Τετάρτη, 8 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΤεχνολογίαΚυκλάδες - ΑΔΜΗΕ: Ερωτηματικά προκάλεσε η αλλαγή στο διαγωνισμό Νάξου - Σαντορίνης

Κυκλάδες – ΑΔΜΗΕ: Ερωτηματικά προκάλεσε η αλλαγή στο διαγωνισμό Νάξου – Σαντορίνης

|

Η αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για τη σύνδεση Νάξου – Σαντορίνης, έχει προκαλέσει εύλογη ανησυχία στην πλευρά των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό, που δεν κρύβουν τον αιφνιδιασμό τους αλλά και την ανησυχία τους,

Σε αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Σαντορίνης – Νάξου προχώρησε ο ΑΔΜΗΕ ένα μήνα μετά την προκήρυξή του και τέσσερις μόλις ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών (5 Φεβρουαρίου), αιφνιδιάζοντας την αγορά και τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό.

Ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε χθες την παράταση της προθεσμίας υποβολής προσφορών κατά δύο εβδομάδες και παράλληλα την απαλοιφή της πρόβλεψης διενέργειας ηλεκτρονικού μειοδοτικού διαγωνισμού. Αντ’ αυτού, ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί με τη μέθοδο της αποσφράγισης της μοναδικής προσφοράς που έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν οι συμμετέχοντες και την επιλογή της χαμηλότερης αυτών.

Η αρχική διακήρυξη, η οποία είχε αναρτηθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2020, προέβλεπε τη διεξαγωγή ηλεκτρονικής δημοπρασίας μέσω σχετικής πλατφόρμας που χρησιμοποιεί ο ΑΔΜΗΕ σε αντίστοιχα έργα. Πρόκειται άλλωστε για μια μέθοδο που έχει χρησιμοποιήσει κατ’ επανάληψιν ο ΑΔΜΗΕ και η οποία αποτελεί, σύμφωνα και με δηλώσεις της διοίκησης του διαχειριστή, την ενδεδειγμένη μέθοδο για την αύξηση του ανταγωνισμού, την επίτευξη χαμηλότερου τιμήματος και τη διασφάλιση της διαφάνειας.

Η αλλαγή αυτή έχει προκαλέσει εύλογη ανησυχία στην πλευρά των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό. Κύκλοι της «Ελληνικά Καλώδια» δεν κρύβουν τον αιφνιδιασμό τους αλλά και την ανησυχία τους, ενώ εκφράζουν ερωτήματα για τη σκοπιμότητα της αλλαγής της μεθόδου κατακύρωσης και μάλιστα την ώρα που ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη. «Γιατί να επιλεγεί μια διαδικασία “ξαφνικού θανάτου” έναντι μιας διαφανούς, αντικειμενικής και δοκιμασμένης μεθόδου επίτευξης της χαμηλότερης τιμής; Γιατί τώρα, ένα μήνα μετά την ανάρτηση του διαγωνισμού και 4 ημέρες πριν από την προθεσμία υποβολής των προσφορών; Τι άλλαξε στο μεσοδιάστημα;», είναι μερικά από το ερωτήματα που θέτουν οι ίδιοι κύκλοι.

Η πλευρά του ΑΔΜΗΕ διατείνεται πως η αλλαγή στη μέθοδο κατακύρωσης του διαγωνισμού οφείλεται στο ότι αναμένει μικρό αριθμό συμμετεχόντων και σε τέτοιες περιπτώσεις θεωρεί τη μέθοδο της «μοναδικής προσφοράς» την καλύτερη για την επίτευξη της χαμηλότερης τιμής. Το επιχείρημα αυτό εντείνει τον προβληματισμό στην αγορά, καθώς περιέχει σημαντικές αντιφάσεις. Υπάρχουν κατ’ αρχάς αξιόπιστες πληροφορίες πως αναμένονται τουλάχιστον τρεις συμμετέχοντες στον εν λόγω διαγωνισμό, ίσως και περισσότεροι. Στον πιο πρόσφατο διαγωνισμό για τη διασύνδεση Κρήτης – Αττικής (Αριάδνη), παρότι εμφανίστηκαν μόνο δύο συμμετέχοντες, εντούτοις διεξήχθη ηλεκτρονική δημοπρασία. Επίσης, στον διαγωνισμό για το υπόγειο σκέλος της διασύνδεσης Ρίου – Αντιρρίου, εμφανίστηκαν τρεις συμμετέχοντες και ο ΑΔΜΗΕ πέτυχε σημαντικότατες εκπτώσεις της τάξης του 20% από τις αρχικές προσφορές μέσω της ηλεκτρονικής δημοπρασίας, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα του μηχανισμού.

Ο ίδιος ο ΑΔΜΗΕ είχε δηλώσει, ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα του εν λόγω διαγωνισμού, ότι «η μέθοδος του ηλεκτρονικού μειοδοτικού διαγωνισμού που υιοθετήθηκε συνέβαλε καθοριστικά στην εξασφάλιση σημαντικής έκπτωσης έναντι της τιμής εκκίνησης, καθώς ο οικονομικός ανταγωνισμός μεταξύ των υποψηφίων ήταν έντονος και στις δύο περιπτώσεις, κάτι που προκύπτει και από τον μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών προσφορών (189 συνολικά) που υποβλήθηκαν». Επιπλέον, ερωτήματα, τέλος, προκαλεί το γεγονός ότι αντίστοιχη αλλαγή στον τρόπο κατακύρωσης δεν έγινε για τον διαγωνισμό που αφορά τον υποσταθμό υψηλής τάσης της Σαντορίνης, o οποίος εξελίσσεται παράλληλα, παρόλο που και εκεί αναμένεται αντίστοιχος αριθμός συμμετεχόντων (τουλάχιστον τρεις).

Με πληροφορίες από την kathimerini.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Η Χρύσα Μπανδέλη επιστρέφει στη Νάξο για μια μοναδική βραδιά στο AMEN Nightclub!

Το AMEN Nightclub υποδέχεται τη νέα χρονιά με ένα event που θα συζητηθεί!

Φιλ. Φόρτωμας: Δωρεά ιατρικού ορθοπεδικού εξοπλισμού

Δωρεά ιατρικού ορθοπεδικού εξοπλισμού στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης από τον βουλευτή Φίλιππο Φόρτωμα

Κίνημα Δημοκρατίας: Ερώτηση προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης για το Δικαστικό Μέγαρο της Νάξου που χάνεται …

Ανέγερση Δικαστικού Μεγάρου για τη στέγαση του Πρωτοδικείου Νάξου - Ερώτηση τριών βουλευτών του Κινήματος Δημοκρατίας για το Δικαστικό Μέγαρο της Νάξου που χάνεται ...

Ρόδος: Ναυάγιο με δύο νεκρούς, διασώθηκαν 63 μετανάστες

Ναυάγιο στα ανοιχτά της Ρόδου: Δύο νεκροί – Διασώθηκαν 63 αλλοδαποί από το Λιμενικό

ΕΝΦΙΑ 2025: Πρεμιέρα τον Φεβρουάριο με επτά εκπτώσεις και απαλλαγές

ΕΝΦΙΑ 2025: Πρεμιέρα τον Φεβρουάριο με επτά εκπτώσεις και απαλλαγές - Τι μας περιμένει

Σίφνος: Πήρε “πράσινο” φως και … έρχεται 5αστερο ξενοδοχείο

Νέο 5άστερο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στη Σίφνο - Σε ποιο σημείο και ποια η χωρητικότητά του

Oceania Cruises: Θεματικές κρουαζιέρες για το 2025, θα …πιάσει και Σαντορίνη

Η Ελλάδα στις θεματικές κρουαζιέρες της Oceania Cruises το 2025 - Ποιες αφορούν τα νησιά του Αιγαίου (Ρόδος - Σαντορίνη - Μυτιλήνη)

Κυκλάδες – “Αρτεμις”: Οι αφανείς ήρωες των θαλασσών μας

«Άρτεμις»: το πλοίο που ενώνει τις Κυκλάδες : Οι αφανείς ήρωες των θαλασσών μας

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Η αύξηση στα καύσιμα αλλάζει το σκηνικό προς το …χειρότερο

Αύξηση κόστους καυσίμων: Πώς επηρεάζονται οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Ελλάδα: Εφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών η τραγουδίστρια Στέλλα Γκρέκα

Πέθανε η τραγουδίστρια Στέλλα Γκρέκα σε ηλικία 103 ετών - Ο Χρήστος Χαιρόπουλος χαρακτήρισε τη φωνή της βιολοντσέλο

Αιγαίο: Σε ποια νησιά θα έχουμε νέες αεροπορικές συνδέσεις το φετινό (2025) καλοκαίρι

Οι νέες πτήσεις στους ελληνικούς ουρανούς το 2025 – Τι προβλέπεται για τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου

Blue Star Ferries: Το “Delos” έρχεται από 10 Ιανουαρίου να καλύψει το κενό του “Myconos”

Το "Blue Star Delos" αφήνει τη Παροναξία και πηγαίνει στα .. βόρεια με σκοπό να καλύψει το κενό της ακινησίας του Myconos ... - Ποιες άλλες αλλαγές και παρατάσεις έχουμε

Σχολεία: Επιστροφή στις τάξεις την 8η Ιανουαρίου, οι επόμενες αργίες

Την Τετάρτη 8 Ιανουαρίου οι μαθητές γυρίζουν στο σχολείο - Ποια είναι τα επόμενα τριήμερα

Blue Star Delos: Ποδαρικό και το 2025 (4η σερί χρονιά) έκανε στο λιμάνι του Πειραιά (photos – video)

Το Blue Star Delos για 4η σερί χρονιά μπαίνει πρώτο στο λιμάνι του Πειραιά και κάνει ποδαρικό - Ποιοι το υποδέχτηκαν (photo - video)

Μαργ. Οικονομοπούλου: Συγκίνηση στην κηδεία της 34χρονης βολεϊμπολίστριας

Μαργαρίτα Οικονομοπούλου: Συγκίνηση στην κηδεία της 34χρονης βολεϊμπολίστριας – Υποβασταζόμενη η μητέρα της

Δωδεκάνησα: Το “Σαόνησος” έφυγε, το “Σταυρός” αναλαμβάνει δράση

Το "Σταυρός" αναμένεται να αντικαταστήσει το "Σαόνησος" από αύριο Σάββατο 4 Ιανουαρίου

Νάξος – Θεοφάνια: Με λαμπρότητα ο εορτασμός, μέλος του ΕΚΑΒ ο Ιορδάνης που έπιασε το Σταυρό (video)

Με λαμπρότητα και ανοιξιάτικο καιρό ο εορτασμός των Θεοφανίων - Ποιος έπιασε τον Τίμιο Σταυρό και τι δήλωσε στον Γιάννη Βλαχάκη (video)

Blue Star Delos: Αλλαγή ώρας αναχώρησης από Σαντορίνη ενόψει .. Πρωτοχρονιάς

Blue Star Delos: Πώς θα εκτελεστεί το τελευταίο δρομολόγιο της χρονιάς - Αναμένεται να μπει πρώτο στο λιμάνι του Πειραιά

Blue Star Ferries: Το “Delos” …φεύγει και το “Blue Star 1” επιστρέφει (09/01) στη Παροναξία

Αλλαγή φρουράς με τη νέα χρονιά για τα πλοία που ετοιμάζονται για την ετήσια ακινησία τους - Ποιο πλοίο θα πάρει τη θέση του Blue Star Delos και πότε;

Θεοφάνια – Κωμιακή: Ο Σταυρός έπεσε στη στέρνα της Ανεβάλλουσας, τον έπιασε ο Μάριος Βενιέρης (video)

Για 3η σερί χρονιά η στέρνα της Ανεβάλλουσας λειτουργεί ως το σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της Κωμιακής τα Θεοφάνια - Ποιος έπιασε το σταυρό (video)