Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΤα πρόσφατα ατυχήματα στις Κυκλάδες αναδεικνύουν την ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα

Τα πρόσφατα ατυχήματα στις Κυκλάδες αναδεικνύουν την ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα

|

Με σημείο αναφοράς τα δύο ατυχήματα που συνέβησαν την περασμένη εβδομάδα στα νερά των Κυκλάδων η Τ.Ε. Νοτίων Κυκλάδων του ΚΚΕ εξέδωσε ανακοίνωση όπου καυτηριάζει την κατάσταση που βρίσκεται η Ελληνική ακτοπλοΐα όπου στο βωμό του κέρδους ο ανθρώπινος παράγοντας έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα και παράλληλα αναφέρεται στην θαλάσσια ρύπανση που παρατηρήθηκε σε ακτές της Σαντορίνης 

Η αλήθεια είναι ότι οι ειδήσεις που ήρθαν από το χώρο της ακτοπλοϊας τις προηγούμενες εβδομάδες δεν ήταν και οι πλέον ευχάριστες. Στις 30 Αυγούστου είχαμε τη προσάραξη του Blue Star Patmos σε ξέρα στην Ιο και μερικές ημέρες αργότερα τη προσάραξη του Sea Jet 2 στο λιμάνι της Σίφνου. Αποτέλεσμα; Αμφότερα να τεθούν νοκ άουτ ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα είχαμε και παρατήρηση κηλίδων πετρελαίου στα βόρεια της Σαντορίνης…

Και η Τ.Ε. Νοτίων Κυκλάδων με ανακοίνωσή της όπου αναφέρεται στη ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα» θίγει αυτά τα ζητήματα. Και βέβαια αναδεικνύει και την σκληρότητα του επαγγέλματος του ναυτικού. Με τα συνεχόμενα ταξίδια (για το Blue Star Patmos) και τα διαδοχικά λιμάνια (16) σε ένα μόνο δρομολόγιο… Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την καταπόνηση του ανθρώπινου δυναμικού… Και ζητάει ανάμεσα στα άλλα «την επαρκή στελέχωση των σχετικών κρατικών υπηρεσιών και τον ουσιαστικό έλεγχο της εργοδοτικής ευθύνης, από ελεγκτικούς μηχανισμούς, για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας, σε κάθε πλοίο και λιμάνι, για τη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων, της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος».

 Αναλυτικά η ανακοίνωση σημειώνει:

«Τη ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα επιβεβαιώνουν για ακόμη μια φορά τα δυο ναυτικά «ατυχήματα» που συνέβησαν το τελευταίο διάστημα στο νομό μας με το «SEA JET 2» και το «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ».

Παρά τις διαβεβαιώσεις για λήψη μέτρων για την άντληση των καυσίμων του πλοίου «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ», προκειμένου να αποφευχθεί η ρύπανση της θάλασσας, δυο μεγάλες κηλίδες παρουσιάστηκαν στη Σαντορίνη. Οι προσπάθειες του Λιμεναρχείου και του Λιμενικού Ταμείου για την αντιμετώπιση του προβλήματος μέχρι στιγμής δεν έχουν αποδώσει.

Τα παραπάνω περιστατικά και γενικότερα οι μηχανικές βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την επικίνδυνη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε βάρος της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την προστασία της θάλασσας και των παραλιών των νησιών από τη ρύπανση με ευθύνη κυβέρνησης και εφοπλιστών.

Αναδεικνύουν ότι η συνεχής μείωση του ακτοπλοϊκού στόλου από τους εφοπλιστές, προκειμένου να θωρακίσουν την κερδοφορία τους (μόνο την τελευταία 4ετία έχουν ακινητοποιήσει 44 πλοία), σε συνδυασμό με τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων (αριθμό και ειδικότητες πληρώματος), τις οποίες υπογράφει και η σημερινή κυβέρνηση, τα ατέλειωτα και απανωτά δρομολόγια για να καλυφθούν «κενά», έχουν φέρει στα όριά τους ναυτεργάτες και πλοία, μετατρέποντας τα ταξίδια σε «οδύσσειες», εξαντλώντας πληρώματα αλλά και επιβάτες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το «SEA JET 2», σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιά – Σέριφο – Σίφνο – Μήλο – Φολέγανδρο – Σαντορίνη – Αμοργό – Κουφονήσια – Νάξο – Μύκονο – Νάξο – Σαντορίνη – Φολέγανδρο – Μήλο – Σίφνο – Σέριφο – Πειραιά! Δηλαδή, σύνολο 16 λιμάνια, που σημαίνει πρακτικά για τους 12 ναυτεργάτες που αποτελούν το πλήρωμα δουλειά μέχρι εξάντλησης.

Από την άλλη, το «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ» επίσης πηγαινοερχόταν χωρίς σταματημό. Για παράδειγμα, κάθε Τετάρτη, απέπλεε στις 5.30 μ.μ. από Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Δονούσα, Αιγιάλη και Αστυπάλαια, όπου έφτανε στις 3 τα ξημερώματα της Πέμπτης. Άμεση επιστροφή από τα ίδια λιμάνια και την ίδια μέρα, δηλαδή Πέμπτη απόγευμα (5.30 μ.μ.), απόπλου για νέο δρομολόγιο.

Η ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών των Κυκλάδων τόσο μεταξύ τους όσο και με το κέντρο είναι απολύτως αναγκαία και υποχρέωση της πολιτείας να την εξασφαλίζει και μάλιστα όλο το χρόνο.

Αυτό όμως δε σημαίνει ότι 1 πλοίο θα προσεγγίζει σε ένα συνεχώς επαναλαμβανόμενο -χωρίς διακοπή- δρομολόγιο 16 λιμάνια με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των επιβατών, την ασφάλεια και τις συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών, την ρύπανση της θάλασσας, την κατάσταση του πλοίου.

Επιβεβαιώνεται ότι -και σε αυτό τον τομέα- οι ανάγκες του λαού για προστασία από τέτοια φαινόμενα δεν χωράνε στις επιδιώξεις του κεφαλαίου για κερδοφορία. Ο κρατικός προϋπολογισμός, που απλόχερα δίνει δισ. ευρώ στο κεφάλαιο, είναι ιδιαίτερα φειδωλός όσον αφορά τις λαϊκές ανάγκες.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, το υπουργείο Ναυτιλίας, μαζί με τους εφοπλιστές συνεχίζουν την πολιτική των προκατόχων τους, σύμφωνα με την οποία όλα υποτάσσονται στο κέρδος, περιφρονώντας επιδεικτικά τους κανόνες ασφαλείας και αξιοπλοΐας των πλοίων.

Σοβαρές ευθύνες φέρνει και η Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση, που υλοποιώντας στο ακέραιο, σε τοπικό επίπεδο, την κεντρική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και σε αγαστή συνεργασία και συσκέψεις με τους εφοπλιστές, εξαντλεί τις δραστηριότητες της μόνο στην εξασφάλιση αυξημένων δρομολογίων κατά την τουριστική περίοδο, την πίεση για επιδότηση με ζεστό χρήμα των εφοπλιστών για τις άγονες γραμμές, αδιαφορώντας για όλα τα παραπάνω ζητήματα καθώς και για την τραγική εν έτει 2017 ακτοπλοϊκή συγκοινωνία τους χειμερινούς μήνες, τη τιμή των εισιτηρίων.

Καλούμε τους εργαζόμενους και το λαό της περιοχής να απαιτήσει από την κυβέρνηση να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για την άμεση αντιμετώπιση της ρύπανσης.

Διεκδικούμε την επαρκή στελέχωση των σχετικών κρατικών υπηρεσιών και τον ουσιαστικό έλεγχο της εργοδοτικής ευθύνης, από ελεγκτικούς μηχανισμούς, για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας, σε κάθε πλοίο και λιμάνι, για τη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων, της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος.

Καλούμε τους εργαζόμενους γενικότερα να αντισταθούν στα αναπτυξιακά σχέδια κυβέρνησης και άρχουσας τάξης, που θυσιάζουν την υγεία ΤΗΝ ΑΣΦΆΛΕΙΑ ΕΠΙΒΑΤΏΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΈΝΩΝ, το περιβάλλον και γενικότερα τα δικαιώματα των εργαζόμενων στο βωμό της καπιταλιστικής κερδοφορίας, να παλέψουν για ανάπτυξη με κριτήριο τις ανάγκες τους, που απαιτεί ένα ριζικά διαφορετικό δρόμο, αυτόν της εργατικής – λαϊκής εξουσίας».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ανησυχία στο Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου για το μέλλον της κρουαζιέρας λόγω αυξημένων τελών

Ο Πρόεδρος Αθ. Κουσαθανάς – Μέγας προειδοποιεί πως τα 20€ ανά επιβάτη σε Μύκονο και Σαντορίνη απειλούν να μειώσουν τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2026.

Ενίσχυση του ιατρικού προσωπικού στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου

Νέος Επικουρικός Μαιευτήρας-Γυναικολόγος και τρεις ειδικευόμενοι γιατροί ανέλαβαν καθήκοντα, συμβάλλοντας στην εύρυθμη λειτουργία της Κλινικής.

Πανναξιακός ΑΟΚ: Νέα μεταγραφή με τον γκαρντ Χρήστο Μαραβέγια

Ο 25χρονος Μαραβέγιας, με πλούσια εμπειρία στις εθνικές κατηγορίες και δυνατό μακρινό σουτ, ενισχύει το ρόστερ του Πανναξιακού ενόψει της National League 2.

Νάξος: Συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή στις 10 Σεπτεμβρίου, ο ΒΙΟΚΑ Απόλλωνα έρχεται στο προσκήνιο

Την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2025, στις 12:00 το μεσημέρι, συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων στο Δημοτικό Κατάστημα.

Καταργείται το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης από τον Ιανουάριο 2026

Τερματισμός μίας αδικίας – Ελάφρυνση για πάνω από 1 εκατ. συνδρομητές

Μικρά νησιά, μεγάλες ιστορίες: Τα βιβλιοπωλεία που δίνουν ζωή στις Κυκλάδες. Ο Καπετάνιος ανάμεσά τους

Από την Τήνο ως τη Σαντορίνη και τη Νάξο μικρά βιβλιο-στέκια γίνονται καταφύγια γνώσης, πολιτισμού και καφέ, δίνοντας στην ανάγνωση μια αυθεντική νησιώτικη αύρα.

Νάξος – Μέλανες: Closing Summer Party με τους Playback Live!

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μελάνων Νάξου «Κούρος ο Έλληνας» διοργανώνει το Closing Summer Party με τους Playback Live, Τετάρτη 10/9 στην Πλατεία Μελάνων. Είσοδος ελεύθερη.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ καταθέτει ολοκληρωμένο πλέγμα προτάσεων για τη νησιωτική πολιτική

Από το Συμπόσιο στη Σύμη, αφιερωμένο στη μνήμη Νεκτάριου Σαντορινιού, ο Σωκράτης Φάμελλος παρουσίασε δέσμη προτάσεων για ΦΠΑ, μεταφορικό και υγειονομικό ισοδύναμο, ενέργεια, νερό, στέγη και ακτοπλοΐα.

ΔΕΥΑΘ: Νέο δίκτυο ύδρευσης με αφαλατωμένο πόσιμο νερό στο παραλιακό μέτωπο Εμπορείου

Η Δ.Ε.Υ.Α. Θήρας καλεί τους κατοίκους και επαγγελματίες σε Περίσσα, Άγιο Γεώργιο, Εξωμύτη και Βλυχάδα να υποβάλουν αιτήσεις σύνδεσης εντός του έτους.

Η Παπαβασιλείου αλλάζει όψη: Έρχεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στη Νάξο

Μετά την «παύση» λόγω σεισμών, ξεκινούν τα έργα υπογείωσης καλωδίων και ανακατασκευής πεζοδρομίων – Προϋπολογισμός 2,15 εκατ. ευρώ.

Εκτακτο – Νάξος: Φωτιά στο ύψος του Τιμίου Σταυρού, στο δρόμος προς Γαλήνη

Φωτιά σε εξέλιξη στον επαρχιακό δρόμο Νάξου - Εγγαρών στο ύψος του Τιμίου Σταυρού

Blue Star Naxos: Φήμες για πώληση σε καναδική εταιρεία – Τι απαντά η Attica Group

Συζητήσεις στην ακτοπλοϊκή πιάτσα για τίμημα 36 εκατ. ευρώ – Η ιστορία του πλοίου που έγινε «σύμβολο» για τις Κυκλάδες

Νομική εκπροσώπηση για την «Αξιώτισσα» – Κ. Παπαδάκης: «Δεν θα περάσει ο εκφοβισμός και η συκοφαντία»

Ο γνωστός δικηγόρος αναλαμβάνει την υπόθεση της ταβέρνας στη Νάξο που βρίσκεται στο επίκεντρο διεθνούς εκστρατείας συκοφαντιών και απειλών.

ΑΜΠΕΛΙΦΕΣΤ 2025: Η Νάξος γιορτάζει με κρασί, μουσική και χορό στον αμπελώνα Τρανάμπελο

Δύο βραδιές (5 & 6 Σεπτεμβρίου) γεμάτες ρυθμούς, γεύσεις και φεγγαρόλουστες εμπειρίες στο πιο μεθυστικό φεστιβάλ του Αιγαίου.

Νάξος: Έντονες αντιδράσεις για την ακύρωση μίσθωσης ακινήτου και το μέλλον σχολικών μονάδων (video)

Συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με αιχμές για «σπατάλη» 120.000 ευρώ, προτάσεις για τρεις νέες σχολικές μονάδες και διαφωνίες για το Δικαστικό Μέγαρο.

Μείωση ΦΠΑ κατά 30% σε νησιά με λιγότερους από 20.000 κατοίκους – Εκτός σχεδιασμού οι Κυκλάδες

Η εξαγγελία από τη ΔΕΘ και ο πίνακας με τα νησιά που εντάσσονται - Δείτε ποια νησιά εντάσσονται και συνολικά κερδισμένοι είναι 67.000 κάτοικοι

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος της κοινότητας, Εμμανουήλ Φακίνος

Μεγάλη θλίψη στην τοπική κοινωνία για την ξαφνική απώλεια του Προέδρου της Κεραμωτής, που υπήρξε σύμβολο ανθρωπιάς και προσφοράς. - Σήμερα η εξόδιος ακολουθία

«Βιώσιμες Κυκλάδες»: Το Φιλώτι της Νάξου στο πρώτο ντοκιμαντέρ της Πρωτοβουλίας για τη Δημοσιογραφία (video)

Η καρδιά της κτηνοτροφίας, η κρίση νερού και η μάχη για διατήρηση της ταυτότητας

Kεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο για το περιστατικό στη Νάξο «Σκηνές πογκρόμ του 19ου αιώνα»

Σκληρή ανακοίνωση του ΚΙΣ για τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα – Κάνει λόγο για υπονόμευση της δημοκρατίας και καλεί σε μηδενική ανοχή στη ρητορική μίσους.