Ρύθμιση που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου για την έρευνα εισάγεται διαφοροποίηση του αριθμού των νηπίων σε περίπτωση που πρόκειται για νηπιαγωγείο απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης.
Αυτό που συμβαίνει στο χώρο της Παιδείας μάλλον δεν έχει …προηγούμενο… Και πώς να το εξηγήσεις… Από τη στιγμή που καθημερινά έρχονται πληροφορίες για την επόμενη σχολική χρονική προκαλώντας μόνο αναστάτωση. Όπως στο χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου έχουμε τη δημοσιοποίηση της διάταξης του υπουργείου Παιδείας που οδηγεί σε κατάργηση εκατοντάδων νηπιαγωγείων σε όλη τη χώρα, καθώς ορίζει ότι πλέον θα αντιστοιχεί ένας νηπιαγωγός σε 14 νήπια (από τα επτά που ίσχυε ως σήμερα). Οι νηπιαγωγοί ζητούν την απόσυρση της περίφημης διάταξης του άρθρου 35 του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την έρευνα, η οποία αφορά τα νηπιαγωγεία, αλλά και του σχεδίου διάταξης που αφορά προσλήψεις αναπληρωτών για τη σχολική χρονιά 2016-17. Καλούν δε τους συναδέλφους τους σε κινητοποίηση την Πέμπτη, 21 Απριλίου, στις 12.00 το μεσημέρι στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας και την ίδια ώρα σε ανάλογες συγκεντρώσεις των συλλόγων εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από το συντονιστικό όργανο των νηπιαγωγών, «με τη νέα ρύθμιση από τα 1.466 διθέσια νηπιαγωγεία της χώρας τα 744 μετατρέπονται σε μονοθέσια και κλείνει άμεσα το ένα τμήμα τους. Ο αριθμός δυναμικότητας των νηπιαγωγείων αυτών είναι από 15 έως 27 παιδιά».
«Στην επικράτεια για το σχολικό έτος που διανύουμε 1.144 νηπιαγωγεία -συμπεριλαμβανομένων των 254 δυσπρόσιτων, ενώ δεν συμπεριλαμβάνονται τα νηπιαγωγεία της ειδικής αγωγής- έχουν 14 ή λιγότερα νήπια α’ και β’ ηλικίας και σύμφωνα με τη διάταξη που προαναφέρθηκε βρίσκονται υπό καθεστώς κατάργησης ή συγχώνευσης. Τα νηπιαγωγεία αυτά είναι οργανικά ή λειτουργικά μονοθέσια (διευκρινίζουμε ότι πρόκειται για σχολική μονάδα που λειτουργεί με ένα τμήμα, σε μία αίθουσα και με έναν νηπιαγωγό) και με την ψήφιση του σχεδίου νόμου στην πλειονότητά τους θα σβήσουν από τον σχολικό χάρτη» αναφέρεται στην ανακοίνωση των νηπιαγωγών.
«Στον αριθμό αυτό προστίθενται και 744 τμήματα νηπιαγωγείων, τα οποία το σχολικό έτος που διανύουμε έχουν οργανικότητα διθέσιου και λειτουργούν με δύο τμήματα (με αριθμό νηπίων α’ και β’ ηλικίας 15-27, δύο αίθουσες και δύο νηπιαγωγούς), αλλά με την εφαρμογή της νέας διάταξης θα πρέπει να γίνει άμεσα η συγχώνευσή τους σε ένα τμήμα με έναν/μία νηπιαγωγό και αριθμό νηπίων α’ και β’ ηλικίας έως 27 (με την εφαρμογή της ΚΥΑ με ΦΕΚ 2451/1.10.2013 που είναι σε ισχύ και στην οποία αναφέρεται ότι “…ο αριθμός των μαθητών στα δημοτικά σχολεία και των νηπίων στα νηπιαγωγεία δύναται με απόφαση του οικείου διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να υπερβαίνει κατά 10% την αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο και νηπίων ανά νηπιαγωγό”). Συνεπώς, αν γινόταν η εφαρμογή της διάταξης τώρα, θα καταργoύνταν άμεσα 744 τμήματα νηπιαγωγείων και οι αντίστοιχες σε αυτά 744 οργανικές θέσεις νηπιαγωγών» τονίζουν.
«Εκτός των όσων προαναφέρθηκαν είναι άγνωστος ο αριθμός των τμημάτων και κατά συνέπεια των οργανικών θέσεων, οι οποίες θα καταργηθούν από τη δημιουργία πολυθέσιων νηπιαγωγείων (εγκύκλιος με αρ. πρωτ. 211744/ΓΔ4/23.12.2015 με θέμα “Μεταβολές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2016-17” στην οποία αναφέρεται η προαγωγή συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων σε τετραθέσια έως εξαθέσια).
»Ο ακριβής αριθμός των τμημάτων που θα καταργηθούν από τη δημιουργία πολυθέσιων νηπιαγωγείων θα γίνει γνωστός όταν υπογραφεί η ΚΥΑ για τις μεταβολές σχολικών μονάδων (ίσως τον επόμενο μήνα). Επισημαίνουμε ότι το Συντονιστικό Νηπιαγωγών έχει δηλώσει επανειλημμένα την αντίθεσή του ως προς τη λειτουργία πολυθέσιων νηπιαγωγείων και η θέση του είναι επιστημονικά και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη» αναφέρουν οι νηπιαγωγοί.
Καταλήγουν αναφέροντας ότι «η λογική πίσω από αυτό τον σχεδιασμό είναι, μέσω της δημιουργίας υπερπληθών τμημάτων, η κατάργηση χιλιάδων οργανικών θέσεων και κατά συνέπεια η δημιουργία εξαιρετικά μεγάλου -για τα δεδομένα του νηπιαγωγείου- αριθμού υπεράριθμων νηπιαγωγών. Αυτός ο μεγάλος αριθμός πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, σε συνάρτηση με τη μεγάλη αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης, αλλά και με την ελάττωση του αριθμού των γεννήσεων, θα μηδενίσει τον αριθμό των προσλήψεων μονίμων και αναπληρωτών νηπιαγωγών και θα οδηγήσει σε εργασιακή επισφάλεια χιλιάδες νηπιαγωγούς».
Και σε όλα αυτά το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι η ρύθμιση αυτή συμβάλλει τα μέγιστα σε ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοικονόμηση δαπανών.