Κυριακή, 3 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΤεχνολογίαΕλλάδα: Οριο ηλικίας και κράνος στα ηλεκτρικά πατίνια

Ελλάδα: Οριο ηλικίας και κράνος στα ηλεκτρικά πατίνια

|

Οι προτάσεις του Υπουργείου Υποδομών όσον αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια και τη χρήση τους – Όριο ηλικίας (άνω των 15 ετών), κράνος και απαγόρευση μεταφοράς επιβατών 

Η αύξηση της κυκλοφορίας τους στους δρόμους, αλλά και τα δεκάδες ατυχήματα που έχουν σημειωθεί επιβεβαιώνουν την ανάγκη επιβολής κανόνων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών. Το ζήτημα έχει τεθεί προ πολλού επί τάπητος, ωστόσο μόνο σε θεωρητικό επίπεδο και με τη μορφή διαπίστωσης.

Πλέον τόσο το υπουργείο Υποδομών όσο και εμπλεκόμενοι φορείς έχουν καταστήσει σαφή την ανάγκη διαμόρφωσης ενός συγκεκριμένου πλαισίου λειτουργίας, κυκλοφορίας, αλλά και διάθεσης των ηλεκτρικών πατινιών. Στο ίδιο μήκος κινούνται και πολλές πόλεις της Ευρώπης, οι οποίες επισημαίνουν ότι θα έπρεπε να υπάρχει ενιαίο πλαίσιο για όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Ωστόσο, με δεδομένο ότι κάτι τέτοιο αποτελεί χρονοβόρα διαδικασία, σταδιακά οι χώρες τις Ευρώπης θεσμοθετούν δικούς τους κανόνες σε εθνικό επίπεδο, προκειμένου να ρυθμιστεί η εν λόγω μορφή μετακίνησης.

Στο ελληνικό υπουργείο Υποδομών υπάρχει σχετική εισήγηση, η οποία κατατέθηκε στη νεοσύστατη επιτροπή με αντικείμενο τις υπηρεσίες μικροκινητικότητας και περιλαμβάνει ακόμη και πρόστιμα που αγγίζουν τα 400 ευρώ. Ποιοι αποτελούν την επιτροπή;  Μετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομίας, Προστασίας του Πολίτη, ΚΕΔΕ, Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ).

Ειδικότερα, η εισήγηση του υπουργείου Υποδομών θέλει στα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (ΕΠΗΟ) να υπάγονται όσα οχήματα κινούνται με ηλεκτροκινητήρα και δεν εμπίπτουν στον ΚΟΚ. Πρόκειται για κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate board) και αυτοεξισορροπούμενα οχήματα, δηλαδή οχήματα που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, και στα οποία περιλαμβάνονται μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς. Οι οδηγοί τους θα πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή άνω των 12 ετών, σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικο. Παράλληλα, υποχρεούνται να φορούν κράνος, το οποίο θα είναι δεμένο.

Τα ΕΠΗΟ κατηγοριοποιούνται, ανάλογα με την ταχύτητα κατασκευής τους, σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ./ώρα (θεωρούνται ως πεζοί και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ./ώρα και 25 χλμ./ώρα (θεωρούνται ποδήλατα και επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους του άρθρου 1 του ν. 2696/99 –ΦΕΚ 57/Α΄– «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ./ώρα. Οι οδηγοί της τελευταίας κατηγορίας θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούν εκτός χώρων που επιτρέπεται η κυκλοφορία τους (π.χ. πεζοδρόμια).

Παράλληλα, προβλέπεται ειδική σήμανση για τα ΕΠΗΟ. Εκείνα που κινούνται με ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα θα πρέπει να έχουν αυτοκόλλητο διαστάσεων 5 x 8 εκ. από υλικό ανθεκτικό σε καιρικές συνθήκες τέτοιο, ώστε να καταστρέφεται σε περίπτωση αφαίρεσης/αποκόλλησής του από το ΕΠΗΟ. Το αυτοκόλλητο σήμα επικολλάται στο ΕΠΗΟ από τον οικονομικό φορέα που το εκδίδει και περιέχει κατ’ ελάχιστον την πλήρη επωνυμία του, τη μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα του ΕΠΗΟ και τον κωδικό ταυτοποίησης του οχήματος.

Και στο εξωτερικό 

Η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα που θέτει ερωτήματα γύρω από τη χρήση τους και την τήρηση του ΚΟΚ. Οι μεγαλύτερες αντιδράσεις φαίνεται πως έχουν προκληθεί στην Γαλλία, όπου τα συγκεκριμένα πατίνια ήταν διαθέσιμα πολύ καιρό πριν φτάσουν στην Ελλάδα. Την περασμένη βδομάδα, μάλιστα, η Γαλλία αποφάσισε να επιβάλλει αυστηρά πρόστιμα σε όσους τα χρησιμοποιούν ανεξέλεγκτα, μ’ αυτούς που τα οδηγούν σε πεζοδρόμια και πεζοδρόμους να απειλούνται με πρόστιμο 135 ευρώ.

Είχε προηγηθεί η αποκάλυψη των σοκαριστικών στοιχείων από τη Le Parisien, σύμφωνα με τα οποία τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα πατίνια προκάλεσαν 284 τραυματισμούς και πέντε θανάτους στη χώρα το 2017 και περιγράφονταν ως «πολύ γρήγορα και αθόρυβα και ως εκ τούτου επικίνδυνα». Οι κάτοικοι του Παρισιού, από την άλλη, έχουν εξοργιστεί που τα πατίνια αφήνονται στη μέση πεζοδρομίων και εισόδων, ενώ η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό έχει δεσμευτεί να δημιουργηθούν εκατοντάδες ειδικοί χώροι στάθμευσης και με την ολοκλήρωση του έργου θα υπάρξουν επίσης πρόστιμα.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Άνδρος – Λειψυδρία: Τέσσερις μονάδες αφαλάτωσης και χρηματοδότηση 190.000 ευρώ

Με σχέδιο άμεσης παρέμβασης, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με τον Δήμο Άνδρου επιχειρεί να ανακουφίσει το νησί από την οξεία λειψυδρία, μέσα από μονάδες αφαλάτωσης και γεωτρήσεις.

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Beach Party 2025 στον Αμμίτη για καλό σκοπό – Επιστρέφει πιο δυνατό από ποτέ!

Στις 5 Αυγούστου στην Παραλία Αμμίτης – Πολιτιστικοί Σύλλογοι ενώνουν δυνάμεις σε ένα καλοκαιρινό πάρτι με μουσική, φαγητό και φιλανθρωπική διάθεση

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης 39 Δήμοι της Ελλάδας λόγω λειψυδρίας, SOS από το Αιγαίο και την Κρήτη

Η Ελλάδα «στεγνώνει»: Δήμοι από το Αιγαίο μέχρι τη Θράκη ζητούν βοήθεια – Η ανεπάρκεια νερού γίνεται καθημερινή απειλή για πολίτες, γεωργία και τουρισμό

Νάντια Σαλτερή: «Ο Μητσοτάκης έχασε τους ψηφοφόρους του Κέντρου – Επιστρέφουμε με αίτημα Προανακριτικής»

Η Τομεάρχης Ισότητας του ΠΑΣΟΚ εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στη Ν.Δ. για την κάλυψη Βορίδη – Αυγενάκη και κατήγγειλε πολιτική υποκρισία και θεσμικό ευτελισμό.

Ισχυροί άνεμοι σάρωσαν το Αιγαίο, στα 100 km/h η ριπή στην Τήνο! (πίνακας)

Το στενό Τήνου – Μυκόνου «πήρε κεφάλι» με ριπές 100 χιλιομέτρων την ώρα – Ποια νησιά ακολούθησαν στην κατάταξη

Περιστατικό με το Hellenic Highspeed στην Αμοργό: Καταπέλτης έπεσε στη θάλασσα (video)

Ακινητοποιήθηκε το πλοίο ανοιχτά των Καταπόλων – Αντικατέστησε το Highspeed 4 στη γραμμή Πειραιά – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό

Δύο νέα παιδιά από τη Σίφνο πρόσφεραν κατάλυμα στη γιατρό του νησιού

Μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες, η δημόσια έκκληση του Δήμου για φιλοξενία της γιατρού βρήκε συγκινητική ανταπόκριση από τον Πέτρο Τσαλά και την Ελένη Καλογήρου

Επανεκκίνηση για τις Διαδρομές Πολιτιστικού Ενδιαφέροντος στη Βόρεια Νάξο

Δύο ιστορικά μονοπάτια με αφετηρία την Κωμιακή επανενεργοποιούνται με στόχο την ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου του νησιού

«Χορεύουμε συρτό στην παραλία»: Μια ανθρώπινη αλυσίδα χορού στη Χώρα της Νάξου

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων προσκαλεί μικρούς και μεγάλους σε ένα μεγάλο καλοκαιρινό αντάμωμα χορού, τη Δευτέρα 4 Αυγούστου.

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Αμοργός: Ένταση και επεισόδια στο πανηγύρι της ψημένης ρακής μετά από πολιτικό σύνθημα

Απρόσμενη τροπή πήρε το παραδοσιακό γλέντι στα Κατάπολα, όταν συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης προκάλεσαν αντιδράσεις, λογομαχίες και τελικά, διακοπή της γιορτής.

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Πανελλαδικές 2025: «Πνοή» επιτυχίας για τους μαθητές της Νάξου

Μαθητές και μαθήτριες του φροντιστηρίου «ΠΝΟΗ» στη Νάξο διακρίνονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις – Πού πέρασαν και τι βαθμούς συγκέντρωσαν

Έλενα Ξενάκη: Από το Σαγκρί Νάξου στην κορυφή του κόσμου με την Εθνική Πόλο (video)

Η MVP του παγκόσμιου τελικού μιλά με συγκίνηση για το χρυσό μετάλλιο, τις θυσίες, την ομάδα της καρδιάς της και το αίτημα για ένα κολυμβητήριο αποκλειστικά για την Εθνική – Μια Νάξια ψυχή που εμπνέει. (video)

Αυτοδιοικητικές εκλογές: Καταργείται ο δεύτερος γύρος, εκλογές τον Νοέμβριο, Νέο όριο το 42% για εκλογή Δημάρχου

Η κυβέρνηση φέρνει ριζικές αλλαγές στον εκλογικό νόμο για δήμους και περιφέρειες – Τέλος ο δεύτερος γύρος, λιγότεροι υποψήφιοι και αλλαγές στη σταυροδοσία.