Ένα Ελληνικό χωριό παρουσιάζεται ανάμεσα στους 10 ανερχόμενους προορισμούς για τις διακοπές των Αμερικανών αυτό το χειμώνα, σύμφωνα με το δείκτη της Tripadvisor «Winter Travel Index».
Συγκεκριμένα, πρόκειται για το Ημεροβίγλι Σαντορίνης, το οποίο εντοπίζεται στην 8η θέση ανερχόμενων προορισμών παγκοσμίως, βάσει στοιχείων αναζήτησης από τους Αμερικανούς ταξιδιώτες.
Παράλληλα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Tripadvisor, το 58% των Αμερικανών θα ταξιδέψουν αυτή τη χειμερινή σεζόν έναντι 59% πέρυσι, ωστόσο το αντίστοιχο ποσοστό του 2023 για τις γενιές Millennial και GenZ ανεβαίνει στο 63% και 68% αντίστοιχα.
Στην πλειονότητά τους (91%) σχεδιάζουν ταξίδια για ειδικούς εποχιακούς λόγους, όπως χειμερινά φεστιβάλ (36%), χειμερινά σπορ και δραστηριότητες (30%), σχολικές διακοπές (30%) και εθνικές, πολιτιστικές και θρησκευτικές διακοπές (43%).
Η πλειονότητα επίσης (73%) αναφέρει ότι τα ταξίδια είναι εξαιρετικά σημαντικά για αυτούς και ότι θα τα έχουν ως προτεραιότητα αυτή τη σεζόν και το 2024.
Για το 40% η επιλογή ημερομηνίας διακοπών επηρεάζεται από τη διακύμανση των τιμών, ωστόσο ο παράγοντας του κόστους δεν είναι απαγορευτικός. Το 93% που σκοπεύει να ταξιδέψει αυτό το χειμώνα, θα πραγματοποιήσει τις ίδιες ή μεγαλύτερες δαπάνες σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ το 57% θα ταξιδέψει σύμφωνα με τον προγραμματισμό του αυτή τη σεζόν ανεξάρτητα από τον οικονομικό παράγοντα.
Από το 34% που ανέφερε ότι θα αλλάξει τα ταξιδιωτικά σχέδια λόγω οικονομικών παραγόντων, δεν επηρεάζονται όλοι αρνητικά καθώς αναφέρουν ως λόγους για να αναβαθμίσουν τα σχέδια χειμερινών διακοπών τον χαμηλότερο πληθωρισμό και τις τιμές καυσίμων, την ισχύ της ισοτιμίας συναλλάγματος και τη θετική αλλαγή στην οικονομική συγκυρία.
Ο δείκτης της Tripadvisor καταγράφει επίσης ότι το ένα τέταρτο (25%) θα πραγματοποιήσει περισσότερα ταξίδια και το 30% μεγαλύτερα.
Ενώ το 76% θα κάνει 1-2 ταξίδια αυτό το χειμώνα, το 24% θα σχεδιάσει τρεις ή περισσότερες αποδράσεις, επάνω από το μέσο όρο των υπόλοιπων αγορών στις οποίες έγινε η έρεηυνα (14% για Αυστραλία, Ιταλία, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Ην. Βασίλειο). Ιδιαίτερα οι Αμερικανοί της γενιάς GenZ θα πραγματοποιήσουν από 3 έως 5 ταξίδια.
Το 32% θα ταξιδέψει στο εξωτερικό, εκ των οποίων το 14% θα ταξιδέψει διεθνώς και το 19% διεθνώς και στο εσωτερικό της χώρας τους.
Τα ταξίδια τεσσάρων έως έξι ωρών από το σπίτι είναι τα πιο δημοφιλή (39%), όμως πάνω από το ένα τρίτο (36%) θα ταξιδέψουν πάνω από 7 ώρες για να φτάσουν στον προορισμό της επιθυμίας τους.
Το 71% θα επισκεφθούν προορισμό όπου δεν έχουν ταξιδέψει στο παρελθόν – ιδιαίτερα οι Boomers, ενώ το 29% θα ταξιδέψει σε νέο προορισμό και το 59% θα κάνει κράτηση δραστηριοτήτων για να αναβαθμίσει το ταξίδι.
Κορυφαίοι προορισμοί τους για το χειμώνα είναι η Νέα Υόρκη, το Ορλάντο και το Λας Βέγκας, ενώ διεθνώς κυριαρχούν το Μεξικό και η Καραϊβική.
Η δημοφιλέστερη εβδομάδα στα ταξίδια των Αμερικανών θα είναι η 25-31 Δεκεμβρίου, ενώ η 26η Δεκεμβρίου είναι η ημέρα κορύφωσης τσεκ ιν σε ξενοδοχείο.
Οι δημοφιλέστερες δραστηριότητές τους είναι οι υπαίθριες δραστηριότητες (33%), τα food and wine tours (30%) και τα ψώνια (29%), σε αντιδιαστολή με τις άλλες εθνικότητες που συμμετείχαν στην έρευνα οι οποίες προκρίνουν τα πολιτιστικά tour και τα αξιοθέατα. Το 36% δήλωσε μάλιστα ότι θα δώσει προτεραιότητα στην περιπέτεια, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες υπαίθρου.
Βασικοί τους στόχοι για τις χειμερινές διακοπές είναι η περιπέτεια (30%), έναντι 23% του διεθνούς μέσου όρου, και με ιδιαίτερη τάση από τις γενιές Millennials και GenZ.
Το 32% θα κάνει κράτηση ή έχει ήδη κάνει για μία έως δύο δραστηριότητες στον προορισμό διακοπών, το 56% θα κάνει κράτηση για 3-5 (άνω του διεθνούς μέσου όρου που κυμαίνεται στο 44%) και το 12% για 6-8 (έναντι 7% διεθνούς μέσου όρου).
Για το 2024 η έρευνα έδειξε ότι το 77% των Αμερικανών σκοπεύουν να ταξιδέψουν, με το 94% εξ αυτών να ταξιδεύουν το ίδιο ή περισσότερο από το 2023.
Δημοφιλέστεροι ταξιδιωτικοί μήνες, προς το παρόν, φαίνεται να είναι ο Ιούνιος και ο Ιούλιος.