Η ΕΑΣμεΑ με επιστολή διαμαρτυρίας της καταγγέλλει ότι η αεροπορική εταιρεία Aegean Air αρνήθηκε τη μεταφορά οικογένειας με προβλήματα όρασης, παιδί και δύο σκύλους οδηγούς – Ποια είναι η απάντηση της αεροπορικής εταιρείας για το συμβάν και την εν γένει πολιτική της
Πριν από μερικές ημέρες είχαμε ένα παράξενο συμβάν… Η αεροπορική εταιρεία Aegean Air αρνήθηκε – όπως αναφέρει η ΕΑΣμεΑ – να μεταφέρει σε πτήση εσωτερικού μία οικογένεια με προβλήματα όρασης, το 16 μηνών παιδί τους και τους δύο σκύλους – οδηγούς… Όπως ήταν λογικό είχαμε την δημοσιοποίηση του γεγονότος μέσω επιστολής, ενώ είχαμε άμεσα και την απάντηση από την Aegean Air που αναφέρθηκε όχι μόνο στο γεγονός αλλά και στην εν γένει πολιτική που ακολουθεί η εταιρεία εδώ και χρόνια…
Σύμφωνα λοιπόν με την επιστολή «η άρνηση μεταφοράς αποτελεί κατάφωρη παραβίαση κοινοτικού κανονισμού σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς, καθώς και της σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες. Παράλληλα, τονίζεται πως πριν από ένα χρόνο «η εν λόγω εταιρία είχε αποδεχθεί χωρίς πρόβλημα παρόμοια μεταφορά της οικογένειας τρεις φορές, χωρίς επίκληση λόγων ασφαλείας ή παράβασης των ισχυόντων ευρωπαϊκών και διεθνών κανονισμών ασφαλείας». Η επιστολή κοινοποιείται στο υπουργείο Μεταφορών, στο γ.γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και στη Διεύθυνση Αεροπορικής Εκμετάλλευσης της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στην ηγεσία της ΥΠΑ.
Και η απάντηση
Ποια είναι η θέση της αεροπορικής εταιρείας; «θα θέλαμε να διευκρινίσουμε πως σε όλες τις πτήσεις της εταιρείας μας, επιτρέπεται η μεταφορά σκύλων οδηγών για άτομα που χρήζουν επιπλέον υποστήριξης, όπως ορίζει ο κώδικας συμπεριφοράς για τις υπηρεσίες εδάφους, για άτομα με μειωμένη κινητικότητα της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης Πολιτικής Αεροπορίας (ECAC), καθώς επίσης, και από όσα ορίζονται σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφαλείας της Αεροπορίας (EASA). Ο συνολικός αριθμός των σκύλων οδηγών που επιτρέπεται να ταξιδέψουν ανά πτήση μας, εξαρτάται από ποικίλους παράγοντες όπως ενδεικτικά ο τύπος του αεροσκάφους.
Ειδικότερα, στις επικοινωνίες που είχαμε με το συγκεκριμένο επιβάτη για τη μεταφορά δύο σκύλων οδηγών για δύο άτομα και ένα παιδί, αναφέραμε πως στις πτήσεις μας η μεταφορά σκύλων οδηγών εντός της καμπίνας του αεροσκάφους για άτομα με προβλήματα όρασης, επιτρέπεται. Παρόλα αυτά, για λόγους ασφαλείας, όταν κρίνεται απαραίτητη η συνοδεία σκύλου οδηγού σε έναν επιβάτη, δεν επιτρέπεται ο ίδιος ο επιβάτης να φέρει και βρέφος (0-2 ετών). Αυτό συμβαίνει, καθώς στην έκτακτη περίπτωση της εκκένωσης του αεροσκάφους, κατά την οποία θα χρησιμοποιηθούν εν δυνάμει οι τσουλήθρες, είναι απαραίτητο ο ίδιος επιβάτης να πάρει αγκαλιά και το βρέφος, αλλά και το σκύλο οδηγό. Επιπλέον, με στόχο να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση, έχουμε ήδη προτείνει στον συγκεκριμένο επιβάτη τη δυνατότητα ιπτάμενης συνοδού για το βρέφος, χωρίς επιπρόσθετη χρέωση.
Προς αποφυγή λανθασμένων εντυπώσεων θα θέλαμε να αναφέρουμε πως μόνο για τον μήνα Ιούνιο, η εταιρεία μας εξυπηρέτησε κατά μέσο όρο, 80 άτομα με προβλήματα κινητικότητας ανά ημέρα. Στο πλαίσιο αυτό της εξυπηρέτησης, και σεβόμενοι απόλυτα τις αυξημένες ανάγκες των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, είμαστε πάντα δίπλα τους για να διασφαλίζουμε την άνετη και κυρίως την ασφαλή μεταφορά τους στις πτήσεις μας, εφαρμόζοντας σε κάθε περίπτωση τους προβλεπόμενους κανονισμούς.
Με πληροφορίες από την εφημερίδα «Δημοκρατική»