Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΤεχνολογίαΑιγαίο - Project Υδατοδρόμια: Καμία αναφορά στη Νάξο, ξεκινούν οι εργασίες σε...

Αιγαίο – Project Υδατοδρόμια: Καμία αναφορά στη Νάξο, ξεκινούν οι εργασίες σε Τήνο, “τρέχει” η Δονούσα

|

Σε εξέλιξη η δημιουργία υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα- Όλο το mega project, το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ευρώπη – Η αναφορά για τα υδατοδρόμια στις Κυκλάδες

Υπόθεση υδροπλάνα στην Ελλάδα… Για μία ακόμη φορά έχουμε εικόνα για τι αναμένεται να συμβεί… Εγινε παρουσίαση πρόσφατα για τις εξελίξεις από τους κους Χαραλάμους (Hellenic Seaplanes SA) και Γκόβα (Ελληνικά Υδατοδρόμια) και στην σχετική εκδήλωση έγινε αναφορά στις εξελίξεις και στις Κυκλάδες. Τι μάθαμε; Η Τήνος είναι ένα βήμα πριν από την έναρξη της κατασκευής του υδατοδρομίου. Δονούσα και Ανάφη έχουν συμπληρώσει τον φάκελο και είναι ένα βήμα πριν από την αδειοδότηση των υδατοδρομίων (σ.σ. μην ξεχνάμε ότι πρόσφατα έγινε αναφορά για δρομολόγιο από Τρίπολη προς Δονούσα έναντι 60 ευρώ) και μέσω της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου έχουμμε την συμπλήρωση φακέλων (για Περιβαλλοντικούς Ορους) και σε Μύκονο, Σίκινο, Κύθνο, Πάρο, Σέριφο, Μήλο, Σύρο και Ιο.  Οπότε σε μία ανάγνωση λές που είναι Νάξος, Σαντορίνη και Ανδρος εάν μιλάμε για τα μεγάλα νησιά του Νομού; Ενδιαφέρουσα δεν είναι αυτή η εξέλιξη;

Από εκεί και πέρα, Όλο και πιο κοντά στην απογείωση έρχεται το mega project των υδροπλάνων και η λειτουργία των υδατοδρομίων, καθώς σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες κατασκευής και αδειοδότησης τους σε όλη την Ελλάδα. Στόχος είναι στην πενταετία να λειτουργούν περί τα 150 υδατοδρόμια δημιουργώντας το μεγαλύτερο δίκτυο σε όλη την Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της Hellenic Seaplanes S.A., Νικόλας Χαραλάμπους και τον πρόεδρο της Ελληνικά Υδατοδρόμια, Αναστάσιο Γκόβα, η ηγεσία των εταιρειών που «τρέχουν» τις εξελίξεις στο θέμα αδειοδότησης των υδατοδρομίων, φιλοδοξεί να μετατρέψει την Ελλάδα σε Μαλδίβες της Ευρώπης, με τη δημιουργία 2.000 άμεσων και 5.000 έμμεσων θέσεων εργασίας, να «ξαναγράψει» τον χάρτη των μεταφορών στην χώρα μας και στην πλήρη ανάπτυξή του να δώσει στην ελληνική οικονομία πάνω από 1 δισ. ευρώ. Όπως αναφέρει πρόκειται για project που φέρνει επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ στην πενταετία, μέσω της κατασκευής των υδατοδρομίων (άνω των 50 εκατ. ευρώ), της αγοράς αεροσκαφών των οποίων ο αριθμός εκτιμάται για την πρώτη πενταετία σε τουλάχιστον 20 (περί τα 130 εκατ. ευρώ), αλλά και της δημιουργίας σχολής εκπαίδευσης πιλότων υδροπλάνων μεταξύ άλλων.

Μπορεί οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του project να έχουν περάσει από «40 κύματα» και να καθυστέρησαν και την προηγούμενη χρονιά λόγω της έλευσης της πανδημίας, ωστόσο οι προετοιμασίες δεν σταμάτησαν. Η παρακάτω αναφορά περιλαμβάνει την ανάλυση της φάσης που βρίσκεται κάθε ένα από τα υδατοδρόμια που έχουν αναλάβει οι δύο εταιρείες του χώρου, της Hellenic Seaplanes S.A. και της Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε, των δύο που έχουν δεσμευτεί να φέρουν εις πέρας το δύσκολο αυτό έργο της δημιουργίας εθνικού δικτύου υδατοδρομίων ενώ ορίστηκαν τα επόμενα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την θετική έκβαση όλων των μελλοντικών έργων.

«Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε και να χτίζουμε σε όσα έχουμε επιτύχει μέχρι σήμερα, ώστε να διασφαλίσουμε ότι προχωρά με γοργά βήματα και συνέπεια ο σχεδιασμός μας για την υλοποίηση των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων που έχουμε αναλάβει. Παράλληλα ορίζουμε τις νέες τοποθεσίες – στόχους που είναι εν δυνάμει προορισμοί και θα μπορούσαν να έχουν στην πορεία το δικό τους υδατοδρόμιο». Η Ελλάδα σύντομα θα έχει το μεγαλύτερο δίκτυο υδατοδρομίων στην Ευρώπη και στον κόσμο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χαραλάμπους. Ο πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε, Αναστάσιος Γκόβας δήλωσε σχετικά: «Εργαζόμαστε συστηματικά προκειμένου να δημιουργηθεί ένα εκτενές δίκτυο υδατοδρομίων στην ελληνική επικράτεια. Η ύπαρξη αδειοδοτημένων υδατοδρομίων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή λειτουργία των υδροπλάνων, τα οποία με τις πτήσεις τους θα συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών των νησιών, στην αναβάθμιση του τουρισμού τους και συνεπακόλουθα στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους».

Αναφορικά με τις εξελίξεις γύρω από τα υδατοδρόμια, αυτές αφορούν τους τεχνικούς φακέλους για τα υδατοδρόμια ανά την επικράτεια, πάνω στους οποίους δραστηριοποιούνται οι δύο εταιρείες εδώ και καιρό και δομούν το δίκτυο πάνω στο οποίο θα λειτουργήσουν οι οργανωμένες πτήσεις των επιβατών με υδροπλάνα. Η ολοκλήρωση του δικτύου υδατοδρομίων και η έναρξη του πτητικού έργου, θεσμικά οχυρωμένα, ανοίγει τον δρόμο για την προσέλκυση επιμέρους επενδύσεων, καθώς εταιρείες από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό αναμένεται να προχωρήσουν σε κινήσεις για την απόκτηση μεριδίου από την νέα πίτα που πρόκειται να δημιουργηθεί.


Σύμφωνα με την ενημέρωση από τις δύο εταιρείες:

– Τα υδατοδρόμια Ν. Αιγαίου με την ένωση των εταιρειών Υδροπλάνα Ελλάδας, Ελληνικά Υδατοδρόμια και Optimum Value βρίσκονται σε ιδιαίτερα προχωρημένο επίπεδο, καθώς συμπληρώνονται οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και μελετών θορύβου για τα νησιά: Μύκονος, Κύθνος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα, Ανάφη, Χάλκη, Σύμη, Τήλος, Κάρπαθος, Καστελόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Πάρος, Κως, Μήλος, Σύρος, Κάλυμνος, Λειψοί, Λέρος, Ίος και Κάσος. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι αδειοδοτικοί φάκελοι των νησιών Δονούσα, Αγαθονήσι, Σύμη και Ανάφη. Σύντομα όλοι οι τεχνικοί φάκελοι θα έχουν ολοκληρωθεί με τελικό αποδέκτη το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

– Για το υδατοδρόμιο Ιωαννίνων (λίμνη Παμβώτιδα) η άρτια συνεργασία των δύο εταιριών με τους δημόσιους φορείς που συμμετέχουν στο έργο επιβεβαιώνεται για ακόμα μια φορά, καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι χωροθετήσεις στους υποψήφιους χώρους που προορίζονται να δημιουργηθεί το έργο και οι μελέτες περιβάλλοντος και θορύβου έχουν δρομολογηθεί να ξεκινήσουν στο άμεσο διάστημα.

– Σχετικά με το υδατοδρόμιο Κυλλήνης, με την ολοκλήρωση των διεργασιών χωροθέτησης, η Hellenic Seaplanes S.A και Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε. ρυθμίζουν τις τελευταίες τεχνικές λεπτομέρειες πάντα σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο Κυλλήνης, ώστε να είναι έτοιμες προς κατάθεση του τεχνικού φακέλου αδειοδότησης του υδατοδρομίου στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσα στον Φεβρουάριο.

– Στην Εύβοια όλα έχουν πάρει το δρόμο τους, καθώς οι περιβαλλοντικές μελέτες έχουν πλέον ολοκληρωθεί και στα πέντε υδατοδρόμια του νησιού και συγκεκριμένα στη Χαλκίδα, στην Αιδηψό, στην Κάρυστο, στο Αλιβέρι και στη Κύμη. Το χρονοδιάγραμμα ενεργειών που έχει τεθεί επί τάπητος έχει απώτερο στόχο να εγκριθούν την ίδια εποχή από τους αρμόδιους φορείς οι άδειες ιδρύσης υδατοδρομίου και στα πέντε σημεία της Εύβοιας.

– Για το υδατοδρόμιο Βόλου, με την κατάθεση όλων των εγγράφων της αίτησης του υδατοδρομίου του Βόλου, η ένωση Hellenic Seaplanes S.A. και Optimum Value αναμένουν την τελική έγκριση για την άδεια ίδρυσης από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

– Στην Τήνο και στη Σκύρο ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής των υδατοδρομίων. Μετά την εξάλειψη των πολεοδομικών εμποδίων το πλάνο κατασκευής έχει οριστεί και αναμένεται μέχρι την Άνοιξη να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια των δύο αυτών υδατοδρομίων.

Χίος, Ψαρά και Οινούσσες επαναφέρουν τα υδατοδρόμια σε τροχιά υλοποίησης.

– Υδατοδρόµια στα Διαπόντια νησιά. Σε Ερεικούσσα, Οθωνούς, Μαθράκι, (στα τρία πανέμορφα νησιά βόρεια της Κέρκυρας) προγραμματίζεται η δημιουργία υδατοδρομίων. Η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» έχει ολοκληρώσει τη σύνταξη των Τεχνικών Φακέλων των τριών υδατοδρομίων τους οποίους θα υποβάλει στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών ως ανάδοχος του «Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας» που έχει την δικαιοδοσία των λιμανιών των Διαπόντιων νήσων.

– Το υδατοδρόμιο Αμφιλοχίας ορίζεται από την Hellenic Seaplanes S.A. ως το σημείο διανυκτέρευσης των υδροπλάνων στην πλευρά του Ιονίου και αναμένεται η τελική έγκριση από τον Δήμο Αμφιλοχίας.

– Η Κρήτη μπαίνει δυναμικά με 7 υδατοδρόμια στο νησί. Αρχής γενομένης από το υδατοδρόμιο Ρεθύμνου ακολουθούν τα υδατοδρόμια: Σητείας, Ηράκλειου, Ιεράπετρας, Χανίων, Μαλεβιζίου και Αγίας Γαλήνης.

– Με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Νίκα ξεκίνησε η αδειοδότηση υδατοδρομίου στη λίμνη Τάκα.

– Η Πάτμος συνεχίζει την ολοκλήρωση της κατασκευής του υδατοδρομίου μετά την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ για τα πολεοδομικά.Μετά την εξάλειψη των πολεοδομικών εμποδίων η κατασκευή του θα ολοκληρωθεί άμεσα.

Σκόπελος και Αλόννησος οριστικοποιούν τα τελευταία έγγραφα αδειοδότησης και ξεκινούν την κατασκευή.

– Αναμένεται επίσης η έναρξη της διαδικασίας αδειοδότησης από τον περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη στον προτεινόμενο σχεδιασμό των δύο εταιρειών για τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων στα νησιά του Αργοσαρωνικού και στα παράλια της περιφέρειας Αττικής

Μπορεί πολλά υδατοδρόμια να έχουν πάρει το δρόμο τους και να βρίσκονται στο δικό τους στάδιο ετοιμότητας αναφορικά με την αδειοδότησή τους, το γεγονός αυτό δεν εμποδίζει όμως τόσο την Hellenic Seaplanes S.A. όσο και την Ελληνικά Υδατοδρόμια να κάνουν το σχεδιασμό τους για την περαιτέρω προσέγγιση οργανισμών και λιμενικών ταμείων και άλλων παραθαλάσσιων περιοχών ή νησιών για να αποκτήσουν άδεια ιδρύσεως υδατοδρομίου. Η θέση των αεροπορικών εταιρειών είναι διττή καθώς θα δημιουργηθεί Ακαδημία Εκπαίδευσης Πιλότων αλλά και μια διευρυμένη συνεργασία που αφορά στην προσφορά κοινών «πακέτων» εισιτηρίων ή και συμπληρωματική λειτουργία των υδροπλάνων ως προς τα δρομολόγια της αεροπορικής, για την μεταφορά επιβατών από ή προς τα συμβατικά αεροδρόμια και από ή προς τα υδατοδρόμια.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Τήνος: Ο Independent τη βάζει στο παγκόσμιο προσκήνιο για τα 1.000 ξωκλήσια

Διεθνές αφιέρωμα μιλά για «πάνω από ένα ξωκλήσι ανά 10 κατοίκους» και αναδεικνύει την παράδοση, τα πανηγύρια και τη συνύπαρξη ορθοδόξων–καθολικών.

Κυκλάδες: Το νερό έγινε «υγρός χρυσός» — λογαριασμοί-σοκ και SOS από τα Κουφονήσια (video)

Ο αντ/ρχος Νάξου Βαγγ. Κατσάρας μιλά για «πικρό ποτήρι»· ανομβρία, τουριστική ζήτηση και κόστος αφαλάτωσης πιέζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Πάρος: Γήπεδα σε αδιέξοδο — Μάρμαρα «εκτός», συνωστισμός στην Παροικιά

Χωρίς καθαρή θέση από τον Δήμο για την καταλληλότητα των Μαρμάρων· ΑΟ Πάρου και Νηρέας μοιράζονται ώρες στο Στάδιο Παροικιάς, ενώ η Μάρπησσα «κολλάει» στην αδειοδότηση.

Κουφονήσι: Αμερικανοί άφησαν 500€ φιλοδώρημα — «Δεν θα κλείσω μάτι!» λέει ο σερβιτόρος (video)

Παρέα 8 ατόμων κατέπλευσε με σκάφος, έφαγε αστακό και φρέσκα ψάρια· λογαριασμός 750€ και tip 500€ που θα μοιραστεί σε 22 εργαζομένους.

Αμοργός: Προσάραξη πολωνικού ιστιοφόρου νότια της Νικουριάς, ρυμούλκηση στην Αιγιάλη

Παρασκευή 19 Αυγούστου: δύο επιβαίνοντες καλά στην υγεία τους· απαγόρευση απόπλου έως ότου εκδοθεί βεβαιωτικό αξιοπλοΐας από νηογνώμονα.

Φολέγανδρος: Ακυβέρνητο τουριστικό σκάφος κόπηκε στα δύο λόγω κακοκαιρίας

Πλησίον του λιμανιού το Ε/Γ-Τ/Ρ παρασύρθηκε από τους ισχυρούς ανέμους και προσέκρουσε σε βράχια· τμήμα του διαλύθηκε, το υπόλοιπο ανελκύστηκε με μέριμνα του ιδιοκτήτη.

Γιατί οι παίκτες λατρεύουν τα κοινωνικά καζίνο

Ανακαλύψτε γιατί οι παίκτες λατρεύουν τα κοινωνικά καζίνο: κοινωνική αλληλεπίδραση, στρατηγική, bonuses και ψυχαγωγία χωρίς οικονομικό ρίσκο.

Νάξος: Θραύση κάβου σε φορτηγό οχηματαγωγό κατά τον κατάπλου — χωρίς τραυματισμούς

Παρασκευή 19/09/2025, μεσημβρινές ώρες: έσπασε ο δεξιός πρυμναίος κάβος στην 3η προσπάθεια πρόσδεσης στο λιμάνι της Νάξου· το πλοίο συνέχισε για Ίο.

Ελλάδα: Αντίδραση στην Τούμπα και combo άσος+Over 2,5

Σάββατο 20/09/2025 (20:30): ο ΠΑΟΚ ψάχνει reset μετά τον Λεβαδειακό, ο Παναιτωλικός θέλει stop στην κάμψη — στοιχηματικά, προκρίνεται ο άσος με γκολ.

Ηφαίστεια 2025: Μεταφορά για Κυριακή 21/9 — αλλαγές και στις συναυλίες Παπαδημητρίου & Κατσούρη

Λόγω κακοκαιρίας, η εικονική αναπαράσταση και το Drone Show μεταφέρονται για Κυριακή μετά τη δύση· νέες ώρες για τις συναυλίες σε Santo Wines και Μητρόπολη.

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Χώρα Νάξου: «Πάγωσε» το αίτημα κατοίκων για αλλαγή κυκλοφοριακού στη Μικρασιατών Προσφύγων

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για επικίνδυνες συνθήκες, ο Δήμος Νάξου απάντησε αρνητικά στο αίτημα αλλαγής κατεύθυνσης της ημικεντρικής οδού.

Blue Star Naxos: από 19/9 αναχώρηση 11:05 από Νάξο για Πειραιά — αρχίζει το χειμερινό πρόγραμμα

Σύμφωνα με το Naxos Blue Travel, το νέο ωράριο θα ισχύει όλο τον χειμώνα. Δείτε αναλυτικά τη διαδρομή Αστυπάλαια–Κατάπολα της επόμενης ημέρας.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Κουφονήσια: «Νερό από χρυσάφι», λογαριασμοί έως 10€/m³, τι απαντά ο Βαγγέλης Κατσαράς (video)

Εστίαση, διαμονή και μικρά καταστήματα μιλούν για ασφυξία – Ο Δήμος Νάξου κάνει λόγο για «εξορθολογισμό» βάσει κόστους αφαλάτωσης και αποτροπή υπερκατανάλωσης (video)

Ηρακλειά: Αντίδραση επαγγελματιών για τις αυξήσεις στο νερό, τι αναφέρουν, ποια απάντηση πήραν

Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Ηρακλειάς εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τις αυξήσεις στο κόστος ύδρευσης και ζήτησε δίκαιο επιμερισμό δαπανών ανά νησί.

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.

Κόρωνος: Νέα δανειστική βιβλιοθήκη από τον Γιάννη Γερασιμίδη, πολιτιστική «ανάσα» στο χωριό

Μια ακόμη πρωτοβουλία του Γιάννη Γερασιμίδη που συμβάλλει στη βελτίωση της εικόνας του τόπου, με στόχο να φέρει το βιβλίο πιο κοντά σε κατοίκους και επισκέπτες.