Οι Γερμανοί φεύγουν από την Τουρκία και αναζητούν σε ένα από πέντε ελληνικά νησιά που όμως δεν έχουν αποκαλύψει τη δημιουργία εγκαταστάσεων – Η ελληνική πλευρά είχε προτείνει τη Θάσο αλλά πλέον πάμε για άλλα
Ηταν μέσα του περασμένου Φλεβάρη όταν είχε γίνει γνωστό μέσω ανακοίνωσης του υπουργείου Εξωτερικών ότι “κλιμάκιο στελεχών του ομίλου της Volkswagen βρίσκεται στη χώρα μας, προκειμένου μαζί με τον υφυπουργό Εξωτερικών, αρμόδιο για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστα Φραγκογιάννη να επισκεφτούν την Καβάλα και τη Θάσο. Σκοπός της επίσκεψής τους είναι η συλλογή στοιχείων για μια μελέτη σκοπιμότητας του γερμανικού ομίλου για την ένα πρότζεκτ που αφορά την ηλεκτροκίνηση σε νησιά. Ταυτόχρονα, πληροφορίες κάνουν λόγο και για την ανάπτυξη υποδομών για τις δοκιμές συστημάτων αυτονόμης οδήγησης, τόσο επιβατικών όσο και φορτηγών και λεωφορείων. Για τα τελευταία υπεύθυνη θα είναι η ΜΑΝ η οποία ανήκει στον όμιλο της Volkswagen”
Μάλιστα, ο αρμόδιος υφυπουργός μιλώντας στο ραδόφωνο του ΑΠΕ – ΜΠΕ (“Πρακτορείο 104,9”) είχε δηλώσει «Δουλεύουμε μαζί τους, τους έχουμε υποδεχθεί αυτές τις μέρες στην Καβάλα και τη Θάσο, με σκοπό να ολοκληρώσουμε αυτή τη μελέτη σκοπιμότητας, προκειμένου να αποφασίσουμε αν και με ποιες προϋποθέσεις θα προχωρήσει το project ή όχι. Η Θάσος αποτελεί ένα ελληνικό νησί, το οποίο θα μπορούσε να είναι ο χώρος όπου θα δοκιμάσει η Volkswagen καινούριες τεχνολογίες και καινοτομίες στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. Θα εξετάσουμε και άλλα νησιά, ελπίζουμε ότι μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα καταλήξει το πλάνο αυτό σε ένα συμπέρασμα και τότε θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε περισσότερα πράγματα αναφορικά με το εν λόγω project»
Και τώρα, σχεδόν δύο μήνες μετά έχουμε εξελίξεις. Και όπως διαβάζουμε στην εφημερίδα “Καθημερινή” έχουμε εξελίξεις και μάλιστα η Θάσος έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα.. Ας δούμε τι αναφέρει: ” Σε έναν άτυπο διαγωνισμό beauty contest, στον οποίο οι υποψήφιοι θα πρέπει να γοητεύσουν τον επενδυτή, εξελίσσεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η υπόθεσης της πρώτης επένδυσης της Volkswagen στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν, κλιμάκιο επιτελών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να περιοδεύσει σε πέντε ελληνικά νησιά που έχουν επιλέγει μεταξύ άλλων, για να διαμορφώσει πιο ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με το ποιο θα επιλέξει για να τρέξει το πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης.
Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, η Θάσος, που μέχρι προ διμήνου εφέρετο ως ο επιλαχών προορισμός, έχει τώρα περάσει σε δεύτερη μοίρα. Αν και δεν αποκαλύπτεται ακόμα ποια είναι τα πέντε υποψήφια ελληνικά νησιά, πιθανολογείται ότι θα είναι κάποια από τα χαρακτηρισμένα ως παραμεθόρια, ώστε η συγκεκριμένη δραστηριότητα να είναι σύννομη με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και να τύχει των σχετικών στηρίξεων που προβλέπονται για τις ακριτικές αυτές περιοχές.
Σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες κυβερνητικές πληροφορίες, ο γερμανικός όμιλος έχει λάβει απόφαση για την Ελλάδα αλλά όχι για το πού ακριβώς. Το… beauty contest έγκειται στις εκτάσεις και στα κίνητρα που θα προτείνουν ή δεν θα προτείνουν οι αυτοδιοικητικές αρχές της κάθε περιοχής. Η ελληνική πλευρά είχε προτείνει τη Θάσο ως τοποθεσία όπου θα μπορεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να αναπτύξει το δίκτυο που απαιτείται για να δοκιμάζει οχήματα με αυτόνομη οδήγηση με την παρουσία προσώρας στο όχημα οδηγού.
Στο συγκεκριμένο project όμως αποδίδεται από την ελληνική πλευρά πολύ μεγαλύτερη σημασία. Αν «τρέξει» ομαλά, εκτιμάται ότι αυξάνεται η «βαθμολογία» της χώρας στις σχετικές αξιολογήσεις της Volkswagen για την επιλογή χώρας ανάπτυξης νέου εργοστασίου, μετά τη ματαίωση των σχετικών επενδυτικών σχεδίων που συζητούσε με την Τουρκία.
Βεβαίως, μετά τις τελευταίες εξελίξεις από την πανδημία και την πτώση της ζήτησης που φέρνει η οικονομική κρίση, η ανάγκη για πρόσθετη παραγωγική δυναμικότητα περιορίζεται έστω και προσωρινά, αναφέρουν οι ειδικοί. Τον «φάκελο Volkswagen» επιμελούνται τόσο ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης όσο και ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία Κώστας Φραγκογιάννης”.