Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΤαξίδιΚουφονήσια - Αντ. Κωβαίος: "Σε πληρότητα επισκεπτών έως τα μέσα Σεπτεμβρίου"

Κουφονήσια – Αντ. Κωβαίος: “Σε πληρότητα επισκεπτών έως τα μέσα Σεπτεμβρίου”

|

Τα Κουφονήσια έχουν ταυτιστεί με μια δική τους αισθητική λιτότητα και φαίνεται πως ικανοποιούν απολύτως ένα κοινό που έχει την εμπειρία πιο λαμπερών προορισμών, αλλά επιλέγει συνειδητά να ζήσει πιο απλά και πιο «αληθινά»: Χωρίς ξαπλώστρα, χωρίς ομπρέλα, χωρίς beach-bar, χωρίς στρες.

Τα Κουφονήσια, αυτή η κουκίδα στο χάρτη του Αιγαίου, ήταν κάποτε γνωστή μόνο διότι βρισκόταν κοντά στην Κέρο, το διάσημο διεθνώς ιερό νησί των Μικρών Κυκλάδων με την πανάρχαια ιστορία «μυστηρίου» που περιμένει ακόμα να αποκωδικοποιηθεί.

Στη δεκαετία του ’60 στο Πάνω Κουφονήσι άρχισαν να συγκεντρώνονται κάτοικοι του Κάτω Κουφονησίου, αλλά και διπλανών νησιών, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένας οικισμός στα όρια του χωριού. Σήμερα στο Κάτω Κουφονήσι υπάρχει μόνο η ταβέρνα Βενετσάνος.

Στη δεκαετία του ’70, λέγεται πως ένα ζευγάρι Ελλήνων ταξιδευτών (υπάρχει μια εκδοχή ότι η γυναίκα ήταν Ελληνοϊταλίδα) σε μια περιήγησή του στο νησί, σταμάτησε μαγεμένο στο σημείο Πλατιά Πούντα. Αγόρασε όση μεγαλύτερη έκταση ήταν διαθέσιμη, εξασφάλισε τους τίτλους ιδιοκτησίας και αποχώρησε.

Εκεί αργότερα έχτισε ένα σπίτι, το μοναδικό εννοείται στην περιοχή, δεδομένου ότι όλη η έκταση τους ανήκει. Μέσα στα χρόνια, η παραλία πήρε το όνομα «Ιταλίδα» χάρη στην ιδιοκτήτρια που κάποτε εμφανιζόταν συχνότερα στο σπίτι. Σήμερα, η ίδια μένει μόνιμα στην Ιταλία και δέχεται διαρκώς δελεαστικές προτάσεις για να παραχωρήσει την έκταση που θεωρείται δικαιολογημένα το πιο premium κομμάτι στο Πάνω Κουφονήσι. Aκόμα, αντιστέκεται σθεναρά.

034_1.jpg

Στη δεκαετία του ’80, η ποιότητα ζωής στα Κουφονήσια αναβαθμίστηκε. Το ’83 απέκτησαν ηλεκτρικό ρεύμα και το ’87 είχαν πλέον λιμάνι. Ωστόσο, για πολλά χρόνια αργότερα, έπρεπε να περιμένουν το πλοίο της γραμμής κάθε εβδομάδα ή δέκα μέρες, με ό,τι αυτό μπορεί να σήμαινε για τις βασικές προμήθειες των κατοίκων.

Στις αρχές του ’90 άρχισε να εμφανίζεται μια μικρή ροή τουρισμού από το «εναλλακτικό» κοινό που έψαχνε τη ζωή που κυλάει αργά στις Μικρές Κυκλάδες. Από το ξένο κοινό, κυριαρχούσαν -άγνωστο γιατί- οι Ιταλοί, γεγονός που ισχύει μέχρι σήμερα. Εκείνη μάλιστα την εποχή, λέγεται πως αποτελούσαν ένα σκεπτόμενο κοινό, διαφορετικού τύπου από τους πιο γκλαμ Ιταλούς του Ιονίου.

Αντίθετα με τους Γάλλους που οικογενειακώς παίρνουν τα βουνά και τα μονοπάτια στις Κυκλάδες, οι Ιταλοί αγάπησαν τα Κουφονήσια γιατί εκεί σταματούσε ο χρόνος και η στασιμότητα ήταν ένας απολαυστικός μονόδρομος.

Προορισμός Ελλήνων και ξένων στη δεκαετία του ’90 ήταν ένα ημι-οργανωμένο κάμπινγκ, που αργότερα έφτασε να φιλοξενεί περί τα 800 άτομα. Το φαινόμενο του «room to let» δεν είχε φτάσει ακόμα στα Κουφονήσια δεδομένου ότι οι κάτοικοί τους ήταν κατά βάση αλιείς. Ο τουρισμός δεν έμοιαζε να είναι σοβαρή προοπτική, σε αντίθεση με την σημερινή εποχή, όπου η αλιεία έχει υποβαθμιστεί σε δεύτερη επαγγελματική ασχολία, παρ’ ότι τα Κουφονήσια διατηρούν την πρωτιά της μεγαλύτερης αναλογίας αλιευτικών σκαφών σε σχέση με την έκτασή τους. Συνολικά, υπάρχουν σήμερα ενεργά περίπου εκατό.

Οι πρώτες επιχειρηματικές δραστηριότητες ήταν απλές, αλλά πολύπλευρες. Σε ό,τι κι αν επέλεγε να κάνει κάποιος, προσέθετε και μερικά δωμάτια προς ενοικίαση. Εμφανίζονται η Μέλισσα και ο Φοίνικας, οι ταβέρνες του νησιού, ο Σορόκος, ένα απλοϊκό μπαρ πάνω στο νερό, που σήμερα έχει μετεξελιχθεί σε κοκτέιλ εμπειρία και η Καλαμιά, που ήταν το «καφέ» του νησιού. Όλα αυτά τα σημεία αποτελούν ακόμα και σήμερα βασικές διευθύνσεις του τουριστικού οδηγού για νέους και μυημένους.

116238073_600702430588598_7256661647408357581_n.jpg

Από το 2010 και μετά, ο τουρισμός άρχισε να παίρνει τη μορφή ενός κύματος που κάθε χρόνο μεγάλωνε. Το 2014, το Highspeed προστέθηκε στις επιλογές πρόσβασης στο νησί και δόθηκε η δυνατότητα σε περισσότερο κόσμο να φτάνει εκεί σε 4-5 ώρες. Ετσι, εμφανίστηκε και ο τύπος του επισκέπτη που ήθελε να κλείσει διαμονή για 3-4 μέρες, αντίθετα με τον κλασικό μέχρι τότε τουρίστα που έμενε 15 μέρες και περνούσε μια ζωή στο καράβι της επιστροφής. Μέχρι το 2020, τα Κουφονήσια είχαν αποκτήσει βιολογικό καθαρισμό, νέο λιμάνι, αφαλάτωση, ιατρείο, βιβλιοθήκη και άλλες δυνατότητες που δεν συναντά κανείς συχνά ακόμα και σε μεγάλα χωριά της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Σήμερα, τα Κουφονήσια έχουν καταφέρει να διατηρούν την ετικέτα του premium προορισμού που εκφράζει την μοντέρνα απλότητα που δείχνει να έχουν ανάγκη οι καιροί. Από το λιμάνι και σε μια απόσταση μόλις τριών χιλιομέτρων μπορεί κανείς να απολαύσει πέντε παραλίες με αυτό το χαρακτηριστικό γαλαζοπράσινο των Κουφονησίων (ΆμμοςΦοίνικαςΦανόςΙταλίδα, Πορί) και άλλες ακόμα πιο κρυφές, σπηλαιώδεις και ινσταγκραμικές, όπως το Γάλα.

Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και μια από τις πιο επιδραστικές ομάδες στον τομέα του fine-drinking, οι Λευτέρης Γεωργόπουλος (από την ομάδα τoυ bar «The Clumsies»), Μανώλης Λυκιαρδόπουλος, Κωνσταντίνος Λέκκος και Γιάννης Τόρης δημιούργησαν εκεί ένα υψηλού επιπέδου all day bar restaurant με την ονομασία Τζετ. Και επειδή η ζωή μπορεί να κυλάει αργά, αλλά κυλάει και μέχρι πολύ αργά, τα Κουφονήσια έχουν και after bar, το Nόλιποτ.

98022147_3219887601375357_8756384971519688704_n.jpg

Εφέτος, οι τζίροι ξεπερνούν αυτούς του 2019. Σύμφωνα με τον «μόνιμο» την τελευταία δεκαετία δήμαρχο Αντώνη Κωβαίο, το νησί έχει απόλυτη πληρότητα μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, πράγμα που μεταφράζεται σε 4.500 άτομα και 100 περίπου σκάφη και γιοτ καθημερινά.

Τα Κουφονήσια έχουν ταυτιστεί με μια δική τους αισθητική λιτότητα και φαίνεται πως ικανοποιούν απολύτως ένα κοινό που έχει την εμπειρία πιο λαμπερών προορισμών, αλλά επιλέγει συνειδητά να ζήσει πιο απλά και πιο «αληθινά»: Χωρίς ξαπλώστρα, χωρίς ομπρέλα, χωρίς beach-bar, χωρίς στρες. 

Με πληροφορίες από τη σελίδα travel.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Στο τραπέζι και lockdown μετακινήσεων

Συναγερμός στο ΥΠΑΑΤ μετά την έξαρση κρουσμάτων. Σχέδιο άμεσης δράσης με ελέγχους, σταθμούς απολύμανσης και αυστηρή βιοασφάλεια· προειδοποίηση Τσιάρα για καθολική παύση μετακινήσεων αν δεν ανακοπεί η διασπορά.

Σύρος στο ισπανικό Viajar: «Βασίλισσα των Κυκλάδων» με ιστορία, αρχιτεκτονική και… off-season γοητεία

Το κορυφαίο ταξιδιωτικό περιοδικό της Ισπανίας (με έναν από τους πιο επιδραστικούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους παγκοσμίως) αφιερώνει διαδοχικά θέματα στη Σύρο, αναδεικνύοντας Ερμούπολη, Άνω Σύρο, μουσεία και παραθαλάσσια χωριά — με απήχηση 5,1 εκατ. αναγνωστών.

Αμοργός: Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου επιστρέφει για 16η χρονιά

Από 13 έως 18 Νοεμβρίου 2025, η Αμοργός γίνεται ξανά σημείο συνάντησης για τον τουριστικό και πολιτιστικό κινηματογράφο, με ισχυρή διεθνή συμμετοχή και ελληνική παρουσία.

Τέλος Κρουαζιέρας: 20,24 εκατ. σε 52 ημέρες, Πού κατευθύνονται τα έσοδα

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας μιλά για τα πρώτα έσοδα, την κατανομή τους σε Δήμους–λιμάνια–τουρισμό και το σχέδιο «πράσινης» αναβάθμισης στόλου και υποδομών.

«Θηραϊκές Τελετουργίες»: Παράδοση και μέλλον της Σαντορίνης στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας

Η έκθεση υδατογραφιών της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη γίνεται αφετηρία μιας εκδήλωσης στις 19 Σεπτεμβρίου 2025

Σαντορίνη: Το Ίδρυμα «Λούλας & Ευαγγέλου Νομικού» στήριξε την ολοκλήρωση του νέου νηπιαγωγείου Μεσαριάς

Με χρηματοδότηση 135.000 €, το Ίδρυμα συνέβαλε καθοριστικά στην αποπεράτωση του έργου, υπενθυμίζοντας την υποχρέωση αναγνώρισης της συνεισφοράς του.

Καναπές… στο δάσος: «φυσικό σαλόνι» στην έξοδο της Κωμιακής ζητά …σωστό καθιστικό

Κάτω από τα πανύψηλα πλατάνια στο δρόμο Κωμιακής–Απόλλωνα εμφανίστηκε… σαλονάκι. Όμορφη ιδέα, λάθος υλικά: πρόταση για πετρόχτιστα πεζούλια ή ξύλινα παγκάκια, με πρωτοβουλία συλλόγων και Τοπικών Κοινοτήτων.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Νερό–«χρυσάφι» στις Κυκλάδες: λειψυδρία, πισίνες και αφαλατώσεις εκτοξεύουν τους λογαριασμούς

Μήλος στα 4,5€/m³, Κουφονήσι έως 9,67€/m³: γιατί οι λογαριασμοί «φεύγουν», τι ζητούν κάτοικοι και επαγγελματίες, και ποιες λύσεις συζητούνται.

Εθνικό Απολυτήριο: Αλλαγές-τομή στο Λύκειο και στις εισαγωγές στα ΑΕΙ από το 2026

Ανεξάρτητη αρχή εξετάσεων, τράπεζα θεμάτων, ψηφιακός φάκελος μαθητή και βάση του 10 συνθέτουν το νέο πλαίσιο για το εθνικό απολυτήριο.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου