Κυριακή, 11 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΣυρμαλένιος: Στο πιλοτικό πρόγραμμα να μπουν Κίμωλος, Θηρασιά και Σίκινο

Συρμαλένιος: Στο πιλοτικό πρόγραμμα να μπουν Κίμωλος, Θηρασιά και Σίκινο

|

Η κατάκτηση του μεταφορικού ισοδύναμου αποτελεί ένα πάγιο και χρόνιο αίτημα πάρα πολλών χρόνων και η συζήτησή του αφορά συνολικά τη νησιωτική Ελλάδα, τόνισε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής κατά τη συζήτηση για το μεταφορικό ισοσύναμο.  – Ποια νησιά ζήτησε να ενταχθούν στο Πιλοτικό Πρόγραμμα – Τι ειπε για το ΦΠΑ 

Η κατάκτηση του μεταφορικού ισοδύναμου αποτελεί ένα πάγιο και χρόνιο αίτημα πάρα πολλών χρόνων και η συζήτησή του αφορά συνολικά τη νησιωτική Ελλάδα, τόνισε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής κατά τη συζήτηση για το μεταφορικό ισοσύναμο.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Προφανώς η αύξηση των συντελεστών του Φ.Π.Α ήταν μια πολιτική ήττα για τη χώρα και για την Κυβέρνηση. Δεν σταματάμε να διεκδικούμε και το έχουμε δηλώσει αυτό όλοι οι νησιώτες βουλευτές, αλλά και η Κυβέρνηση, ότι σε μια νέα περίοδο, που θα μπει η χώρα, πολλά πράγματα μπορούν να αλλάξουν και να διεκδικηθούν. Από εκεί και πέρα, όμως, μην ξεχνάμε ότι μετά την αύξηση των συντελεστών του Φ.Π.Α υπήρξαν μια σειρά πολιτικές σε όλα τα επίπεδα. Αφορούν υλοποίηση εξαγγελιών του Πρωθυπουργού, από τη Νίσυρο ξεκινώντας και μετά σε όλες τις επισκέψεις στα νησιά και στα αναπτυξιακά συνέδρια, που έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Νησιωτικές πολιτικές, σε θέματα, ενέργειας, περιβάλλοντος, οικονομικής ανάπτυξης, μεταφορών και σε όλα τα ζητήματα.

Αυτό που έχει σημασία, είναι, ότι πραγματικά το μεταφορικό ισοδύναμο αρχίζει να υλοποιείται. Έκανε πολύ καλά σήμερα ο Πρόεδρος της Υποεπιτροπής, όπου έκανε μνεία στον αείμνηστο Δήμαρχο της Τήλου, κ. Αλιφέρη, διότι πράγματι αυτός εμπνεύστηκε και προσπάθησε γι’ αυτό.

Νομίζω ότι αυτή η προσπάθεια που γίνεται πραγματικά θα συναντήσει δυσκολίες και γι’ αυτό είναι πολύ σωστό που γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση, έχουμε την πιλοτική εφαρμογή και στη δεύτερη φάση, έχουμε, την καθολική εφαρμογή.

Θα ήθελα να αναφέρω κάτι σχετικό με τους πόρους. Επειδή κάποτε είχαμε καταθέσει και εμείς ως αντιπολίτευση στο Ευρωκοινοβούλιο ερώτηση, για το πώς μπορεί και από πού μπορεί να χρηματοδοτηθεί το μεταφορικό ισοδύναμο. Αν θυμάμαι καλά ήταν πριν από τέσσερα ή πέντε χρόνια που κάναμε αυτή την ερώτηση και ήταν σαφής η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Την Ερώτηση την είχε καταθέσει ο κ. Παπαδημούλης και άλλοι ευρωβουλευτές και η απάντηση ήταν ότι είναι δικό μας θέμα και ότι η Ε.Ε. δεν μπορούσε να χρηματοδοτήσει μια τέτοια δράση.

Επομένως, έγινε σαφές από την αρχή ότι αυτή η διαφορά του κόστους μεταξύ του εισιτηρίου που πληρώνει σήμερα ο επιβάτες και του εισιτηρίου που αντιστοιχεί για την ίδια απόσταση στην ηπειρωτική χώρα, δηλαδή, αυτή η διαφορά του κόστους, θα έπρεπε να καλυφθεί από κάποιο κονδύλιο -από κάποιο προϋπολογισμό- και πολύ σωστά σήμερα μπαίνει στα πλαίσια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Το πρόβλημα που υπάρχει και στο οποίο θα πρέπει να στοχεύσουμε μελλοντικά, είναι να μην αφορά μόνον τους μόνιμους κατοίκους των νησιών, αλλά το σύνολο των επιβατών που θέλουν να πάνε και να επιστρέψουν από τα νησιά. Γιατί αυτό θα βοηθήσει ακόμη περισσότερο και τον τουρισμό, εκτός από τους μόνιμους κατοίκους.

Καταλαβαίνετε ότι όταν ο οποιοσδήποτε επισκέπτης νησιών θέλει να βγάλει ένα εισιτήριο και δει ότι το εισιτήριο θα έχει π.χ. 40% κάτω από αυτό το οποίο καλείται σήμερα να πληρώσει, αυτό διευκολύνει τη δική του μετάβαση αλλά και της οικογένειάς του, για να κάνει τις διακοπές του σε ένα οποιοδήποτε νησί. Αυτή τη διαφορά ο επισκέπτης τη γλιτώνει για την μετάβασή του στη στεριανή Ελλάδα.

Όμως, σε πρώτη φάση, είναι σαφές, ότι πρέπει ως ένα σοβαρό μέτρο νησιωτικότητας να ισχύσει για τους μόνιμους κατοίκους, για τα εμπορεύματα και για όλες τις επιχειρήσεις. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.

Επίσης, αυτό θα πρέπει να ισχύσει και για τα καύσιμα, τα οποία το τελευταίο διάστημα παίρνουν την ανιούσα και λόγω της διεθνούς κρίσης με το Ιράκ κ.ά. Αυτό, είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα.

Θα ήθελα να αναφέρω μόνον δύο παρατηρήσεις: Στην πρώτη φάση, την πιλοτική φάση, περιλαμβάνονται και κάποια λίγα νησιά των Κυκλάδων. Είναι τα τέσσερα νησιά, οι μικρές Κυκλάδες του Δήμου Νάξου, που δεν παίρνουν και τις χρηματοδοτήσεις μέχρι σήμερα αυτοτελώς, διότι υπάγονται σε έναν μεγαλύτερο Δήμο, δηλαδή, Δονούσα, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Ηρακλειά. Είναι και η Ανάφη, όμως θα μπορούσε το Υπουργείο να δει π.χ. και τη Σίκινο, την Κίμωλο και την Θηρασιά, δύο – τρία νησάκια πολύ μικρά που έχουν κάτω από 1.000 μόνιμους κατοίκους το χειμώνα- 150 ή 200 κατοίκους έχει η Θηρασιά- για να μπουν κι αυτά στην πρώτη φάση και στη δεύτερη φάση, να μπουν όλα τα νησιά της χώρας.

Η δεύτερη παρατήρηση είναι να δούμε πώς θα ελεγχθούν οι τελικές τιμές που θα διαμορφώσουν οι επιχειρήσεις στα νησιά, διότι μέχρι σήμερα με το πρόσχημα των μεταφορικών και του αυξημένου Φ.Π.Α στο 24%, πράγματι, πολλές τιμές έχουν πάρει την ανιούσα προς την κατανάλωση. Επειδή ακριβώς αυτό πρέπει να ελεγχθεί, δηλαδή ναι μεν να ωφεληθεί ο επιχειρηματίας από το μεταφορικό ισοδύναμο, αλλά, ταυτόχρονα να μειώσει και τη τελική τιμή του προϊόντος που θα δίνεται στην αγορά και στους καταναλωτές. Αυτό είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει να δούμε, με ποιο μηχανισμό θα μπορεί να ελεγχθεί όλη αυτή υπόθεση, διότι διαφορετικά δεν θα μπορέσουμε να έχουμε ένα κοινωνικό συνολικό όφελος από αυτή την ιστορία.

Επειδή ειπώθηκε και από τον Υπουργό για το ακτοπλοϊκό, θεωρώ ότι είμαστε ακόμα πίσω σε σχέση με τη διαμόρφωση του δικτύου ακτοπλοϊκών μεταφορών και των συνδυασμένων μεταφορών και αυτό έχει ειπωθεί ως εξαγγελία από το Υπουργείο.

Υπάρχει μια επιτροπή που εργάζεται πάνω σε αυτό το ζήτημα με συμμετοχή και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Θεωρώ ότι η υπόθεση έχει καθυστερήσει, παρά το γεγονός ότι υπάρχει σαφής βελτίωση ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο, όμως πρέπει να το δει η ηγεσία του Υπουργείου και να επισπεύσει μαζί με την ψήφιση του μεταφορικού ισοδύναμου και το θέμα της κατάρτισης ενός νέου δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα, τα οποία πηγαίνουν στα νησιά».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δεν κλέβουν τα κινητά για να τα πουλήσουν

Στόχος τα προσωπικά σου δεδομένα για τους κλέφτες των κινητών τηλεφώνων

Τίτλοι τέλους για τον Ματίας Αλμέιδα στην ΑΕΚ

Το τελευταίο του παιχνίδι στον πάγκο της ΑΕΚ κόντρα στον ΠΑΟΚ

Τραγωδία στη Νάξο: 59χρονος εντοπίστηκε απαγχονισμένος στο σπίτι του

Σοκαρισμένη η τοπική κοινωνία από τον ξαφνικό θάνατο του αγαπητού δημοτικού υπαλλήλου – Ερευνώνται οι συνθήκες του περιστατικού

Υπερτουρισμός: Πρόβλημα στις Κυκλάδες!

Έρευνα του βρετανικού Which? αποκαλύπτει τις περιοχές με τη μεγαλύτερη «τουριστική πίεση» — κορυφή για τη Ζάκυνθο και Κυκλάδες!

Το έργο των Προγόνων: Ένα εργόχειρο, μια ζωή, μια αλυσίδα τιμής

Μια συγκινητική αφήγηση του Λεωνίδα Μαγκανάρη για τη δύναμη της μνήμης, την αξία της οικογένειας και τα ίχνη που αφήνει η θυσία στην καθημερινότητά μας

Σύρος: Βρέθηκε στο επίκεντρο της εθνικής μάχης κατά της παιδικής παχυσαρκίας (video)

Η αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη επισκέφθηκε το νησί στο πλαίσιο της Εθνικής Πρωτοβουλίας σε συνεργασία με τη UNICEF και παρουσίασε δράσεις για τη διατροφική εκπαίδευση και πρόληψη στα παιδιά

Ηλιοβασίλεμα στη Νάξο: Μοναδική AI φωτογραφία

Ανακαλύψτε την απόλυτη ομορφιά του Κυκλαδίτικου ηλιοβασιλέματος μέσα από μια μαγευτική AI εικόνα από τη Νάξο — με φόντο την Πορτάρα, τη θάλασσα και τα παραδοσιακά λευκά σπίτια της Χώρας.

Αεροδρόμιο Νάξου: Απογειώνεται σε επιδόσεις, ρεκόρ αφίξεων για τον φετινό Απρίλιο

Με αύξηση 45% στις αφίξεις επιβατών και εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης, ο «Απόλλων» της Νάξου δείχνει έτοιμος να φιλοξενήσει το μέλλον του νησιωτικού τουρισμού

Ισπανία: Tοξικό νέφος έκλεισε 160.000 Ισπανούς στα σπίτια τους

Περίπου 160.000 άνθρωποι στην Καταλονία της βορειοανατολικής Ισπανίας προειδοποιήθηκαν να παραμείνουν στα σπίτια τους λόγω πυρκαγιάς που ξέσπασε σε βιομηχανική περιοχή, προκαλώντας τοξικό νέφος χλωρίου

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Ταξίδεψε στη Σύρο, μία διήμερη γιορτή γνώσης, πολιτισμού και εμπειριών

Μαθητές και εκπαιδευτικοί της Γ’ Γυμνασίου Νάξου έζησαν ένα μοναδικό διήμερο στην «αρχόντισσα» των Κυκλάδων, γεμάτο ιστορία, τέχνη και συναισθηματική φόρτιση

Νάξος – Φιλώτι: Αντίο με σεβασμό και αγάπη στον Τάσο Τζιώτη, άνθρωπο του μέτρου και της προσφοράς

Ο Φιλωτίτης που δεν είπε ποτέ κακή κουβέντα, μόνο έδινε—με τα χέρια, με την καρδιά, με την ψυχή του. Μια απώλεια που βαραίνει την κοινότητα, μια μορφή που δεν ξεχνιέται.

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης

Νάξος: Μία εικόνα που προκαλεί δέος, πραγματικότητα ή όχι;

Ένα βιομηχανικής κλίμακας έργο απειλεί το φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό κεφάλαιο της Νάξου και των Κυκλάδων, με επιπτώσεις που ξεπερνούν την ενεργειακή "ανάπτυξη" - Δύο ομιλίες σήμερα και αύριο. Που; Πότε;

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Εκτακτο: Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου

Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου σήμερα Δευτέρα 5 Μαϊου

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία διακρίθηκε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό φυσικής “Αρίσταρχος”

Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία κατέκτησε το 3ο βραβείο στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού φυσικής "Αρίσταρχος" φέρνοντας περηφάνια στη σχολική μας κοινότητα

Β. Φλεριανός: Ξεκινά το έργο που περίμενε μια ολόκληρη γενιά

Με χρηματοδότηση 2,28 εκατομμυρίων ευρώ, η Νάξος αποκτά επιτέλους το ενιαίο Αθλητικό Κέντρο που αξίζει στους αθλητές, τους συλλόγους και τη νεολαία της - Η τοποθέτηση του Βασίλη Φλεριανού