Ολλανδική έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης υποστηρίζει ότι ο Παρθενώνας έμεινε γνωστός με «λάθος όνομα» – Ποιο είναι το σωστό του όνομα;
Αυτά είναι … Να έρχονται οι Ολλανδοί και να σου ανατρέπουν ιστορία αιώνων… Αναφερόμαστε στον Παρθενώνα, ο οποίος έμεινε γνωστός με «λάθος όνομα» για αιώνες, όπως υποστηρίζει μια έρευνα Ολλανδού αρχαιολόγου.
Ειδικότερα, όπως υποστηρίζει η έρευνα του αρχαιολόγου Janric van Rookhuijzen από το πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης, το εμβληματικότερο σύμβολο του ελληνικού πολιτισμού ενδέχεται να έμεινε γνωστό με «λάθος» όνομα στο πέρασμα των αιώνων.
Όπως ισχυρίζεται ο Ολλανδός αρχαιολόγος στην έρευνά του η οποία δημοσιεύτηκε στο American Journal of Archaelogy και στην ολλανδική έκδοση του National Geographic, ο Παρθενώνας έφερε διαφορετικό όνομα. Σύμφωνα με τον αρχαιολόγο οι αρχαίοι Έλληνες αποκαλούσαν τον συγκεκριμένο ναό «Εκατόμπεδο», δηλαδή ναός που έχει μήκος εκατό πόδων. Παρ’ όλα αυτά, ο Ολλανδός αρχαιολόγος ισχυρίζεται πως ο «πραγματικός» Παρθενώνας ήταν ένας μικρότερος και πιο παλιός ναός της Ακρόπολης, ο οποίος βρισκόταν στο Ερεχθείο.
Σχετικά με το ναό που θεωρεί ως τον «πραγματικό» Παρθενώνα, ο Rookhuijzen υποστηρίζει ότι πήρε το όνομά του από τα αγάλματα των παρθένων, τις Καρυάτιδες του Ερεχθείου. «Είναι λογικό οι Έλληνες της αρχαίας εποχής να αποκαλούσαν τον ναό αυτό Παρθενώνα ή αλλιώς «οίκο των παρθένων», αναφέρει.
Τι αναφέρουν οι Ελληνες αρχαιολόγοι
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται οι επιστήμονες του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, «το αρχαιότερο σημαντικό οικοδόμημα στην Ακρόπολη είναι το λεγόμενο Εκατόμπεδον ή Εκατόμπεδος νεώς (δηλαδή μήκους 100 ποδών, ονομασία γνωστή από επιγραφή που αναφέρεται στη διαρρύθμιση του ιερού), κτισμένο πιθανόν στη θέση του κλασικού Παρθενώνα. Από τα θραύσματα αρχιτεκτονικών μελών και γλυπτών από πωρόλιθο που αποκαλύφθηκαν στα νότια και τα ανατολικά του Παρθενώνα, συνάγεται ότι ήταν δωρικός περίπτερος ναός.
Ο ναός αυτός ήταν ίσως αφιερωμένος στην πολεμική υπόσταση της θεάς, στην πρόμαχο της πόλης Αθηνά Παρθένο. Σε αυτόν αποδίδεται το μεγάλο, πώρινο αέτωμα με τα λιοντάρια που κατασπαράζουν έναν ταύρο και πλαισιώνονται από δύο παραστάσεις: από τη μια τον Ηρακλή που παλεύει με τον θαλάσσιο δαίμονα Τρίτωνα και από την άλλη τον λεγόμενο Τρισώματο δαίμονα, που κρατεί στα χέρια του τα σύμβολα των τριών στοιχείων της φύσης, του νερού, της φωτιάς και του αέρα».