Κυριακή, 15 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΣαντορινιός: Πάνω απ όλα Υγεία και Ακτοπλοϊκό

Σαντορινιός: Πάνω απ όλα Υγεία και Ακτοπλοϊκό

|

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός  – Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – μιλάει για όλα τα καυτά ζητήματα που ταλανίζουν τα νησιά του Αιγαίου στην «Κυκλαδική»… Από την υγεία και την Ακτοπλοΐα έως τα …υδατοδρόμια, την στελέχωση των ΟΤΑ και τις σκέψεις της Κυβέρνησης για τα νησιά που χαρακτηρίζονται ως «πλούτος» για την Ελλάδα  

«Είναι πολύ σημαντικό να βλέπεις τα προβλήματα από κοντά και όχι από τα γραφεία του Πειραιά και της Αθήνας, και να μπορείς με αυτόν τον τρόπο να δίνεις λύσεις, έστω και μικρές, οι οποίες όμως πολλές φορές μπορούν να αφορούν τις ζωές πολλών ανθρώπων… (…) Ο βασικός λόγος που βρίσκομαι σήμερα (σ.σ.: χτες) εδώ, είναι η ημερίδα για το Ακτοπλοϊκό. Όμως, ο ουσιαστικός λόγος είναι ότι το χαρτοφυλάκιο της Νησιωτικής Πολιτικής που έχω, με υποχρεώνει να βρίσκομαι σε όλα τα νησιά, να βλέπω τα προβλήματα της Νησιωτικότητας και στη συνέχεια να μεταφέρω την αγωνία των νησιωτών στην κεντρική κυβέρνηση, για να μπορέσουμε να επιλύσουμε τα σημαντικά προβλήματα που έχουν τα νησιά μας», δηλώνει στην «Κ», ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, βουλευτής Δωδεκανήσου, Νεκτάριος Σαντορινιός…

Συνέντευξη στον Γιάννη Βλαχάκη (εφημερίδα Κυκλαδική)

Κατά την διάρκεια της συνομιλίας μας με τον κ. Σαντορινιό, είχαμε την ευκαιρία να σταχυολογήσουμε τις παρακάτω παρατηρήσεις και σχόλιά του:

-«Το πιο σημαντικό θέμα είναι να βελτιώσουμε στο σύνολό της την ποιότητα ζωής των κατοίκων των νησιών μας. Και όπως ξέρουμε όλοι, αυτό που συζητάνε οι κάτοικοι στα νησιά μας, και ιδιαίτερα στα μικρά νησιά, είναι το Ακτοπλοϊκό και η Υγεία. Σ’ αυτή την κατεύθυνση λοιπόν έχουμε αναθέσει και στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στο Πολυτεχνείο -σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο-, να αναζητήσουν τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε το ακτοπλοϊκό δίκτυο αλλά και το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την Ακτοπλοΐα. Έχουμε, παράλληλα, συστήσει ομάδες για συντονισμένες μεταφορές στο Αιγαίο, αλλά και ταυτόχρονα σε όλα τα νησιά μας συνολικά, όχι μόνο στα αιγαιοπελαγίτικα νησιά, τη δυνατότητα να έχουμε μια καλύτερη πρόσβαση μέσω φθηνότερων τρόπων μετάβασης-μετακίνησης των νησιωτών και ταυτόχρονα έχουμε μια καλύτερη συνεργασία και με το Υπουργείο Υγείας και με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας προκειμένου να αντιμετωπίσουμε ιδιαίτερα στα πολύ μικρά νησιά τα προβλήματα υγείας που υπάρχουν.»

Υδατοδρόμια

-«Η υπόθεση των υδατοδρομίων που μου λέτε, δεν είναι καθόλου βραχυκυκλωμένη. Το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει σήμερα, κατά γενική ομολογία, δεν εξυπηρετεί τα υδατοδρόμια. Το νομοθετικό πλαίσιο που φέρνουμε έχει συζητηθεί και με τους αρμόδιους και συναρμόδιους φορείς και στο πλαίσιο δημόσιας διαβούλευσης μάλιστα, όμως πρέπει να γίνουνε κάποιες μικρές αλλαγές και τροποποιήσεις κατά την υπόδειξη και της Γενικής Διεύθυνσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου το νέο νομοθετικό πλαίσιο να δίνει λύσεις μια και καλή στα προβλήματα, προκειμένου να μη μπλέξουμε μέσα σε ένα κυκεώνα, ο οποίος θα δημιουργήσει και σύγχυση και άλλα προβλήματα. Επομένως, είναι καλύτερο να περιμένει κανείς έστω και ένα μήνα παραπάνω προκειμένου να αποκτήσει ένα σοβαρό θεσμικό πλαίσιο, από το να κάνει μια προχειροδουλειά που θα δημιουργήσει σε κάθε περίπτωση προβλήματα. Πιστεύω ότι το όλο θέμα θα κλείσει σε εύλογο χρονικό διάστημα.»

ΕΚΑΒ

-«Έχουμε βάλει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα την προμήθεια τεσσάρων σκαφών για το Αιγαίο. Θα είναι διαμορφωμένα να παρέχουν τις βασικές πρώτες βοήθειες και θα είναι υπό την επιχειρησιακή λειτουργία του Λιμενικού. Το πλήρωμα θα είναι λιμενικοί και θα επιβαίνουν επίσης διασώστες και γιατροί του ΕΚΑΒ. Τα 4 σκάφη κοστίζουν περίπου 1,5 εκατομμύριο ευρώ και μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε προχωρήσει στην αγορά τους. Στόχος το 2018 να είναι στην Ελλάδα.»

Ακτοπλοϊκό

-«Στόχος είναι η αλλαγή πολλών από τα προβλήματα και τις αγκυλώσεις που υπάρχουν στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Πολλές φορές οι δρομολογιακές γραμμές δεν ορίζονται με γνώμονα το συμφέρον των νησιών αλλά με γνώμονα το συμφέρον των ναυτιλιακών εταιρειών. Παράλληλα θέλω οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να είναι κερδοφόρες και υγιείς. Όμως δεν μπορεί να παίζονται επιχειρηματικά παιχνίδια με την πρόσβαση των νησιών.  Διευκρινίζω ότι δεν αναφέρομαι στο σύνολο των ακτοπλόων οι οποίοι νοιάζονται για τα νησιά. Υπάρχουν περιπτώσεις που τα επιχειρηματικά παιχνίδια ξεφεύγουν. Κυρίως σε τοπικές γραμμές. Δηλαδή κάποιες “άγονες” γραμμές δεν είναι ακριβώς “άγονες” αλλά επιδιώκεται να μην προσεγγίζονται για να φαίνονται μη εμπορικές και επομένως να χρηματοδοτηθούν. Έχει εκτοξευτεί, σχεδόν έχει δεκαπλασιαστεί το κόστος των άγονων γραμμών από τότε που εφαρμόστηκε ο νόμος 2932/2001, και είναι ευρωπαϊκή οδηγία. Πρέπει όμως σε έναν βαθμό να πείσουμε και την ευρωπαϊκή επιτροπή ότι κάποια πράγματα στη νησιωτικότητα δεν μπορούν να εφαρμόζονται. Δεν μπορεί να εφαρμόζεται απόλυτα ο ανταγωνισμός, γιατί υπάρχουν συνθήκες ολιγοπωλίου.»

-Τα κυρίαρχα ζητήματα, ιδιαίτερα στα μικρά νησιά, είναι όπως λένε οι κάτοικοι, η Υγεία και το ακτοπλοϊκό. Αυτά βέβαια από πίσω έχουν άλλα ζητήματα. Είναι οι αναπτυκτικές πολιτικές που μπορεί να έχει ένα νησί, οι θέσεις εργασίας, η πρόσβαση σε υπηρεσίες, η εκπαίδευση κ.ά. Όλα αυτά είναι ζητήματα στα οποία πρέπει να δοθούν λύσεις, και δεν είναι εύκολο αυτό. Πολλές φορές θα έλεγα ότι είναι και ανέφικτο. Βασικοί στόχοι μας είναι να βελτιώσουμε την πρόσβαση των κατοίκων. Να αναιρέσουμε όσο μπορούμε το πρόβλημα της απομόνωσης. Να έχουν υδατική αυτονομία τα νησιά. Να αλλάξει το ακτοπλοϊκό δίκτυο.»

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα του νομοθετικού πλαισίου, που ολοκληρώνεται, για την λειτουργία των υδατοδρομίων και εξήγησε τις πρωτοβουλίες που έχει λάβει ο ίδιος για την ταχύτερη έγκριση των σχετικών μελετών. Και απαντώντας στον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου για τα υδατοδρόμια, υπογράμμισε: «Δηλώσεις όπως αυτές που είδαν το φως της δημοσιότητας δεν βοηθούν σε τίποτα αναφορικά με την προώθηση της λειτουργίας των υδατοδρομίων. Θεωρούσα και θεωρώ ότι με τον κ. Χατζημάρκο βρισκόμαστε στην ίδια πλευρά. Εγώ δεν ψάχνω για εχθρούς αλλά για συνεργάτες».

Τα νησιά είναι ο πλούτος της χώρας

Οι χαρακτηριστικότερες δηλώσεις του κ. Σαντορινιού για το εν λόγω θέμα, είναι οι ακόλουθες:

-Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα το Υφυπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ασχολήθηκα στενά με το ζήτημα των υδατοδρομίων, φροντίζοντας να ολοκληρωθούν οι εγκρίσεις προγραμματικών συμβάσεων που εκκρεμούσαν τόσο από τις υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ, όσο και από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και οι οποίες προϋπόθεταν συγκεκριμένες διοικητικές διαδικασίες.

-Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών, για την προετοιμασία του νομοσχεδίου που θέτει το πλαίσιο για την λειτουργία των υδατοδρομίων. Το νομοσχέδιο έχει ολοκληρωθεί και έχει ήδη σταλεί για έγκριση στην αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή (DG MOVE) η οποία και μας έχει αποστείλει τις παρατηρήσεις της. Τις επόμενες μέρες αναμένεται να λάβει χώρα σύσκεψη, όπου μαζί με το Υπ. Μεταφορών, θα απαντήσουμε στα σχόλια της Επιτροπής, σχετικά με τα όποια ζητήματα έχουν τεθεί και αφορούν αρμοδιότητες του ΥΝΑΝΠ. Έτσι ολοκληρώνεται και ουσιαστικά η διαδικασία κατάρτισης του νομοσχεδίου και ανοίγει ο δρόμος για την κατάθεσή του στη Βουλή. Αυτή είναι μια τυπική διαδικασία που ακολουθεί κάθε νομοθετικό έργο της Κυβέρνησης.

-Αξίζει να επαναλάβω, ότι βούληση του Υπουργείου μας και δική μου προσωπικά είναι να διαμορφώσουμε ένα δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών για τα νησιά μας. Τα υδροπλάνα μπορούν να είναι μέρος αυτού του δικτύου για αυτό το λόγο και έχουμε καταβάλει τόσες πολλές προσπάθειες σαν Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτική.

-Χωρίς να τρέφουμε αυταπάτες και με μεγάλες προσπάθειες να ανατραπούν αρνητικά δεδομένα χρόνων, συμπλήρωσε, η καθιέρωση και λειτουργία του χαρτοφυλακίου νησιωτικής πολιτικής στο Υπουργείο Ναυτιλίας, πιστεύουμε ότι μπορεί να φέρει αποτελέσματα.

-Εμείς θεωρούμε ότι τα νησιά είναι πλούτος για τη χώρα μας. Είμαστε περήφανοι για τα νησιά μας, η νησιωτικότητα είναι στοιχείο της εθνικής μας ταυτότητας και πρέπει να το προασπίσουμε με κάθε τρόπο.

Έμπρακτη στήριξη των νησιών…

-«Θεωρώ ως ουσιαστική παρέμβαση τον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση του προγράμματος «μονάδα υλοποίησης έργων μικρών νησιών». Μέσω του συντονισμού τεσσάρων Υπουργείων, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Εσωτερικών, του Υποδομών και Μεταφορών και του Οικονομίας και Ανάπτυξης, με εκτελεστικούς βραχίονες την ΜΟΔ και την ΕΕΤΑΑ, υπογράμμισε, συγκεντρώνουμε τις ανάγκες των νησιών και βοηθάμε στην υλοποίησή τους.»

-«Επιλύουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μικροί νησιωτικοί Δήμοι κυρίως λόγω της υποστελέχωσης των τεχνικών υπηρεσιών και βοηθάμε μέχρι την τελική παράδοση του έργου στους νησιώτες. Άξιο αναφοράς, είπε τέλος ο Υφυπουργός, είναι ότι ενώ στο παρελθόν παρόμοια προσπάθεια στήριξης των προσπαθειών των μικρών ΟΤΑ έγινε και από την Εγνατία, παρόλα αυτά οι Δήμοι χρεώνονταν με κόμιστρο της εταιρείας 5%.  Το πρόγραμμα «μονάδα υλοποίησης έργων μικρών νησιών» είναι προσφερόμενο εντελώς δωρεάν στους Δήμους.»

ΟΤΑ

-Για την ενίσχυση των νησιωτικών ΟΤΑ: «Το Υπουργείο Εσωτερικών και ο Υπουργός κ. Σκουρλέτης ανακοίνωσε πρόσφατα, τόνισε ο Νεκτάριος Σαντορινιός, απόφαση για πρόσληψη προσωπικού στους μικρούς νησιωτικούς Δήμους, γεγονός που θα ενισχύσει την νησιωτική Τ.Α και τις προσφερόμενες στους νησιώτες υπηρεσίες.»

Ανάπτυξη

-Ανάπτυξη για τα νησιά και τους νησιώτες: «Η Κυβέρνηση, σε αντίθεση, λοιπόν, όπως εξήγησε στην δευτερολογία του ο Νεκτάριος Σαντορινιός, με τα προηγούμενα αναπτυξιακά προγράμματα που ήταν μόνο κενές εξαγγελίες και δεν απορρίφθηκαν τελικά τα κονδύλια, ανακοίνωσε το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, όπου χορηγούνται συνολικά 50 εκ ευρώ- και αν υπάρξει απορρόφηση θα δοθούν και επιπλέον χρήματα- από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από εθνικούς δηλαδή πόρους, μια στρατηγική μας επιλογή. Και επειδή ακούω πολλά σχόλια, είπε χαρακτηριστικά, θέλω να θυμίσω ότι η Κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου, το 2015, είχε δώσει κατά την ανακατανομή του ΠΔΕ Νοτίου Αιγαίου το «αστρονομικό ποσό» του 1,5 εκατομμυρίου ευρώ, το οποίο και εξαντλήθηκε τον Μάρτη, ενώ η δική μας Κυβέρνηση, προχώρησε σε αναδιανομή του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και έφτασε τελικά να δώσει 11 εκατομμύρια στο τέλος του 2015.»

Υγεία

-Για την Υγεία: «Έχουμε ενισχύσει την Υγεία στα νησιά μας, προκηρύσσοντας θέσεις αγροτικών ιατρών, δίνοντας οικονομικά κίνητρα- 400 ευρώ και επιπλέον 450 ευρώ από τις Περιφέρειες  Νοτίου Αιγαίου, Βόρειου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων οι Περιφέρειες και το έκαναν οι Περιφέρειες- στους αγροτικούς γιατρούς για να στελεχώσουν τις δομές υγείας των απομακρυσμένων περιοχών, θεσμοθετώντας κίνητρα μετάθεσης για τους ειδικευμένους γιατρούς που υπηρετούν σε μικρά νησιά. Και για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών των δομών Υγείας των νησιών, ως προσωρινή λύση, δίνουμε τη δυνατότητα σε οπλίτες γιατρούς, οι οποίοι υπηρετούν τη θητεία τους, να κάνουν μέρος του αγροτικού τους.»

Digea- Κάλυψη

Για την Ψηφιακή Κάλυψη: «Ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα, που μπορεί να μην το φαντάζεται καν ο κάτοικος των αστικών κέντρων, είναι το γεγονός της έλλειψης πρόσβασης των νησιωτών από την ελληνική ενημέρωση. Η Digea δεν έφτασε ποτέ σε κάποια νησιά του Αιγαίου, είπε με έμφαση, διότι κάποιοι φροντίσανε με τα νομοθετήματά τους, να εξυπηρετηθεί η Digea, αλλά όχι η χώρα και όχι τα νησιά. Η αλήθεια είναι ότι το σήμα της Digea καλύπτει μόνο το 60% της επικράτειας και αυτό το 40% που δεν καλύπτεται είναι τα μικρά μας νησιά.»

-«Η δική μας Κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, φροντίσαμε με μια κοινή υπουργική απόφαση, η οποία θα υπογραφεί μέχρι το τέλος του μήνα, να ενισχύσουμε τα νοικοκυριά των μικρών νησιών με τη δυνατότητα να έχουν δωρεάν δορυφορική τηλεόραση.»

Ακτοπλοϊα

-Για την αλλαγή του ακτοπλοϊκού χάρτη: «Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στα νησιά μας είναι το ακτοπλοϊκό. Αν και τα τελευταία δυο χρόνια, κατά ομολογία των Δημάρχων, η ακτοπλοϊκή πρόσβαση από και προς τα νησιά έχει βελτιωθεί αισθητά, εντούτοις εμείς, είπε, σαν Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναλάβαμε πρωτοβουλίες για την αναβάθμισή του. Άμεσα, εξήγησε, επικοινωνήσαμε με όλους τους νησιωτικούς Δήμους και ζητήσαμε τις προτάσεις τους για την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών τους συνδέσεων. Μέσα από αυτές τις προτάσεις, πρόσθεσε, ήδη έχουμε καταλήξει σε συμπεράσματα και θα προχωρήσουμε σε κάποιες άμεσες ενέργειες παρέμβασης και αλλαγής των δρομολογίων, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Επίσης, τόνισε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με δεδομένο ότι υπάρχει ένας δρομολογιακός νόμος, ο 2932/2001 που και στην φιλοσοφία του αλλά και στην ουσία του έχει ξεπεραστεί, ιδρύσαμε μια επιτροπή αναθεώρησής του που θα λειτουργήσει άμεσα με συμμετοχή των τοπικών φορέων, εκπροσώπους από τις περιφέρειες και τους δήμους, με το σκοπό της αποτελεσματικότερης και προς όφελος του Δημοσίου συμφέροντος ανάθεσης των δρομολογίων της ακτοπλοΐας. Τέλος, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, με ειδική ρύθμιση δημιουργούμε μια επιτροπή, η οποία θα εξετάσει το συνδυασμό των μεταφορών, αεροπορικών και ακτοπλοϊκών που εξυπηρετούν τα νησιά μας, προκειμένου να βελτιώσουμε και να συντονίσουμε αυτούς τους δύο τρόπους συγκοινωνίας.»

Και για τη Νάξο

-«Η Νάξος, που επισκέπτομαι για πρώτη φορά, είναι υπόδειγμα ανάπτυξης για τον αιγιακό χώρο και ιδιαίτερα για την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, διότι έχει καταφέρει να έχει πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα σε καλό ποσοστό σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά που εξαρτώνται από τον τριτογενή τομέα.»

Στο περιθώριο της ημερίδας για το Ακτοπλοϊκό, είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω με τον αντιδήμαρχο Νάξου, Δημήτρη Λιανό, όπου συζητήσαμε τα βασικά προβλήματα της Νάξου, τον δήμαρχο Αμοργού, Νίκο Φωστιέρη, τον δήμαρχο Πάρου, Μάρκο Κωβαίο κ.ά.»

Στο Κουφονήσι, χτες (σ.σ.: προχτές), είχα την ευκαιρία να συζητήσω με τους εκλεγμένους στο νησί και με αρκετούς κατοίκους.»


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κέρος: Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων τίμησε δύο σπουδαίους αρχαιολόγους

Σε μια συγκινητική τελετή στο Κουφονήσι, τιμήθηκαν ο αείμνηστος Lord Colin Renfrew και ο Dr Michael Boyd για τη σπουδαία αρχαιολογική τους προσφορά στην Κέρο και το Δασκαλιό – Τιμητική διάκριση και στην ΕΡΤ για το ντοκιμαντέρ «Το αίνιγμα της Κέρου».

Με Οδηγό το Διαβήτη: 1.120 ραντεβού ζωής στα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων

Η επετειακή 10η εκστρατεία δωρεάν εξετάσεων και ενημέρωσης χάρισε πρόληψη, ελπίδα και ανθρώπινη φροντίδα σε Κύθνο, Σίφνο, Μήλο, Κίμωλο και Σέριφο

Αμοργός: Όταν οι χοροί κρατούν τη μνήμη ζωντανή, “Μουσικοχορευτικά Μονοπάτια 2025”

Μια μοναδική βραδιά στην Αιγιάλη που συνδέει γενιές, ήθη και μουσικές από τα μονοπάτια του Αιγαίου μέχρι την Κρήτη.

Σαντορίνη: 33 χρόνια ανιδιοτελούς προσφοράς αίματος

Η Τράπεζα Αίματος Σαντορίνης τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη με βαθιά ευγνωμοσύνη για τους ανθρώπους που σώζουν ζωές

Ευρωπαϊκή Γιορτή Μουσικής 2025: Διήμερο μουσικών εκδηλώσεων με επίκεντρο το Χαλκί

Διήμερο μουσικών εκδηλώσεων στις 21 και 22 Ιουνίου στο Χαλκί, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής 2025, με καλλιτέχνες από τη Νάξο και την Αθήνα

Η Κόρη της Θήρας επιστρέφει στο φως: Μια νέα εποχή για το Αρχαιολογικό Μουσείο Σαντορίνης

Από τις στάχτες του χρόνου στην καρδιά της καλντέρας – Τα εγκαίνια της 20ής Ιουνίου σηματοδοτούν την επανέναρξη ενός μουσείου-κόσμημα και την αποκάλυψη μιας μοναδικής Κυκλαδίτισσας

2ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου: Αποχαιρέτησε τη σχολική χρονιά με μια εκδήλωση που έκλεψε τις εντυπώσεις! (video)

Μια ξεχωριστή γιορτή στον αύλειο χώρο του σχολείου έκλεισε το εκπαιδευτικό έτος 2024-2025 με συγκίνηση, χαμόγελα και παρατεταμένο χειροκρότημα.

Ποιες είναι οι 10 πιο σεισμογενείς χώρες στον κόσμο – Tι είναι το «Δακτυλίδι της Φωτιάς»

Από την Ιαπωνία μέχρι το Μεξικό, ποιες χώρες αντιμετωπίζουν τον μεγαλύτερο σεισμικό κίνδυνο και πώς προετοιμάζονται οι πολίτες τους

Αεροπορικές πτήσεις: Υποτονική εκκίνηση για τον τουρισμό στη Σαντορίνη

Πτώση 21% στις αφίξεις στη Σαντορίνη, σταθεροποιητική εικόνα στη Μύκονο και ανοδική πορεία για Κέρκυρα, Χανιά και Ρόδο. Οι πρώτες ενδείξεις της σεζόν.

Επανάσταση στο ωράριο: Όταν η εργασία γίνεται υπόθεση εμπιστοσύνης

Η Lumen από την Ουαλία εφαρμόζει μοντέλο απόλυτης ευελιξίας, βασισμένο στην εμπιστοσύνη και στους στόχους

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

Νάξος – Βαραμέντη Στάθυ: “Ένας χρόνος χωρίς τον Κώστα μας”

Μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή (συνάμα κάλεσμα ενόψει του ετήσιου μνημόσυνου) της συζύγου του, Βαραμέντης Στάθυ, για τον άνθρωπο που σημάδεψε με την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη του τις ζωές όλων μας

Αθήνα – Σύνταγμα: Θρήνος για τον Ανδρέα Κυριακόπουλο

Η ανακοίνωση της ProSport για τον ξαφνικό θάνατο του εκλεκτού συνεργάτη – «Το κενό του είναι δυσαναπλήρωτο, καλό ταξίδι φίλε…»

Τραγωδία στην Πάρο: Συνελήφθησαν οι γονείς βρέφους 5 μηνών που έχασε τη ζωή του

Υπόθεση θανάτου βρέφους συγκλονίζει την Πάρο – Σε εξέλιξη η έρευνα των Αρχών για τις συνθήκες του περιστατικού και τις ευθύνες των γονέων.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Επιστροφή στη κανονικότητα, αλλά μας έμεινε “αμανάτι” το αεροσκάφος (!!!)

Ένα περιστατικό που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κρίση, μετατράπηκε σε απόδειξη επαγγελματισμού και ετοιμότητας. Η επόμενη ημέρα βρίσκει το νησί να μετρά την ωριμότητά του ως τουριστικός προορισμός πρώτης γραμμής.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος μεθαύριο Παρασκευή 13 Ιουνίου, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Προγραμματισμένες εργασίες του ΔΕΔΔΗΕ από τις 09:30 έως τις 12:30 – Προειδοποίηση για πρόωρη επαναφορά ρεύματος

Συρματοπλέγματα στον Λυώνα και η επικείμενη (14/06) επίσκεψη Μενδώνη στη Νάξο

Κάτοικοι καταγγέλλουν αυθαίρετη περίφραξη αιγιαλού και προσβολή ιστορικού μνημείου – Σιωπή από τις Αρχές εν αναμονή της επίσκεψης της Υπουργού Πολιτισμού

Europa Nostra: Διεθνής διάκριση για τον Πύργο “Κάμπονες 1615” στη Νάξο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ένα ζωντανό σύμβολο πολιτιστικής αναγέννησης και βιώσιμης αποκατάστασης από τις Κυκλάδες ανάμεσα στα κορυφαία παραδείγματα ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς για το 2025

Μυρίση: Εκεί που η παράδοση ανασαίνει, Πανηγύρι του Αγίου Πνεύματος στην Κωμιακή

Στο λαγκάδι του Μυρίση, ανάμεσα στο πράσινο και τις αναμνήσεις, οι άνθρωποι ξανασμίγουν στη γιορτή του Αγίου Πνεύματος, κρατώντας ζωντανή την ψυχή του τόπου.