Κυριακή, 27 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΠολιτισμόςΚυκλάδες - Εμ. Σαργιώτης: "Αν το παιδί δεν κάνει κάποια τέχνη πάντα...

Κυκλάδες – Εμ. Σαργιώτης: “Αν το παιδί δεν κάνει κάποια τέχνη πάντα θα του λείπει κάτι! Και  πάντα θα υπάρχει ένα κενό !”

|

Μία τυχαία συνάντηση… Με βάση την αγαπημένη Φολέγανδρο στις Δυτικές Κυκλάδες… Από τη μία, η Υπατία που λατρεύει τις αναζητήσεις κι από την άλλη, ένας Αγιογράφος, ο Εμμανουήλ Παναγιώτης Σαργιώτης που ζει πλέον στην Γερμανία… Κυκλάδες – Γερμανία ένα …τσιγάρο δρόμος και ” Αγιογράφος θα πει ; Να δημιουργείς με την τέχνη σου το γεφύρωμα του φυσικού με τον πνευματικό κόσμο. Τη γέφυρα δηλ. ανάμεσα στον άνθρωπο και το Θείο”.

Τον γνώρισα στη Φολέγανδρο. Εκείνος το 2013 εγώ το 2017. Και κάπως έτσι ετεροχρονισμένα συναντήθηκαν τα χνάρια μας. Σε μια φωτογραφία…

  • Αγιογράφος θα πει;
  • Πίστη στο Θεό!

Άνθρωποι απλοί καθημερινοί…κι όμως τόσο μεγάλοι. Ζουν ανάμεσά μας.

Αν και ο Εμμανουήλ ΠαναγιώτηςΣαργιώτης, ζει πια στο Ντίσελντορφ. Αφετηρία του τα Τρίκαλα όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε από βαθιά θρησκευόμενους γονείς, ενδιάμεσοι σταθμοί του η Κως όπου μύησε κρατούμενους στην τέχνη της θεραπευτικής αγιογραφίας, το Άγιον Όρος όπου μαθήτευσε κοντά στους μεγαλύτερους αγιορείτες αγιογράφους, η Φολέγανδρος όπου μελέτησε τον εικονογραφικό πλούτο των Κυκλάδων…και τόσοι άλλοι ακόμη. 

  • Αγιογράφος θα πει;
  • Μελέτη! Θα πει Κόπος! Θα πει Σπουδή!

Σας παρουσιάζω την ιερή τέχνη της αγιογραφίας μέσα από τα μάτια του Παναγιώτη και τον Παναγιώτη μέσα από τα μάτια της ιερής του τέχνης…

  • Αγιογράφος θα πει ;
  •  Να δημιουργείς με την τέχνη σου το γεφύρωμα του φυσικού με τον πνευματικό κόσμο. Τη γέφυρα δηλ. ανάμεσα στον άνθρωπο και το Θείο.
  • Μια που ανέφερες το φυσικό κόσμο…πως βίωσες την περίοδο του εγκλεισμού και της πανδημίας γενικότερα;
  •  Τηρώντας κατά γράμμα όπως όλοι οι πολίτες τη νομοθεσία του Κράτους…αλλά και Αγιογραφώντας ή Διδάσκοντας τους μαθητές μου μέσω τηλεδιάσκεψης. Έτσι δεν υπήρχε πια πανδημία γιατί οι μέρες και το μυαλό μου ήταν γεμάτα…
  • Πιστεύεις ότι θα βγεις δυνατότερος μέσα απ’ αυτό;
  • Θεωρώ πως δεν θα βγω μόνο εγώ ο δυνατότερος μέσα από αυτό αλλά και όλοι όσοι συμμετείχαμε με αίσθημα ευθύνης…!

thumbnail_75635919_10220740654646692_1438338685769613312_n.jpg

  • Στην εποχή του Δομήνικου μεγάλα ποσά δαπανούνταν από την παπική εκκλησία και τους βασιλιάδες για να κοσμήσουν τους ναούς με φαντασμαγορικές τοιχογραφίες και αγιογραφίες – με πολύ ιδιαίτερο ρυθμό, πιο πολύ ζωγράφοι ήταν τότε νομίζω παρά αγιογράφοι- ώστε να προσελκύσουν και να ενισχύσουν το αίσθημα της πίστης στο λαό. Θεωρώ ότι κάπως χάθηκε αυτό στην πορεία.
  • Στο τεράστιο όνομα Δομήνικος Θεοτοκόπουλος άπαντες υποκλίνονται… Το ότι όλοι αυτοί οι καλλιτέχνες ήταν ζωγράφοι, έκανε πολύ ιδιαίτερο τον αναγεννησιακό ρυθμό. Υπάρχουν όμως βασικές διαφορές ανάμεσα στην αναγεννησιακή και τη βυζαντινή τέχνη. Στην αναγεννησιακή ο καλλιτέχνης ζωγραφίζει δηλ.  ποιεί! Στο Βυζάντιο αυτό είναι αδιανόητο! Ο καλλιτέχνης εδώ μόνο εκτελεί! Στην Αναγέννηση υπάρχει Τρίτη διάσταση, υπάρχει προοπτική, τα έργα αντανακλούν στοιχεία του πραγματικού κόσμου. Στο Βυζάντιο τα πράγματα γίνονται επίπεδα, η προοπτική είναι συχνά αντεστραμμένη σα να βρίσκεται ο θεατής μέσα, υπάρχει γεωμετρική αφαίρεση…το σχέδιο υπερέχει του χρώματος…
  • Ωστόσο ποιος είναι ο ρόλος της αγιογραφίας στις μέρες μας; Παίζει κάποιο δραματικό ρόλο στο αίσθημα των πιστών;
  • Στις αρχές του 20ού αιώνα, χάρη στο Φώτη Κόντογλου, η Ιερή Τέχνη της Βυζαντινής Αγιογραφίας θα ανασυρθεί από το σκοτεινό βάραθρο της λήθης και θα αναγεννηθεί! Στις μέρες μας η Αγία αυτή Τέχνη παρουσιάζει μεγάλη άνθηση και ανεπιφύλακτα μπορούμε να πούμε πως η Ελλάδα μας, είναι η Μητρόπολη της Ορθόδοξης Εικονογραφίας κι όλοι εμείς οι Έλληνες Αγιογράφοι είμαστε οι Κληρονόμοι μιας Τεραστίων Διαστάσεων  Πολιτιστικής Κληρονομιάς!

 

Όσον αφορά στο αίσθημα των πιστών…φανταστείτε έναν Ιερό Ναό ο οποίος δεν θα ήταν Αγιογραφημένος ή δε θα είχε φορητές Εικόνες, αλλά θα ήταν άσπρα ντουβάρια … Ποιο θα ήταν το δέος που θα ένοιωθε τότε ο πιστός ; Πού θα απευθυνόταν; Πού θα ένοιωθε την ασφάλεια ότι έχει κοντά του το Θεό; Θα ένοιωθε εγκαταλελειμμένος!

  • Γιατί αγιογραφία; Ποιο ήταν το ερέθισμα να ακολουθήσεις αυτόν το δρόμο;
  • Άνωθεν Κλήση…!

Ας μου επιτραπούν οι λέξεις…. Άνωθεν Εντολή……!Άνωθεν Κάλεσμα…!

  • Πως βίωσες την επαφή σου με τους βαρυποινίτες; Σίγουρα αυτοί από σένα αποκόμισαν πολλά. Εσύ τι αποκόμισες απ’ αυτούς;
  • Η Άγια Τέχνη της Βυζαντινής Αγιογραφίας έχει την μοναδικότητα να εντάσσεται στη «Θεραπευτική Θεολογία». Δηλαδή , μέσω της Τέχνης, αποδεσμεύεται «δια θαύματος» το άγχος και το στρες που έχει ο καθένας, μετατρέποντάς το σε παραγωγική δημιουργικότητα. Έτσι άρχισα λοιπόν να διδάσκω σε Σωφρονιστικά Καταστήματα σε ομάδες κρατουμένων όλων των κατηγοριών. ΉΤΑΝ ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ με υψηλό βαθμό δυσκολίας και επικινδυνότητας γιατί έπρεπε να μυήσω στην Αγία Τέχνη άτομα τα οποία είχανε διαταραγμένο τον ψυχικό τους κόσμο και φυσικά τον τρόπο σκέψης.

thumbnail_received_242325570411605.jpg

Ωστόσο τα οφέλη ήταν πάρα πολλά για τους τρόφιμους των φυλακών, διότι πέρα του ότι αποκόμισαν μία μεγάλη γνώση πάνω στην Τέχνητης Βυζαντινής Αγιογραφίας, κατάφεραν να αποδεσμεύσουν από το μυαλό τους την όποια αρνητικότητα που τους βασάνιζε λόγω του εγκλεισμού και να αποκτήσουν ψυχική γαλήνη και ισορροπία. Φυσικά και για εμένα ήταν ένας πολύ μεγάλος σταθμός στηνεπιμόρφωση και ομολογώ πως είναι μία κατηγορία ανθρώπων στους οποίους πρέπει τεράστιος σεβασμός!

  • Στη Φολέγανδρο…πως θα αποτιμούσες την εμπειρία σου εκεί; Με τους ανθρώπους;
  • Στη Φολέγανδρο βρέθηκα για επαγγελματικούς λόγους και έχω ζήσει το νησί σε όλες του τις διαστάσεις ! Οι Άνθρωποι εκεί έχουν θεμελιώσει έναν Επίγειο Παράδεισο! Είναι άξιοι πρεσβευτές του τόπου, που καταβάλλουν κάθε προσπάθεια προκειμένου να προβάλλουν τις φυσικές ομορφιές του νησιού. Πρωτοστατεί η φιλοξενία, και  πιστεύω πως αυτό έχει εκτιμηθεί από τους χιλιάδες επισκέπτες !
  • Στη Φολέγανδρο υπάρχει μια ανεκτίμητης ιστορικής αξίας αγιογραφία στην πρώτη μητρόπολη του νησιού, στην Παναγία την Παντάνασσα μέσα στο Κάστρο. Ίσως δεν ήταν μόνο ο Δομήνικος που ζωγράφιζε θνητά πρόσωπα ανάμεσα στα θεία… Επίσης γνωρίζω από τους ιδιώτες φύλακες των εκκλησιών εκεί, ότι γενικά οι αγιογραφίες τους είναι μεγάλης χρηματικής αξίας. Πως θα αποτιμούσες ή θα χαρακτήριζες γενικά τον αγιογραφικό πλούτο των νησιών αυτών των Κυκλάδων; Δεδομένου βέβαια ότι δυστυχώς πολλές αγιογραφίες έχουνε ήδη κλαπεί – στην Ανάφη π.χ.  οι εκκλησίες παλιά μένανε αφύλακτες, βορά των επιτήδειων επισκεπτών.
  • Πράγματι ο Ναός της Παναγίας της Παντάνασσας που χρονολογείται αρχές του 18ου αιώνα, είναι γεμάτος με έργα απαράμιλλης λαϊκής τέχνης. Με το πέρας των χρόνων το καθετί αποκτά ανεκτίμητη αξία, και  όταν αναφερόμαστε για το συγκεκριμένο Ναό ο οποίος έχει πολύ ιδιαίτερες αγιογραφίες, σίγουρα ξεπερνά τα όρια κάθε λογικής η εκτίμηση των έργων! 
  • δικιά μου άποψη για την προστασία όλων αυτών των ανεκτίμητων έργων – θησαυρών που βρίσκονται στη Φολέγανδρο και σε όλα τα  νησιά των Κυκλάδων, ήταν και παραμένει η ίδια. Να δημιουργηθεί σε κάθε νησί -ανάλογα με τις υποδομές- ένα Βυζαντινό Μουσείο όπου θα συγκεντρωθούν οι φορητές Βυζαντινές Εικόνες, που είναι διάσπαρτες σε όλους τους μικρούς ή μεγάλους ναούς, για να μην είναι στο έλεος των επιτήδειων. Στο κάστρο και σε  πολλά από τα μνημεία της Φολεγάνδρου που είναι διατηρητέα, προστατεύονται από την Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων! Ο Πλούτος των Μνημείων της Φολεγάνδρου θα μπορούσε να κάνει το Νησί ιδανικό προορισμό  για χιλιάδες θρησκευτικών προσκυνητών.

thumbnail_88248346_10221788501962220_8339791809735557120_n.jpg

Μνημεία Αιώνων…Εκκλησιαστική Αρχιτεκτονική και Τέχνη…αμέτρητες εκκλησιές… μαρτυρούν την πλούσια θρησκευτικήκληρονομιά του! Με σπουδαιότερη την Παναγιά που στέκει αγέρωχη στο Βράχο πάνω από τη Χώρα, αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου και χτισμένη στα ερείπια Αρχαίου Ναού.

Εκεί φυλάσσεται η Θαυματουργή Βυζαντινή Εικόνα Της Παναγίας που συνδέεται με πειρατικές ιστορίες και θρύλους της Φολεγάνδρου! Επίσης στο Ναό υπάρχει ο Αρχιεπίσκοπος Θρόνος και ο Άμβωνας, έργοενός Τηνιακού γλύπτη.

  • Θυμάμαι κάπου να έχω διαβάσει – ίσως για τον Θεόφιλο- ότι τις μέρες που έκανε μια αγιογραφία σε ένα ναό περιέρχονταν σε βαθιά κατάνυξη, νηστεία και προσευχή. Φαίνεται ήθελε την ψυχή του καθαρή προκειμένου να περιέλθει σε μια θεία μέθεξη και να ζωγραφίσει το Θείο πρόσωπο. Ποιο είναι το δικό σου συναίσθημα όταν αγιογραφείς; Ή μετά όταν τελειώνεις. Πως καταφέρνεις να το ενσωματώσεις αυτό στη ρουτίνα σου χωρίς να τη διαταράξεις;
  • Όχι μόνο ο  Θεόφιλος… όλοι οι Αγιογράφοι και οι Αγιορείτες Πατέρες όταν Αγιογραφούν περιέρχονται σε μία βαθιά κατάνυξη με την νηστεία, την προσευχή, τους ψαλμούς! Έχω ζήσει στο Άγιον Όρος όπου είχα την τιμή να εργαστώ σε ένα από τα μεγαλύτερα Αγιογραφικά  εργαστήρια της Αθωνικής Πολιτείας και θεωρώ πως είχα την ευλογία να  αποκομίσω  τα μέγιστα !! Όσο μεταλαμπαδεύω και εγώ τις γνώσεις μου στους μαθητές μου προσπαθώ να τους εντάξω σε αυτό το κλίμα. Πρέπει να γνωρίζουν ότι όταν Αγιογραφούν τα Σαρκώματα των Αγίων πρέπει να είναι Τετάρτη ή Παρασκευή που είναι ημέρες νηστείας και πολλά άλλα τα οποία πρέπει να τηρούν για να νιώθει η ψυχή τους αγαλλίαση κατά τη διάρκεια της Αποπεράτωσης μιας Βυζαντινής Εικόνας!

Στην δικιά μου περίπτωση με την αποπεράτωση κάθε έργου τα συναισθήματα είναι πολύ ιδιαίτερα! Όταν όμως Πρεσβεύεις Την  Άγια Τέχνη πρέπει συγχρόνως να πρεσβεύεις και την Ύψιστη  Αρετή της Ταπείνωσης, να μην υπάρχει έπαρση ούτε υπερηφάνεια…και Δοξάζω ευχαριστώντας το Θεό που με αξίωσε να Ολοκληρώσω με τη Χάρη Του κάθε προσκυνηματικό Αγιογραφικό μου Έργο…

thumbnail_75473995_10220731079527320_5017289454117715968_n.jpg

  • Στη Γερμανία διδάσκεις σε αρκετούς έφηβους μαθητές βυζαντινή αγιογραφία. Τι θα έλεγες σε έναν γονιό ή σε έναν μαθητή γυμνασίου στην Ελλάδα για να τον προσελκύσεις στην τέχνη σου;
  • Αυτό που μπορώ να πω ανεπιφύλακτα στους γονείς είναι να προωθήσουν και να στηρίξουν  τα παιδιά τους στο να εκπαιδευτούν αν όχι στην Βυζαντινή Αγιογραφία σε οποιαδήποτε άλλη τέχνη. Αν το παιδί δεν κάνει κάποια τέχνη πάντα θα του λείπει κάτι! Και  πάντα θα υπάρχει ένα κενό !
  • Υπάρχει κάποια ουσιώδη διαφορά ανάμεσα σε έναν αγιογράφο και έναν ζωγράφο; Εκτός από την προφανή;
  • Συγκρίνοντας αυτές τις δύο  τέχνες θα διαπιστώσουμε ότι υπάρχουνε πολλές ουσιαστικές διαφορές, οι οποίες καθιστούν την Αγιογραφία μία μοναδική τέχνη ! Ο Αγιογράφος σε κάθε εικόνα  προσπαθεί να προβάλλει περισσότερο την Αγιοσύνη και λιγότερο την εξωτερική εμφάνιση. Επίσης όλα τα έργα της κοσμικής ζωγραφικής είναι επηρεασμένα από συναισθήματά , ιδέες και  την ψυχική κατάσταση του καλλιτέχνη. Εκεί ακριβώς υπάρχουν οι διαφορές!      
  • Γίνεται αγιογραφία χωρίς πίστη; Και φτάνει ένα μέσο κοινό χριστιανικό αίσθημα -όλοι λίγο πολύ ένα κεράκι το ανάβουμε…έναν σταυρό τον κάνουμε… φτάνει όμως αυτό ή χρειάζεται κάτι παραπάνω σ’ έναν καλό αγιογράφο;
  • Στην πορεία της διδασκαλίας μου στην Βυζαντινή Αγιογραφία , είχα μαθητές που ήτανε άλλων Θρησκευτικών Δογμάτων. Είχα για παράδειγμα μουσουλμάνους ή καθολικούς που είχανε «εκστασιαστεί» με την Βυζαντινή Τέχνη και την είχανε μάθει άριστα !! Η Βυζαντινή Αγιογραφία είναι μία τέχνη η οποία χρήζει ιδιαίτερου  σεβασμού!
  • Τόσες θρησκείες…τόσα δόγματα. Κι αν δεν υπάρχει Θεός ;
  • Την απάντηση στο αν υπάρχει θεός για μένα την έδωσε ο γέρων Εφραίμ στην Αριζόνα της Αμερικής όταν είπε : «Αφού δεν υπάρχει Θεός γιατί τον πολεμάτε ;»
  • Ομολογώ με συνεπαίρνει το πάθος σου Παναγιώτη! Είθε να συνεχίσεις να σηκώνεις ψηλά το λάβαρο της Ορθοδοξίας μέσα από την Τέχνη σου και να μεταλαμπαδεύεις τη γνώση στις επόμενες γενιές… γιατί αν μη τι άλλο η Αγιογραφία είναι μια μυστικιστική τέχνη που στο μέλλον ίσως κινδυνέψει να χαθεί.
  • Θα συνεχίσω να εργάζομαι για τη Δόξα του Χριστού !

Είπαμε κι άλλα με τον Παναγιώτη. Πολλά. Και στο τέλος τον άφησα με την βαθύτατη ικανοποίηση ότι έμαθα επιτέλους αγιογράφος τι θα πει…

Να έχεις τα μάτια σου καθαρά να δεις το Θείο…

Να το γιομίσεις έπειτα με χρώματα και γραμμές

Και να το κατεβάσεις έτσι στη Γης.

Για να Το πάρει έπειτα ο πιστός και να εναποθέσει πάνω Του το δάκρυ και την ελπίδα.

Υπατία

Υ.Γ. : Ο Εμμανουήλ Παναγιώτης Σαργιώτης ζει μόνιμα στο ομοσπονδιακό κρατίδιο Nordrhein Westfalen της Γερμανίας και η τελευταία του έκθεση φέρει τον τίτλο “Αγγέλων Πολιτεία” 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Καίγεται η Προύσα: Η Τουρκία μετρά πληγές από πύρινη λαίλαπα στη βορειοδυτική επαρχία

Ανεξέλεγκτη πυρκαγιά κατακαίει δασικές εκτάσεις και απειλεί οικισμούς στην επαρχία Προύσα – Εκκενώσεις, αποκλεισμοί δρόμων και δραματικές εικόνες καταστροφής

45 βαθμοί στη σκιά: Ο καύσωνας «ψήνει» τη Δυτική Ελλάδα – Ασφυκτική η κατάσταση και στην Αττική (πίνακας)

Από τη Σκάλα Μεσσηνίας έως την Αμφιλοχία, οι θερμοκρασίες σπάνε τα όρια – 24 σταθμοί κατέγραψαν πάνω από 42°C, σύμφωνα με το meteo.gr – Πού λειτουργεί το μελτέμι ως «καταβάτης»

Εθνική μάχη με τις φλόγες: Σπίτια καίγονται, χωριά εκκενώνονται σε 6 περιοχές της Ελλάδας

Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία, Κύθηρα, Θεσσαλονίκη και τώρα και η Ήπειρος βρίσκονται στο έλεος της φωτιάς – Εικόνες απόλυτης καταστροφής, αγώνας επιβίωσης από πολίτες και Πυροσβεστική

Η Δονούσα και ο θησαυρός της: Η παραλία Κέδρος στις κορυφαίες παγκοσμίως

Ο Κέδρος της Δονούσας γοητεύει παγκόσμια, κατακτώντας μια θέση ανάμεσα στις ωραιότερες παραλίες του κόσμου σύμφωνα με το Forbes — ένας τόπος φυσικής μαγείας, ιστορίας και απόλυτης ηρεμίας.

Σ.Α.Ε.Κ. Νάξου στο Φιλώτι: Γεφυρώνοντας το σχολείο με την αγορά εργασίας

Ανώτερη Επαγγελματική Κατάρτιση στον τόπο μας με ειδικότητες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της Νάξου – Μια μοναδική ευκαιρία για νέους και νέες

Αμοργός – Γιορτή Ψημένης Ρακής: Μια νύχτα γεμάτη παράδοση, χορό και αρώματα του νησιού!

Το Σάββατο 26 Ιουλίου 2025 στα Κατάπολα η Αμοργός στήνει ένα γλέντι που μυρίζει ψημένη, ακούγεται σαν βιολί και χτυπάει κατευθείαν στην καρδιά του καλοκαιριού.

Η Νάξος έγινε ξανά πανεπιστημιακή πολιτεία, oλοκληρώθηκε το 22ο Θερινό Σχολείο «Μανώλης Μαρμαράς»

Για 22η συνεχή χρονιά, φοιτητές και επιστήμονες συνάντησαν τη γεωγραφία, τον πολιτισμό και τον τουρισμό στο πλαίσιο του Θερινού Σχολείου Νάξου – Φέτος με αφορμή τα 30 χρόνια του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Νίσυρος – Μήλος – Κίμωλος ενωμένες: Κατηγορηματικό “όχι” στη γεωθερμία υψηλής ενθαλπίας

Με ομόφωνη απόφαση της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου, οι νησιωτικές κοινωνίες απαιτούν την εξαίρεση από κάθε σχεδιασμό εξόρυξης λιθίου, επικαλούμενες σοβαρούς κινδύνους για περιβάλλον, τουρισμό και δημόσια υγεία.

Διπλή θαλάσσια εμπειρία για παιδιά από το Naxos Water Sports με κολύμβηση & ιστιοπλοΐα!

Από 28 Ιουλίου έως 8 Αυγούστου, μικροί Ναξιώτες και επισκέπτες μαθαίνουν τα μυστικά της θάλασσας μέσα από δημιουργικά καλοκαιρινά προγράμματα.

Lennart Neubauer: Η μάχη στη Fuerteventura, ο τραυματισμός και η υπόσχεση επιστροφής

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής από τη Νάξο πάλεψε με πόνο, έγραψε την υψηλότερη βαθμολογία του event και αποχαιρέτησε την Καναρία με ένα μεγάλο “θα επιστρέψω”.

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Δικαστική δικαίωση για τους κατοίκους του Καλοξύλου, ακυρώθηκε η άδεια λειτουργίας του νέου τυροκομείου της ΕΑΣ Νάξου

Μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακύρωσε την άδεια λειτουργίας του υπό ανέγερση τυροκομείου, δικαιώνοντας πλήρως τους περιοίκους

Όταν το GPS σε οδηγεί… σε αδιέξοδο: Τουρίστας σφήνωσε όχημα σε σοκάκι της Νάξου

Αμερικανός οδηγός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες πλοήγησης και κατέληξε… στα στενά της Φουντάνας – Η φωτογραφία που έγινε viral και η ανάγκη για καλύτερη καθοδήγηση στους τουρίστες

Δονούσα: Ο τραυματισμός κοπέλας από ομπρέλα (!!!) αποκαλύπτει μια τρύπα στο σύστημα

Μια γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά σε απομονωμένη παραλία της Δονούσας και σώθηκε χάρη στην αλληλεγγύη ντόπιων και τουριστών — αλλά η πολιτεία έλειπε. Και την επόμενη φορά;

Αλυκό Νάξου: Κατεδαφίζεται το φάντασμα του ξενοδοχείου – Σώζεται το κεδροδάσος

Υπεγράφη η σύμβαση κατεδάφισης των ερειπίων στο Αλυκό – Ένα διαχρονικό «τραύμα» για τη Νάξο οδεύει προς θεραπεία μετά από δεκαετίες αδράνειας

Κυκλάδες – Ανατροπή στο τουριστικό χάρτη: Νάξος και Πάρος ανεβαίνουν, Μύκονος και Σαντορίνη «κατεβαίνουν»

Το καλοκαίρι του 2025 φέρνει ανακατατάξεις στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς – Η Νάξος και η Πάρος «λάμπουν» με αύξηση ζήτησης, ενώ Σαντορίνη και Μύκονος μετρούν απώλειες και ανησυχίες

Θλίψη στη Σχοινούσα: Το ύστατο χαίρε στη Ρίτα Μούρτζη από τον Σύλλογο Σχοινουσιωτών

Μια αγαπημένη παρουσία του νησιού έφυγε πρόωρα – Συγκινητικό μήνυμα αποχαιρετισμού και κάλεσμα για στήριξη στη μνήμη της

Νάξος -“Ξόβορα 2025”: Μουσικά σεμινάρια, χορός και παράδοση στην καρδιά της Απειράνθου

Από 26 έως 31 Ιουλίου, η Απείρανθος φιλοξενεί για τέταρτη χρονιά τα Ξόβορα — με δασκάλους τον Γ. Ζευγόλη, Ν. Αγγελόπουλο, Δ. Παππούλη και Στ. Γανωτή — σε ένα πενθήμερο γεμάτο μουσική, χορό, παραμύθι και εξορμήσεις

Νάξος – «Τέλος στα πρόστιμα, Δήμαρχε – Πεζοδρόμηση τώρα»: Η κραυγή μίας πόλης που πνίγεται

Αδικημένοι επαγγελματίες κρεμούν πανό αγανάκτησης στην καρδιά της Νάξου και ζητούν κάτι απλό: Ίδιους όρους για όλους.

Νάξος – Τραγαία: Όταν η προσπάθεια γράφει ιστορία, Επιτυχίες για τους μαθητές του Γενικού Λυκείου (πίνακας)

Με δάκρυα συγκίνησης, χαμόγελα και βαθιά υπερηφάνεια, οι μαθητές του ΓΕΛ Τραγαίας πέτυχαν σπουδαίες εισαγωγές στις Πανελλαδικές 2025 — αποδεικνύοντας πως τα μεγάλα όνειρα ανθίζουν και στα μικρά σχολεία