Η εμφάνιση του αεροσκάφους ATR 72 της Ολυμπιακής Αεροπορίας το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης (15/12) στο αεροδρόμιο έφερε αισιοδοξία για ένα καλύτερο μέλλον – Η ενημέρωση έγκρισης μελετών σχετικά με την επέκταση του αεροδρομίου στη Νάξο
Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου και λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι στον διάδρομο του αεροδρομίου της Νάξου προσγειώνεται αεροπλάνο τύπου ΑΤR 72…. Ελικοφόρο που έχει δυνατότητα μεταφοράς 72 επιβατών και το οποίο κάνει έκτακτη εμφάνιση… Είναι κενό επιβατών και έρχεται με σκοπό να …μετρήσει τις διαστάσεις του διαδρόμου καθότι οι δοκιμές είναι απαραίτητες εάν ληφθεί η απόφαση για να εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο από την Olympic Air μεγαλύτερο αεροσκάφος…
Μέχρι σήμερα και με τον διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης να είναι στα 900 μέτρα, τα αεροπλάνα που έρχονται τόσο από την Olympic Air όσο και από την Sky Express έχουν δυνατότητα μεταφοράς μάξιμουμ 50 επιβάτες αλλά όπως όλα δείχνουν αλλάζουν τα δεδομένα.
Είναι όμως αρκετή η έλευση ενός αεροσκάφους να αλλάξει τα δεδομένα που έχουμε έως σήμερα για το αεροδρόμιο της Νάξου;
Σημερινό δημοσίευμα της ιστοσελίδας insider.gr αναφέρει ότι τροχοδρομεί επιτέλους το έργο που αφορά την επέκταση – βελτίωση πεδίου ελιγμών του κρατικού αερολιμένα “Απόλλων” Νάξου…
Και άμεσα έχουμε την ενημέρωση ότι βρισκόμαστε σε πιο αρχικά στάδια, ωστόσο, ήδη η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου (Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων) αποφάσισε την έγκριση των μελετών για την υλοποίηση του έργου: «Επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Νάξου (ΚΑΝΞ)», οι οποίες συντάχθηκαν από το γνωστό μελετητικό γραφείο ΝΑΜΑ που είναι εξ αυτών που έχουν έντονη παρουσία στις διαδικασίες ανάθεσης έργων τεχνικού συμβούλου σε μικρότερα ή μεγαλύτερα projects.
Ειδικότερα, οι μελέτες που εγκρίθηκαν αφορούσαν σε: τοπογραφική, γεωτεχνική, συγκοινωνιακή, υδραυλική – στατική, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων αλλά και μελέτη σκοπιμότητας. Στην αρχή του 2021 υπεγράφη σχετική σύμβαση με τίτλο: «Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων στην επικαιροποίηση/ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών για τη δημοπράτηση του έργου «Επέκταση και βελτίωση πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Νάξου (ΚΑΝΞ)».
Παράλληλα, γίνεται αναφορά στο γεγονός ότι εδώ και χρόνια υπάρχει απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για τον αερολιμένα Νάξου (ερωτηματικό αν χρήζει επικαιροποίησης), όμως προ ημερών (16-12-2021) γνωστοποιήθηκε η εισήγηση του Τμήματος Μελετών & Προγραμματισμού της ΔΥΑ-ως Διευθύνουσα Υπηρεσία για την έγκριση των μελετών του έργου».
Εμείς να σημειώσουμε εδώ ότι με βάση τις μελέτες για να έχουμε σε καθημερινή και μόνιμη βάση το ελικοφόρο αεροσκάφος ATR 72 (μπορεί να μεταφέρει από 64 έως 74 επιβάτες) ο διάδρομος θα πρέπει να επεκταθεί στα 1200 μέτρα (από τα 900 που είναι σήμερα). Σίγουρα θα πρέπει να αποκτήσει μεγαλύτερο πλάτος (σ.σ. εδώ είναι το πρόβλημα και με την Αλυκή), ο διάδρομος να βελτιωθεί τεχνικά γιατί αλλάζει το βάρος υποδοχής σε καθημερινή βάση και βέβαια να αναβαθμιστεί το κτήριο επιβατών και ο σταθμός. Εδώ και χρόνια υπάρχει η πληροφορία για ύπαρξη κονδυλίου ύψους 5 εκατ, ευρώ για αυτές τις εργασίες, όμως το μεγάλο αγκάθι ακούει στο όνομα «απαλλοτριώσεις» για την επέκταση του διαδρόμου… Και το πρόβλημα παραμένει μεγάλο….
Οπότε έχουμε χρόνο ακόμη αρκετό γιατί όλα έχουν να κάνουν με τις απαλλοτριώσεις… Μετά, έχουμε δρόμο…
Όμως, το αεροδρόμιο πρέπει να βελτιωθεί. Εκτός κι εάν κάνει στροφή η Δημοτική Αρχή και επιλέξει να ακολουθήσει το δρόμο χωροθέτησης ενός νέου αεροδρομίου που δεν θα είναι εγκλωβισμένο σε συγκεκριμένα όρια. Κακά τα ψέματα το υπάρχον αεροδρόμιο έχει …ταβάνι. Και το ξέρουν όλοι.