιο και ψευδάργυρο, περισσότερα από 17.000 μέτρα καλωδιώσεων που περιέχουν χαλκό, περισσότερα από 300 λίτρα ηλεκτρολύτη στις μπαταρίες του πλοίου που περιέχουν ισχυρά οξέα, μόλυβδο και κάδμιο, πολλά άλλα τοξικά χημικά όπως χρώματα, αντισκωριακά, σταθεροποιητές βαφών, αλλά και πολλές ηλεκτρονικές συσκευές στα όργανα και στις εγκαταστάσεις του πλοίου που περιέχουν υδράργυρο, ενώ όλες οι εύφλεκτες επιφάνειές του ήταν εμποτισμένες με βρωμιούχες επιβραδυντικές χημικές ενώσεις.

Και ενώ η ρύπανση από το ναυάγιο του Sea Diamond είναι καθημερινό φαινόμενο μέσα στην αγκαλιά της Καλντέρας, ουδείς συζητά για αυτό.  Το «ευαίσθητο» Υπουργείο Περιβάλλοντος, ενώ κάνει εξαγγελίες για την ανακύκλωση στη Σαντορίνη, και τον περιορισμό του πλαστικού, δεν θέλει ούτε να ακούει για το θέμα του ναυαγίου. Το αρμόδιο κατά το νόμο Υπουργείο Ναυτιλίας, αφού σταμάτησε το διαγωνισμό ανέλκυσης που είχε ξεκινήσει η Δημόσια Αρχή Λιμένων, με τη φθηνή δικαιολογία ότι αυτή είναι υποχρέωση του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, τηρεί σιγή ιχθύος παρά την εκδήλωση αδυναμίας του ΛΤ Θήρας να διαχειριστεί περεταίρω την υπόθεση. Κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο νησί μας τον περασμένο Ιούνιο, ούτε καν θελήσανε να συζητήσουν για το θέμα παρότι αυτό τέθηκε ως σημαντικό πρόβλημα από συμπολίτη μας.

Παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με το πόρισμα της διαταχθείσης Πραγματογνωμοσύνης από το Τριμελές Εφετείο Πειραιώς, το ναυάγιο του Sea Diamond χαρακτηρίστηκε ως εστία εκπομπής ρυπογόνων και επιβλαβών ουσιών, τόσο για το ανθρώπινο όσο και για το φυσικό περιβάλλον, ουδείς από την πολιτεία ενδιαφέρεται να πιέσει πλοιοκτήτη και ασφαλιστή να το ανελκύσει.

Σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη: «Η επιβάρυνση που έχει επιφέρει το ναυάγιο του «Sea Diamond» στην περιοχή είναι σαφής και ο μοναδικός τρόπος αποτροπής της, είναι η οριστική απομάκρυνση του. Κάθε άλλη καθυστέρηση ή ενέργεια θα έχει ως αποτέλεσμα την οικολογική και όχι μόνον καταστροφή της Καλντέρας». «Η τελική εξάλειψη των πιθανών κινδύνων ρύπανσης του ναυαγίου προσδιορίζεται χρονικά στα 420 χρόνια και συμπίπτει με τη χρονική έκταση στο μέλλον των επιβλαβών εκπομπών από το πλοίο αλλά και με το χρονικό σημείο κατά το οποίο το «σώμα» του πλοίου θα καταστεί αδρανές». «Ως βέλτιστη λύση (από περιβαλλοντικής απόψεως), προκρίνεται η ολική ανέλκυση του σκάφους».

Ταυτόχρονα σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες που διόρισε το Τριμελές Εφετείο Πειραιά: «Με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, η ανέλκυση του ναυαγίου SEA DIAMOND είναι πρακτικώς εφικτή»

Και ο Θηραϊκός λαός ακόμη αναρωτιέται:

1. Γιατί δεν εφαρμόζονται στην περίπτωσή μας οι νόμοι περί ανέλκυσης ναυαγίων και τα άρθρα του Συντάγματος για την προστασία του Περιβάλλοντος; Η Ελληνική δικαιοσύνη, στον ανώτατο βαθμό της, με την τελεσίδικη απόφαση 515/2016 του Αρείου Πάγου, αναγνώρισε την ύπαρξη σοβαρής και εξακολουθητικής θαλάσσιας ρύπανσης που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης και κατ’ επέκταση την ανάγκη ανέλκυσης του ναυαγίου. Ταυτόχρονα αποφάσισε τελεσίδικα για την ενοχή του Πλοιάρχου του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου αλλά και του Διευθυντή Επιχειρήσεων της συνδιαχειρίστριας εταιρείας Core Marine LTD.

2. Γιατί ο εφοπλιστής και η ασφαλιστική του εταιρεία δεν πληρώνει τα πρόστιμα που του επιβλήθηκαν μέχρι το 2008 και γιατί οι υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος δεν επιβάλλουν πρόστιμα στην πλοιοκτήτρια και στην οικονομική διαχειρίστρια στην Ελλάδα, αφού η ρύπανση είναι συνεχής και εξακολουθητική;

3. Γιατί το Υπουργείο Περιβάλλοντος σιωπά και δεν χαρακτηρίζει το ναυάγιο του Sea Diamond, ή μέρος αυτού, ως απόβλητο, όπως στην πραγματικότητα είναι, αφού πρόκειται για ένα εγκαταλελειμμένο πλοίο στο βυθό της καλντέρας της Σαντορίνης με εκατοντάδες τόνους μαζούτ στο εσωτερικό του και δεκάδες τόνους επικίνδυνων χημικών και τοξικών ουσιών που δηλητηριάζουν καθημερινά τη θάλασσά μας και τους ζωντανούς οργανισμούς της; Γιατί δεν εφαρμόζεται η κείμενη νομοθεσία περί διαχείρισης αποβλήτων; Τι νόημα έχουν οι μεγάλες εξαγγελίες και τα νομοθετήματα για Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων όταν κρύβουμε μία τοξική βόμβα μέσα στη θάλασσά μας;

4. Γιατί το Υπουργείο Ναυτιλίας δείχνει να αγνοεί επιδεικτικά την απόφαση 1820/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας (στο οποίο προσέφυγαν οι κάτοικοι της Σαντορίνης), σύμφωνα με την οποία το ΥΕΝ έχει άμεση και αυτοτελή υποχρέωση να κινήσει τις διαδικασίες ανέλκυσης του Sea Diamond;

Από την επόμενη μέρα που βυθίστηκε το Sea Diamond, ακούγαμε πως για να αποζημιωθεί η πλοιοκτήτρια από την ασφαλιστική της εταιρεία, όπως και έγινε 7 μήνες μετά, έπρεπε να συμβεί ολική απώλεια του σκάφους (“total loss”)… Ουδείς από τους αρμόδιους του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος τόλμησε εκείνο το βράδυ της 5ης Απριλίου 2007, να εμποδίσει την επί 14 ώρες προσπάθεια βύθισης του Sea Diamond, παρόλο που παρακολουθούσαν την επιχείρηση από απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων. Και μέχρι σήμερα, φαίνεται πως η περίοδος των διαπλεκόμενων επιχειρηματικών συμφερόντων και της κρατικής αδράνειας, ακόμη καλά κρατεί. Φαίνεται πως η νομοθεσία και τα άρθρα του συντάγματος δεν μπορούν να έχουν την ίδια εφαρμογή σε όλες τις περιπτώσεις των παραβάσεων και των εγκλημάτων κατά του περιβάλλοντος, αλλά και της ίδιας της ανθρώπινης ζωής. Για άλλη μία φορά καλούμε την Πολιτεία, δια των αρμοδίων υπουργείων, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Δήμου Θήρας, να αναλάβει το ρόλο που της αναλογεί και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, προστατεύοντας το δίκαιο, τους πολίτες της χώρας και την ίδια την κληρονομιά της από τους επίδοξους κερδοσκόπους και την καταστροφή που φέρουν αυτοί στο βωμό του χρήματος.

Καλούμε το λαό της Σαντορίνης σε επαγρύπνηση. Απαιτούμε την άμεση ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond, ανεξαρτήτως του οικονομικού κόστους που θα επιφέρει αυτό στην πλοιοκτήτρια και τον αλληλοασφαλιστικό της οργανισμό, όπως γίνεται σε όλα τα ευνομούμενα και πολιτισμένα κράτη του κόσμου. Δεν μπορούμε να ανεχτούμε άλλο εμπαιγμό και κοροϊδία!!  Δεκατέσσερα χρόνια είναι ήδη πάρα πολλά!! Φτάνει πια.

Ανελκύστε το «SEA DIAMOND». Σταματήστε άλλο ένα μεγάλο περιβαλλοντικό έγκλημα!


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Οι Times προτείνουν: 17 ελληνικά νησιά-όνειρο για οικογενειακές διακοπές

Ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς η Νάξος, η Σίφνος και η Σκόπελος – Τι λένε οι εκπρόσωποι των νησιών για την εμπειρία που προσφέρουν στους ταξιδιώτες

Κυκλοφοριακό χάος στο Χαλκί Νάξου: Εικόνες αγανάκτησης και πλήγμα στον τουρισμό

Ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, εγκλωβισμένοι οδηγοί και επισκέπτες – Ζητούνται λύσεις για υποδομές και συγκοινωνία στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων

Η Ελένη Λεγάκη μιλά για τη μητέρα της, Ειρήνη Κονιτοπούλου-Λεγάκη, και αποκαλύπτει άγνωστες στιγμές (video)

Από τα πρώτα βήματα της μεγάλης κυρίας του νησιώτικου τραγουδιού, μέχρι τις τελευταίες της κουβέντες και τη μεγάλη επανένωση των Κονιτόπουλων. (video)

Μητρόπολη Παροναξίας: Θυρανοίξια Ιερού Παρεκκλησίου Αγίου Φλώρου στο Καστράκι Νάξου

Θυρανοίξια Ιερού Παρεκκλησίου Αγίου Φλώρου στο Καστράκι Νάξου - Τελέστηκε Ιερά Παράκληση προς την Υπεραγία Θεοτόκο

Ντοματοσαλάτα με παξιμάδι & κρίταμο – Το καλοκαίρι στο πιάτο σας!

Μια δροσερή, χορταστική και υγιεινή σαλάτα που γίνεται… πλήρες γεύμα.

Τζόκερ: 26,5 εκατομμύρια ευρώ, απόψε κληρώνει το μεγαλύτερο τζακπότ στην ιστορία του παιχνιδιού!

Μετά από 41 συνεχόμενα τζακπότ, η σημερινή (14/08) κλήρωση μοιράζει ποσό-ρεκόρ. Η αγωνία κορυφώνεται στις 22:00.

Κανονικά το δρομολόγιο του “Blue Star 1” – Συμφωνία ΠΕΝΕΝ και Blue Star Ferries

Συμφωνία ΠΕΝΕΝ και Blue Star Ferries για την αμοιβή των εξπρές δρομολογίων - Η εταιρεία δεσμεύτηκε να καταβάλει τη διαφορά στο σύνολο των 102 ναυτικών του πλοίου

Τι είναι οι «Κρυφοί Γύροι Μπόνους» και γιατί οι περισσότεροι παίκτες οριακά τους προσέχουν

Τι είναι οι «Κρυφοί Γύροι Μπόνους» και γιατί οι περισσότεροι παίκτες οριακά τους προσέχουν

Χίος: στην άσφαλτο πυροσβέστες για λίγα λεπτά ξεκούρασης

Μια φωτογραφία από το μέτωπο της φωτιάς συγκίνησε χιλιάδες ανθρώπους, αποτυπώνοντας την εξάντληση και την αυταπάρνηση των πυροσβεστών.

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Attica Group: Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια της Παρασκευής 8/8 λόγω απαγορευτικού απόπλου

Ανακοινώθηκε η αναστολή σημαντικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς και από τις Κυκλάδες – Σε αναμονή νεότερων οδηγιών οι επιβάτες.

Blue Star Ferries: Αναστολή δρομολογίων για σήμερα (08/08), στις 4 το απόγευμα αναχωρεί το “Blue Star Delos”

Ακυρώνονται τα περισσότερα δρομολόγια της Blue Star λόγω απαγορευτικού – Το μόνο που ταξιδεύει είναι το Blue Star Delos με καθυστέρηση και τροποποιημένο δρομολόγιο

Απαγορευτικό απόπλου: Νυχτερινές λύσεις για Άνδρο από Ραφήνα

Καθηλωμένα 25 πλοία στον Πειραιά και 13 στη Ραφήνα – Τρία έκτακτα δρομολόγια μεταμεσονύχτια για Άνδρο για να εξυπηρετηθούν αποκλεισμένοι επιβάτες

Τραγωδία στη Σαντορίνη: 45χρονος από τη Μεσοποταμία Καστοριάς βρέθηκε νεκρός σε πισίνα ξενοδοχείου

Ο άνδρας εργαζόταν εποχικά στο νησί – Οι αρχές ερευνούν τις συνθήκες του δυστυχήματος.