Δύο ομάδες μαθητών από το 2ο Γυμνάσιο Νάξου έδειξαν τις ικανότητές του στην Ρομποτική παρουσιάζοντας αξιοθαύμαστα έργα στον σχετικό διαγωνισμό με θέμα την “αρχαιότητα” και αναδείχτηκαν ως κορυφαίες ομάδες στο Νότιο Αιγαίο
Το περασμένο Σάββατο (02 /04) αφιερώθηκε στη ρομποτική και στις δυνατότητες των παιδιών να ασκήσουν τις τεχνολογίες του μέλλοντος – 250 μαθητές από όλη την Ελλάδα συμμετείχαν στον τελικό του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ρομποτικής με θέμα «Ταξίδι στην Αρχαιότητα» για παιδιά Γυμνασίου, με την υποστήριξη της COSMOTE… Και ανάμεσά τους δύο ομάδες από το 2ο Γυμνάσιο Νάξου… Ο Τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού διεξήχθη στα εκπαιδευτήρια της ’Εκπαιδευτικής Αναγέννησης’ στις Αφίδνες Αττικής, το Σάββατο 2 Απριλίου 2016.
Όπως αναφέραμε συμμετείχαν δύο ομάδες παιδιών της Α’ τάξης του Γυμνασίου Νάξου. Η πρώτη ομάδα με τους μαθητές Τερζίδη Γρηγόρη, Σιδερή Κώστα και Χαλίλι Ρεντιάν κατασκεύασε ένα ρομπότ που μπορούσε να κινείται μέσα σε ένα λαβύρινθο μεγέθους 2,40×1,20 μέτρων, να εξουδετερώνει το μινώταυρο και να βγαίνει από το λαβύρινθο και ένα ρομπότ που μπορούσε να κινείται πάνω σε μια πίστα 2,40×1,20 μέτρων που παρίστανε ένα χάρτη με το ταξίδι του Οδυσσέα από την Τροία στην Ιθάκη.
Η δεύτερη ομάδα παιδιών με τους μαθητές Σιδερή Χρήστο, Καπρή Γιώργο, Φιορέλ Κεφαλίγια, Αγγελή Κώστα κατασκεύασε ένα ρομπότ κατά το πρότυπο της ανυψωτικής μηχανής των Αρχαίων Ελλήνων που ανύψωνε μάρμαρα από ένα πλοίο στον λόφο της Πορτάρας. Τα παιδιά κατασκεύασαν την μακέτα της Πορτάρας και χρησιμοποίησαν αισθητήρες για την ανίχνευση της θέσης του πλοίου, για τον έλεγχο της φόρτωσης των μαρμάρων και την αυτόματη κίνηση της ανυψωτικής μηχανής καθώς και τροχαλίες για την μείωση του βάρους των μαρμάρων κατά το πρότυπο της αρχαίας ανυψωτικής μηχανής.
Σε όλη αυτήν την προσπάθεια, τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά με άριστο πνεύμα συνεργασίας, με υπομονή και επιμονή. Εθελοντικά, κάθε Σάββατο πρωί 10:30- 13:00 έρχονταν στο γυμνάσιο μας με την εθελοντική βοήθεια των καθηγητριών τους κ. Χίου Ευαγγελίας, καθηγήτρια τεχνολογίας και της κ. Ρώτα Ελισάβετ, καθηγήτρια Πληροφορικής του σχολείου μας, για να κατασκευάσουν τα ρομπότ τους, να φτιάξουν τα αντίστοιχα προγράμματα, να τα δοκιμάσουν στις πίστες και στην μακέτα που έφτιαξαν μόνα τους. Τα παιδιά δούλεψαν με 2 κιτ ρομποτικής που δανειστήκαμε από το 2ο Ε.Κ Ρόδου. Κι άλλοι μαθητές είχαν τη διάθεση να συμμετέχουν αλλά αυτό ήταν αδύνατον διότι δεν επαρκούσε ο εξοπλισμός.
Στον τελικό του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με θέμα «Ταξίδι στην Αρχαιότητα», το Σάββατο 2 Απριλίου 2016, τα συνόδεψαν οι καθηγήτριες τους. Εκεί, τα παιδιά μόνα τους, σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους, χωρίς την παρουσία και τις συμβουλές των εκπαιδευτριών τους, από τις 10 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι, έπρεπε να κάνουν δοκιμές στις πίστες του διαγωνισμού και να προσαρμόσουν τα ρομπότ τους και το πρόγραμμα που εκτελούσαν ώστε να λειτουργούν και να εκτελούν τις δοκιμασίες που κλήθηκαν να επιδείξουν μετά τις 3 το μεσημέρι στον τελικό διαγωνισμό. Τα παιδιά μας τα κατάφεραν με επιτυχία. Ήρθαν πρώτα στη σειρά κατάταξης στο βόρειο και νότιο Αιγαίο και είχαν μια καλή σειρά πανελληνίως. Να σημειώσουμε ότι με βάση την αναλυτική βαθμολογία που δόθηκε στην δημοσιότητα, η ομάδα Portara Creators (υπό την κα Ρώτα) ήταν το πρώτο σχολείο στο Νότιο Αιγαίο με 158 βαθμούς…
Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου Νάξου για την ευγενική χορηγία της διαμονής των ομάδων στην Αθήνα, καθώς και την Εταιρεία Blue Star Ferries για την έκπτωση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Οι ομάδες θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους στο Πολιτιστικό Κέντρο της πρώην Σχολής Ουρσουλινών την Κυριακή 10-4-2016 το πρωί στο
‘1ο Πανηγύρι Επιστημών Νάξου’.
Στους μαθητές και τις καθηγήτριες αξίζουν θερμά συγχαρητήρια!!!
Διαγωνισμός
Να αναφέρουμε εδώ ότι οι οδηγίες του διαγωνισμού που είχε ως θεματολογία το «Ταξίδι στην Αρχαιότητα» και που διοργάνωσε η μη κυβερνητική οργάνωση WRO Hellas με την υποστήριξη της COSMOTE ήταν αυστηρές. Τα αυτόματα έπρεπε να ολοκληρώσουν τις δύο διαφορετικές πίστες χωρίς να σταματήσουν και χωρίς να ξεφύγουν από την πορεία που αναπαριστά είτε την πορεία του ομηρικού ήρωα από την Τροία στην Ιθάκη, είτε την περιπέτεια του Θησέα μέσα στον Λαβύρινθο υπό την παρουσία του Μινώταυρου.
«Το ζητούμενο είναι να μάθουν τα παιδιά να επιλύουν προβλήματα που προκύπτουν καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας», εξηγεί ένας από τους προπονητές, ηλεκτρολόγος μηχανικός στο επάγγελμα, ο Ανδρέας Τσιμπούρης. Αυτός ήταν ο προπονητής της ομάδας Robotica από την Πάτρα, που τελικά πήρε το πρώτο βραβείο (ένα laptop για κάθε μέλος) στο αγωνιστικό κομμάτι της εκδήλωσης. Το αποτέλεσμα ήταν η ρομποτική να κερδίσει νέους οπαδούς, θηλυκούς και αρσενικούς. Οι μαθητές ξετρελάθηκαν. Πολλοί έχουν αποφασίσει ότι θα κάποτε ασχοληθούν με τις νέες τεχνολογίες επαγγελματικά, άλλοι θέλουν σίγουρα να έχουν ένα τέτοιο χόμπι. Και δεν είναι μόνο οι ηλικίες 13-15 ετών που δελεάζονται από τις νέες τεχνολογίες. Στις 19 Μαρτίου είχε γίνει ο 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού (ηλικίες 8-12 ετών). Η θεματολογία ήταν ο «Γαλαξίας», και το υλικό που είχαν οι συμμετέχοντες στη διάθεσή τους ήταν 100 εκπαιδευτικά πακέτα LEGO WeDo τα οποία προσέφερε η COSMOTE και τα οποία διαμοιράστηκαν σε κάθε περιφέρεια με βάση αξιοκρατικά κριτήρια. Αυτή τη χρονιά συμμετείχαν 150 σχολεία από την ελληνική επικράτεια, στον τελικό πέρασαν 50 ομάδες και την πρώτη θέση κατέλαβε η ομάδα Robotakia από τη Γλυφάδα με ένα τηλεσκόπιο βαρυτικών κυμάτων και ένα διαστημόπλοιο που ακολουθεί μονοπάτι προς τον Σείριο. Στη δεύτερη θέση, η ομάδα TriRoboNauts από τα Τρίκαλα, κατασκεύασε μια διαστημική βάση στον πλανήτη Αρη, ενώ η ομάδα Rοbofantasy από την Καλαμάτα, βρέθηκε στην τρίτη θέση, με ένα διαστημικό όχημα, που συνέλεγε ορυκτά από τον Αρη.