Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΤεχνολογίαInstagram: Σαντορίνη, Μύκονος στη κορυφή, πού είναι η Νάξος;

Instagram: Σαντορίνη, Μύκονος στη κορυφή, πού είναι η Νάξος;

|

«Αν δεν ανεβάσεις φωτογραφία, είναι σαν να μην έχεις ταξιδέψει», λέει ο άγραφος κανόνας που έχει μετατρέψει το Instagram σε ρυθμιστή του τουρισμού. Κερδισμένα τα πιο «ινσταγκραμικά» νησιά, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος – Δείτε ποια είναι η δεκάδα των προορισμών στην Ελλάδα με παρουσία στο inhstagram 

Στο πεδίο «θέμα», το μέιλ έγραφε «influencer». Ο Στέλιος το άνοιξε βαριεστημένα. «Καλησπέρα σας! Λέγομαι Alessia, είμαι από την Ιταλία και θα βρίσκομαι στη Σαντορίνη σε λίγες ημέρες», έγραφε το μήνυμα στα αγγλικά. «Ο λογαριασμός μου στο Instagram, @alessia_xxx, είναι πολύ δημοφιλής, με πάνω από 120.000 followers και θα ήθελα πολύ να συνεργαστούμε! Για διαμονή δύο ημερών, προσφέρουμε υψηλού επιπέδου φωτογραφίες (posts και stories) από όλους τους χώρους του ξενοδοχείου. Ευχαριστώ πολύ και ανυπομονώ να βρεθώ στο όμορφο νησί σας!»

Της Λίνα Γιαννάρου (kathimerini.gr

Στο συγκεκριμένο email ο Στέλιος δεν απάντησε καν. Ως social media manager στο μπουτίκ ξενοδοχείο της Σαντορίνης, έχει μάθει να αναγνωρίζει με μια ματιά τις σοβαρές προτάσεις από influencers (τα δημοφιλή προφίλ του Instagram και γενικά των social media, με χιλιάδες ή και εκατομμύρια ακολούθους). Και η κυρία Alessia, εάν ήταν σοβαρή επαγγελματίας, θα γνώριζε ότι οι κρατήσεις στη Σαντορίνη δεν γίνονται τελευταία στιγμή. «Για να είμαι ειλικρινής, δεν είναι αυτός ο μόνος λόγος που απέρριψα το αίτημα», λέει ο ίδιος στην «Κ», στην οποία μίλησε ανώνυμα (οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν «προβάλλουν» τη συνεργασία τους με influencers).

«Μόλις πριν από λίγες ημέρες, φιλοξενήσαμε Ρωσίδα influencer με 610.000 followers. Η συμφωνία είχε γίνει εδώ και μήνες. Εμεινε δύο ημέρες στο ξενοδοχείο και έβγαλε καταπληκτικές φωτογραφίες, αφού είχε μαζί της επαγγελματία φωτογράφο. Πλέον έχουμε τη δυνατότητα να είμαστε πολύ επιλεκτικοί στις συνεργασίες μας. Σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, δεν χρειάζεται να ψάξουμε εμείς τα επιδραστικά προφίλ του Instagram, μας αναζητούν μόνοι τους». Το ξενοδοχείο δέχεται κάθε εβδομάδα δυο – τρία αιτήματα για τέτοιου είδους συνεργασίες. 

Ως γνωστόν, τα τελευταία χρόνια, η Σαντορίνη βουλιάζει από τουρίστες. Μέσα σε μια πενταετία, οι διανυκτερεύσεις κατέγραψαν αύξηση της τάξης του 66%. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εκτιμούν ότι, σε σημαντικό ποσοστό, αυτή η έκρηξη οφείλεται και στα social media, και κυρίως στη σταδιακή επικράτηση του Instagram. Την εποχή όπου αν δεν «ανεβάσεις» φωτογραφία από το ταξίδι σου είναι σαν να μην ταξίδεψες ποτέ, η Σαντορίνη με το λευκό και το μπλε, την Οία και την Καλντέρα, το ηλιοβασίλεμά της, τα αναρίθμητα φωτογραφικά «κάδρα» της, έχει αναρριχηθεί στους δημοφιλέστερους προορισμούς παγκοσμίως. Στα σχετικά τουριστικά ρεπορτάζ διεθνών μέσων είναι το υπ’ αριθμόν ένα «instagrammable» νησί της Ελλάδας, με τη Μύκονο, την Κέρκυρα, την Κρήτη, την Κεφαλονιά, τη Μήλο να ακολουθούν.

Η «βιτρίνα»

Οι επιχειρήσεις προσαρμόστηκαν γρήγορα με τα νέα δεδομένα. «Σήμερα δεν νοείται ξενοδοχείο ή εστιατόριο χωρίς παρουσία στα social media», λέει στην «Κ» ο Μανώλης Σιγάλας, ιδιοκτήτης του εστιατορίου Mylos στη Σαντορίνη. «Λόγω της ολοένα και μεγαλύτερης βαρύτητας που έχουν αυτές οι πλατφόρμες, πλέον συνεργαζόμαστε με εξειδικευμένη εταιρεία διαχείρισης των προφίλ μας και ένα κομμάτι του ετήσιου διαφημιστικού μπάτζετ πάει σε στοχευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram». Οπως λέει, τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής είναι εμφανή. Το Instagram είναι η «βιτρίνα» των επιχειρήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες (ξένοι στην πλειονότητα) κλείνουν τραπέζι μέσω Instagram (συχνά για μήνες μετά).

«Το τηλέφωνο δεν χτυπάει, οι κρατήσεις είναι αποκλειστικά μέσω Ιντερνετ, ενώ αρκετοί επικοινωνούν πια απευθείας στις σελίδες μας στα social media». Η τάση είναι ξεκάθαρη. «Οποιος έρχεται, η πρώτη του κίνηση είναι να βγάλει φωτογραφία και να την ανεβάσει, με κίνδυνο το φαγητό να κρυώσει. Είναι λίγο ανησυχητικό πάντως να βλέπεις μια παρέα να είναι όλοι τους στα κινητά ή ένα ζευγάρι να μη μιλάει γιατί ασχολείται με το Instagram». Το εστιατόριο προσφέρει απλόχερη θέα στο ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης. «Σχεδόν κανείς δεν το βλέπει ζωντανά, όλοι μέσα από την κάμερα», σχολιάζει ο κ. Σιγάλας το σημείο των καιρών.

Στη Μύκονο, αντιστοίχως, οι επιχειρήσεις επενδύουν πλέον σχεδόν αποκλειστικά στην παρουσία τους στα social media. «Η τάση μάς έχει εξυπηρετήσει, η άνοδος είναι σημαντική», λέει στην «Κ» ο Γιώργος Πολυδευκίδης, υπεύθυνος του εστιατορίου Solymar. «Κάθε σεζόν, έχουμε και πολλά emails από μπλόγκερ και influencers που θέλουν να επισκεφθούν το νησί και να εξυπηρετηθούν δωρεάν από διάφορες επιχειρήσεις αποδίδοντας σε αυτές τις φωτογραφίες που θα βγάλουν. Αυτό είναι ένα κομμάτι που δεν μας αφορά, γιατί το μαγαζί είναι 15 χρόνια γνωστό και δεν χρειάζεται τον κάθε μπλόγκερ που… ισχυρίζεται ότι είναι ο κορυφαίος».

 

Πάντως, μια βόλτα από τα hashtags #santorini και #mykonos στο Instagram μαρτυρά ότι είναι δεκάδες οι επισκέπτες των δύο νησιών που κάνουν τις διακοπές τους εντελώς δωρεάν, με αντάλλαγμα μερικές καλές φωτογραφίες με «tag» (επισύναψη του προφίλ της διαφημιζόμενης επιχείρησης). Εννέα στις δέκα φορές πρόκειται για πολύ όμορφες γυναίκες που συνήθως ταξιδεύουν με φίλη (επίσης influencer) ή τον σύντροφό τους που έχει ρόλο του φωτογράφου. Οπως μας λέει ο Στέλιος που διαχειρίζεται τους λογαριασμούς ξενοδοχείου στη Σαντορίνη, οι influencers έρχονται συχνά με… τρίποδα και ειδικά φώτα! «Οσο πιο καλές φωτογραφίες βγάλουν, τόσο καλύτερο θα είναι το feed τους (σ.σ. ο λογαριασμός τους) και τόσο πιο πολλούς followers θα έχουν. Το κασέ των influencers ανεβαίνει από τον αριθμό των followers και την ποιότητα της δουλειάς τους».

Συνήθως, για διαμονή 9 ημερών σε ένα νησί, συνεργάζονται με 2 ή 3 ξενοδοχεία, ενώ σχεδόν κάθε μέρα βρίσκονται σε διαφορετικό εστιατόριο. «Εμείς τους ζητάμε να φωτογραφίζονται σε όλες τις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου. Για παράδειγμα, εάν επισκεφθούν το spa ή το εστιατόριο, να ανεβάσουν από μία ή δύο stories. Ολα είναι μια συναλλαγή». Ηδη ο Στέλιος προετοιμάζει τις αφίξεις της επόμενης σεζόν. «Το φθινόπωρο έχουν κλείσει να έρθουν Αυστραλοί influencers, που μας εξυπηρετεί ως άνοιγμα στην εκεί αγορά».

Τα «κάδρα»

Οπως οι χρήστες, που παίζουν με τα φίλτρα και τις φωτοσκιάσεις στις εικόνες τους, έτσι και οι επιχειρήσεις «δημιουργούν» κάδρα ειδικά για το Instagram. «Ναι, το Instagram παίζει ρόλο πια στη διακόσμηση», λέει στην «Κ» ο διακοσμητής Γιάννης Παναγόπουλος, που έχει αναλάβει πολλά μεγάλα ξενοδοχεία στη Μύκονο και αλλού. «Το πώς στήνεις ένα ξενοδοχείο, έναν χώρο, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο φωτογενής και “ινσταγκραμικός” και να μπει στα social media». Οπως λέει, είναι απαγορευτικό πλέον για μια επιχείρηση να αγνοήσει αυτό το «παράλληλο σύμπαν». «Η μόδα του Instagram είναι τόσο έντονη, που έρχονται στη Σαντορίνη ή στη Μύκονο με την πρωινή πτήση, κάθονται, βγάζουν φωτογραφίες, τις “ανεβάζουν” και γυρίζουν με τη βραδινή πτήση. Ισα ίσα να πουν “ήμουν εκεί”». 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νότιο Αιγαίο – Αστυνομία: Καλό Πάσχα μέσα από ένα υπέροχο video

"Καλό Πάσχα" μας εύχεται η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου με ένα ιδιαίτερο video

Νάξος – “Στο Λαδόχαρτο”: Πασχαλινός διαγωνισμός με κέρδος το Αρνί του Πάσχα (photo)

Ενας ξεχωριστός διαγωνισμός από το βραβευμένο κρεατοφαγείο "Στο Λαδόχαρτο" - Ποια είναι η διαδικασία

Νάξος – “Λαϊκή Συσπείρωση”: Ανακοίνωση για Πρωτομαγιά, καταγγελία για επικείμενη αύξηση δημοτικών τελών

Η ανακοίνωση που εξέδωσε η "Λαϊκή Συσπείρωση" Νάξου σχετικά με την Πρωτομαγιά - Γιατί καταγγέλλει τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Το “ευχαριστώ” στον Βασίλη Ορφανό για ένα υπέροχο τριήμερο σεμινάριο (photos)

Μέσω ανακοίνωσης η Λέσχη Μοτοσικλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) ευχαριστεί τον πρωταθλητή Βασίλη Ορφανό για το τριήμερο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης

Naxos Medical: Πρωτομαγιά με επίσκεψη από τον Πνευμονολόγο Νίκο Κουφό

Την Πρώτη Μαϊου θα βρίσκεται στη Νάξο, ο πνευμονολόγος Νίκος Κουφός και θα δεχτεί επισκέψεις στο Naxos Medical

Ελλάδα, η χώρα της αμφισβήτησης, άνευ ουδεμίας αντίρρησης. Αλλά σε λάθος κατεύθυνση

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει την εβδομάδα που μας πέρασε... Από τις συνεντεύξεις στη τηλεόραση έως τις εκθέσεις που δείχνουν την αλήθεια για την σκληρή πραγματικότητα στην Ελλάδα Και καταλήγει με νόημα "Αν θες να μάθεις για το νερό, μη ρωτάς τα ψάρια"

Νάξος: Πασχαλινό τραπέζι με βάση την παράδοση στον «Φάρο» Αλυκού (video – photos)

Πάσχα στο «Φάρο» Αλυκού σημαίνει πάνω απ’ όλα απόλαυση … Προστάσεις που αιχμαλωτίζουν τον ουρανίσκο .... (photos)

Νάξος: Τι κάνει στο νησί μας η δημοσιογραφική ομάδα του περιοδικού Marie Claire Greece;

Με πρωτοβουλία της Μαρίας Πολυκρέτη και του Γιάννη Μαργαρίτη η δημοσιογραφική ομάδα του περιοδικύ Marie Claire Greece είναι στη Νάξο. Ποιος ο λόγος;

Σύλλογος Μονιατών Νάξου “Η Τέχνη”: Πρόσκληση να “ασβεστώσουμε τους δρόμους όπως παλιά”

Ομορφή δράση σήμερα Σάββατο του Λαζάρου από το Σύλλογο Μονιατών Νάξου "Η Τέχνη"

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Γιαννακά και Σέργης στην Μύκονο για συναντήσεις

Στην Μύκονο βρίσκονται σήμερα η Κατερίνα Γιαννακά και ο Αντώνης Σέργης για συναντήσεις ενόψει ευρωεκλογών

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο