Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΣαντορίνη - Sea Diamond: (Απίστευτο) Ο Υπουργός Ναυτιλίας ανακαλεί το διαγωνισμό ανέλκυσης

Σαντορίνη – Sea Diamond: (Απίστευτο) Ο Υπουργός Ναυτιλίας ανακαλεί το διαγωνισμό ανέλκυσης

|

Τρεις ημέρες πριν από την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής προσφορών από τις εταιρείες ανέλκυσης ναυαγίων, ο υπουργός Ναυτιλίας Ιωάννης Πλακιωτάκης αποφασίζει να ακυρώσει τον διαγωνισμό ανέλκυσης του Sea Diamond από το βυθό της Καλντέρας στη Σαντορίνης με τη δικαιολογία ότι είναι αναρμόδιες οι υπηρεσίες του ΥΕΝ – Τι αναφέρουν τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών 

” Και αφού μετά από πολύ κόπο και χρόνο καταφέραμε να πάρουμε από το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο μία απόφαση που μας δικαιώνει απόλυτα, αφού από τις 8/11/2019 η Διοίκηση Αρχής Λιμένων ξεκίνησε να εφαρμόσει την εντολή του ΣτΕ προκηρύσσοντας τον πρώτο διαγωνισμό ανέλκυσης, και ενώ έχουν αρχίσει να ενδιαφέρονται μεγάλες εταιρείες ανέλκυσης από το εξωτερικό, έρχεται ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης,  να ερμηνεύσει διαφορετικά από τους Δικαστές του ΣτΕ το νόμο 2881/2001 και να ζητήσει από τη ΔΑΛ να ακυρώσει το διαγωνισμό ανέλκυσης λόγω … αναρμοδιότητας των υπηρεσιών του ΥΕΝ!…” Τι; Που; Πως; Γιατί; Η αλήθεια είναι ότι τα έχουμε δει όλα τις τελευταίες ημέρες.. Οπότε και στη περίπτωση του Sea Diamond δεν θα περιμέναμε κάτι διαφορετικό… Τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του K/Z Sea Diamond προχώρησαν σε ανακοίνωση σήμερα Δευτέρα 20 Ιανουαρίου καταγγέλοντας την τακτική του Υπουργού Ναυτιλίας, ο οποίος ερμήνευσε (κατά το δοκούν προφανώς) ότι οι υπηρεσίες του ΥΕΝ είναι αναρμόδιες να κάνουν τον σχετικό διαγωνισμό και ζητάει από τις τοπικές αρχές να προχωρήσουν σε κάτι τέτοιο.. Ολως τυχαίως βέβαια πριν από μερικές ημέρες η πλοιοκτήτρια και η ασφαλιστική εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι θα κινηθεί Νομικά κατά του διαγωνισμού που έχει προκηρύξει η Δημόσια Αρχή Λιμένων για την ανέλκυση του πλοίου. Οπότε και ο πλέον αδαής αρχίζει να σκέφτεται ότι κάτι τρέχει εδω… Και σίγουρα δεν είναι καλό, έτσι δεν είναι;  

Αναλυτικά η ανακοίνωση που εξέδωσαν  τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του K/Z Sea Diamond

“Με μεγάλη μας έκπληξη ενημερωθήκαμε από τα ΜΜΕ ότι ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κος Ιωάννης Πλακιωτάκης, με έγγραφό του από τις 16/1/2020, καλεί τη Δημόσια Αρχή Λιμένων του ΥΕΝ να ανακαλέσει και να ακυρώσει τον διεθνή ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό για την ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond στην Σαντορίνη, που είχε αναρτήσει η ΔΑΛ στις 9/12/2019, καθώς και οποιαδήποτε άλλη συναφή πράξη της!

Η απόφαση αυτή του κυρίου Υπουργού να ακυρώσει το διαγωνισμό ανέλκυσης του Sea Diamond πάρθηκε,

  • 38 ημέρες μετά την ανάρτηση της διακήρυξης του,
  • 3 ημέρες πριν την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής προσφορών από τις εταιρείες ανελκύσεων ναυαγίων
  • 1 ημέρα μετά την ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας και των ασφαλιστών του Sea Diamond ότι θα προσφύγουν στα δικαστήρια για να προσβάλουν το διαγωνισμό.

Ο λόγος που επικαλείται ο κος Υπουργός για την έκδοση της παραπάνω απόφασης, έχει να κάνει με την εξασφάλιση της νομιμότητας των διαγωνιστικών διαδικασιών για την ανέλκυση και απομάκρυνση του K/Z SEA DIAMOND στη Σαντορίνη, καθώς, όπως υποστηρίζει, σύμφωνα με το νόμο 2881/2001, αυτές πρέπει να διενεργηθούν από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας!

Μόνο που ο κύριος Υπουργός με την απόφαση αυτή δείχνει να αγνοεί την πρόσφατη απόφαση 1820/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας όπου προσέφυγαν οι κάτοικοι του νησιού, σύμφωνα με την οποία «… η ευθύνη της διαχειρίσεως και αντιμετωπίσεως του απορρέοντος από την διατήρηση ναυαγίου κινδύνου για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και το θαλάσσιο περιβάλλον ανήκει παραλλήλως και στην Κεντρική Διοίκηση, ως αυτοτελή υποχρέωση, επιβαλλόμενη τόσο από το άρθρο 24 του Συντάγματος, όσο και από τις διατάξεις των π.δ. 55/1998 και 11/2002, και συγκεκριμένα στις λιμενικές αρχές (κεντρικές ή τοπικές, ανάλογα με το µέγεθος του ναυαγίου και των συνεπειών του) ως κρατικές υπηρεσίες (σήμερα υπαγόμενες στο  Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής), δοθέντος άλλωστε ότι η  προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος δεν αποτελεί αμιγώς τοπική υπόθεση. Ενώ ταυτόχρονα επισημαίνει το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο μεταξύ άλλων ότι: «…Δεν ασκούν ομοίως επιρροή οι ισχυρισμοί του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (πρώην Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας) περί αοριστίας των αιτημάτων των αιτούντων και περί αναρμοδιότητάς του ως προς την ανέλκυση του ναυαγίου, αφού αφενός το αίτημα ήταν σαφές και αφορούσε στην ανέλκυση του ναυαγίου κατά τις διατάξεις του ν. 2881/2001 και αφετέρου, το Υπουργείο είχε αυτοτελώς αρμοδιότητα να επιληφθεί του αιτήματος

Ίσως επίσης να μη γνωρίζει ο κύριος Υπουργός ότι ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας, προ ολίγων μηνών, με επιστολή του στο ΥΕΝ, έχοντας ολοκληρώσει τις διαδικασίες που του είχαν προταθεί από το ΥΕΝ χωρίς αποτέλεσμα, καλούσε το υπουργείο Ναυτιλίας να αναλάβει δράση καθώς από την πλευρά του αδυνατούσε να κάνει οτιδήποτε άλλο.

Πέρασαν δεκατρία ολόκληρα χρόνια, από τον Απρίλιο του 2007 που βυθίστηκε το Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης, και από τότε ακούμε συνεχώς την ίδια δικαιολογία από του αρμόδιους του ΥΕΝ που αρνούνται να δράσουν και να δείξουν ότι έχουν την πολιτική βούληση να εφαρμόσουν τους νόμους και τα άρθρα του Συντάγματος  τα οποία ορκίστηκαν πως θα υπηρετούν. Πέρασαν σχεδόν ισάριθμοι υπουργοί ναυτιλίας από τότε, και όσες πορείες διαμαρτυρίας και αν κάναμε, όσες φορές και αν πήγαμε ως επαίτες στα γραφεία τους διεκδικώντας το δίκαιο, όσες επιστολές και αν στείλαμε, παίρναμε πάντοτε κενές υποσχέσεις και εμπαιγμό… Το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, όσες προσπάθειες και αν προσπάθησε να κάνει έπεσαν στο κενό. Αναγκαστήκαμε, οι κάτοικοι της Σαντορίνης, το 2011 να προσφύγουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να ζητήσουμε την ακύρωση της άρνησης της πολιτείας να επιβάλει το νόμο και να ανελκύσει το Sea Diamond. Και αφού μετά από πολύ κόπο και χρόνο καταφέραμε να πάρουμε από το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο μία απόφαση που μας δικαιώνει απόλυτα, αφού από τις 8/11/2019 η Διοίκηση Αρχής Λιμένων ξεκίνησε να εφαρμόσει την εντολή του ΣτΕ προκηρύσσοντας τον πρώτο διαγωνισμό ανέλκυσης, και ενώ έχουν αρχίσει να ενδιαφέρονται μεγάλες εταιρείες ανέλκυσης από το εξωτερικό, έρχεται ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης,  να ερμηνεύσει διαφορετικά από τους Δικαστές του ΣτΕ το νόμο 2881/2001 και να ζητήσει από τη ΔΑΛ να ακυρώσει το διαγωνισμό ανέλκυσης λόγω … αναρμοδιότητας των υπηρεσιών του ΥΕΝ!

Και εμείς αναρωτιόμαστε: Έχει δικαίωμα ένας υπουργός να μην ενστερνίζεται τις αποφάσεις του Συμβουλίου επικρατείας; Να ερμηνεύει τις διατάξεις των νόμων και των άρθρων του Ελληνικού Συντάγματος κατά το δοκούν και να αναθέτει δύσκολες υποθέσεις, όπως η ανέλκυση του K/Z Sea Diamond, σε φορείς που αποδεδειγμένα εδώ και 13 χρόνια αδυνατούν να τις διαχειριστούν, ενώ ταυτόχρονα σύμφωνα με τις πραγματογνωμοσύνες και τις αποφάσεις των ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας, προκαλείται καθημερινά σοβαρή περιβαλλοντική ζημιά από ένα οικολογικό έγκλημα που την ποινική ευθύνη έχει σύμφωνα με τον Άρειο Πάγο η πλοιοκτήτρια;

Ως πότε θα μας εμπαίζουν; Μήπως να υποθέσουμε ότι αντίστοιχες σοβαρές ανελκύσεις στο εξωτερικό, όπως αυτή του Costa Concordia στη γειτονική μας Ιταλία, τη διαχειρίστηκε το τοπικό Λιμενικό Ταμείο του Giglio της Τοσκάνης; Όχι βέβαια! Ήταν οι αντίστοιχες αρχές της Κεντρικής Διοίκησης που ανέλαβαν δράση και ανάγκασαν την πλοιοκτήτρια να πληρώσει περίπου 1 δις ευρώ για την ανέλκυση! Αυτό πρέπει να γίνει και τώρα στην περίπτωση του Sea Diamond. To ΥΕΝ με τις υπηρεσίες του, όπως το Λιμενικό Σώμα, τη Διοίκηση Αρχής Λιμένων, το Νομικό Τμήμα κλπ έχει την εμπειρία, το προσωπικό και την ισχύ να επιβληθεί και να υποχρεώσει τους υπεύθυνους να ανελκύσουν το Sea Diamond. Και οφείλει να το κάνει.

Εμείς, τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του K/Z Sea Diamond, θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε το δίκιο μας σε όλα τα επίπεδα και να απαιτούμε την εφαρμογή των Δικαστικών αποφάσεων! Δεν θα εγκαταλείψουμε τον δίκαιο αγώνα μας, θα συνεχίσουμε όπως κάναμε εμπράκτως όλα αυτά τα χρόνια!

Για άλλη μια φορά καλούμε την πολιτεία να σεβαστεί την απόφαση 1820/2019 του ΣτΕ και να εφαρμόσει τις διατάξεις του Νόμου 2881/2001, του άρθρου 24 του Συντάγματος, όσο και τις διατάξεις των Π.Δ. 55/1998 και 11/2002. Ανελκύστε το Sea Diamond!”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας