Εάν θέλετε να μάθετε που κάνει διακοπές η ελίτ του 1%, δε θα πρέπει να ψάξετε το Instagram, αφού ποτέ δε θα σας δείξουν που βρίσκονται (τουλάχιστον μέχρι να φύγουν). Αντιθέτως, θα πρέπει απλά να μιλήσετε με το επίσης ελίτ γκρουπ των ταξιδιωτικών πρακτόρων οι οποίοι καθορίζουν τα ταξίδια τους αυτά.
Η Τζουλς Μόρι, η οποία διαχειρίζεται την θυγατρική της Scott Dunn, Scott Dunn Private, είναι διαθέσιμη για όσους διατίθενται να ξοδέψουν τουλάχιστον $100.000 κάθε χρόνο. Πολλοί εκ των πελατών της ξοδεύουν πολύ περισσότερα.
Ο Τζον Κλίφορντ ο οποίος διαχειρίζεται την International Travel Management έχει εμπειρία με πακέτα για πελάτες ΛΟΑΤΚΙ+. Οι πελάτες του ξοδεύουν περίπου 10.000 ευρώ ημερησίως μόνο στα βασικά, πριν επιλέξουν πριβέ εμπειρίες όπως μία ιδιωτική ξενάγηση του Βατικανού η οποία κοστίζει 10.000 – 15.000 έκαστη.
Ο Έντουαρντ Γκράνβιλ της Red Savannah συνεργάζεται με πλούσιους πελάτες οι οποίοι κλείνουν ταξίδια τα οποία μπορεί να κοστίσουν μέχρι και ένα εκατομμύριο δολάρια κάθε χρόνο.
Το Business Insider μίλησε με τους ειδικούς αυτούς και τους ρώτησε για τα μυστικά των super-rich.
Ταξίδια με γιοτ
Οι πωλήσεις των γιοτ αυξήθηκαν δραματικά στις αρχές της πανδημίας, ενώ ο ενθουσιασμός των πλουσίων για την ενοικίαση ιστιοφόρων παραμένει απεριόριστος. Σύμφωνα με τον Γκράνβιλ, το μπάτζετ των πελατών για τη διαμονή και τα ταξίδια σε γιοτ έχει αυξηθεί από τα $25.000/εβδομάδα στα $90.000/εβδομάδα.
Οι πελάτες δεν αναζητούν τα υπερβολικά, σούπερ γιοτ των Ρώσων ολιγαρχών, αλλά άνετα, εξοπλισμένα γιοτ.
Η Μόρι συμφωνεί, αφού πολλοί από τους πελάτες της πια προσθέτουν μία εβδομάδα πάνω σε ένα πολυτελές γιότ μετά από μία εβδομάδα διαμονής σε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο.
«Θέλουν να ξοδέψουν £140.000 για ένα γιοτ με έξι σουίτες και να πάνε να αράξουν σε ένα ελληνικό νησί, με όλες τους τις ανέσεις, με πολυτέλεια και χωρίς άλλο κόσμο», σημείωσε η έμπειρη ταξιδιωτική πράκτορας.
Όσο για τον Κλίφορντ, τόνισε πως πολλοί πελάτες επιλέγουν ταξίδια στη Μεσόγειο τα οποία κοστίζουν 75.000 ευρώ καθημερινά και συμπεριλαμβάνουν bespoke καταστάσεις και διαδρομές.
Η μεγάλη απόδραση
Το κύριο ζήτημα του 1% δεν είναι μόνο η απόδραση από την καθημερινότητα αλλά και η απόδραση από τους «πολλούς». Τα ιδιωτικά νησιά και οι ενοικιάσεις ολόκληρων ξενοδοχείων για ορισμένο χρονικό διάστημα έχουν αποτελέσει αγαπημένη τους επιλογή.
Βίλες όπως αυτή του Le Grand Jardin (σ.σ. Ο Μεγάλος Κήπος) στην Κυανή Ακτή κοστίζει $290.000/εβδομάδα και έχει μεγάλη ζήτηση.
«Είναι σε δικό του νησί το οποίο δεν έχει άλλους κατοίκους. Εάν θέλετε να δείτε κόσμο, μπορείτε να πάρετε το φουσκωτό και να πεταχτείτε απέναντι στις Κάννες για κλάμπινγκ», δήλωσε ο Γκράνβιλ.
Η Μόρι, από την πλευρά της, έχει παρατηρήσει αύξηση και στην επιλογή των αφρικανικών «σαφάρι» στη Μποτσουάνα και τη Ναμίμπια, με κάθε booking βίλας να ξεπερνά τις £150.000.
«Στο Μόμπο, κοιτάτε γύρω σας και έχετε λεοπαρδάλεις και ελέφαντες», προσέθεσε.
Η απόλυτη απόδραση, όμως, είναι η ενοικίαση ενός… μικρού χωριού, σύμφωνα με τον Γκράνβιλ. Για παράδειγμα μία τέτοια περιοχή στο Πόρτο Χέλι, η οποία συμπεριλαμβάνει επτά σπίτια, ταβέρνα και κεντρική πλατεία. Κοστίζει $185.000 για ενοικίαση μίας εβδομάδας.
«Ο ιδιοκτήτης δε θέλει να διαφημίζεται», τόνισε ο Γκράνβιλ, υπογραμμίζοντας πως η επιλογή δεν υπάρχει στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας. «Πρέπει να περάσετε από έλεγχο για να μπορέσετε να κάνετε αίτηση να το νοικιάσετε».
Φαβορί η Ελλάδα
Η Μεσόγειος παραμένει ο αγαπημένος καλοκαιρινός προορισμός για τους super rich, αλλά μία είναι η χώρα η οποία ξεπερνά όλες τις άλλες σε δημοφιλία.
«Εάν έπρεπε να κατατάξω την Ιταλία, την Ισπανία, την Γαλλία και την Ελλάδα για φέτος, θα έβαζα πρώτη την Ελλάδα. Έχει ξεπεράσει, πια, την Ιταλία», υπογράμμισε ο Γκράνβιλ.
Προφανώς το ταξίδι στην Ελλάδα βασίζεται στα νησιά. Παρ’ όλα αυτά, όπως αναφέρει, προορισμοί όπως η Μύκονος θεωρούνται, πια, πασέ και νησιά όπως η Πάρος γίνονται ανάρπαστα.
«Τα τελευταία δύο χρόνια, όταν οι πελάτες επιλέγουν Ελλάδα επιλέγουν Πάρο. Γνωρίζουν πως η Μύκονος είναι πανάκριβη και γεμάτη με κόσμο, αλλά η Πάρος είναι ακόμα ένα νησί το οποίο θυμίζει την Ελλάδα πριν γεμίσει με party animals και κλαμπάκια στις παραλίες», υποστήριξε.
Ξενοδοχεία όπως Cosme, Parilio και Avant Mar προσφέρουν ανέσεις και επιλογές ακόμα και τους πιο απαιτητικούς πλούσιους επιχειρηματίες. Η Μόρι, από την πλευρά της, τονίζει πως «οι πελάτες μου θέλουν να πάνε σε νησιά όπως η Πάρος και η Μήλος και να επισκεφτούν τις κρυφές παραλίες με τα γιοτ τους».
Ρωμαϊκή αυτοκρατορία
Η Ιταλία, πάντως, δεν έχει ακόμα πει την τελευταία λέξη της. Εκτός από τα bookings στην Ακτή του Αμάλφι για τουλάχιστον £100.000 έκαστο, ο Κλίφορντ τόνισε πως το ενδιαφέρον για τη Ρώμη και τα νέα πεντάστερα ξενοδοχεία της όπως αυτό της Bvlgari έχει προκαλέσει πυρετό ενδιαφέροντος για την αιώνια πόλη.
Ένας τελευταίος προορισμός τον οποίο θα αποφύγουν, όμως, οι πλούσιοι, είναι η Σικελία, η οποία σφύζει από κόσμο, κυρίως λόγω της πρόσφατης σεζόν της σειράς «White Lotus» και το Four Seasons San Domenico Palace.
Με πληροφορίες από την σελίδα newmoney.gr