Απίστευτο κι όμως …ελληνικό. Εταιρεία από φοιτητές έβγαλε στον …αέρα την Ακρόπολη μέσω της πλατφόρμας βραχυπρόθεσμων μισθώσεων Airbnb και την νοικιάζει έναντι 20.000 ευρώ τη βραδιά – Διαβάστε τη περιγραφή και πως ξεκίνησε η ιδέα…
Θα μπορούσε να είναι η είδηση της χρονιάς… Ναι, γιατί όχι…. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι πρόσφατα η Σουηδική κυβέρνηση ουσιαστικά ενέταξε στην πλατφόρμα βραχυπρόθεσμων μισθώσεων Airbnb όλη τη χώρα. Οπότε; Γιατί όχι και την Ακρόπολη… Και εδώ και μερικές ημέρες βρίσκεται στον αέρα η ενοικίαση ενός εκ των κορυφαίων ιστορικών μνημείων του κόσμου… Και μάλιστα με την προνομιακή τιμή των 20.000 ευρώ τη βραδιά. «Ολόκληρη η Ακρόπολη είναι το σπίτι σας για ένα βράδυ. Θα μείνετε σε ένα απομονωμένο και ειδικά διαμορφωμένο για εσάς χώρο του Παρθενώνα. Πρόκειται για έναν ανοιχτό χώρο, οπότε μπορεί να μετακινήσετε ελεύθερα τα μάρμαρα για να διαμορφώσετε το δικό σας σαλόνι και τα δωμάτια. Ο τριγύρω χώρος προσφέρεται ως ο δικός σας κήπος, και μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε και για όλες σας τις ανάγκες», αναφέρει η καταχώρηση που έχει τίτλο: Old stonehouse in central Athens (the Acropolis).
Τα θετικά…
Στα καλά χαρακτηριστικά του «ακινήτου» αναφέρονται: Η καταπληκτική θέα της Ακρόπολης (και μάλιστα από κοντά), ο σταθμός του μετρό Ακρόπολη που είναι πέντε λεπτά μακριά, και γενικά μια διανυκτέρευση κυριολεκτικά εκατομμυρίων αστέρων.
…και τα αρνητικά
Ωστόσο υπάρχουν και μερικές λεπτομέρειες. Όπως αναφέρει η καταχώρηση: «Επειδή η τοποθεσία δεν έχω δοθεί πλήρως για ιδιωτική χρήση (ακόμη), κάποια κομμάτια του μέρους παραμένουν προσβάσιμα σε κοινούς τουρίστες».
Επίσης οι υποψήφιοι ενοικιαστές προειδοποιούνται ότι δεν μπορούν να πάρουν κάτι από το κατάλυμα γιατί αν το κάνουν αυτό θα πρέπει να υποστούν μια καμπάνια για την επιστροφή του στα πρότυπα του #bringthemback για τα μάρμαρα που πήρε ο βρετανός Λόρδος Έλγιν.
Ποιοι νοικιάζουν την Ακρόπολη
Η καταχώρηση που πέρασε κανονικά στην σελίδα της Airbnb έγινε από την «εταιρεία» AcroBnB η οποία αναφέρει ότι είναι μια startup που έχει ως στόχο να αξιοποιήσει το πιο σημαντικό αρχαιολογικό στοιχείo της Ελλάδας.
«Είμαστε μια μικρή ομάδα φοιτητών πληροφορικής στο ΤΕΙ Κεντρικής Ελλάδας (Λαμίας). Εμπνευστήκαμε από την πρόταση του ιταλικού οίκου Gucci που έγινε νωρίτερα φέτος για να χρησιμοποιηθεί η Ακρόπολη ως μέρος επίδειξης μόδας. Η πρόταση που ξεπερνούσε το ποσό των 2 εκατ. ευρώ τελικά απορρίφθηκε από την ελληνική κυβέρνηση. Πιστεύουμε ότι η ελληνική κυβέρνηση είχε δίκιο που απέρριψε την πρόταση, αλλά ότι το έκανε για τους λάθος λόγους. Μια σύντομη ματιά στα στοιχεία για τα εισιτήρια που κόβονται στην Ακρόπολη δείχνει ότι τα ετήσια έσοδα που προκύπτουν φθάνουν τα 7,5 εκατ. ευρώ», σημειώνει η ομάδα προσθέτοντας ότι το μνημείο αν αξιοποιηθεί σωστά μπορεί να βγάλει περισσότερα χρήματα και να αυξήσει τα δημόσια έσοδα κατά 1000%.