Δέκα χιλιάδες προσλήψεις στην ΕΕ για τη δημιουργία του «metaverse», ενός νέου διαδικτυακού κόσμου
Περνάμε σιγά σιγά στο κόσμο της εικονικής πραγματικότητας… Είτε μας αρέσει, είτε όχι…
Τη δημιουργία 10.000 νέων θέσεων εργασίας, – μόνο στην Ευρωπαίκή Ενωση – μέσα στην επόμενη πενταετία, με στόχο την ανάπτυξη του «metaverse», ενός διαδικτυακού κόσμου όπου οι χρήστες θα συνυπάρχουν και θα επικοινωνούν σε εικονικούς χώρους, ανακοίνωσε η Facebook.
«Η επένδυση (σε νέες θέσεις εργασίας) αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στη δύναμη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας τεχνολογίας και στο ευρωπαϊκό δυναμικό των τεχνολογικών ταλέντων. Η Ευρώπη είναι άκρως σημαντική για τη Facebook και βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων μας για την ανάπτυξη του metaverse», σύμφωνα με την εταιρεία.
Σε κοινή δήλωσή τους, οι αντιπρόεδροι Νικ Κλεγκ και Ξαβιέ Όλιβαν ανέφεραν ότι «η Facebook βρίσκεται στο ξεκίνημα ενός ταξιδιού για να χτίσει την επόμενη υπολογιστική πλατφόρμα».
«Εργαζόμενοι μαζί με άλλους, αναπτύσσουμε αυτό που συχνά αναφέρεται ως metaverse, μια νέα φάση διασυνδεμένων εικονικών εμπειριών με τη χρήση τεχνολογιών, όπως η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα. Στο επίκεντρο βρίσκεται η ιδέα ότι δημιουργώντας μια μεγαλύτερη αίσθηση “εικονικής παρουσίας”, η online αλληλεπίδραση θα έλθει πολύ πιο κοντά στην εμπειρία της αλληλεπίδρασης σε προσωπικό επίπεδο», τόνισαν.
Διευκρίνισαν, δε, ότι «καμία εταιρεία δεν θα έχει την ιδιοκτησία και δεν θα λειτουργεί μόνη της το metaverse. Όπως το Ίντερνετ, το βασικό χαρακτηριστικό του θα είναι η ανοικτή αρχιτεκτονική και η διαλειτουργικότητά του».
Σημειώνεται ότι τον Σεπτέμβριο, το μεγαλύτερο στον κόσμο μέσο κοινωνικής δικτύωσης έκανε γνωστό ότι θα επενδύσει σε πρώτη φάση 50 εκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία του metaverse, ένα βήμα που ο επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ χαρακτήρισε σημαντικό για το μέλλον της εταιρείας.
Τον Ιούλιο είχε προηγηθεί η ανακοίνωση ότι η Facebook δημιουργεί μια ομάδα εργαζομένων του αφιερωμένη στην ανάπτυξη του “metaverse”, η οποία θα αποτελεί μέρος των Εργαστηρίων Πραγματικότητας, του τμήματος της εταιρείας που ήδη δουλεύει πάνω στην προώθηση της εικονικής (virtual) και της επαυξημένης (augmented) πραγματικότητας και των σχετικών εφαρμογών στο πλαίσιο των social media.
Η Facebook έχει ήδη ξεκινήσει, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, τη δοκιμή μιας νέας εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας εξ αποστάσεως, η οποία επιτρέπει σε χρήστες της συσκευής Oculus Quest 2 να πραγματοποιούν εικονικές συναντήσεις μέσω ψηφιακών προσωπικοτήτων τους (αβατάρ).