Νέα δεδομένα στις αεροπορικές πτήσεις φέρνει η επόμενη ημέρα της πανδημίας – Το υγειονομικό πρωτόκολλο αλλά και οι πρώτες κινήσεις από τις αεροπορικές εταιρείες – Από τέσσερις ώρες αναμονής στα αεροδρόμια έως την απαγόρευση φαγητού και …καθαρές βαλίτσες
Όπως πολλά αλλάζουν έτσι αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο θα ταξιδεύουμε και θα κάνουμε τουρισμό για τη φετινή τουλάχιστον περίοδο εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης παρουσίασε σε διαδικτυακή εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ, τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν για τις πτήσεις, τα οποία συνέταξε η κυβέρνηση σε συνεργασία με την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων του ΕΟΔΥ.
Τα πρωτόκολλα αυτά έχουν ήδη παραδοθεί στους φορείς του τουρισμού για διαβούλευση και υποβολή προτάσεων από την πλευρά τους.
Τα κυριότερα σημεία των πρωτοκόλλων, σύμφωνα με όσα παρουσίασε ο κ. Θεοχάρης, περιλαμβάνουν τα εξής:
- Απαραίτητη προϋπόθεση για να επιβιβαστεί ένας επιβάτης από το εξωτερικό σε πτήση με προορισμό την Ελλάδα, είναι να έχει λάβει το αργότερο εντός των τελευταίων 72 ωρών πιστοποιητικό υγειονομικού χαρακτήρα ότι δεν είναι φορέας του κορωνοϊού. Χωρίς αυτό δεν θα γίνεται επιβίβαση.
- Η χωρητικότητα των πτήσεων από, προς και εντός της Ελλάδας θα είναι πλήρης, χωρίς να υπάρχουν κενές θέσεις, προκειμένου, όπως είπε, να είναι οικονομικά βιώσιμες οι αερομεταφορές
- Για πτήσεις έως τεσσάρων ωρών δεν θα σερβίρεται φαγητό στους επιβάτες, αλλά μόνο συσκευασμένα σνακ
- Οι τουρίστες θα αναχωρούν από τη χώρα χωρίς κανέναν έλεγχο, προκειμένου να μην έχουμε τον κίνδυνο εγκλωβισμού τους και παραμονής σε καραντίνα στην Ελλάδα, κάτι το οποίο θα αποτελούσε αντικίνητρο για την επιλογή της χώρας μας ως τόπου διακοπών
Πώς ο ιός θα αλλάξει τα αεροπορικά ταξίδια
Ο Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ, επικεφαλής της Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), εκτιμά ότι οι τιμές των εισιτηρίων θα εκτιναχθούν κατά 50%, εφόσον επιβληθεί στις αεροπορικές εταιρείες να λάβουν μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης στις καμπίνες επιβατών. Κάποιες, όπως η Delta και η EasyJet, ήδη αποφάσισαν την κατάργηση της μεσαίας θέσης, ενώ οι σχεδιαστές αεροσκαφών μελετούν το ενδεχόμενο τοποθέτησης πλέξιγκλας μεταξύ των θέσεων. Οι χάρτινοι κατάλογοι φαγητών και τα περιοδικά θα αποτελέσουν παρελθόν. Κάποιες εταιρείες ήδη κατήργησαν το αλκοόλ και τα γεύματα στην πτήση προκειμένου να μειώσουν την επαφή επιβατών και πληρώματος, άλλες θα σερβίρουν ποτά «σφραγισμένα» στο ποτήρι, και κάποιες ενθαρρύνουν το επιβατικό κοινό να φέρνει από το σπίτι το φαγητό του.
Υπολογίζεται, επίσης, ότι η τετράωρη αναμονή στο αεροδρόμιο θα αποτελεί τον κανόνα, επειδή κάποια αεροδρόμια θέλουν να αποστειρώνουν τις πλαστικές και μεταλλικές αποσκευές, περνώντας τις υπό υπεριώδη ακτινοβολία. Βεβαίως, οι «καθαρές» βαλίτσες θα κοστίζουν περισσότερο. Πολλοί αερομεταφορείς, όπως η γερμανική Lufthansa, επιβάλλουν τη χρήση μάσκας τόσο στο πλήρωμα όσο και στους επιβάτες.
Φυσικά, το τι πρόκειται να συμβεί στους ελέγχους ασφαλείας των αεροδρομίων, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, αποτελεί αίνιγμα. Στις ΗΠΑ, όπου εφαρμόζονται ιδιαίτερα αυστηροί κανονισμοί, ήδη επιτράπηκε η μεταφορά μπουκαλιών αντισηπτικού, μεγαλύτερων των 100ml.
H εκπρόσωπος Τύπου της Αρχής Αεροδρομίων της Νέας Υόρκης, πάντως, δήλωσε ότι θα ζητείται από τους επιβάτες να αδειάζουν τις τσέπες τους πάνω στις αποσκευές τους, και όχι στα γνωστά πλαστικά κουτιά, ενώ όσοι πραγματοποιούν την έρευνα θα πρέπει να αλλάζουν γάντια εφόσον το ζητήσει ο επιβάτης.
Με πληροφορίες και φωτογραφία από την ιστοσελίδα airnews.gr