Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΤεχνολογίαΕλλάδα: Οριο ηλικίας και κράνος στα ηλεκτρικά πατίνια

Ελλάδα: Οριο ηλικίας και κράνος στα ηλεκτρικά πατίνια

|

Οι προτάσεις του Υπουργείου Υποδομών όσον αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια και τη χρήση τους – Όριο ηλικίας (άνω των 15 ετών), κράνος και απαγόρευση μεταφοράς επιβατών 

Η αύξηση της κυκλοφορίας τους στους δρόμους, αλλά και τα δεκάδες ατυχήματα που έχουν σημειωθεί επιβεβαιώνουν την ανάγκη επιβολής κανόνων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών. Το ζήτημα έχει τεθεί προ πολλού επί τάπητος, ωστόσο μόνο σε θεωρητικό επίπεδο και με τη μορφή διαπίστωσης.

Πλέον τόσο το υπουργείο Υποδομών όσο και εμπλεκόμενοι φορείς έχουν καταστήσει σαφή την ανάγκη διαμόρφωσης ενός συγκεκριμένου πλαισίου λειτουργίας, κυκλοφορίας, αλλά και διάθεσης των ηλεκτρικών πατινιών. Στο ίδιο μήκος κινούνται και πολλές πόλεις της Ευρώπης, οι οποίες επισημαίνουν ότι θα έπρεπε να υπάρχει ενιαίο πλαίσιο για όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Ωστόσο, με δεδομένο ότι κάτι τέτοιο αποτελεί χρονοβόρα διαδικασία, σταδιακά οι χώρες τις Ευρώπης θεσμοθετούν δικούς τους κανόνες σε εθνικό επίπεδο, προκειμένου να ρυθμιστεί η εν λόγω μορφή μετακίνησης.

Στο ελληνικό υπουργείο Υποδομών υπάρχει σχετική εισήγηση, η οποία κατατέθηκε στη νεοσύστατη επιτροπή με αντικείμενο τις υπηρεσίες μικροκινητικότητας και περιλαμβάνει ακόμη και πρόστιμα που αγγίζουν τα 400 ευρώ. Ποιοι αποτελούν την επιτροπή;  Μετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομίας, Προστασίας του Πολίτη, ΚΕΔΕ, Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ).

Ειδικότερα, η εισήγηση του υπουργείου Υποδομών θέλει στα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (ΕΠΗΟ) να υπάγονται όσα οχήματα κινούνται με ηλεκτροκινητήρα και δεν εμπίπτουν στον ΚΟΚ. Πρόκειται για κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate board) και αυτοεξισορροπούμενα οχήματα, δηλαδή οχήματα που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, και στα οποία περιλαμβάνονται μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς. Οι οδηγοί τους θα πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή άνω των 12 ετών, σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικο. Παράλληλα, υποχρεούνται να φορούν κράνος, το οποίο θα είναι δεμένο.

Τα ΕΠΗΟ κατηγοριοποιούνται, ανάλογα με την ταχύτητα κατασκευής τους, σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ./ώρα (θεωρούνται ως πεζοί και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ./ώρα και 25 χλμ./ώρα (θεωρούνται ποδήλατα και επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους του άρθρου 1 του ν. 2696/99 –ΦΕΚ 57/Α΄– «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ./ώρα. Οι οδηγοί της τελευταίας κατηγορίας θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούν εκτός χώρων που επιτρέπεται η κυκλοφορία τους (π.χ. πεζοδρόμια).

Παράλληλα, προβλέπεται ειδική σήμανση για τα ΕΠΗΟ. Εκείνα που κινούνται με ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα θα πρέπει να έχουν αυτοκόλλητο διαστάσεων 5 x 8 εκ. από υλικό ανθεκτικό σε καιρικές συνθήκες τέτοιο, ώστε να καταστρέφεται σε περίπτωση αφαίρεσης/αποκόλλησής του από το ΕΠΗΟ. Το αυτοκόλλητο σήμα επικολλάται στο ΕΠΗΟ από τον οικονομικό φορέα που το εκδίδει και περιέχει κατ’ ελάχιστον την πλήρη επωνυμία του, τη μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα του ΕΠΗΟ και τον κωδικό ταυτοποίησης του οχήματος.

Και στο εξωτερικό 

Η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα που θέτει ερωτήματα γύρω από τη χρήση τους και την τήρηση του ΚΟΚ. Οι μεγαλύτερες αντιδράσεις φαίνεται πως έχουν προκληθεί στην Γαλλία, όπου τα συγκεκριμένα πατίνια ήταν διαθέσιμα πολύ καιρό πριν φτάσουν στην Ελλάδα. Την περασμένη βδομάδα, μάλιστα, η Γαλλία αποφάσισε να επιβάλλει αυστηρά πρόστιμα σε όσους τα χρησιμοποιούν ανεξέλεγκτα, μ’ αυτούς που τα οδηγούν σε πεζοδρόμια και πεζοδρόμους να απειλούνται με πρόστιμο 135 ευρώ.

Είχε προηγηθεί η αποκάλυψη των σοκαριστικών στοιχείων από τη Le Parisien, σύμφωνα με τα οποία τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα πατίνια προκάλεσαν 284 τραυματισμούς και πέντε θανάτους στη χώρα το 2017 και περιγράφονταν ως «πολύ γρήγορα και αθόρυβα και ως εκ τούτου επικίνδυνα». Οι κάτοικοι του Παρισιού, από την άλλη, έχουν εξοργιστεί που τα πατίνια αφήνονται στη μέση πεζοδρομίων και εισόδων, ενώ η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό έχει δεσμευτεί να δημιουργηθούν εκατοντάδες ειδικοί χώροι στάθμευσης και με την ολοκλήρωση του έργου θα υπάρξουν επίσης πρόστιμα.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ψήνεται ή δεν ψήνεται τελικά; Τα πανηγύρια, οι ψησταριές και το… φανταστικό catering

Μια σούβλα δεν φέρνει την άνοιξη – αλλά ευτυχώς, ούτε και η κυβέρνηση την απαγόρευσε.

Τουρισμός: “ΚΙΜΩΛΟΣ, όπως εσύ, Μοναδική, Αυθεντική, Αληθινή”

ο Δήμος Κιμώλου απευθύνεται στους δυνητικούς επισκέπτες του εν όψει της νέας τουριστικής περιόδου

Νίκος Λεβογιάννης: “Η ιστορία της Νάξου είναι ένα ερωτικό ταξίδι με το παρελθόν”

Ο Νίκος Λεβογιάννης και η αγάπη του για τη νεότερη ιστορία του νησιού μας και την κατάγραφή της.

Οικονομία: «Λευκό Μητρώο» και μπόνους συνέπειας – Νέα κίνητρα για συνεπείς φορολογούμενους

Το σχέδιο της κυβέρνησης για ψηφιακές επιβραβεύσεις, μειώσεις φόρων και προτεραιότητα στις επιστροφές για όσους πληρώνουν στην ώρα τους

Στοίχημα – Serie A: Οι “Βιόλα” αναζητούν το ξέσπασμα και … 2.55

Βενέτσια - Φιορεντίνα: «Ξεσπά» στη Βενετία και στο 2.55!

Νάξος για όλους: Ένα βήμα πιο κοντά στην καθολική προσβασιμότητα των παραλιών

Επένδυση ζωής για τους συνανθρώπους μας με αναπηρία μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης – Ράμπες, αμαξίδια και εξοπλισμοί για τρεις παραλίες της Νάξου έως το τέλος του 2025.

Επίσκεψη Εργασίας στη Σαντορίνη από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Η παρουσία του συνοδεύτηκε από αυτοψίες σε κρίσιμες περιοχές και σύσκεψη με φορείς και επιστημονικές αρχές

Ο καιρός… από τα 680 μέτρα: Online ο μετεωρολογικός σταθμός Κωμιακής Νάξου!

Ο ιδιωτικός μετεωρολογικός σταθμός της Κωμιακής μπαίνει στην ψηφιακή εποχή, παρέχοντας ζωντανά δεδομένα μέσα από την πλατφόρμα Ecowitt και το NaxosWeather.gr.

Ξεκίνησε η αντιπυρική περίοδος – Οδηγίες και μέτρα πρόληψης και προστασίας

Βρίσκεται σε ισχύ η νέα Πυροσβεστική διάταξη 9/2024 (ΦΕΚ 2387/Β/2024) η οποία αντικαθιστά τις προγενέστερες Πυροσβεστικές Διατάξεις και ισχύει από 1/5/2024.

Διαδημοτική συνεργασία Σύρου – Τήνου: Πράσινο φως από τη ΔΕΥΑΣ για κοινή επιχείρηση ύδρευσης

Η ΔΕΥΑ Σύρου ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία διαδημοτικής επιχείρησης με τον Δήμο Τήνου, με στόχο τη βιωσιμότητα, τη μείωση των οφειλών και την αναβάθμιση των υπηρεσιών ύδρευσης στα νησιά.

Νάξος – Φιλώτι: Αντίο με σεβασμό και αγάπη στον Τάσο Τζιώτη, άνθρωπο του μέτρου και της προσφοράς

Ο Φιλωτίτης που δεν είπε ποτέ κακή κουβέντα, μόνο έδινε—με τα χέρια, με την καρδιά, με την ψυχή του. Μια απώλεια που βαραίνει την κοινότητα, μια μορφή που δεν ξεχνιέται.

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Θλίψη στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την απώλεια του Κώστα Αρτσάνου, το “αντίο” από τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό

Συγκλονισμένος ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός αποχαιρετά τον ακούραστο υπάλληλο του Δήμου και αγαπητό συμπολίτη

Εκτακτο: Τέλος στα σουβλάκια της θείας Τασίας, ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι

Ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι Με catering και τιμολόγιο, το κοψίδι πλέον θα έχει και ΦΠΑ...

Μ. Κατσούλης: “Οταν πάρω σύνταξη θα μετρήσω τα Κύπελλα που έχουμε πάρει”

Ο γυμναστής του ΓΕΛ Νάξου Μανώλης Κατσούλης μιλάει για την πορεία του, τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τις αθλητικές επιτυχίες του σχολείου και την «αθλητομάνα» Νάξο

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης