Τετάρτη, 30 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑθλητικάΣτοίχημαΑξίζουν τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Αξίζουν τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

|

Η συζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει ανάψει για τα καλά την τελευταία δεκαετία, με πολλούς Έλληνες, όμως, ακόμα να μην εμπιστεύονται αυτή τη νέα τάση, που εξαπλώνεται όλο και πιο γρήγορα διεθνώς. Μπορεί να πει κανείς ότι, όσοι έχουν υποψίες, δεν έχουν 100% άδικο, αφού πρόκειται για μία κατηγορία αυτοκινήτων πολύ νέα, που δεν έχει ακόμα δοκιμαστεί σε απαιτητικές και ουσιαστικά ρεαλιστικές συνθήκες της πραγματικότητας.

Κυκλοφορούν αρκετές ειδήσεις, κατά καιρούς, που αναστατώνουν το κοινό αίσθημα σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως καλό είναι να δείτε τις διαθέσιμες επιλογές και να αναλογιστείτε, κατά πόσο η αγορά ενός τέτοιου οχήματος μπορεί να ωφελήσει την καθημερινότητά σας και την τσέπη σας, βραχυχρόνια αλλά και μακροχρόνια.

Οικονομία καυσίμου και συντήρησης

Χωρίς αμφιβολία, η οικονομία σε καύσιμα είναι το κυρίαρχο επιχείρημα για να αγοράσει κάποιος ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όσο ακριβό και αν είναι το ρεύμα, το κόστος για τη μετακίνηση ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι υποπολλαπλάσιο εκείνου, που θα αντιστοιχούσε για το ίδιο αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου. Ειδικά αν κάποιος μπορεί να φορτίζει το αυτοκίνητό του στο σπίτι του, το κόστος είναι σχεδόν αμελητέο, όποια απόσταση και αν κάνει ετησίως, σε σχέση με τους υδρογονάνθρακες. Δυστυχώς, πριν από λίγο καιρό, καταργήθηκε και το νυχτερινό ρεύμα, που ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία για τους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων.

Πέρα από την οικονομία στα καύσιμα, είναι σημαντική η οικονομία και στη συντήρηση του οχήματος. Χωρίς να χρειαστεί να μπούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες, τα έξοδα για service είναι σαφώς χαμηλότερα, ενώ δεν απαιτούνται αλλαγές λαδιών σε συχνή βάση ή τόσο μεγάλη περιποίηση στη μηχανή. Η ηλεκτρική μηχανή φθείρεται σε πολύ λιγότερο βαθμό, όμως αυτό, που πρέπει οι χρήστες να έχουν υπόψη και να φοβούνται, είναι η φθορά της μπαταρίας. Προς το παρόν, οι μπαταρίες φθείρονται μετά από κάποια χρόνια, συνήθως 8 με 10, και χρειάζονται αντικατάσταση, διαφορετικά έχουν χαμηλότερη ισχύ. Είναι ένα κόστος, που προβληματίζει αρκετά τους επίδοξους αγοραστές, αφού μπορεί να φτάσει σε μερικές χιλιάδες.

Αυτονομία και φόρτιση

Το γεγονός ότι το αυτοκίνητό σας φορτίζει με ρεύμα και αυτό μπορείτε να το κάνετε από το σπίτι σας, είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα, αλλά και ένα μεγάλο μειονέκτημα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε περίπτωση που η αυτονομία σας μειωθεί σημαντικά, θα πρέπει να αναζητήσετε σταθμούς φόρτισης για να γεμίσετε, οι οποίοι δεν είναι αρκετά διαδεδομένοι, ειδικά στην ελληνική επαρχία.

 Αν δεν βρίσκεστε κοντά σε κάποιο αστικό κέντρο, θα αναγκαστείτε να βρείτε, ουσιαστικά, κάποια πρίζα για να φορτίσετε αργά το όχημά σας, μέχρι να μπορείτε να μετακινηθείτε προς τον κοντινότερο. Ακόμα και στους ταχυφορτιστές θα πρέπει να περιμένετε περίπου στα 30’ και η μπαταρία δεν θα έχει γεμίσει ακόμα. Μπορείτε να περάσετε την ώρα σας με ένα βιβλίο ή παίζοντας σε online καζίνο όπως το Slotsgem, όμως καλό θα είναι γενικά να προγραμματίζετε τις φορτίσεις σας για να μην αντιμετωπίσετε προβλήματα.

Είναι ένα από τα βασικά αντικίνητρα για να αποκτήσει κάποιος ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Ωστόσο, το πλάνο στο πλαίσιο των δήμων είναι να τοποθετηθούν ταχυφορτιστές σε περισσότερα σημεία, εξυπηρετώντας τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων.

Κόστος αγοράς και επιδοτήσεις

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να σας δίνουν δυνατότητα για μεγάλη οικονομία στα καύσιμα, όμως ένα μεγάλο μέρος από τα ποσά, που θα γλιτώσετε στις βενζίνες, θα τα δώσετε για την αγορά του οχήματος. Η τιμή των ηλεκτρικών εκδόσεων στις κορυφαίες εταιρείες συχνά μπορεί να είναι 50 ή ακόμα και 80% πάνω από τις εκδόσεις βενζινοκινητήρα και πετρελαιοκινητήρα. Αυτό έχει οδηγήσει το ελληνικό κράτος να δώσει το κίνητρο των επιδοτήσεων για την αγορά σχετικών οχημάτων, που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 10.000€. Αν δεν υπήρχε αυτό το ποσό, πολύ δύσκολα οι Έλληνες θα επέλεγαν να αλλάξουν κατηγορία οχήματος και να μετακινηθούν στα ηλεκτρικά. 

Για ένα μικρό επιπλέον κόστος, το δίλημμα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο, ωστόσο, αφού το πρόβλημα της αυξημένης τιμής είναι σαφώς λιγότερο ισχυρό.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΔΕΔΔΗΕ: Προσωρινή διακοπή ρεύματος (31/07) σε Χώρα, Αεροδρόμιο και Στελίδα Νάξου

Χωρίς ηλεκτροδότηση από τις 04:30 έως τις 06:00 το πρωί σημαντικές περιοχές του νησιού – Τι αναφέρει το Πρακτορείο Νάξου

Αίγυπτος: Ανακαλύφθηκε ο άγνωστος πρίγκιπας Ουζερέφρε σε τάφο 4.400 ετών στη Σακάρα (!!!)

Η μεγαλύτερη «ψεύτικη πόρτα» στην ιστορία της Αιγύπτου αποκαλύπτει τον πρίγκιπα-φάντασμα της Πέμπτης Δυναστείας

Ρωσία: Ιστορικός σεισμός 8,8 Ρίχτερ στην Καμτσάτκα, προειδοποιήσεις για τσουνάμι σε όλον τον Ειρηνικό

Το ισχυρότερο χτύπημα της γης στην περιοχή από το 1952 προκαλεί μαζικές εκκενώσεις, τσουνάμι και παγκόσμια κινητοποίηση

Άγιος Ευστράτιος: Το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο νησί της Ελλάδας μπαίνει στη νέα εποχή

Με καινοτόμο υβριδικό σύστημα ΑΠΕ, τηλεθέρμανση και αποθήκευση ενέργειας, το μικρό νησί του Αιγαίου γίνεται πρότυπο για το μέλλον

«Ο θαυμαστός κόσμος της μέλισσας» ζωντανεύει στην Κωμιακή με τον Ιωάννη Ματζάκο

Μια μελισσοκομική ομιλία γνώσης, ευαισθητοποίησης και έμπνευσης από έναν άνθρωπο της πράξης — την Κυριακή 3 Αυγούστου, στην αυλή της Θεοσκέπαστης

Νάξος (Σαγκρί) – “Λύθηκε” το παρκάρισμα στον Ναό της Δήμητρας. νέος χώρος στάθμευσης μετά από 15 χρόνια αναμονής

Οργανωμένος χώρος στάθμευσης στο Σαγκρί δίνεται επιτέλους σε χρήση, διευκολύνοντας επισκέπτες και κατοίκους – Συνεργασία Δήμου, Αντιδημάρχων και Αρχαιολογικής Υπηρεσίας

Η τέχνη της ξερολιθιάς ξαναζωντανεύει στην Ηρακλειά: Τα “Αλλαξημάρια” φέρνουν έναν νέο τρόπο μάθησης

Ένα πιλοτικό εργαστήριο ξερολιθιάς εμπνευσμένο από την παράδοση της ανταλλαγής και της κοινοτικής γνώσης, ετοιμάζεται για τον Οκτώβριο στις Κυκλάδες

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

ΠΕΠΙΕΘ: Ο «Μουσικός Περίβολος» της Νάξου απέκτησε χορηγό καρδιάς

Ο «Μουσικός Περίβολος» της Νάξου απέκτησε χορηγό καρδιάς: η ΠΕΠΙΕΘ και ο Γιώργος Βάλλης στο πλευρό του Συλλόγου ΔΑΜΑΡΙΣ

«Χωρίς Πυξίδα»: Μια νέα ταξιδιωτική σειρά της ΕΡΤ1 ταξιδεύει από 2 Αυγούστου στο Αιγαίο

Η Πηνελόπη Πλάκα και ο Γιάννης Φραγκίσκος εξερευνούν τα νησιά του Αιγαίου μέσα από μια μοναδική εκπομπή με συναίσθημα, αυθεντικότητα και χιούμορ. Πρεμιέρα το Σάββατο 2 Αυγούστου, στις 9 το πρωί με Αμοργό

Δικαστική δικαίωση για τους κατοίκους του Καλοξύλου, ακυρώθηκε η άδεια λειτουργίας του νέου τυροκομείου της ΕΑΣ Νάξου

Μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακύρωσε την άδεια λειτουργίας του υπό ανέγερση τυροκομείου, δικαιώνοντας πλήρως τους περιοίκους

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Δονούσα: Ο τραυματισμός κοπέλας από ομπρέλα (!!!) αποκαλύπτει μια τρύπα στο σύστημα

Μια γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά σε απομονωμένη παραλία της Δονούσας και σώθηκε χάρη στην αλληλεγγύη ντόπιων και τουριστών — αλλά η πολιτεία έλειπε. Και την επόμενη φορά;

Νάξος – Τραγαία: Όταν η προσπάθεια γράφει ιστορία, Επιτυχίες για τους μαθητές του Γενικού Λυκείου (πίνακας)

Με δάκρυα συγκίνησης, χαμόγελα και βαθιά υπερηφάνεια, οι μαθητές του ΓΕΛ Τραγαίας πέτυχαν σπουδαίες εισαγωγές στις Πανελλαδικές 2025 — αποδεικνύοντας πως τα μεγάλα όνειρα ανθίζουν και στα μικρά σχολεία

Αμοργός: Ένταση και επεισόδια στο πανηγύρι της ψημένης ρακής μετά από πολιτικό σύνθημα

Απρόσμενη τροπή πήρε το παραδοσιακό γλέντι στα Κατάπολα, όταν συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης προκάλεσαν αντιδράσεις, λογομαχίες και τελικά, διακοπή της γιορτής.

Πολεοδομική επανεκκίνηση σε Αντίπαρο και Μικρές Κυκλάδες: Νέα Ειδικά Σχέδια για Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα

Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ξεκινά ένα ολιστικό πολεοδομικό σχέδιο που αλλάζει το αναπτυξιακό τοπίο σε πέντε νησιά των Κυκλάδων

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Οι ψίθυροι της πέτρας: Η γλυπτική …ποίηση του Γιάννη Φραντζέσκου στον Καλόξυλο

Ο πολυδιάστατος Ναξιώτης δημιουργός σε μια μοναδική έκθεση γλυπτικής, ακολουθώντας το κάλεσμα των λίθων και της μνήμης – 26 και 27 Ιουλίου στην αίθουσα «Δρακούλη»

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Νάξος – Οι καρποί του φροντιστηρίου “Παιδεία”: Επιτυχίες μαθητών στις Πανελλαδικές 2025

Με κόπο, επιμονή και την υποστήριξη του φροντιστηρίου «Παιδεία» του Γιώργου Βάβουλα, οι μαθητές της Νάξου κατακτούν τις κορυφαίες σχολές της χώρας.