Με την εφαρμογή “Elephant” – «πρόληψη και επιβράδυνση» της ανάπτυξής άνοιας οι μαθητές του ΓΕΛ Νάξου (μαζί με τους συμμαθητές τους του Γενικού Λυκείου Φιλοθέης) μπήκαν στα δέκα καλύτερα σχολεία της Ελλάδας στο πλαίσιο του μαθήματος «Εικονική Επιχείρηση» του ΣΕΝ/ JA Greece – Ποιο άλλο σχολείο από τις Κυκλάδες μπήκε στην δεκάδα με τον τελικό στις 8 Μαϊου
Ηταν η 1η Μαρτίου όταν με χαρά είχαμε αναφέρει ότι ” Μία εφαρμογή «πρόληψης και επιβράδυνσης» της ανάπτυξής άνοιας δημιούργησαν μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Φιλοθέης και του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου, στο πλαίσιο του μαθήματος «Εικονική Επιχείρηση» του ΣΕΝ/ JA Greece. Η εφαρμογή «Elephant» απευθύνεται σε άτομα που πάσχουν από άνοια ή Αλτσχάιμερ αλλά και στις οικογένειές τους και τους φροντιστές τους. Σε κάθε χρήστη εμφανίζονται διαδοχικά 20 ζεύγη φωτογραφιών προσώπων. Ο ένας είναι γνωστός (συγγενικό πρόσωπο ή φίλος) του ασθενούς και ο άλλος άγνωστος. Ο ασθενής καλείται να επιλέξει το πρόσωπο που γνωρίζει και στο τέλος η εφαρμογή εμφανίζει το ποσοστό επιτυχίας. Επαναλαμβάνοντας το τεστ ανά τρίμηνο ή εξάμηνο μπορεί να διαπιστωθεί η πιθανή βελτίωση στην μνήμη του”.
Και το είχαμε αναφέρει γιατί η συγκεκριμένη εφαρμογή «Elephant» θα παρουσιάζονταν στην εμπορική έκθεση «Trade Fair 2020» στις 6 Μαρτίου. Ας είναι καλά όμως ο Κορωνοϊός… Η έκθεση δεν έγινε ποτέ. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όλα χάθηξαν… Η εφαρμογή των μαθητών τόσο της Τραγαίας Νάξου όσο και του ΓΕΛ Φιλοθέης (σ.σ. επικεφαλής ο εκπαιδευτικός Πέτρος Ματζάκος με καταγωγή από τη Νάξο), όχι μόνο κρίθηκε με την παρουσίαση του σχετικού φακέλου, αλλά έκανε και την υπέρβαση και μπήκε στις 10 καλύτερες “ομάδες” του Πανελλήνιου διαγωνισμού Εικονικής Επιχείρησης με τον τελικό να έχει οριστεί την 8η Μαϊου όπου μέσω τηλεδιάσκεψης οι μαθητές θα αναλάβουν να παρουσιάσουν πλέον την δουλειά τους… Οπως μας είχε τονίσει ο κος Πέτρος Κουτρούλης – καθηγητής Πληροφορικής και υπεύθυνος του προγράμματος για τη Τραγαία της Νάξου – η δουλειά των παιδιών μόνο εύκολη δεν ήταν «Είναι ένας κοινός στόχος και για τους δύο γιατί εργαζόμαστε σε διαφορετικούς τομείς. Βρήκαμε το τι θα κάνει ο καθένας και από κει και πέρα οι ομάδες αυτονομήθηκαν. Μόλις φτάσουμε στο τελικό προϊόν θα ξαναενωθούμε για να το παρουσιάσουμε». Τα παιδιά της Νάξου είχαν αναλάβει το τομέα της έρευνας και ανάπτυξης και τα παιδιά της Φιλοθέης αυτούς του Marketing και του προϋπολογισμού… Και ο κος Κουτρούλης χαρακτήρισε σήμερα το όλο νέο ως μεγάλη επιτυχία που έδωσε χαρά στα παιδιά που αυτές τις ημέρες ζουν πρωτόγνωρες καταστάσεις.
Οι αντίπαλοι και η Μύκονος
Κι ενόψει του τελικού της 8ης Μαϊου τα σχολεία που θα παρουσιάσουν τις δράσεις τους είναι (με αλφαβητική σειρά): ECOWAVE -Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, ELEPHANT -ΓΕΛ Φιλοθέης & ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου, FeyeREi – ΕΠΑΛ Μυκόνου, GRID – Κολλέγιο Ανατόλια, jewelQRy- Εκπαιδευτήρια Καντά, KINESIS- Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Linkteen – Εκπαιδευτήρια Κωστέα Γείτονα, MEDINOW- Λύκειο Κολλεγίου Ψυχικού, STUSHION- PIERCE και V Project – Σχολή Μωραΐτη. Η πρόταση της Μυκόνου (ΕΠΑΛ) δεν είναι αλλο από το FeyeREi, δηλαδή ένα σύστημα αυτόνομο πυρανίχνευσης και με αφορμή τις περσινές πυρκαγιές στην Ελλάδα που κόστισαν τη ζωή σε +100 συνανθρώπους μας.. Και όπως διαβάζουμε ” είναι ένας Μικροϋπολογιστής (raspberry pi 3+) εφοδιασμένος με κάμερα και σύνδεση στο διαδίκτυο, λαμβάνει περιοδικά εικόνες, τις αναλύει προγραμματιστικά και σε περίπτωση διαπίστωσης πυρκαγιάς ενημερώνει αποστέλλοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το σύστημα αναρτάται σε αετό και ίπταται, εκμεταλλευόμενο τον άνεμο τις ημέρες αυξημένου κινδύνου, ώστε να καλύπτει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος πεδίου”.
Να και ο… Ελέφαντας
Και επιστρέφοντας στον … Ελέφαντα να πούμε ότι στην «εικονική τους επιχείρηση» συμμετέχουν 21 μαθητές από την Α’ και Β’ Λυκείου του ΓΕΛ Φιλοθέης και 22 μαθητές από την Α’ Λυκείου του ΓΕΛ της Τραγαίας Νάξου. Παρότι τους χωρίζουν πολλά χιλιόμετρα, τα δύο σχολεία αποφάσισαν να συνεργαστούν. «Στο πλαίσιο του μαθήματος Πληροφορικής, το ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου, είχε αναπτύξει μία εφαρμογή η οποία ήταν το random number generator όπου σε μία οθόνη αφής εμφανίζονται διάφοροι αριθμοί σε διάφορα σημεία και μετά από κάποιο χρόνο εξαφανίζονται και πρέπει ο χρήστης να πατήσει που βρίσκονταν. Είδαμε ότι είχαν φτιάξει αυτή την εφαρμογή, μας ενδιέφερε, ήρθαμε σε επαφή μαζί τους, τους εξηγήσαμε και αναπτύξαμε μαζί την ιδέα που είχαμε αποφασίσαμε να συνεργαστούμε για να συμμετέχουμε στην εμπορική έκθεση φέτος», σημειώνει ο Δημήτρης Σαμαράς, διευθύνων σύμβουλος στην … επιχείρηση και μαθητής της Β’ Λυκείου του ΓΕΛ Φιλοθέης..
Όπως λέει η Πετρούλα μαθήτρια της Α’ Λυκείου στο ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου, μέσω αυτής της εμπειρίας κατάφερε να «μπει» στον κόσμο του προγραμματισμού και να δει με άλλο μάτι την Πληροφορική ενώ ο συμμαθητής της Νίκος, προσθέτει ότι «δουλεύουν στην τάξη όλοι μαζί σαν μια ομάδα». Σύμφωνα με τον καθηγητή Πληροφορικής του ΓΕΛ Φιλοθέης, Πέτρο Ματζάκο, μέσω αυτού του προγράμματος και της εικονικής επιχείρησης που καλούνται οι μαθητές να δημιουργήσουν, αναπτύσσουν μία κουλτούρα «που τους μαθαίνει να ανοίγονται, να μοιράζονται και να μαθαίνουν καινούρια πράγματα. Τα παιδιά μας εκπαιδεύονται πάνω σε δεξιότητες όπως η συνεργασία, η ευρηματικότητα, η προσαρμοστικότητα, η αποδοχή».
Εμείς τι να πούμε; Να πάνε όλα καλά και να φτάσουν όσο το δυνατόν ψηλότερα…