Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤεχνολογίαΚυκλάδες - ΑΔΜΗΕ: Ερωτηματικά προκάλεσε η αλλαγή στο διαγωνισμό Νάξου - Σαντορίνης

Κυκλάδες – ΑΔΜΗΕ: Ερωτηματικά προκάλεσε η αλλαγή στο διαγωνισμό Νάξου – Σαντορίνης

|

Η αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για τη σύνδεση Νάξου – Σαντορίνης, έχει προκαλέσει εύλογη ανησυχία στην πλευρά των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό, που δεν κρύβουν τον αιφνιδιασμό τους αλλά και την ανησυχία τους,

Σε αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Σαντορίνης – Νάξου προχώρησε ο ΑΔΜΗΕ ένα μήνα μετά την προκήρυξή του και τέσσερις μόλις ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών (5 Φεβρουαρίου), αιφνιδιάζοντας την αγορά και τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό.

Ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε χθες την παράταση της προθεσμίας υποβολής προσφορών κατά δύο εβδομάδες και παράλληλα την απαλοιφή της πρόβλεψης διενέργειας ηλεκτρονικού μειοδοτικού διαγωνισμού. Αντ’ αυτού, ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί με τη μέθοδο της αποσφράγισης της μοναδικής προσφοράς που έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν οι συμμετέχοντες και την επιλογή της χαμηλότερης αυτών.

Η αρχική διακήρυξη, η οποία είχε αναρτηθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2020, προέβλεπε τη διεξαγωγή ηλεκτρονικής δημοπρασίας μέσω σχετικής πλατφόρμας που χρησιμοποιεί ο ΑΔΜΗΕ σε αντίστοιχα έργα. Πρόκειται άλλωστε για μια μέθοδο που έχει χρησιμοποιήσει κατ’ επανάληψιν ο ΑΔΜΗΕ και η οποία αποτελεί, σύμφωνα και με δηλώσεις της διοίκησης του διαχειριστή, την ενδεδειγμένη μέθοδο για την αύξηση του ανταγωνισμού, την επίτευξη χαμηλότερου τιμήματος και τη διασφάλιση της διαφάνειας.

Η αλλαγή αυτή έχει προκαλέσει εύλογη ανησυχία στην πλευρά των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό. Κύκλοι της «Ελληνικά Καλώδια» δεν κρύβουν τον αιφνιδιασμό τους αλλά και την ανησυχία τους, ενώ εκφράζουν ερωτήματα για τη σκοπιμότητα της αλλαγής της μεθόδου κατακύρωσης και μάλιστα την ώρα που ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη. «Γιατί να επιλεγεί μια διαδικασία “ξαφνικού θανάτου” έναντι μιας διαφανούς, αντικειμενικής και δοκιμασμένης μεθόδου επίτευξης της χαμηλότερης τιμής; Γιατί τώρα, ένα μήνα μετά την ανάρτηση του διαγωνισμού και 4 ημέρες πριν από την προθεσμία υποβολής των προσφορών; Τι άλλαξε στο μεσοδιάστημα;», είναι μερικά από το ερωτήματα που θέτουν οι ίδιοι κύκλοι.

Η πλευρά του ΑΔΜΗΕ διατείνεται πως η αλλαγή στη μέθοδο κατακύρωσης του διαγωνισμού οφείλεται στο ότι αναμένει μικρό αριθμό συμμετεχόντων και σε τέτοιες περιπτώσεις θεωρεί τη μέθοδο της «μοναδικής προσφοράς» την καλύτερη για την επίτευξη της χαμηλότερης τιμής. Το επιχείρημα αυτό εντείνει τον προβληματισμό στην αγορά, καθώς περιέχει σημαντικές αντιφάσεις. Υπάρχουν κατ’ αρχάς αξιόπιστες πληροφορίες πως αναμένονται τουλάχιστον τρεις συμμετέχοντες στον εν λόγω διαγωνισμό, ίσως και περισσότεροι. Στον πιο πρόσφατο διαγωνισμό για τη διασύνδεση Κρήτης – Αττικής (Αριάδνη), παρότι εμφανίστηκαν μόνο δύο συμμετέχοντες, εντούτοις διεξήχθη ηλεκτρονική δημοπρασία. Επίσης, στον διαγωνισμό για το υπόγειο σκέλος της διασύνδεσης Ρίου – Αντιρρίου, εμφανίστηκαν τρεις συμμετέχοντες και ο ΑΔΜΗΕ πέτυχε σημαντικότατες εκπτώσεις της τάξης του 20% από τις αρχικές προσφορές μέσω της ηλεκτρονικής δημοπρασίας, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα του μηχανισμού.

Ο ίδιος ο ΑΔΜΗΕ είχε δηλώσει, ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα του εν λόγω διαγωνισμού, ότι «η μέθοδος του ηλεκτρονικού μειοδοτικού διαγωνισμού που υιοθετήθηκε συνέβαλε καθοριστικά στην εξασφάλιση σημαντικής έκπτωσης έναντι της τιμής εκκίνησης, καθώς ο οικονομικός ανταγωνισμός μεταξύ των υποψηφίων ήταν έντονος και στις δύο περιπτώσεις, κάτι που προκύπτει και από τον μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών προσφορών (189 συνολικά) που υποβλήθηκαν». Επιπλέον, ερωτήματα, τέλος, προκαλεί το γεγονός ότι αντίστοιχη αλλαγή στον τρόπο κατακύρωσης δεν έγινε για τον διαγωνισμό που αφορά τον υποσταθμό υψηλής τάσης της Σαντορίνης, o οποίος εξελίσσεται παράλληλα, παρόλο που και εκεί αναμένεται αντίστοιχος αριθμός συμμετεχόντων (τουλάχιστον τρεις).

Με πληροφορίες από την kathimerini.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας