Μέσω της εταιρείας Renova Cosultants η Νάξος απέκτησε τον πρώτο ιδιωτικό σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (αυτοκίνητα και ποδήλατα)
“… Ο πρώτος δημόσια προσβάσιμος, σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νάξο, είναι γεγονός. Σε συνεργασία με τη Joule S.A., εγκαταστήσαμε και λειτουργούμε φορτιστή του δικτύου της Joule, ο οποίος θα εξυπηρετεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τους οδηγούς του νησιού. Η φόρτιση είναι εφικτή μέσω της mobile app jCharge. Δημιουργείστε λογαριασμό και ξεκινήστε τη φόρτιση!” Εϊναι η 21η Απριλίου και στη σελίδα της Renova Cosultants στα social media διαβάζουμε τη συγκεκριμένη ανάρτηση…
Και άμεσα η απορία “έχουμε ηλεκτρικά οχήματα που καλύπτονται από την συγκεκριμένη παροχή;” Η απάντηση διά στόματος Μανώλη Μπαρδάνη, εκ των ιδιοκτητών της εταιρείας, που μας αναφέρει” ναι, έχει ξεκνήσει εδώ και μερικές ημέρες. Δεν έχει σχέση με την αντίστοιχη κίνηση από το Δήμο… Αυτή τη στιγμή στη Νάξο έχουμε τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά μπορούν να φορτίσουν και οι κάτοχοι ηλεκτρικών ποδηλάτων…”
Μάλιστα, όπως διαβάσαμε και στην σελίδα caroto.gr “σε συνεργασία με τη Renova Cosultants έγινε η εγκατάσταση και η λειτουργία του ενός ακόμη φορτιστή του δικτύου Joule, ο οποίος θα εξυπηρετεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τους οδηγούς του νησιού. Η φόρτιση είναι εφικτή μέσω της mobile app jCharge.
Υπενθυμίζεται πως η Joule, που αναπτύσσει και διαχειρίζεται το δικό της δίκτυο φόρτισης EV, εγκατέστησε τον πρώτο σταθμό φόρτισης, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να εγχέει ενέργεια πίσω στο δίκτυο, μέσω της αποφόρτισης του οχήματός του. Η λειτουργία αυτή, γνωστή ως V2G (Vehicle to Grid), εξακολουθεί να είναι υπό ανάπτυξη, ακόμα και σε πιο προηγμένες, σε θέματα ηλεκτροκίνησης, αγορές.
Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να επιστρέφει ένα μέρος ή ολόκληρη την ηλεκτρική ενέργεια, με την οποία έχει φορτίσει το αυτοκίνητό του, πίσω στο δίκτυο, συμμετέχοντας ενεργά στην “πράσινη” κυκλική οικονομία. Αναλαμβάνοντας, πλέον, το ρόλο του prosumer (producer + consumer) δύναται να προσφέρει την ενέργεια, που είναι αποθηκευμένη στο αυτοκίνητό του, πίσω στο διαχειριστή, προσφέροντας υπηρεσίες εφεδρείας σε αυτόν.
Στην Ελλάδα, η ηλεκτροκίνηση και τα δίκτυα φόρτισης Η/Ο κάνουν τα πρώτα τους βήματα, με την έγχυση ενέργειας πίσω στο δίκτυο να μην προβλέπεται, προς το παρόν, από το ΔΕΔΔΗΕ. Με την ενσωμάτωση αυτής της νέας τεχνολογίας στις δραστηριότητές της, η Joule πλησιάζει ένα βήμα πιο κοντά σε ένα αποτελεσματικό διαχειριστικό σύστημα, που στοχεύει στην εξοικονόμηση ενεργειακών και οικονομικών πόρων.