Υπεγράφη η απόφαση δημοπράτησης του έργου επέκτασης διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου Σύρου, από τον Υπ. Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη – Τι δηλώνει ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης κος Μαραγκός για το αεροδρόμιο αλλά και τα νέα δεδομένα στην ακτοπλοΐα
«Μετά από μια εβδομάδα πολύ θετικών εξελίξεων για το νησί μας, όσον αφορά τις επίσημες δεσμεύσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών για τη σύνδεση της Σύρου με τα λιμάνια της Ραφήνας, της Κρήτης, της Παροναξίας και της Σαντορίνης, με συμβατικά και ταχύπλοα πλοία, η τελική υπογραφή έγκρισης δημοπράτησης του διαγωνισμού για την επέκταση του διαδρόμου του αεροδρομίου μας (Α.Π. 617/24-10-2017), από τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη, μας γεμίζει αισιοδοξία ότι στο άμεσο μέλλον η Σύρος θα δηλώνει δυναμικά παρούσα και στον αεροπορικό χάρτη της χώρας μας». Ποιος το λέει αυτό; Μα ποιος άλλος από τον Δήμαρχο Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός, ο οποίος έχει αναλάβει το βαρύ φορτίο της βελτίωσης των υποδομών που διαθέτει η πάλαι ποτέ «Αρχόντισσα των Κυκλάδων» ώστε να μπορέσει να βρει και πάλι τη θέση της στο επίκεντρο των εξελίξεων. Και όπως φαίνεται δουλειά …γίνεται…
Και αφήνοντας πίσω μας τα …ακτοπλοϊκά, περνάει στα του αεροδρομίου… Και όπως διαβάσαμε, ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών κος Χρήστος Σπίρτζης έβαλε την πολυπόθητη υπογραφή του ώστε να προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου «Μικρή επέκταση διαδρόμου προσαπογειώσεων του κρατικού αερολιμένα Σύρου”, το πρώτο από τα βήματα για την διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας ώστε να υλοποιηθεί το έργο εντός του επόμενου έτους… Αξιοσημείωτο είναι ότι ξεκινάει ένας αγώνας δρόμου για να μπορέσουν όλα να είναι έτοιμα το αργότερο έως την 5η Δεκεμβρίου… Και όταν λέμε «όλα» μιλάμε για τον διαγωνισμό αλλά και την κατάθεση των προσφορών.. Και βέβαια εκτός από την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων, αυτό που θέλει ο Δήμος είναι να …εξαφανίσει το λόφο στη θέση «Νεράιδα» που χρόνια τώρα δεν επιτρέπει την επέκταση του αεροδρόμιου…
Και ο κος Μαραγκός όπως διαβάζουμε στην σημερινή έκδοση της εφημερίδας «Κοινή Γνώμη» δημόσια αναφέρθηκε στις κινήσεις που πρέπει να γίνει για την υλοποίηση και των δύο φάσεων εκτιμώντας ότι «αν δεν προκύψει κάποια ιδιαίτερη ανατροπή και καθυστέρηση και οι δύο παρεμβάσεις θα αποτελέσουν γεγονός την προσεχή τουριστική σεζόν».
Για το θέμα του διαγωνισμού όσον αφορά τον διάδρομο προσαπογειώσεων των αεροσκαφών, ο κος Μαραγκός ανέφερε ότι «Η Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων είναι αυτή που θα υλοποιήσει και τα δύο έργα (επέκταση διαδρόμου προσαπογείωσης και ταπείνωση λόφου στο Νεράιδα)»… και άμεσα θα γίνουν οι τοποθετήσεις των προϊσταμένων και των διευθυντών βάσει του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) που “από τις 12 Οκτωβρίου του 2017 έχει τεθεί σε ισχύ”, ώστε άμεσα να “τρέξει” η διαδικασία για τον διαγωνισμό. Χωρίς διευθυντές δεν έχει δημοπρατήσεις, άρα; Πρόσθεσε όμως «σύμφωνα με την εκτίμηση και την ενημέρωση που είχα από τα αρμόδια υψηλόβαθμα Υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου, η καταληκτική ημερομηνία για τον διαγωνισμό και την υποβολή των προσφορών είναι η 5η Δεκεμβρίου». Και για να δώσει και έναν τόνο αισιοδοξίας εάν δεν υπάρξει κάποιο πρόβλημα (αξιολόγηση προσφορών – προσφυγές), «οριακά είμαστε έτοιμοι για να προλάβουμε και την επόμενη καλοκαιρινή σεζόν του 2018”.
Και επειδή πρέπει να τρέξει το θέμα των απαλλοτριώσεων για την …εξαφάνιση του λόφου, ο κος Μαραγκός ανέφερε «Έκανα και προσωπική επιστολή προς τον Διευθυντή της Κτηματικής Υπηρεσίας Πειραιώς κι Αιγαίου για να μπορέσει να δοθεί κατά απόλυτη προτεραιότητα στο τοπικό γραφείο της Κτηματικής Υπηρεσίας Σύρου, το έργο της ταπείνωσης του λόφου, για το οποίο προαπαιτείται για να “τρέξει”, να γίνει η διαδικασία έναρξης κήρυξης απαλλοτρίωσης. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει στείλει εδώ και κάποιες ημέρες σχετικό έγγραφο με όλα τα στοιχεία που είναι αναγκαία για να συγκληθεί η αρμόδια Επιτροπή με ευθύνη της Κτηματικής Υπηρεσίας ώστε να εκτιμήσει το κόστος και να δώσει βεβαίωση ότι δεν είναι δημόσια ακίνητα, οι εκτάσεις που θα απαλλοτριωθούν”.
Και στο τέλος ο κος Μαραγκός πρόσθεσε «θέλουμε να τα τρέξουμε παράλληλα καθώς και τα δύο αυτά έργα είναι αλληλένδετα και ευελπιστώ ότι δεν θα χαθεί άλλος χρόνος. Το εν λόγω έργο είναι ένα έργο πνοής για το νησί είναι ένα έργο προϋπολογισμού της τάξεως των 2,5 εκατ. ευρώ συνολικά και αλλάζει τα δεδομένα για το νησί μας”. Μάλιστα αναφέρθηκε και στην περίπτωση της Πάρου όπου είδε το νέο αεροδρόμιο να εκτινάσσει την επισκεψιμότητα, αναφέροντας ότι η ολοκλήρωση της παρέμβασης στο αεροδρόμιο της Σύρου, σε συνδυασμό και με τις θετικές δεσμεύσεις των ακτοπλόων περί δρομολόγησης ταχυπλόων, θα σημάνουν σημαντικές εξελίξεις στην τουριστική αναβάθμιση της Σύρου και στην οικονομία του τόπου. “Πλέον για εμάς στο νησί, αποτελεί μονόδρομο η βελτίωση τόσο των λιμενικών υποδομών, όσο και των αεροπορικών υποδομών. Είναι σαφές ότι η Σύρος ως σήμερα διαθέτει το πιο αξιόπιστο και ασφαλές λιμάνι στις Κυκλάδες, όμως το γεγονός ότι αεροπορικώς δεν βρισκόμασταν σε καλό σημείο, δεν είχαμε στίγμα δικό μας στον αεροπορικό χάρτη της χώρας, μας δημιουργούσε σημαντικά προβλήματα. Με το συγκεκριμένο έργο που ευελπιστούμε ότι θα έχει υλοποιηθεί μέσα στο 2018, νομίζω ότι αλλάζει το τοπίο”.