Σάββατο, 3 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΣαντορίνη - ΟΜ Θήρας: Για δρόμο και λιμάνι "έδειξε" Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Σαντορίνη – ΟΜ Θήρας: Για δρόμο και λιμάνι “έδειξε” Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

|

Με ανακοίνωσή της η ΟΜ Θήρας δίνει την εικόνα της συζήτησης που έγινε την 21η Απριλίου στη Σαντορίνη με τους βουλευτές Συρίγο και Συρμαλένιο για το θέμα του δρόμου και λιμανιού στο Αθηνιό – Και έδειξε ότι η ευθύνη είναι της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου – Τίτλος της ανακοίνωσης; ” Για όσα έγιναν και όσα δεν έγιναν για το δρόμο και το λιμάνι της Σαντορίνης”

Κάποιοι λένε ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν κυρίως την Σαντορίνη ενδεχομένως να παίξουν ρόλο και στις εκλογές με σημείο αναφοράς τον τρόπο αντιμετώπισή τους.. Κι αυτό γιατί οι καιρικές συνθήκες χτύπησαν τις υποδομές και δη το δρόμο προς το λιμάνι του Αθηνιού αλλά και το ίδιο το λιμάνι. Πρόσφατα, είχαμε επίσκεψη από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (Νίκος Συρμαλένιος και Αντώνης Συρίγος) οι οποίοι άκουσαν τις απόψεις φορέων και κατοίκων, είδαν τις ζημιές που έχουν σημειωθεί και μετέφεραν την εικόνα στους αρμόδιους υπουργούς… 

Χθες, η συντονιστική επιτροπή της ΟΜ Θήρας προχώρησε σε ανακοίνωση με τίτλο ” Για όσα έγιναν και όσα δεν έγιναν για το δρόο και το λιμάνι της Σαντορίνης” όπου το κύριο βάρος ευθύνης πέφτει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου… Ενώ μάθαμε ότι εχει παραδοθεί εδώ και 2,5 χρόνια φάκελος στην Δικαιοσύνη για όσα έγιναν όσον αφορά το λιμάνι και την κατασκευή του… (!!!) 

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει: 

Σχετικά με την καθίζηση που έχει υποστεί ο δρόμος προς το λιμάνι του Αθηνιού και μετά τη συζήτηση που διεξήχθη κατά την εκδήλωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στις 21/04/2019 στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ένωσης Santowines, θέλουμε να ενημερώσουμε του πολίτες της Σαντορίνης για τα παρακάτω:

1) Η ευθύνη για την συντήρηση (ανύπαρκτη εδώ και χρόνια) και επισκευή του συγκεκριμένου δρόμου ανήκει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

2) Για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, το άρθρο 32 παρ. 2 του Ν. 4412/16, προβλέπει τα εξής: «2. Η διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση μπορεί να χρησιμοποιείται για δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών σε οποιαδήποτε από τις κατωτέρω περιπτώσεις: … Γ) στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο, εάν λόγω κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή (στην περίπτωση αυτή την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου), δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις ανοικτές, κλειστές ή ανταγωνιστικές διαδικασίες με διαπραγμάτευση.»

Με απλά λόγια η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα μπορούσε εξαρχής να προσφύγει άμεσα σε απ’ ευθείας διαπραγμάτευση με μελετητική και κατασκευαστική εταιρεία ώστε να επιτευχθεί η επιδιόρθωση του δρόμου το συντομότερο δυνατό.

3) Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αντί να προβεί άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες, προτίμησε να παίξει παιχνίδι εντυπώσεων και να επιρρίψει τις ευθύνες της στην κυβέρνηση και πιο συγκεκριμένα στο Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.

4) Τόσο το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, όσο και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αμέσως μόλις ενημερώθηκαν για την κατάσταση του δρόμου προέβησαν στις παρακάτω ενέργειες:

– Το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων απέστειλε ειδικό κλιμάκιο στις 22 και 23 Απριλίου, προκειμένου να αποτυπώσει την κατάσταση και να εκτιμήσει τη στατικότητα του δρόμου.

– Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, απέστειλε στις 24 Απριλίου εξειδικευμένο Γεωφυσικό, ο οποίος με ειδική εργαστηριακή μέθοδο προέβη σε «ακτινογραφία» του υπεδάφους, προκειμένου να προταθεί η βέλτιστη λύση.

5) Η σηματοδότηση του συγκεκριμένου δρόμου ήταν εξαρχής ελλιπέστατη καθώς θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί φωτεινοί σηματοδότες σε κατάλληλη απόσταση από το σημείο καθίζησης, οι οποίοι θα ρύθμιζαν την κυκλοφορία στα ρεύματα ανόδου και καθόδου εναλλάξ, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή και ασφαλής διάβαση οχημάτων και επιβατών.

Όσον αφορά στο θέμα της προβληματικής κατασκευής του λιμανιού που κατέρρευσε μέσα σε λίγα χρόνια, θέλουμε να ενημερώσουμε τους πολίτες της Σαντορίνης ότι παραδόθηκε στη Δικαιοσύνη πλήρης φάκελος της υπόθεσης, πριν από 2,5 χρόνια, από τη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Σαντορίνη χρειάζεται από χρόνια ένα νέο λιμάνι, το οποίο τα τοπικά οικονομικά συμφέροντα δεν άφησαν ποτέ να φτιαχτεί. Ελπίζουμε να κατάλαβαν τώρα ότι η ανάγκη κατασκευής νέου λιμανιού είναι επιτακτική και ζωτικής σημασίας για τους πολίτες της Σαντορίνης.

Τέλος, επειδή στην εκδήλωση αναφέρθηκε από υποψήφιο Δήμαρχο ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι αυτή που θα σώσει το νησί και μάλιστα απέδωσε τη ρήση αυτή σε ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνουμε ότι η Αριστερά ως ιδιωτική πρωτοβουλία θεωρεί την εγκατάλειψη της λογικής ανάθεσης της επίλυσης των προβλημάτων και την ενεργή συμμετοχή κάθε πολίτη σε δράσεις προς το κοινό όφελος. Οφείλουμε επίσης να επισημάνουμε ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία όπως αυτή εννοήθηκε στις δηλώσεις του υποψήφιου Δημάρχου, έχει στο παρελθόν κοστίσει ακόμα και ανθρώπινες ζωές. Ως παράδειγμα θα αναφέρουμε τους 14 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, την περίοδο που η διαχείριση και χρήση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ είχε παραχωρηθεί σε ιδιωτική εταιρεία. Εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια που τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ πετούν υπό την Πολεμική Αεροπορία δεν έχει χαθεί ούτε μία ανθρώπινη ζωή.

Η συντονιστική επιτροπή της ΟΜ Θήρας


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δονούσα: 1ο Φεστιβάλ Βιβλίου, μία γιορτή για τη Λογοτεχνία στο Αιγαίο

Από 2 έως 4 Μαΐου 2025, η Δονούσα γίνεται σημείο συνάντησης συγγραφέων, αναγνωστών και μικρών εξερευνητών του λόγου, μέσα από ένα τριήμερο γεμάτο βιβλία, δράσεις και έμπνευση. (πρόγραμμα)

Κουφονήσι: Δώσε αίμα, χάρισε ζωή – εθελοντική αιμοδοσία (08 Μαϊου)

Μια πράξη αγάπης με τεράστια σημασία για την τοπική κοινωνία, με τη στήριξη των Πολιτιστικών Συλλόγων και του Νοσοκομείου Νίκαιας.

Fast Ferries: Έκτακτα δρομολόγια από Νάξο προς Ραφήνα αυτό το μήνα (Μάιος)

Ενισχυμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση Νάξου – Ραφήνας με το “Fast Ferries ANDROS” και καθημερινά δρομολόγια από 19 Μαΐου με το “ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π”.

16ο Παγκυκλαδικό Συνέδριο Συλλόγων Γυναικών: Οι Κυκλάδες συζητούν στη Μύκονο για το μέλλον του τουρισμού

Από τις 8 έως τις 11 Μαΐου 2025, στη Μύκονο, γυναίκες από όλα τα νησιά των Κυκλάδων ανοίγουν διάλογο για τη βιωσιμότητα, την τουριστική ανάπτυξη και το περιβάλλον.

ΑΔΜΗΕ: Στην τελική ευθεία το πρώτο σκέλος (Σαντορίνη – Νάξος) της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων

Έως τον Ιούνιο του 2025 ολοκληρώνεται το τμήμα Σαντορίνη–Νάξος, ενώ όλο το έργο θα είναι έτοιμο μέχρι τα μέσα του 2026, προσφέροντας καθαρή ενέργεια, ενεργειακή ασφάλεια και μείωση εκπομπών CO₂.

Την έμπρακτη στήριξη σε εργαζόμενους και επιχειρήσεις Σαντορίνης και Θηρασιάς ζητά ο Δήμος Θήρας

Η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Νοτίου Αιγαίου (ΠΕΔ) σε μια πράξη στήριξης των αιτημάτων της Σαντορίνης, υιοθέτησε ομόφωνα το ψήφισμα και το απέστειλε στους αρμόδιους Υπουργούς

Στοίχημα – Ligue 1: Νις εναντίον Ρεμς.. σκοράρουν και οι δύο

Νις - Ρεμς: Βρίσκουν στόχο… για τους στόχους τους

Ολλανδία – Σύρος: Αυτό είναι το “κρυμμένo πετράδι” της Ελλάδας για το 2025

Το «κρυμμένo πετράδι» της Ελλάδας για το 2025​​​​​​​​​​​ σύμφωνα με τους Ολλανδούς

Η Σαντορίνη πρωταγωνίστρια στα όνειρα των Αμερικανών για γαμήλιο ταξίδι το 2025

Η Σαντορίνη στέφεται ως ο κορυφαίος γαμήλιος προορισμός για Αμερικανούς ταξιδιώτες, με εξωτικούς και ευρωπαϊκούς ανταγωνιστές να συμπληρώνουν τη λίστα.

Φολέγανδρος: Νέοι αθλητικοί χώροι και αναβαθμισμένες σχολικές μονάδες δίνουν «ανάσα» στο νησί

Με συνέπεια και έργα ουσίας, η Φολέγανδρος αποκτά σύγχρονες αθλητικές υποδομές – Ένα νησί κάνει βήματα μπροστά, εκεί όπου οι δυσκολίες δεν είναι άλλοθι αλλά κίνητρο.

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Αμοργός – Νέα Πνοή: Κίνδυνος απαξίωσης της περιουσίας από το Π.Δ. 129/2025

Ο κίνδυνος απώλειας οικοδομησιμότητας στους οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων προκαλεί αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις στην Αμοργό - Δελτίο Τύπου από την παράταξη "Νέα Πνοή"

Κυκλάδες: Κατασκευαστικά παράδοξα σε Πάρο – Σέριφο προκαλούν αντιδράσεις

Δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις σε νησιά των Κυκλάδων οι οποίες προκάλεσαν τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών

Κίνηση για τη Προστασία των Νησίδων – Νάξος: “Όχι στη θυσία της Δονούσας”, έρχονται ενημερωτικές συναντήσεις

Δύο εκδηλώσεις στη Νάξο για την απειλή που συνιστούν τα πλωτά αιολικά στη Δονούσα και οι νέες ανεμογεννήτριες στο Αιγαίο - Πότε και Που ;

Blue Star Naxos: Ο Cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης μιλά για τη ζωή στη θάλασσα και τις δυσκολίες της ακτοπλοΐας (video)

Ο cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης άνοιξε την καρδιά του στην κάμερα της ΕΡΤ3, περιγράφοντας τη μοναξιά του ναυτικού και τα προβλήματα των λιμενικών υποδομών. (video)

Κουφονήσι: Μπαίνει νέο πλοίο; από 3 Ιουνίου το πρωινό δρομολόγιο του Blue Star Naxos

Ενημέρωση από τον ΣΤΕΚ για τις φετινές συνδέσεις, τις ανησυχίες των επαγγελματιών και τις επερχόμενες ανακοινώσεις της Hellenic Seaways – Blue Star Ferries σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Κουφονησίου

Blue Star Ferries: Τροποποίηση δρομολογίων σε πλοία προς Βόρειο Αιγαίο και Δωδεκάνησα

Με την ένταξη των ανέμων να αγγίζει και τα 9 μποφόρ έχουμε τροποποίηση δρομολογίων από τον Πειραιά προς Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο

Δυτικές Κυκλάδες: Ανεκτέλεστο το αυριανό δρομολόγιο του “Αικατερίνη Π”

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. : Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο την Δευτέρα 28/4 κι επιστροφή την Τρίτη 29/4 λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών

Νάξος – Μέλανες: Πρωτομαγιά με παραδοσιακό γλέντι

Την Πέμπτη 1η Μαΐου 2025, η Νάξος γιορτάζει την άνοιξη με μουσική, χορό και γεύσεις στη σκιά του αρχαίου Κούρου.

Μ. Καπίρης: Ως “Κλοπή” χαρακτηρίζει το ΠΔ που απαγορεύει την οικοδόμηση σε μικρούς οικισμούς

Σφοδρή αντίδραση από τον περιφερειακό Σύμβουλο Μιχάλη Καπίρη για το ΠΔ που "παγώνει" την οικοδόμηση σε οικόπεδα ακόμα και εντός νόμιμων οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων