Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΤεχνολογίαΛιμάνι Πειραιά - αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος": μία ώρα δρόμος

Λιμάνι Πειραιά – αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος”: μία ώρα δρόμος

|

Από την 1η Φεβρουαρίου η Ελλάδα κάνει ένα ακόμη μικρό βήμα. Συνδέει σιδηροδρομικά το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Η διαδρομή θα γίνεται από τον Προαστιακό και θα έχει διάρκεια 60 λεπτών.

Πραγματικότητα γίνεται από τον επόμενο μήνα η απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με το αεροδρόμιο της Αθήνας. Υστερα από πολλά χρόνια αναμονής, με την παράδοση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα – Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου μετατρέπεται σε αφετηρία του προαστιακού σιδηροδρόμου. Σε πρώτη φάση ο Πειραιάς θα αποτελέσει αφετηρία του αστικού τμήματος του προαστιακού, συνδέοντας πλέον απευθείας τον Πειραιά με το Κιάτο, τη Χαλκίδα και το αεροδρόμιο. Σήμερα, οι παραπάνω συνδέσεις γίνονται με τη μετεπιβίβαση στο σταθμό της Αθήνας απ’ όπου οι επιβάτες συνεχίζουν τη διαδρομή τους με ηλεκτροκινούμενα τρένα. Τα δοκιμαστικά ηλεκτροκινούμενα δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία, με αποτέλεσμα από την 1η Φεβρουαρίου να παραδοθεί προς εμπορική εκμετάλλευση η γραμμή με ευεργετικές συνέπειες τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τον τουρισμό. Αυτομάτως μετατρέπεται ο προαστιακός σε βασικό μέσο σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας μαζί με το μετρό, τον ηλεκτρικό και το τραμ. Η ενίσχυση βέβαια της επιβατικής κίνησης του μέσου αναμένεται να έχει αντίκτυπο και στα έσοδα της εταιρείας.

Ο επιβάτης θα μπορεί πλέον να φτάνει στο κέντρο της Αθήνας και στη συνέχεια στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» απευθείας από τον Πειραιά μέσα σε μία ώρα περίπου. Οι δύο συγκοινωνιακές είσοδοι της χώρας συνδέονται πλέον, δημιουργώντας προοπτικές ανάπτυξης τόσο στον γενικότερο τουρισμό όσο και στην κρουαζιέρα. Μέσα σε περίπου 60 λεπτά μετά την άφιξή τους στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» οι ταξιδιώτες θα μπορούν να βρίσκονται στους προβλήτες της κρουαζιέρας. Μπορεί ο σταθμός του τρένου να μη βρίσκεται πολύ κοντά στον προβλήτα κρουαζιέρας, ωστόσο υπάρχουν σκέψεις για δρομολόγηση τοπικών λεωφορείων, που θα μεταφέρουν τους επιβάτες μεταξύ σιδηροδρομικού σταθμού και προβλήτα κρουαζιέρας.

Συχνότερα δρομολόγια

Σημαντικό αναμένεται να είναι το όφελος για τους επιβάτες του αστικού τμήματος του προαστιακού, στο οποίο αναμένεται να ενισχυθούν σημαντικά οι συχνότητες. Ο προγραμματισμός κατά τις ώρες αιχμής θέλει τα δρομολόγια στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα να είναι της τάξεως των 15-20 λεπτών, από περίπου 1 ώρα που είναι σήμερα. Παρέχεται έτσι η δυνατότητα μεγαλύτερης ευελιξίας στη μετακίνηση των επιβατών. Οι χρόνοι μετακίνησης θα περιοριστούν σημαντικά, καθώς θα μπορεί για παράδειγμα κάποιος να ξεκινήσει από τον Πειραιά, να μετεπιβιβαστεί στο μετρό στον σταθμό Λαρίσης και στη συνέχεια να κατευθυνθεί προς την Ακρόπολη περίπου μέσα σε μισή ώρα.

Παράλληλα, η διεύρυνση της χρήσης του προαστιακού αναμένεται να έχει και περιβαλλοντικό όφελος, καθώς τα ηλεκτροκίνητα τρένα δεν εκπέμπουν ρύπους, ενώ αναμένεται να αντλήσουν μέρος των επιβατών των λεωφορείων.

Την ίδια στιγμή, ο προαστιακός θα συνδέει απευθείας τους επιβάτες με την Πελοπόννησο και τη Δυτική Αττική. Είναι χαρακτηριστικό ότι το δρομολόγιο του Κιάτου θα οδηγεί στο λιμάνι του Πειραιά κάνοντας εύκολη την πρόσβαση στους επιβάτες, που θα μπορούν εύκολα να μετεπιβιβαστούν σε ακτοπλοϊκό μέσο χωρίς μετεπιβιβάσεις. Επιβάτης ο οποίος θα ξεκινά από το Κιάτο, θα είναι στον Πειραιά περίπου στον ίδιο χρόνο με κάποιον που ξεκινά από Κηφισιά για Πειραιά με τη γραμμή 1 του μετρό, ενώ πιο γρήγορα θα φτάνει κανείς π.χ. από τη Νέα Πέραμο ή τα Μέγαρα.

Αναφορικά με το εισιτήριο, στο αστικό τμήμα θα κοστίζει όσο και στα υπόλοιπα μέσα (1,40 ευρώ), θα έχει την ίδια διάρκεια (90 λεπτά), ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εκδώσει συμβατά εισιτήρια και κάρτες με το υπάρχον ηλεκτρονικό σύστημα επικύρωσης εισιτηρίου του ΟΑΣΑ.

Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να μετατρέψει στο μέλλον τον σταθμό του Πειραιά αφετηρία και του υπεραστικού τμήματος της εταιρείας.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Στο τραπέζι και lockdown μετακινήσεων

Συναγερμός στο ΥΠΑΑΤ μετά την έξαρση κρουσμάτων. Σχέδιο άμεσης δράσης με ελέγχους, σταθμούς απολύμανσης και αυστηρή βιοασφάλεια· προειδοποίηση Τσιάρα για καθολική παύση μετακινήσεων αν δεν ανακοπεί η διασπορά.

Σύρος στο ισπανικό Viajar: «Βασίλισσα των Κυκλάδων» με ιστορία, αρχιτεκτονική και… off-season γοητεία

Το κορυφαίο ταξιδιωτικό περιοδικό της Ισπανίας (με έναν από τους πιο επιδραστικούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους παγκοσμίως) αφιερώνει διαδοχικά θέματα στη Σύρο, αναδεικνύοντας Ερμούπολη, Άνω Σύρο, μουσεία και παραθαλάσσια χωριά — με απήχηση 5,1 εκατ. αναγνωστών.

Αμοργός: Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου επιστρέφει για 16η χρονιά

Από 13 έως 18 Νοεμβρίου 2025, η Αμοργός γίνεται ξανά σημείο συνάντησης για τον τουριστικό και πολιτιστικό κινηματογράφο, με ισχυρή διεθνή συμμετοχή και ελληνική παρουσία.

Τέλος Κρουαζιέρας: 20,24 εκατ. σε 52 ημέρες, Πού κατευθύνονται τα έσοδα

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας μιλά για τα πρώτα έσοδα, την κατανομή τους σε Δήμους–λιμάνια–τουρισμό και το σχέδιο «πράσινης» αναβάθμισης στόλου και υποδομών.

«Θηραϊκές Τελετουργίες»: Παράδοση και μέλλον της Σαντορίνης στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας

Η έκθεση υδατογραφιών της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη γίνεται αφετηρία μιας εκδήλωσης στις 19 Σεπτεμβρίου 2025

Σαντορίνη: Το Ίδρυμα «Λούλας & Ευαγγέλου Νομικού» στήριξε την ολοκλήρωση του νέου νηπιαγωγείου Μεσαριάς

Με χρηματοδότηση 135.000 €, το Ίδρυμα συνέβαλε καθοριστικά στην αποπεράτωση του έργου, υπενθυμίζοντας την υποχρέωση αναγνώρισης της συνεισφοράς του.

Καναπές… στο δάσος: «φυσικό σαλόνι» στην έξοδο της Κωμιακής ζητά …σωστό καθιστικό

Κάτω από τα πανύψηλα πλατάνια στο δρόμο Κωμιακής–Απόλλωνα εμφανίστηκε… σαλονάκι. Όμορφη ιδέα, λάθος υλικά: πρόταση για πετρόχτιστα πεζούλια ή ξύλινα παγκάκια, με πρωτοβουλία συλλόγων και Τοπικών Κοινοτήτων.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Νερό–«χρυσάφι» στις Κυκλάδες: λειψυδρία, πισίνες και αφαλατώσεις εκτοξεύουν τους λογαριασμούς

Μήλος στα 4,5€/m³, Κουφονήσι έως 9,67€/m³: γιατί οι λογαριασμοί «φεύγουν», τι ζητούν κάτοικοι και επαγγελματίες, και ποιες λύσεις συζητούνται.

Εθνικό Απολυτήριο: Αλλαγές-τομή στο Λύκειο και στις εισαγωγές στα ΑΕΙ από το 2026

Ανεξάρτητη αρχή εξετάσεων, τράπεζα θεμάτων, ψηφιακός φάκελος μαθητή και βάση του 10 συνθέτουν το νέο πλαίσιο για το εθνικό απολυτήριο.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου