Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΣίφνος: Η συζήτηση για την επέκταση ή όχι του λιμανιού, προάγγελος εξελίξεων...

Σίφνος: Η συζήτηση για την επέκταση ή όχι του λιμανιού, προάγγελος εξελίξεων για όλες τις Κυκλάδες;

|

Η συζήτηση στην Σίφνο για το εάν πρέπει ή όχι να φτιαχτεί νέο λιμάνι, αποτελεί μικρογραφία των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στο σύνολό τους τα νησιά των Κυκλάδων; Τι λένε στη Σίφνο 

Πέμπτη 17 Ιουνίου και το δελτίο ενημέρωσης αναφέρει: Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε, πρωινές ώρες στη χερσαία ζώνη λιμένα Καμαρών ν.Σίφνου, όταν 45χρονος οδηγός ΙΧΕ, κινούμενος επί της παραλιακής οδού τραυμάτισε 55χρονη πεζή και στη συνέχεια απομακρύνθηκε από το σημείο προς άγνωστη κατεύθυνση. ‘Αμεσα τα στελέχη της Λιμενικής Αρχής Σίφνου ειδοποίησαν ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ το οποίο παρέλαβε την 55χρονη και την διακόμισε στο Περιφερειακό Ιατρείο Σίφνου για παροχή πρώτων βοηθειών απ΄ όπου και εξήλθε, ενώ ο 45χρονος οδηγός εντοπίστηκε μετά από έρευνες και συνελήφθη στο πλαίσιο του αυτοφώρου από τα ανωτέρω στελέχη. Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Σίφνου”

Ομως, το ατύχημα αυτό έφερε για μία ακόμη φορά στην επικαιρότητα την ανάγκη να ένα καλύτερο, ασφαλέστερο λιμάνι στο νησί... Μία υπόθεση που μόνο εύκολη δεν είναι από τη στγμή που δεν είναι λίγοι αυτοί που αντιδρούν και θεωρούν ότι ένα νέο λιμάνι θα προκαλέσει αλλοίωση του νησιού και δη “τσιμεντοποίηση” του οικισμού στις Καμάρες… Ομως, η άλλη πλευρά μιλάει για την ανάγκη ασφάλειας τόσο για τα πλοία όσο και για τους επιβάτες.. Μήπως όπως η Σίφνος δείχνει το μέλλον που έχει να κάνει με την πολιτική που πρέπει να ακολουθήσουμε στις Κυκλάδες; Γιατί δεν μπορείς να έχεις τουριστική ανάπτυξη χωρίς υποδομές και ασφάλεια. Κι από τη στιγμή που δεν υπάρχουν κίνητρα από την Πολιτεία για επιστροφή στον πρωτογενή τομέα (είτε γεωργία, είτε κτηνοτροφία είτε αλιεία) ο τουρισμός μοιάζει μονόδρομος.. Κι αυτό είναι ένα σημαντικό θέμα που αξίζει να συζητηθεί περισσότερο από το εάν είναι καταστροφή για την Σίφνο ένα νέο λιμάνι…  Υπάρχει άλλωστε και το παράδειγμα της Ιβηρικής χερσονήσου, όπου οι Ιβηρες άφησαν στην άκρη τον πρωτογενή τομέα και κυρίευσαν έως και τις παραλίες… 

20190831_132532.jpg

Οι δύο πλευρές

Μέσα από τη σελίδα protagon.gr διαβάζουμε ότι ” Η υπόθεση βεβαίως δεν είναι χθεσινή. Αντιθέτως, χρονίζει. Σκέλος της βρίσκεται ήδη στο ΣτΕ, ύστερα από προσφυγή ομάδας πολιτών από τη Σίφνο, ενώ ένα άλλο κατευθύνεται στα χέρια του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Το ζήτημα έχει ασφαλώς συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο. Ψιλά γράμματα. Ο Αντώνιος Ζαμπέλης, πρόεδρος του Συνδέσμου Σιφνίων (σ.σ.  ο σύλλογος μετρά ήδη 125 χρόνια συνεχούς δραστηριότητας) και τοπικός δημοτικός σύμβουλος στην Κοινότητα Απολλωνίας, είναι αυτός που περιγράφει τις διαστάσεις του κινδύνου, αποκαλώντας το συγκεκριμένο έργο «φαραωνικό» για τη Σίφνο.

Κάνει λόγο για 10.000 κυβικά μπετόν με στόχο τη δημιουργία πάρκινγκ αυτοκινήτων μεταξύ του νέου και του παλαιού προβλήτα. Για μπάζωμα της παραλίας στις Καμάρες. Επέκταση με τσιμέντωμα της απόστασης από το παλιό λιμάνι, τον μικρό λιμενοβραχίονα, μέχρι τον καινούργιο προβλήτα – από όπου και αναχωρούν σήμερα τα πλοία. Μπετονάρισμα και μέσα στη θάλασσα, στην εσωτερική πλευρά του δρόμου που οδηγεί από το λιμάνι προς τα «έξω». Για τους γνώστες του χάρτη του νησιού : «Μιλάμε για όλο το παράκτιο μέτωπο από το παλαιό λιμανάκι, μέχρι τη γωνία όπου κατεβαίνουν τα σκαλάκια, το Οld Captain που λέμε». «Μας βρίσκει αντίθετους το σχέδιο αυτό, διότι δεν έχει γίνει καμία σοβαρή περιβαλλοντική, ούτε γεωτεχνική μελέτη, ως προς το πού θα μπορούσε και πρέπει να επεκταθεί το λιμάνι. Ο δήμος, κατόπιν πιέσεων μας, έχει πεισθεί να αναθέσει ρόλο στο Πολυτεχνείο. Η Περιφέρεια βιάζεται όμως να το τελειώσει. Σε κάθε περίπτωση, το κομβικό σημείο είναι η εκδίκαση της προσφυγής κατοίκων στο ΣτΕ τον προσεχή Δεκέμβριο», σημειώνει ο κ. Ζαμπέλης.

Τα πράγματα περιπλέκονται από το γεγονός ότι το έργο είναι ήδη αδειοδοτημένο και ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Η νέα δήμαρχος του νησιού Μαρία Ναδάλη σημειώνει την ειλημμένη – από τον Οκτώβριο του 2018 – απόφαση του τότε δημοτικού συμβουλίου, με την οποία προκρίνεται μία εκ των δυο προτάσεων που είχαν διατυπωθεί ως προς το σχέδιο του έργου. «Αναντίρρητα, υπάρχει ανάγκη επέκτασης του προβλήτα, ώστε να εξυπηρετούνται οι σημερινές ανάγκες του νησιού. Υπάρχει όμως και ανησυχία για το τελικό σχέδιο, προκειμένου το έργο να βρίσκεται σε αρμονία με το περιβάλλον της Σίφνου. Προσπαθούμε να συνάψουμε μια προγραμματική σύμβαση με το ΕΜΠ, για να έχουμε την εισήγηση ομάδας επιστημόνων επί του ολιστικού σχεδίου», δηλώνει η δήμαρχος.

port-of-kamares-sifnos-gr.jpg

Υπάρχει άραγε χρώμα πολιτικό στην αντιπαράθεση για το λιμάνι; Όλες οι πλευρές απαντούν «όχι». Το ενδιαφέρον για το νησί είναι ο μοναδικός γνώμονας στη σύγκρουση αυτή.

«Οχι στο παράδειγμα της Ιβηρικής»

Οταν το νησί βρέθηκε στο πόδι, οι φωνές ανησυχίας βρήκαν κοινή συνισταμένη σε ημερίδα (η Περιφέρεια δεν έδωσε το «παρών»), τον Φεβρουάριο του 2020. Η Αλκμήνη Πάκα, πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων στο ΑΠΘ, εστίασε και εστιάζει στη φέρουσα ικανότητα του νησιού. «Το ζήτημα –λέει – είναι να μελετηθεί κατά πόσο θα αλλοιωθεί σημαντικά πια η φυσιογνωμία της Σίφνου, κατά πόσο δηλαδή αντέχει ο τόπος τη διαστολή της επισκεψιμότητας που θα επέλθει εν δυνάμει με τα τεχνικά αυτά έργα, χωρίς βέβαια να αγνοηθούν και οι ανάγκες της τοπικής κοινωνίας για εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών. Ολόκληρο το Αιγαίο βρίσκεται σε σημείο καμπής. Ας μην ακολουθήσουμε το παράδειγμα των παραλίων της Ιβηρικής, που έχουν ήδη καταστραφεί. Τίθεται ευθέως ζήτημα διαγενεακής δικαιοσύνης, τι και πώς θα κληροδοτήσουμε περιβαλλοντικά στις επόμενες γενιές. Η Σίφνος έχει ήδη να αντιμετωπίσει την «κάθοδο» ξένων επισκεπτών, αλλά και επενδυτών, που αγοράζουν 40 και 60 στρέμματα γης σε τιμές ακόμη και σήμερα εξευτελιστικές για τις δικές τους χώρες. Η μέχρι τώρα λελογισμένη αλλοίωση σε νησιά του Αιγαίου δεν θα πρέπει να ξεχειλώσει».

Η Απολλωνία, ο Πλατύς Γιαλός, τα Βρουλίδια, η Πουλάτη, η Χρυσοπηγή αναζητούν απάντηση – διασφάλιση για το μέλλον τους. Απαρτίζουν άλλωστε ένα τόπο χαρακτηρισμένο ως ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, «προς προστασίαν της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής της Σίφνου». Με πλήθος μνημείων από την απώτατη προϊστορία έως και τους νεότερους χρόνους. Χρειάζεται προσοχή. Δεν αξίζει το λιμάνι, η βασική πύλη εισόδου στο νησί, να γίνει η Κερκόπορτά του.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Θαλάσσια Πάρκα: θεσμοθέτηση εντός 2025 σε Φολέγανδρο, Ανάφη, Μήλο και ίσως Αμοργό

Θεσμοθέτηση θαλάσσιων πάρκων εντός 2025 - Σε ποια νησιά των Κυκλάδων

Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων: Δράσεις πρόληψης για τα κουνούπια

Γενικά Προληπτικά Μέτρα για την Αποτροπή Ανάπτυξης Κουνουπιών στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΔΕΔΔΗΕ: Αυξήσεις που …τρομάζουν ζητάει στα τέλη για τα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος

Ρεύμα: Μεγάλη αύξηση τελών ζητάει ο ΔΕΔΔΗΕ - Ποιοι είναι οι λόγοι αυτών των αιτημάτων

Δημοτική Επιτροπή: Στο τραπέζι (24/01) ο προϋπολογισμός του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ποια είναι τα θέματα συζήτησης στην Δημοτική Επιτροπή Νάξου και Μικρών Κυκλάδων που θα συνεδριάσει για 2η φορά μέσα σε μία εβδομάδα

Βουλή των Ελλήνων: Με 247 “ναι” ο Νικήτας Κακλαμάνης, νέος πρόεδρος

Νικήτας Κακλαμάνης: Με 247 «ναι» νέος πρόεδρος της Βουλής - Ποιοι τον ψήφισαν

Μουσική Βραδιά με τον Γιάννη Τεργιάκη και την Άννα Μαρία Ντεληγιώργη στο AMEN Nightclub στη Νάξο

Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025, η καρδιά της μουσικής χτυπά στη Νάξο! Ο Γιάννης Τεργιάκης και η Άννα Μαρία Ντεληγιώργη ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια εκρηκτική εμφάνιση στο AMEN Nightclub, το απόλυτο hot spot του νησιού.

Εταιρεία Κυκλαδικών Μελετών: Το Σεπτέμβριο ανοίγει τις εργασίες του το Ε΄ Διεθνές Κυκλαδολογικό Συνέδριο

Στον Αδάμαντα της Μήλου από την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025 έως και το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025 με τίτλο: ΚΥΚΛΑΔΕΣ : Αειφορία - Πολιτισμός

Μήλος: Η κίνηση της Δημοτικής Αρχή με βάση το περιβάλλον και τη προστασία του

Επείγον δημοτικό κάλεσμα για την περιβαλλοντική προστασία της Μήλου - Ποιος ο λόγος; τι θέλει να πετύχει;

Με την ηγεσία των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Εργασίας συναντήθηκε ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Φυτωρίου

Στη συνάντησή του με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, ο Πρόεδρος έθεσε ζητήματα του πρωτογενούς τομέα της εταιρίας και ενημέρωσε τον Υπουργό για τις δραστηριότητες του φυτώριου.

Ξενοδοχεία: Επενδύσεις ύψους 8 εκ. ευρώ σε μονάδες στην Σχοινούσα και Μήλο

Πέντε (5) νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Κω, Μήλο, Σχοινούσα, Χαλκίδα

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Eurovision 2025: Στην 12αδα του τελικού το “High Road” του Ναξιώτη John Βλασερού και της Georgina Kalais (video)

Στον τελικό της 30ης Ιανουαρίου για την πρόκριση στην φετινή Eurovision ο Ναξιώτης John Vlasseros με την Georgina Kalais και το τραγούδι "High Road" (video)

Νάξος – Ευαγγελία Γατσωτή: Πρεμιέρα σήμερα (17/01) για τη παράσταση “Γιάννης το βούδι”

Δύο παραστάσεις έργων με την υπογραφή της ανερχόμενης συγγραφέα από τη Νάξο Ευαγγελίας Γατσωτή ανεβαίνουν αυτή την εβδομάδα: «Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 20/1) και «Γιάννης το βούδι» (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 17/1)

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη