Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΣαντορίνη - ΟΜ Θήρας: Για δρόμο και λιμάνι "έδειξε" Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Σαντορίνη – ΟΜ Θήρας: Για δρόμο και λιμάνι “έδειξε” Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

|

Με ανακοίνωσή της η ΟΜ Θήρας δίνει την εικόνα της συζήτησης που έγινε την 21η Απριλίου στη Σαντορίνη με τους βουλευτές Συρίγο και Συρμαλένιο για το θέμα του δρόμου και λιμανιού στο Αθηνιό – Και έδειξε ότι η ευθύνη είναι της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου – Τίτλος της ανακοίνωσης; ” Για όσα έγιναν και όσα δεν έγιναν για το δρόμο και το λιμάνι της Σαντορίνης”

Κάποιοι λένε ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν κυρίως την Σαντορίνη ενδεχομένως να παίξουν ρόλο και στις εκλογές με σημείο αναφοράς τον τρόπο αντιμετώπισή τους.. Κι αυτό γιατί οι καιρικές συνθήκες χτύπησαν τις υποδομές και δη το δρόμο προς το λιμάνι του Αθηνιού αλλά και το ίδιο το λιμάνι. Πρόσφατα, είχαμε επίσκεψη από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (Νίκος Συρμαλένιος και Αντώνης Συρίγος) οι οποίοι άκουσαν τις απόψεις φορέων και κατοίκων, είδαν τις ζημιές που έχουν σημειωθεί και μετέφεραν την εικόνα στους αρμόδιους υπουργούς… 

Χθες, η συντονιστική επιτροπή της ΟΜ Θήρας προχώρησε σε ανακοίνωση με τίτλο ” Για όσα έγιναν και όσα δεν έγιναν για το δρόο και το λιμάνι της Σαντορίνης” όπου το κύριο βάρος ευθύνης πέφτει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου… Ενώ μάθαμε ότι εχει παραδοθεί εδώ και 2,5 χρόνια φάκελος στην Δικαιοσύνη για όσα έγιναν όσον αφορά το λιμάνι και την κατασκευή του… (!!!) 

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει: 

Σχετικά με την καθίζηση που έχει υποστεί ο δρόμος προς το λιμάνι του Αθηνιού και μετά τη συζήτηση που διεξήχθη κατά την εκδήλωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στις 21/04/2019 στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ένωσης Santowines, θέλουμε να ενημερώσουμε του πολίτες της Σαντορίνης για τα παρακάτω:

1) Η ευθύνη για την συντήρηση (ανύπαρκτη εδώ και χρόνια) και επισκευή του συγκεκριμένου δρόμου ανήκει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

2) Για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, το άρθρο 32 παρ. 2 του Ν. 4412/16, προβλέπει τα εξής: «2. Η διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση μπορεί να χρησιμοποιείται για δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών σε οποιαδήποτε από τις κατωτέρω περιπτώσεις: … Γ) στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο, εάν λόγω κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή (στην περίπτωση αυτή την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου), δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις ανοικτές, κλειστές ή ανταγωνιστικές διαδικασίες με διαπραγμάτευση.»

Με απλά λόγια η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα μπορούσε εξαρχής να προσφύγει άμεσα σε απ’ ευθείας διαπραγμάτευση με μελετητική και κατασκευαστική εταιρεία ώστε να επιτευχθεί η επιδιόρθωση του δρόμου το συντομότερο δυνατό.

3) Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αντί να προβεί άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες, προτίμησε να παίξει παιχνίδι εντυπώσεων και να επιρρίψει τις ευθύνες της στην κυβέρνηση και πιο συγκεκριμένα στο Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.

4) Τόσο το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, όσο και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αμέσως μόλις ενημερώθηκαν για την κατάσταση του δρόμου προέβησαν στις παρακάτω ενέργειες:

– Το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων απέστειλε ειδικό κλιμάκιο στις 22 και 23 Απριλίου, προκειμένου να αποτυπώσει την κατάσταση και να εκτιμήσει τη στατικότητα του δρόμου.

– Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, απέστειλε στις 24 Απριλίου εξειδικευμένο Γεωφυσικό, ο οποίος με ειδική εργαστηριακή μέθοδο προέβη σε «ακτινογραφία» του υπεδάφους, προκειμένου να προταθεί η βέλτιστη λύση.

5) Η σηματοδότηση του συγκεκριμένου δρόμου ήταν εξαρχής ελλιπέστατη καθώς θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί φωτεινοί σηματοδότες σε κατάλληλη απόσταση από το σημείο καθίζησης, οι οποίοι θα ρύθμιζαν την κυκλοφορία στα ρεύματα ανόδου και καθόδου εναλλάξ, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή και ασφαλής διάβαση οχημάτων και επιβατών.

Όσον αφορά στο θέμα της προβληματικής κατασκευής του λιμανιού που κατέρρευσε μέσα σε λίγα χρόνια, θέλουμε να ενημερώσουμε τους πολίτες της Σαντορίνης ότι παραδόθηκε στη Δικαιοσύνη πλήρης φάκελος της υπόθεσης, πριν από 2,5 χρόνια, από τη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Σαντορίνη χρειάζεται από χρόνια ένα νέο λιμάνι, το οποίο τα τοπικά οικονομικά συμφέροντα δεν άφησαν ποτέ να φτιαχτεί. Ελπίζουμε να κατάλαβαν τώρα ότι η ανάγκη κατασκευής νέου λιμανιού είναι επιτακτική και ζωτικής σημασίας για τους πολίτες της Σαντορίνης.

Τέλος, επειδή στην εκδήλωση αναφέρθηκε από υποψήφιο Δήμαρχο ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι αυτή που θα σώσει το νησί και μάλιστα απέδωσε τη ρήση αυτή σε ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνουμε ότι η Αριστερά ως ιδιωτική πρωτοβουλία θεωρεί την εγκατάλειψη της λογικής ανάθεσης της επίλυσης των προβλημάτων και την ενεργή συμμετοχή κάθε πολίτη σε δράσεις προς το κοινό όφελος. Οφείλουμε επίσης να επισημάνουμε ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία όπως αυτή εννοήθηκε στις δηλώσεις του υποψήφιου Δημάρχου, έχει στο παρελθόν κοστίσει ακόμα και ανθρώπινες ζωές. Ως παράδειγμα θα αναφέρουμε τους 14 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, την περίοδο που η διαχείριση και χρήση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ είχε παραχωρηθεί σε ιδιωτική εταιρεία. Εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια που τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ πετούν υπό την Πολεμική Αεροπορία δεν έχει χαθεί ούτε μία ανθρώπινη ζωή.

Η συντονιστική επιτροπή της ΟΜ Θήρας


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: 35η συνάντηση «Σώστε τις Παραλίες της Νάξου», συμπαράσταση, Απόλλωνας, υπογραφές Avaaz

Στη Γρόττα (14/09/2025, 12:15–13:45) οι πολίτες έθεσαν ζητήματα αποβλήτων, πρόσβασης σε ακτές και προστασίας χελωνών και αποφάσισαν ενέργειες ενημέρωσης & συστράτευσης.

Blue Star Naxos: από 19/9 αναχώρηση 11:05 από Νάξο για Πειραιά — αρχίζει το χειμερινό πρόγραμμα

Σύμφωνα με το Naxos Blue Travel, το νέο ωράριο θα ισχύει όλο τον χειμώνα. Δείτε αναλυτικά τη διαδρομή Αστυπάλαια–Κατάπολα της επόμενης ημέρας.

Αμοργός: Τι αλλάζει στην αλιεία με το Π.Δ. 73/2025, το “Αμοργόραμα” γίνεται πραγματικότητα

Δημοσιεύτηκε το Π.Δ. 73/2025 (ΦΕΚ 148/Α’/18.08.2025) με 5ετές πλαίσιο για την προστασία ιχθυαποθεμάτων: παύση αλιείας την άνοιξη, μόνιμες ζώνες και ειδικές άδειες.

Γ.Α.Κ. Νάξου: Εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία 2025–2026 — ιστορία, έρευνα & ενεργητική μάθηση

Το Τμήμα Γ.Α.Κ. Νάξου συνεργάζεται με Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια για δράσεις μέσα στο αρχείο ή στην τάξη, καλλιεργώντας δεξιότητες έρευνας και ομαδικότητας.

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.

Σύρος–Ερμούπολη: Συνάντηση Δήμου με Πολιτιστικούς Συλλόγους για τα 200 χρόνια της Ερμούπολης

Συντονισμός δράσεων για την ιστορική επέτειο — ενότητα, συνέργειες και προτάσεις για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.

Πανναξιακός AOK: Ο Νίκος Αρτσάνος συνεχίζει για ακόμη μία χρονιά και ενεργός ρόλος στις ακαδημίες

Ο γηγενής γκαρντ μένει πιστός στην ομάδα της Νάξου και συνεχίζει να προσφέρει μέσα στο παρκέ και ως προπονητής στην ακαδημία.

Ανεκτέλεστα δρομολόγια για Supercat Jet, Superjet και Superjet 2 λόγω κακοκαιρίας

Η κακοκαιρία που πλήττει το Αιγαίο φέρνει σημαντικές ακυρώσεις στην ακτοπλοΐα – Αναλυτικά ποιες γραμμές επηρεάζονται

Iron Maiden: Επιστρέφουν στην Αθήνα το 2026 για τα 50 χρόνια τους

Στις 23 Μαΐου οι θρυλικοί Iron Maiden ξεκινούν το ευρωπαϊκό σκέλος της «Run For Your Lives World Tour» από το ΟΑΚΑ – Μια μοναδική συναυλία που υπόσχεται το πιο εντυπωσιακό show της καριέρας τους.

Ντιμπέιτ για τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Παλαιά Βουλή: «Σε ποιον ανήκει η τέχνη;»

Στις 29 Σεπτεμβρίου το Debate House διοργανώνει μια συζήτηση υψηλού επιπέδου χωρίς πολιτικούς, αλλά με ακαδημαϊκούς και ειδικούς που θα εκθέσουν τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της επιστροφής των Γλυπτών.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Χώρα Νάξου: «Πάγωσε» το αίτημα κατοίκων για αλλαγή κυκλοφοριακού στη Μικρασιατών Προσφύγων

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για επικίνδυνες συνθήκες, ο Δήμος Νάξου απάντησε αρνητικά στο αίτημα αλλαγής κατεύθυνσης της ημικεντρικής οδού.

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική

Ηρακλειά: Με έναν μαθητή ξεκίνησε το Δημοτικό Σχολείο, δύο στο νηπιαγωγείο, τη Δευτέρα (15/09) ο αγιασμός (video)

Η νέα σχολική χρονιά βρίσκει τη μικρή Ηρακλειά με μόλις τρία παιδιά σε σχολική τάξη – Ο πρόεδρος της κοινότητας Δημήτρης Γαβαλάς μιλά για τη μοναξιά του ενός μαθητή και τις προκλήσεις της νησιωτικότητας (video)

Κουφονήσια: «Νερό από χρυσάφι», λογαριασμοί έως 10€/m³, τι απαντά ο Βαγγέλης Κατσαράς (video)

Εστίαση, διαμονή και μικρά καταστήματα μιλούν για ασφυξία – Ο Δήμος Νάξου κάνει λόγο για «εξορθολογισμό» βάσει κόστους αφαλάτωσης και αποτροπή υπερκατανάλωσης (video)

Σε ισχύ ο νέος ΚΟΚ – Αυστηρότερες ποινές και εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής

Από σήμερα εφαρμόζεται ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας – Τι αλλάζει για κινητό, κράνος, ζώνη, ταχύτητα και αλκοόλ

Με την Ιωάννα Συνοδινού από την Αμοργό, η νέα σύνθεση του Δ.Σ. του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας

Με απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Γιάννη Βρούτση, ανανεώθηκε η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σ.Ε.Φ., με συμμετοχή του παλαίμαχου μπασκετμπολίστα Σταύρου Ελληνιάδη και της φοιτήτριας Μαρούσας Σιδέρη.