Σύμφωνα με την έρευνα της MRB για λογαριασμό της Wind, το 62% των ερωτηθέντων συνδέει το νέο δίκτυο, σε αυθόρμητη αναφορά, με την ταχύτητα
Το 5G απολαύει θετικής αποδοχής, με πλέον ισχυρό όφελος για τους συνδρομητές τη «γρήγορη και αναβαθμισμένη ταχύτητα». Επειδή όμως δεν συνδέεται µε κάποιο άλλο διακριτό και ισχυρό όφελος, δεν δημιουργεί ακόμη ενθουσιασμό, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας για το 5G που υλοποίησε η MRB Hellas για λογαριασμό της Wind.
Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψει το επίπεδο γνώσης, τον βαθμό αποδοχής και τις προσδοκίες που έχει δημιουργήσει μέχρι τώρα στους καταναλωτές το 5G, το οποίο μπήκε στη ζωή των Ελλήνων µέσα σε ένα πανδηµικό περιβάλλον. Οπως σημειώνεται στα σχετικά συμπεράσματα, σε µια εποχή που ο Ελληνας καταναλωτής έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα στη δική του τεχνολογική αναβάθμιση για να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες και έχει μετατρέψει το σπίτι σε ένα hub, µε τη συνδεσιμότητα της κινητής τηλεφωνίας να έχει δομικό ρόλο, η εγκατάσταση υποδομών δικτύου 5G έχει κεντρικό ρόλο για την ανταγωνιστικότητα της χώρας και της Ευρώπης, καθώς αναμένεται ότι θα αποτελέσουν βάση για τον ψηφιακό και τον πράσινο μετασχηματισμό.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας:
1. Το 5G δημιουργεί θετική αποδοχή, με πλέον ισχυρό όφελος τη «γρήγορη και αναβαθμισμένη ταχύτητα». Επειδή όμως δεν συνδέεται µε κάποιο άλλο διακριτό και ισχυρό όφελος, δεν δημιουργεί ακόμη ενθουσιασμό στον καταναλωτή.
2. Η χρήση του Internet από το κινητό είναι καθολική. Σύμφωνα με την έρευνα, η χρήση Internet από το κινητό είναι καθημερινή σχεδόν καθολικά από 9 στους 10 κατοίκους Αθήνας και Θεσσαλονίκης, για διάφορες χρήσεις, social media, εργασία, σερφάρισµα κ.λπ.
3. Ο καταναλωτής έχει εξοικειωθεί με τον όρο 5G, τον αντιλαμβάνεται ως «hot news» του κλάδου των τηλεπικοινωνιών και το 62% το συνδέει, σε αυθόρμητη αναφορά, με την ταχύτητα.
4. Θετική φαίνεται η αποδοχή του 5G στα πρώτα του στάδια, με το 65% των ερωτηθέντων να δηλώνει θετικά διακείμενο.
Οι προσδοκίες υπάρχουν, όπως υπάρχουν και προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Ο κλάδος μπορεί να συμβάλει, όπως ήδη κάνει, στην εκπαίδευση του καταναλωτή σχετικά με το 5G, επίσης μπορεί να ανταποκριθεί στις εξατομικευμένες ανάγκες του και να του εξασφαλίσει μια συναρπαστική εμπειρία. Το 5G προσφέρει εξέλιξη, αναβάθμιση στον πολιτισμό μας, στην τεχνογνωσία, στην εμπειρία μας.
Η έρευνα έγινε το διάστημα 5-8 Φεβρουαρίου 2021 σε άνδρες – γυναίκες ηλικίας 18-64 ετών συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου το 5G είναι ήδη διαθέσιμο.
Το σύνολο του δείγματος είναι 300 συνεντεύξεις που διεξήχθησαν διαδικτυακά σε αντιπροσωπευτικό πληθυσμό panel. Επίσης, διενεργήθηκε μικρής κλίμακας ποιοτική έρευνα μέσω 8 διαδικτυακών προσωπικών συνεντεύξεων, με απώτερο σκοπό να συνεισφέρει στην αποκωδικοποίηση των στάσεων ως προς το 5G.