Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΣίφνος: Η συζήτηση για την επέκταση ή όχι του λιμανιού, προάγγελος εξελίξεων...

Σίφνος: Η συζήτηση για την επέκταση ή όχι του λιμανιού, προάγγελος εξελίξεων για όλες τις Κυκλάδες;

|

Η συζήτηση στην Σίφνο για το εάν πρέπει ή όχι να φτιαχτεί νέο λιμάνι, αποτελεί μικρογραφία των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στο σύνολό τους τα νησιά των Κυκλάδων; Τι λένε στη Σίφνο 

Πέμπτη 17 Ιουνίου και το δελτίο ενημέρωσης αναφέρει: Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε, πρωινές ώρες στη χερσαία ζώνη λιμένα Καμαρών ν.Σίφνου, όταν 45χρονος οδηγός ΙΧΕ, κινούμενος επί της παραλιακής οδού τραυμάτισε 55χρονη πεζή και στη συνέχεια απομακρύνθηκε από το σημείο προς άγνωστη κατεύθυνση. ‘Αμεσα τα στελέχη της Λιμενικής Αρχής Σίφνου ειδοποίησαν ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ το οποίο παρέλαβε την 55χρονη και την διακόμισε στο Περιφερειακό Ιατρείο Σίφνου για παροχή πρώτων βοηθειών απ΄ όπου και εξήλθε, ενώ ο 45χρονος οδηγός εντοπίστηκε μετά από έρευνες και συνελήφθη στο πλαίσιο του αυτοφώρου από τα ανωτέρω στελέχη. Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Σίφνου”

Ομως, το ατύχημα αυτό έφερε για μία ακόμη φορά στην επικαιρότητα την ανάγκη να ένα καλύτερο, ασφαλέστερο λιμάνι στο νησί... Μία υπόθεση που μόνο εύκολη δεν είναι από τη στγμή που δεν είναι λίγοι αυτοί που αντιδρούν και θεωρούν ότι ένα νέο λιμάνι θα προκαλέσει αλλοίωση του νησιού και δη “τσιμεντοποίηση” του οικισμού στις Καμάρες… Ομως, η άλλη πλευρά μιλάει για την ανάγκη ασφάλειας τόσο για τα πλοία όσο και για τους επιβάτες.. Μήπως όπως η Σίφνος δείχνει το μέλλον που έχει να κάνει με την πολιτική που πρέπει να ακολουθήσουμε στις Κυκλάδες; Γιατί δεν μπορείς να έχεις τουριστική ανάπτυξη χωρίς υποδομές και ασφάλεια. Κι από τη στιγμή που δεν υπάρχουν κίνητρα από την Πολιτεία για επιστροφή στον πρωτογενή τομέα (είτε γεωργία, είτε κτηνοτροφία είτε αλιεία) ο τουρισμός μοιάζει μονόδρομος.. Κι αυτό είναι ένα σημαντικό θέμα που αξίζει να συζητηθεί περισσότερο από το εάν είναι καταστροφή για την Σίφνο ένα νέο λιμάνι…  Υπάρχει άλλωστε και το παράδειγμα της Ιβηρικής χερσονήσου, όπου οι Ιβηρες άφησαν στην άκρη τον πρωτογενή τομέα και κυρίευσαν έως και τις παραλίες… 

20190831_132532.jpg

Οι δύο πλευρές

Μέσα από τη σελίδα protagon.gr διαβάζουμε ότι ” Η υπόθεση βεβαίως δεν είναι χθεσινή. Αντιθέτως, χρονίζει. Σκέλος της βρίσκεται ήδη στο ΣτΕ, ύστερα από προσφυγή ομάδας πολιτών από τη Σίφνο, ενώ ένα άλλο κατευθύνεται στα χέρια του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Το ζήτημα έχει ασφαλώς συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο. Ψιλά γράμματα. Ο Αντώνιος Ζαμπέλης, πρόεδρος του Συνδέσμου Σιφνίων (σ.σ.  ο σύλλογος μετρά ήδη 125 χρόνια συνεχούς δραστηριότητας) και τοπικός δημοτικός σύμβουλος στην Κοινότητα Απολλωνίας, είναι αυτός που περιγράφει τις διαστάσεις του κινδύνου, αποκαλώντας το συγκεκριμένο έργο «φαραωνικό» για τη Σίφνο.

Κάνει λόγο για 10.000 κυβικά μπετόν με στόχο τη δημιουργία πάρκινγκ αυτοκινήτων μεταξύ του νέου και του παλαιού προβλήτα. Για μπάζωμα της παραλίας στις Καμάρες. Επέκταση με τσιμέντωμα της απόστασης από το παλιό λιμάνι, τον μικρό λιμενοβραχίονα, μέχρι τον καινούργιο προβλήτα – από όπου και αναχωρούν σήμερα τα πλοία. Μπετονάρισμα και μέσα στη θάλασσα, στην εσωτερική πλευρά του δρόμου που οδηγεί από το λιμάνι προς τα «έξω». Για τους γνώστες του χάρτη του νησιού : «Μιλάμε για όλο το παράκτιο μέτωπο από το παλαιό λιμανάκι, μέχρι τη γωνία όπου κατεβαίνουν τα σκαλάκια, το Οld Captain που λέμε». «Μας βρίσκει αντίθετους το σχέδιο αυτό, διότι δεν έχει γίνει καμία σοβαρή περιβαλλοντική, ούτε γεωτεχνική μελέτη, ως προς το πού θα μπορούσε και πρέπει να επεκταθεί το λιμάνι. Ο δήμος, κατόπιν πιέσεων μας, έχει πεισθεί να αναθέσει ρόλο στο Πολυτεχνείο. Η Περιφέρεια βιάζεται όμως να το τελειώσει. Σε κάθε περίπτωση, το κομβικό σημείο είναι η εκδίκαση της προσφυγής κατοίκων στο ΣτΕ τον προσεχή Δεκέμβριο», σημειώνει ο κ. Ζαμπέλης.

Τα πράγματα περιπλέκονται από το γεγονός ότι το έργο είναι ήδη αδειοδοτημένο και ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Η νέα δήμαρχος του νησιού Μαρία Ναδάλη σημειώνει την ειλημμένη – από τον Οκτώβριο του 2018 – απόφαση του τότε δημοτικού συμβουλίου, με την οποία προκρίνεται μία εκ των δυο προτάσεων που είχαν διατυπωθεί ως προς το σχέδιο του έργου. «Αναντίρρητα, υπάρχει ανάγκη επέκτασης του προβλήτα, ώστε να εξυπηρετούνται οι σημερινές ανάγκες του νησιού. Υπάρχει όμως και ανησυχία για το τελικό σχέδιο, προκειμένου το έργο να βρίσκεται σε αρμονία με το περιβάλλον της Σίφνου. Προσπαθούμε να συνάψουμε μια προγραμματική σύμβαση με το ΕΜΠ, για να έχουμε την εισήγηση ομάδας επιστημόνων επί του ολιστικού σχεδίου», δηλώνει η δήμαρχος.

port-of-kamares-sifnos-gr.jpg

Υπάρχει άραγε χρώμα πολιτικό στην αντιπαράθεση για το λιμάνι; Όλες οι πλευρές απαντούν «όχι». Το ενδιαφέρον για το νησί είναι ο μοναδικός γνώμονας στη σύγκρουση αυτή.

«Οχι στο παράδειγμα της Ιβηρικής»

Οταν το νησί βρέθηκε στο πόδι, οι φωνές ανησυχίας βρήκαν κοινή συνισταμένη σε ημερίδα (η Περιφέρεια δεν έδωσε το «παρών»), τον Φεβρουάριο του 2020. Η Αλκμήνη Πάκα, πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων στο ΑΠΘ, εστίασε και εστιάζει στη φέρουσα ικανότητα του νησιού. «Το ζήτημα –λέει – είναι να μελετηθεί κατά πόσο θα αλλοιωθεί σημαντικά πια η φυσιογνωμία της Σίφνου, κατά πόσο δηλαδή αντέχει ο τόπος τη διαστολή της επισκεψιμότητας που θα επέλθει εν δυνάμει με τα τεχνικά αυτά έργα, χωρίς βέβαια να αγνοηθούν και οι ανάγκες της τοπικής κοινωνίας για εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών. Ολόκληρο το Αιγαίο βρίσκεται σε σημείο καμπής. Ας μην ακολουθήσουμε το παράδειγμα των παραλίων της Ιβηρικής, που έχουν ήδη καταστραφεί. Τίθεται ευθέως ζήτημα διαγενεακής δικαιοσύνης, τι και πώς θα κληροδοτήσουμε περιβαλλοντικά στις επόμενες γενιές. Η Σίφνος έχει ήδη να αντιμετωπίσει την «κάθοδο» ξένων επισκεπτών, αλλά και επενδυτών, που αγοράζουν 40 και 60 στρέμματα γης σε τιμές ακόμη και σήμερα εξευτελιστικές για τις δικές τους χώρες. Η μέχρι τώρα λελογισμένη αλλοίωση σε νησιά του Αιγαίου δεν θα πρέπει να ξεχειλώσει».

Η Απολλωνία, ο Πλατύς Γιαλός, τα Βρουλίδια, η Πουλάτη, η Χρυσοπηγή αναζητούν απάντηση – διασφάλιση για το μέλλον τους. Απαρτίζουν άλλωστε ένα τόπο χαρακτηρισμένο ως ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, «προς προστασίαν της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής της Σίφνου». Με πλήθος μνημείων από την απώτατη προϊστορία έως και τους νεότερους χρόνους. Χρειάζεται προσοχή. Δεν αξίζει το λιμάνι, η βασική πύλη εισόδου στο νησί, να γίνει η Κερκόπορτά του.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δονούσα: Στη βουλή μέσω ερώτησης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μέσω ερώτησης από τον Μ. Καφούρο

Μ. Καφούρος: "Άνιση μεταχείριση επί σειρά ετών υφίσταται η Δονούσα στις ακτοπλοϊκές της συνδέσεις"

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Τι κάνουν Αμερικανοί Φοιτητές στη Σύρο;

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου συνεργάζεται με την τοπική κοινωνία της Σύρου και υποδέχεται φοιτητές του Πανεπιστημίου WPI

Νάξος – Β. Κατσαράς: “Διευρύνεται η σεζόν μέσα από σταθερά βήματα προβολής” (video)

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Βαγγέλης Κατσαράς μιλάει για την διεθνή έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο και τη προσπάθεια που γίνεται για την διεύρυνση της σεζόν μέσα από σταθερά βήματα και με κατεύθυνση στον εναλλακτικό τουρισμό (video)

Κυκλάδες – Πολεοδομικό: Τι χτίζεις και που σε Μύκονο και Σαντορίνη

Τα δύο σχέδια της πολεοδομικής μεταρρύθμισης θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση και θα εγκριθούν με Π.Δ. - Οι νέες κατοικίες δεν θα μπορούν να ενταχθούν στο σύστημα Αirbnb, ενώ απαγορεύονται οι πισίνες σε όλες τις νέες άδειες λόγω λειψυδρίας

Νάξος – Φιλώτι: Γιατί πρέπει να σωθεί η “Πηγή της Καμίνου”;

Ο δάσκαλος Αντώνης Τζιώτης αναλύει τους λόγους για την άμεση αναστήλωση της "Πηγής της Καμίνου" στο Φιλώτι

CEARS PLUS: Σύγχρονο Διαδικτυακό Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης

CEARS PLUS: Το Σύγχρονο Διαδικτυακό Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης – Προσφορές για τα Χριστούγεννα (Christmas Offer -15%)

Golden Star Ferries: Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο (20/11) του “Andros Queen”

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου και το Andros Queen θα μείνει δεμένο στο λιμάνι της Μυκόνου

Πρόταση Ημέρας: Κεφτεδάκια κοτόπουλου με «παιδική» σάλτσα

Απίθανα αρωματικά κοτοκεφτεδάκια, που σερβίρονται με βελούδινη σάλτσα με την ήπια νοστιμιά της να κάνει κάθε μπουκιά σκέτη απόλαυση.

Πως να κερδίσω στο στοίχημα;

Το στοίχημα δεν είναι σπριντ ούτε των 100 ούτε των 200 μέτρων αλλά σκληρός μαραθώνιος

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Νάξος: Ξημέρωμα μετά την βροχή στην Κωμιακή ή μήπως όχι;

Μία εικόνα χίλιες λέξεις.. Ξημέρωμα μετά τη βροχή στη Κωμιακή της Νάξου

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Συνεχίζει τη στρατηγική των μικρών καταστημάτων τύπου «σούπερ μάρκετ» - Τι είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της JYSK στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος.

Κώστας Τέο: Ενιωσε αδιαθεσία, δεν πρόλαβε, η καρδιά του τον πρόδωσε στα 44 του χρόνια

Πέθανε ο αθλητικογράφος Κώστας Τέο - Κάλυπτε το ρεπορτάζ της ΑΕΚ

Ινδία: Ποιο νησί των Κυκλάδων δίνει το όνομά του σε αυτοκίνητο; (video)

Το ελληνικό κυκλαδίτικο νησί που θα δώσει το όνομά του στο νέο SUV (εικόνες & βίντεο)

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη

Νάξος: Σύλληψη για εξόρυξη πετρωμάτων (!!!)

Σύλληψη ημεδαπού για εξόρυξη πετρωμάτων στη Νάξο