Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΤεχνολογίαInstagram: Σαντορίνη, Μύκονος στη κορυφή, πού είναι η Νάξος;

Instagram: Σαντορίνη, Μύκονος στη κορυφή, πού είναι η Νάξος;

|

«Αν δεν ανεβάσεις φωτογραφία, είναι σαν να μην έχεις ταξιδέψει», λέει ο άγραφος κανόνας που έχει μετατρέψει το Instagram σε ρυθμιστή του τουρισμού. Κερδισμένα τα πιο «ινσταγκραμικά» νησιά, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος – Δείτε ποια είναι η δεκάδα των προορισμών στην Ελλάδα με παρουσία στο inhstagram 

Στο πεδίο «θέμα», το μέιλ έγραφε «influencer». Ο Στέλιος το άνοιξε βαριεστημένα. «Καλησπέρα σας! Λέγομαι Alessia, είμαι από την Ιταλία και θα βρίσκομαι στη Σαντορίνη σε λίγες ημέρες», έγραφε το μήνυμα στα αγγλικά. «Ο λογαριασμός μου στο Instagram, @alessia_xxx, είναι πολύ δημοφιλής, με πάνω από 120.000 followers και θα ήθελα πολύ να συνεργαστούμε! Για διαμονή δύο ημερών, προσφέρουμε υψηλού επιπέδου φωτογραφίες (posts και stories) από όλους τους χώρους του ξενοδοχείου. Ευχαριστώ πολύ και ανυπομονώ να βρεθώ στο όμορφο νησί σας!»

Της Λίνα Γιαννάρου (kathimerini.gr

Στο συγκεκριμένο email ο Στέλιος δεν απάντησε καν. Ως social media manager στο μπουτίκ ξενοδοχείο της Σαντορίνης, έχει μάθει να αναγνωρίζει με μια ματιά τις σοβαρές προτάσεις από influencers (τα δημοφιλή προφίλ του Instagram και γενικά των social media, με χιλιάδες ή και εκατομμύρια ακολούθους). Και η κυρία Alessia, εάν ήταν σοβαρή επαγγελματίας, θα γνώριζε ότι οι κρατήσεις στη Σαντορίνη δεν γίνονται τελευταία στιγμή. «Για να είμαι ειλικρινής, δεν είναι αυτός ο μόνος λόγος που απέρριψα το αίτημα», λέει ο ίδιος στην «Κ», στην οποία μίλησε ανώνυμα (οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν «προβάλλουν» τη συνεργασία τους με influencers).

«Μόλις πριν από λίγες ημέρες, φιλοξενήσαμε Ρωσίδα influencer με 610.000 followers. Η συμφωνία είχε γίνει εδώ και μήνες. Εμεινε δύο ημέρες στο ξενοδοχείο και έβγαλε καταπληκτικές φωτογραφίες, αφού είχε μαζί της επαγγελματία φωτογράφο. Πλέον έχουμε τη δυνατότητα να είμαστε πολύ επιλεκτικοί στις συνεργασίες μας. Σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, δεν χρειάζεται να ψάξουμε εμείς τα επιδραστικά προφίλ του Instagram, μας αναζητούν μόνοι τους». Το ξενοδοχείο δέχεται κάθε εβδομάδα δυο – τρία αιτήματα για τέτοιου είδους συνεργασίες. 

Ως γνωστόν, τα τελευταία χρόνια, η Σαντορίνη βουλιάζει από τουρίστες. Μέσα σε μια πενταετία, οι διανυκτερεύσεις κατέγραψαν αύξηση της τάξης του 66%. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εκτιμούν ότι, σε σημαντικό ποσοστό, αυτή η έκρηξη οφείλεται και στα social media, και κυρίως στη σταδιακή επικράτηση του Instagram. Την εποχή όπου αν δεν «ανεβάσεις» φωτογραφία από το ταξίδι σου είναι σαν να μην ταξίδεψες ποτέ, η Σαντορίνη με το λευκό και το μπλε, την Οία και την Καλντέρα, το ηλιοβασίλεμά της, τα αναρίθμητα φωτογραφικά «κάδρα» της, έχει αναρριχηθεί στους δημοφιλέστερους προορισμούς παγκοσμίως. Στα σχετικά τουριστικά ρεπορτάζ διεθνών μέσων είναι το υπ’ αριθμόν ένα «instagrammable» νησί της Ελλάδας, με τη Μύκονο, την Κέρκυρα, την Κρήτη, την Κεφαλονιά, τη Μήλο να ακολουθούν.

Η «βιτρίνα»

Οι επιχειρήσεις προσαρμόστηκαν γρήγορα με τα νέα δεδομένα. «Σήμερα δεν νοείται ξενοδοχείο ή εστιατόριο χωρίς παρουσία στα social media», λέει στην «Κ» ο Μανώλης Σιγάλας, ιδιοκτήτης του εστιατορίου Mylos στη Σαντορίνη. «Λόγω της ολοένα και μεγαλύτερης βαρύτητας που έχουν αυτές οι πλατφόρμες, πλέον συνεργαζόμαστε με εξειδικευμένη εταιρεία διαχείρισης των προφίλ μας και ένα κομμάτι του ετήσιου διαφημιστικού μπάτζετ πάει σε στοχευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram». Οπως λέει, τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής είναι εμφανή. Το Instagram είναι η «βιτρίνα» των επιχειρήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες (ξένοι στην πλειονότητα) κλείνουν τραπέζι μέσω Instagram (συχνά για μήνες μετά).

«Το τηλέφωνο δεν χτυπάει, οι κρατήσεις είναι αποκλειστικά μέσω Ιντερνετ, ενώ αρκετοί επικοινωνούν πια απευθείας στις σελίδες μας στα social media». Η τάση είναι ξεκάθαρη. «Οποιος έρχεται, η πρώτη του κίνηση είναι να βγάλει φωτογραφία και να την ανεβάσει, με κίνδυνο το φαγητό να κρυώσει. Είναι λίγο ανησυχητικό πάντως να βλέπεις μια παρέα να είναι όλοι τους στα κινητά ή ένα ζευγάρι να μη μιλάει γιατί ασχολείται με το Instagram». Το εστιατόριο προσφέρει απλόχερη θέα στο ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης. «Σχεδόν κανείς δεν το βλέπει ζωντανά, όλοι μέσα από την κάμερα», σχολιάζει ο κ. Σιγάλας το σημείο των καιρών.

Στη Μύκονο, αντιστοίχως, οι επιχειρήσεις επενδύουν πλέον σχεδόν αποκλειστικά στην παρουσία τους στα social media. «Η τάση μάς έχει εξυπηρετήσει, η άνοδος είναι σημαντική», λέει στην «Κ» ο Γιώργος Πολυδευκίδης, υπεύθυνος του εστιατορίου Solymar. «Κάθε σεζόν, έχουμε και πολλά emails από μπλόγκερ και influencers που θέλουν να επισκεφθούν το νησί και να εξυπηρετηθούν δωρεάν από διάφορες επιχειρήσεις αποδίδοντας σε αυτές τις φωτογραφίες που θα βγάλουν. Αυτό είναι ένα κομμάτι που δεν μας αφορά, γιατί το μαγαζί είναι 15 χρόνια γνωστό και δεν χρειάζεται τον κάθε μπλόγκερ που… ισχυρίζεται ότι είναι ο κορυφαίος».

 

Πάντως, μια βόλτα από τα hashtags #santorini και #mykonos στο Instagram μαρτυρά ότι είναι δεκάδες οι επισκέπτες των δύο νησιών που κάνουν τις διακοπές τους εντελώς δωρεάν, με αντάλλαγμα μερικές καλές φωτογραφίες με «tag» (επισύναψη του προφίλ της διαφημιζόμενης επιχείρησης). Εννέα στις δέκα φορές πρόκειται για πολύ όμορφες γυναίκες που συνήθως ταξιδεύουν με φίλη (επίσης influencer) ή τον σύντροφό τους που έχει ρόλο του φωτογράφου. Οπως μας λέει ο Στέλιος που διαχειρίζεται τους λογαριασμούς ξενοδοχείου στη Σαντορίνη, οι influencers έρχονται συχνά με… τρίποδα και ειδικά φώτα! «Οσο πιο καλές φωτογραφίες βγάλουν, τόσο καλύτερο θα είναι το feed τους (σ.σ. ο λογαριασμός τους) και τόσο πιο πολλούς followers θα έχουν. Το κασέ των influencers ανεβαίνει από τον αριθμό των followers και την ποιότητα της δουλειάς τους».

Συνήθως, για διαμονή 9 ημερών σε ένα νησί, συνεργάζονται με 2 ή 3 ξενοδοχεία, ενώ σχεδόν κάθε μέρα βρίσκονται σε διαφορετικό εστιατόριο. «Εμείς τους ζητάμε να φωτογραφίζονται σε όλες τις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου. Για παράδειγμα, εάν επισκεφθούν το spa ή το εστιατόριο, να ανεβάσουν από μία ή δύο stories. Ολα είναι μια συναλλαγή». Ηδη ο Στέλιος προετοιμάζει τις αφίξεις της επόμενης σεζόν. «Το φθινόπωρο έχουν κλείσει να έρθουν Αυστραλοί influencers, που μας εξυπηρετεί ως άνοιγμα στην εκεί αγορά».

Τα «κάδρα»

Οπως οι χρήστες, που παίζουν με τα φίλτρα και τις φωτοσκιάσεις στις εικόνες τους, έτσι και οι επιχειρήσεις «δημιουργούν» κάδρα ειδικά για το Instagram. «Ναι, το Instagram παίζει ρόλο πια στη διακόσμηση», λέει στην «Κ» ο διακοσμητής Γιάννης Παναγόπουλος, που έχει αναλάβει πολλά μεγάλα ξενοδοχεία στη Μύκονο και αλλού. «Το πώς στήνεις ένα ξενοδοχείο, έναν χώρο, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο φωτογενής και “ινσταγκραμικός” και να μπει στα social media». Οπως λέει, είναι απαγορευτικό πλέον για μια επιχείρηση να αγνοήσει αυτό το «παράλληλο σύμπαν». «Η μόδα του Instagram είναι τόσο έντονη, που έρχονται στη Σαντορίνη ή στη Μύκονο με την πρωινή πτήση, κάθονται, βγάζουν φωτογραφίες, τις “ανεβάζουν” και γυρίζουν με τη βραδινή πτήση. Ισα ίσα να πουν “ήμουν εκεί”». 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αφιερωμένο στη Σαντορίνη το τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Greek Hotelier

Το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της ΠΟΞ και το άρθρο του Αντώνη Παγώνη αναδεικνύουν την ανάγκη για βιώσιμες υποδομές, θεσμική στήριξη και στρατηγική αναβάθμιση του νησιού

Σαντορίνη – Πλατεία Σαρπάκη: Ο Δήμος Θήρας προκηρύσσει έργο ανάπλασης 520.800 €

Ο Δήμος Θήρας ανακοινώνει την προκήρυξη Διαγωνισμού για την ανάπλαση της πλατείας Σαρπάκη – Ένα Εμβληματικό Έργο στην καρδιά των Φηρών

Καύσωνας στο Νότιο Αιγαίο: Οδηγίες προστασίας για πολίτες και επισκέπτες

Από 6 έως 9 Ιουλίου, θερμοκρασίες σε επικίνδυνα επίπεδα – Έκκληση για προσοχή σε ευπαθείς ομάδες και περιορισμό έκθεσης στον ήλιο.

«Φρουροί της Ιστορίας»: Το Ιστορικό Αρχείο Νάξου ανοίγει τις πόρτες του στη μνήμη και τη γνώση (video)

Η Μαργαρίτα Κουφοπούλου μάς ξεναγεί στον θησαυρό του νησιού – από το 1527 έως σήμερα – με αφορμή την έκθεση για τη Ναυτική Εβδομάδα 2025.

Πρωτοδικείο Νάξου: Υπεγράφη η σύμβαση μίσθωσης για “νέα στέγη” στο Υπουργείο Δικαιοσύνης

Στην πλατεία Πέτρου Ευριπαίου παραμένει η έδρα του Πρωτοδικείου Νάξου – Επίλυση του στεγαστικού ζητήματος με την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης

Ζητείται Πωλητής/Πωλήτρια στη Νάξο από εμπορική εταιρεία με έδρα την Αθήνα

Μόνιμη θέση πλήρους απασχόλησης για κάτοικο Νάξου – Παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο και tablet, σταθερός μισθός 1.275€ + bonus

ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπή ρεύματος το Σάββατο 5 Ιουλίου σε περιοχές της Χώρας Νάξου

Ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ για προγραμματισμένες τεχνικές εργασίες και διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου – Προσοχή στις εγκαταστάσεις που παραμένουν υπό τάση

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης (18:30) για το “BLUE STAR 1”

Το πλοίο θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 18:30 αντί για 17:30 – Δείτε το ανανεωμένο ωράριο για Πάρο, Νάξο, Ίο και Θήρα

Νέα συνεργασία ΑΣΠΕ – NOVA με προσφορές κινητής για τα μέλη του Συνδέσμου Πολυτέκνων Νάξου

Εξαιρετικά πακέτα καρτοκινητής και επιπλέον επιλογές για συνδέσεις και διαδικτυακή τηλεόραση μέσω της νέας συνεργασίας

«Όπου Υπάρχει Ελλάδα»: Ζωντανά από την Πάρο για 2η μέρα στον ΣΚΑΪ (video)

Η εκπομπή με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή ταξιδεύει στην Πάρο, ανακαλύπτοντας ιστορίες ανθρώπων, γεύσεις, φυσική ομορφιά και δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα.

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

Ακυρώνονται τα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 λόγω κακοκαιρίας

Η Hellenic Seaways ενημερώνει για την αναστολή των δρομολογίων της Κυριακής 29 Ιουνίου και τις προσωρινές αλλαγές στη ροή του προγράμματος των ταχυπλόων

BLUE STAR 1: Με καθυστέρηση και αλλαγές το αποψινό δρομολόγιο, χωρίς προσέγγιση στην Ανάφη

Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, το πλοίο αναχωρεί τελικά στις 22:00 από Πειραιά, με τροποποιημένες ώρες άφιξης και χωρίς στάση στην Ανάφη

Fast Ferries: Λόγω καιρικών συνθηκών “δεμένα” αύριο τα πλοία…

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθηλώνουν τα πλοία της Fast Ferries και το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ – Αναλυτικά τα ακυρωμένα δρομολόγια για την Κυριακή 29 Ιουνίου

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Η κυρία Στέλλα της Νάξου: Η ζωντανή κλωστή της μνήμης και του Μικρασιατικού πολιτισμού

Στην ήσυχη διασταύρωση Καππαδοκίας και Μικρασιατών Προσφύγων, η Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου κρατά ανοιχτή τη γυάλινη πόρτα της ζωής, της μνήμης και της τέχνης

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει ξανά στο φως την επικινδυνότητα των λιμανιών και την ανάγκη για θεσμική στήριξη των πλοιάρχων – Όχι άλλο στοχοποίηση των ανθρώπων της θάλασσας